Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
Santík
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 13, 2010 4:25 pm
Bydliště: Olomouc

Postup seřízení ventilů

Příspěvek

Zdravím všechny,
Prosím o radu, chtěl bych si seřídit ventily na motoru Liaz 640F, ale nevím jistě správný postup při seřízení šestiválce. Prosím poraďte jak na to.
Díky moc :)
stř bře 17, 2010 8:20 am

šachťák
Příspěvky: 262
Registrován: ned srp 09, 2009 3:14 pm

Příspěvek

1.5.3.6.2.4. 0,2mm
stř bře 17, 2010 10:00 am

Santík
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 13, 2010 4:25 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvek

Tak to je teda dobrá rada nad zlato :( Já bych potřeboval spíš pořadí, když mi stříhá první válec tak který teda seřizuju, atd., atd. Tohle co tu bylo napsáno vím taky. Díky za odpovědi :roll:
stř bře 17, 2010 2:45 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Teorie - 1)-ventilová vůle 0,3mm na sacím, 0,45mm na výfukovým 2) pořadí vstřiku 153624 3)dvojice na stejném úhlovém zalomení s časovým posunem dvou dob
1.+6., 5.+2., 3.+4,(1.stříhá, 6.seřizuješ - 5.stříhá, 2.seřizuješ atd.podle pořadí vstřiku)
stř bře 17, 2010 3:11 pm

šachťák
Příspěvky: 262
Registrován: ned srp 09, 2009 3:14 pm

Příspěvek

No tak promiň no. Nevěděl jsem jak jsi odborně daleko. Takže. Natoč si motor tak, aby ventily šestého válce střihaly a seřiď vůle na prvním. Dál budeš seřizovat pátý válec, tak musí být ve střihu druhý. Potom třetí, stříhá čtvrtý. Šestý střihá první. Druhý, střihá pátý. Čtvrtý, střihá třetí. Lépe si to představíš na schématu:
1.5.3.
6.2.4. Ty vůle od Meldy asi platí. My tatrováci děláme na všech motorech 0,2-0,3 :oops: . No jezdí nám to taky. Důležitý je, aby nebyly natvrdo. To jsi potom logicky bez komprese.
stř bře 17, 2010 4:43 pm

Santík
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 13, 2010 4:25 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvek

Díky to jsem potřeboval vědět, už tomu rozumím :wink:
stř bře 17, 2010 4:47 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Možná chci učit starého orla lítat, ale jestli budeš točit na střih ventilů startérem, nezapomeň přidržet páku vstř.čerpadla ve stopu.
stř bře 17, 2010 5:31 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Ventyly

Příspěvek

Zdarec,už je to nějakej pátek co vozy Liaz opustili dvůr,ale postup si snad ještě pamatuji.V zadu u setrváku je otvor co se strká kolik.Je tam horní uvrat a předstřik. Kolíček jsem zastrčil do horní úvrati,udělal první válec nebo poslední podle toho kterej stříhal.A potom každej druhej.Potom jednou dokola zajistit kolik a to samý jenže z druhý strany.Nikdy žádnej problém.
pát bře 19, 2010 9:50 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Jo když jsi sám, tak ten kolík pod odstředivkou je docela problém zastrčit. Stalo se mi několikrát, že jsem na něj zapomněl, cvrnknul startérem a kolík jsem v bloku ohnul.To bylo jmen, když jsem ho musel pracně dostávat ven. Jinak ale souhlasím. V případě, že máš venku vstřikovače a točíš ručně, je tento způsob rychlejší (motorem točíš jenom dvakrát).
sob bře 20, 2010 9:56 am

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Když děláš těsnění pod hlavou 150 km od baráku a venku je -10 tak na 2 otočení je hned.Teď když už je to nějakej pátek tak se člověk pousměje,ale těch těsnení,pér,převodovek už bych to nechtěl absolvovat.Když se týden neopravovalo tak to byl zázrak,holt sklopky.Dneska by to už nikdo nedělal.
sob bře 20, 2010 9:39 pm

magi
Příspěvky: 1
Registrován: stř říj 03, 2012 7:15 am
Bydliště: Vladislav

Příspěvek

Existují někde hodnoty ventilových vůlí při studeném motoru?
Studený myslím doslova a do písmene studený.
stř říj 03, 2012 9:22 am

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Ventily se mají seřizovat jen na studeném motoru, jak tu psal Melda 0,3 na sacím a 0,45 na výfukovém.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
stř říj 03, 2012 4:13 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 hostů