Zdravím všechny,
Prosím o radu, chtěl bych si seřídit ventily na motoru Liaz 640F, ale nevím jistě správný postup při seřízení šestiválce. Prosím poraďte jak na to.
Díky moc
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
No tak promiň no. Nevěděl jsem jak jsi odborně daleko. Takže. Natoč si motor tak, aby ventily šestého válce střihaly a seřiď vůle na prvním. Dál budeš seřizovat pátý válec, tak musí být ve střihu druhý. Potom třetí, stříhá čtvrtý. Šestý střihá první. Druhý, střihá pátý. Čtvrtý, střihá třetí. Lépe si to představíš na schématu:
1.5.3.
6.2.4. Ty vůle od Meldy asi platí. My tatrováci děláme na všech motorech 0,2-0,3 . No jezdí nám to taky. Důležitý je, aby nebyly natvrdo. To jsi potom logicky bez komprese.
1.5.3.
6.2.4. Ty vůle od Meldy asi platí. My tatrováci děláme na všech motorech 0,2-0,3 . No jezdí nám to taky. Důležitý je, aby nebyly natvrdo. To jsi potom logicky bez komprese.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Ventyly
Zdarec,už je to nějakej pátek co vozy Liaz opustili dvůr,ale postup si snad ještě pamatuji.V zadu u setrváku je otvor co se strká kolik.Je tam horní uvrat a předstřik. Kolíček jsem zastrčil do horní úvrati,udělal první válec nebo poslední podle toho kterej stříhal.A potom každej druhej.Potom jednou dokola zajistit kolik a to samý jenže z druhý strany.Nikdy žádnej problém.
Jo když jsi sám, tak ten kolík pod odstředivkou je docela problém zastrčit. Stalo se mi několikrát, že jsem na něj zapomněl, cvrnknul startérem a kolík jsem v bloku ohnul.To bylo jmen, když jsem ho musel pracně dostávat ven. Jinak ale souhlasím. V případě, že máš venku vstřikovače a točíš ručně, je tento způsob rychlejší (motorem točíš jenom dvakrát).
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 hostů