Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Re: řada 300
Já měl na mysli 110.471
Re: řada 300
Aha, takže se s těma širokejma gumama se blbě jezdí? Já myslel, že to musí být paráda, protože je to hodně vidět na novejch autech, tak jsem si myslel, že je to pecka.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 300
Ono to je v konečným stádiu jedno v čem sedíš. Ten pocit nejde popsat jen doufas že to dobře dopadne a škody budou minimální.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 300
Míň se bořís ale zase to líp klouže a když vletis do hlubší kaluže tak to začne plavat dřív než na uzovkach. Na jablonecku jsem viděl jak kluci na agrovky na zimu dávali na předek úzký místo balónů.
Re: řada 300
Díky moc za objasnění
Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc. Když máte teda na předku balony, jaký ET disku tam máte? Já si myslím, že tam bude ET okolo 120.
Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc. Když máte teda na předku balony, jaký ET disku tam máte? Já si myslím, že tam bude ET okolo 120.
Re: řada 300
Ještě dotaz. Snad se tu najde nějaký majitel tahače TBV. Jak to řešíte s návěsama, když maj TBVčka celkovou okolo 40t? Čili, pokud uvažuju logicky, tak celková hmotnost-váha auta=hmotnost návěsu. To vychází, ať nežeru, nějaký 33.5t. Ale pokud mrknu na bazar, tak všechny návěsy jsou zhruba od 36t výš, teda pokud se tam neobjeví nějakej předpotopní dvounápravovej návěs BSS. Jak se to vlastně počítá? Je to tak jak píšu, nebo je na to nějaká finta? Protože pokud mám u tahače v TP hmotnost návěsu 33.5t, myslím si, že bych nesměl tahat návěs s celkovou třeba 39t.
Re: řada 300
Celková je 42 a pokud se nepletu, tak ta hmotnost návěsu je včetně zátěže co připadne na tahač. Proto ti to nevychází...
Re: řada 300
Dobře a jak se to teda počítá, vysvětlíš mi to prosím? Protože u normálního auta s vlekem to chápu, ale tady mi to hlava nebere...
Re: řada 300
No díváš se jen na návěs, ale ten můžeš mít za 2 nápravovým tahačem a nebo taky 3 ( popř i více).
Můžeš táhnout co chceš, ale nesmíš překročit celkovou soupravy a jednotlivých náprav. Pokud máš návěs na víc než smí auto táhnout, nesmíš ho naložit do plna...
Teď jsem se díval do knížky.
18.33 TBV max 18t, souprava 40? já mám pro soupravu 42, užitečná 11,2t
(2) Největší povolená hmotnost silničních vozidel nesmí překročit
a) u motorových vozidel se dvěma nápravami 18,00 t,
b) u motorových vozidel se třemi nápravami 25,00 t,
je-li hnací náprava vybavena dvojitou montáží pneumatik a vzduchovým pérováním nebo
pérováním uznaným za rovnocenné, nebo pokud je každá hnací náprava opatřena dvojitou
montáží pneumatik a maximální zatížení na nápravu nepřekročí 9,50 t 26,00 t,
c) u motorových vozidel se čtyřmi a více nápravami 32,00 t,
d) u přívěsů se dvěma nápravami 18,00 t,
e) u přívěsů se třemi nápravami 24,00 t,
f) u přívěsů se čtyřmi a více nápravami 32,00 t,
g) u dvoučlánkových kloubových autobusů 28,00 t,
h) u tříčlánkových kloubových autobusů 32,00 t,
i) u jízdních souprav 48,00 t,
j) u pásových vozidel 18,00 t,
Můžeš táhnout co chceš, ale nesmíš překročit celkovou soupravy a jednotlivých náprav. Pokud máš návěs na víc než smí auto táhnout, nesmíš ho naložit do plna...
Teď jsem se díval do knížky.
18.33 TBV max 18t, souprava 40? já mám pro soupravu 42, užitečná 11,2t
(2) Největší povolená hmotnost silničních vozidel nesmí překročit
a) u motorových vozidel se dvěma nápravami 18,00 t,
b) u motorových vozidel se třemi nápravami 25,00 t,
je-li hnací náprava vybavena dvojitou montáží pneumatik a vzduchovým pérováním nebo
pérováním uznaným za rovnocenné, nebo pokud je každá hnací náprava opatřena dvojitou
montáží pneumatik a maximální zatížení na nápravu nepřekročí 9,50 t 26,00 t,
c) u motorových vozidel se čtyřmi a více nápravami 32,00 t,
d) u přívěsů se dvěma nápravami 18,00 t,
e) u přívěsů se třemi nápravami 24,00 t,
f) u přívěsů se čtyřmi a více nápravami 32,00 t,
g) u dvoučlánkových kloubových autobusů 28,00 t,
h) u tříčlánkových kloubových autobusů 32,00 t,
i) u jízdních souprav 48,00 t,
j) u pásových vozidel 18,00 t,
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 300
300 tahače měli soupravu 41t, některé se přetypovávali na 45t. To samé 100 a 110 jdou přetypovat z 16 až 17t celkové sólo vozidla na 18t. Je to o tom jak se měnila legislativa.
Re: řada 300
No bohužel jsem se k TP od tahače nedostal, takže to znám jen za soupravy...
Re: řada 300
Díky moc, už tomu rozumím. Akorát nechápu, proč tam tu hmotnost tak snižovali, když pak jde legálně zase zvednout, protože tyhle tahače už chodily ze serie na bezdušácích, ne?
Re: řada 300
Dřív byli takové hmotnosti a časem se zvyšovali. Proto trambusy nebo první liazky měly celkovou 16 a poslední už 18... Dalo se to dodatečně zvednout, já to zvedal u 150...
Re: řada 300
Hlavně se to dřív neřešilo...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 300
Přesně tak Pavle, 150.261 + PS 1010H běžně 27t. Tatry chodily dost přes 30t.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 hostů