Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
Kodl
Příspěvky: 86
Registrován: čtv dub 09, 2009 7:28 pm
Bydliště: Jenišov

Brzdy

Příspěvek

Mám takovej problém.Řeším to už s přestávkama rok a zatím žádný výsledek.
Při brzdění se mi občas rozdrnčí auto takovym spůsobem,že ženský odhazujou tašky
a prchaj do polí.Loni se kůli tomu paknovalo celý auto dávaly se nový bubny,je tam novej
pedálovej brzdič,nový futra na klíčích a jeden ABS ventil kterej se mi nezdál.Dělá to teplý i studený
a jen když dobržďuju nebo to jen tak lechtám.Vypadá to na zadní nápravu,ale odpojováním to
nezjistím,protože na to pak musim víc šlapat.Na válcích je vše OK bez závad
tak teď mudrujte páč už mě dochází inspirace a hlavně chuť.Asi nechám ty ženský skákat dál.
čtv srp 05, 2010 6:50 pm

Kodl
Příspěvky: 86
Registrován: čtv dub 09, 2009 7:28 pm
Bydliště: Jenišov

Příspěvek

Tady taky nikdo nic?
ned srp 08, 2010 10:03 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

skoušel si zabrousit náběhy na paknách?sedí ty pakny dobře? co bubny nejsou exentrický? a jaký obložení to je? mohl jsi trefit nějakej aušus...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned srp 08, 2010 12:19 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Nedal jsi obložení obráceně? Ráby ho nemají jako 150tky stejně silné, u Ráb je tvarované, na jednom konci silnější a na druhém slabší.
ned srp 08, 2010 12:28 pm

Kodl
Příspěvky: 86
Registrován: čtv dub 09, 2009 7:28 pm
Bydliště: Jenišov

Příspěvek

Obložení O.K..Dával jsem Ferodo na obě zadní,pak jsem jednu nápravu přepaknoval na poláka,stále
stejný problém.Měnil jsem ještě 2 bubny navíc protože měly čočky,takže je vše nové a ho... platné.
Ještě skusím diagnostiku ABS,ale tomu moc naděje nedávám,protože mechanickou závadu na ventilu
to stejně neukáže.
pon srp 09, 2010 8:17 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

a co náběhy na paknách????? ... mě to pomohlo je zbrousit a i hrany vzít trochu , jinak dej vědět jak si dopad, jak si to vyřešil
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pon srp 09, 2010 8:38 pm

Kodl
Příspěvky: 86
Registrován: čtv dub 09, 2009 7:28 pm
Bydliště: Jenišov

Příspěvek

Ted to nejde.Jsem pořád na stavbě,až budu dělat přední nápravu tak maj mechanici další práci to zas
rozebrat a skouknout a popřípadě zabrousit.Zatím dík za odpovědi snad se ozve někdo další kdo řešil
stejnej problém na stejnym autě
stř srp 11, 2010 6:21 pm

Uživatelský avatar
Study
Příspěvky: 177
Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dokázal by mi někdo poradit? Týká se to sice Karosy, ale myslím, že rozdílů moc není :-). Seřizovali jsme před technickou klíče na brzdách na zadku, klasická serie C734.20 z roku 1988, žádný segmentový atyp, čistá československá práce. Páky lítaly sem a tam, dotáhli jsme to na doporučovaných 1,5cm a doskládali se všemi zajišťovacími elementy zpátky. Sice to chodilo pákami onu minimální vzdálenost, ale nebrzdilo vůbec, ruční brzda taky nereagovala a brzdilo to akorát na předek. Došlo se k tomu, že budou asi přetočené klíče. Shodily se kola, buben a všechno v pohodě, esko nebylo ani nijak ošoupané za běžnou dráhu, dál jsme zkoušeli bez bubnu, aby bylo vidět, co to dělá. Při seřízení na chod 1,5cm to nedělalo při prošlapu pedálu (hlídal jsem si tlak vzduchu, přes 6atm, tam bylo pořád) absolutně nic, poté co jsme naštelovali páky jakoby k nápravě na dlouhý chod, od oka tak 10cm, jak to bylo, začalo se to "v bubnu" při prošlapu standardně hýbat a při dalším seřizování i roztahovat pakny směrem k bubnu. Takže to brzdí, vůle mezi paknami a bubnem je minimální, ale páky lítají jak splašeny od nápravy až nadoraz. Není někde chyba? Pokud se seřídí na 1,5cm nebo jakoukoliv menší vzdálenost, prostě se to uvnitř ani nehne.
čtv bře 08, 2012 11:02 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Ahoj,
to tam máš ty samostavy?Nemohli jste omylem nějak prohodit brzd.
páky mezi sebou-podle popisu se to chová nelogicky.A jak vypadají
klíče (píšeš eska) v uložení-není tam velká vůle.Při větší vůli se to nasčítá
a klíč má tendenci se víc křížit,než otáčet kolem osy.

Ještě mě napadlo-nejsou náhodou zadřené čepy na paknách?Pakna
by mohla jít ztuha a při menším kroku brzd.páky ji klíč nedokáže přitlačit
k bubnu.
pát bře 09, 2012 6:30 am

Uživatelský avatar
Study
Příspěvky: 177
Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No, páky se dolů nedávaly a nezdá se mi, že by to tak udělali někdy v minulosti na FTL, jsou tam soudě dle stavu docela dlouho a při seřizování už by na to určitě přišli. Zadky jsem mazal pravidělně, ale raději se ještě mrknu.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Eska jsou vyfocená v pootočené poloze, chci to vyřešit tím, že nasadím buben, štelováním takovýmto způsobem jakoby natisknu pakny na buben a trošku povolím, že nebudou sedět válečky paken v té dolině.
pát bře 09, 2012 9:38 am

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

já bych řekl že příčina bude asi v pákách-myslím,že vlivem opotřebení má
páka sama o sobě delší prodlevu než zabere.Vše ostatní mi přijde ok-tedy aspoń podle foto.
Když jsi šlapal na brzdu předpokládám že ta aretace páky byla nasazená-na té seř. matici.Pokud ne při zabrždění se páka autmaticky rozešteluje.
pát bře 09, 2012 4:43 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Study postup seřízení, jak popisuješ pod obrázky je správný. Já to tak dělám taky tak. Utáhnu páku klíče, až nejde bubnem otáčet a potom klíč kousek povolím, až otáčet s bubnem jde, zajistím páku a hotovo. Samozřejmě s nafoukaným vzduchem, povolenou ruč.brzdou a našroubovaným kolem. (nebo s přitaženým bubnem k náboji)
pát bře 09, 2012 7:54 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

já nevim, vypadá to rezatý, jako ze šroťáku :wink: má to origo cz pružiňáky válce? chodí to všechno volně???
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát bře 09, 2012 8:15 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

:D Zdar!
Já to u Karosy a Liazu dělal podle starýho fíglu-utáhni až na krev,pak vrat klíčem na šneku jakoby o 15 až dvacet minut jako na hodinách zpět! :D Pokud to dělá co píšeš vypadá to na omačkaný šnekový převody v pákách klíčů.Zkontroluj při sešlápmutí zda se hřídele vůčí páce nepohybují!Nedávno jsme to tu probírali,bud nový páky,nebo sundat a přetočit ten šnek o kus dál kde není omačkanej a dát zpět.Jiná příčina mně nenapadá.....
TTN
sob dub 21, 2012 3:28 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

:shock: joooo,ještě blbej nápad,nemáš uvolněný brzdový válce na uchycení?
TTN
sob dub 21, 2012 3:31 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů