Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Brzdy
Mám takovej problém.Řeším to už s přestávkama rok a zatím žádný výsledek.
Při brzdění se mi občas rozdrnčí auto takovym spůsobem,že ženský odhazujou tašky
a prchaj do polí.Loni se kůli tomu paknovalo celý auto dávaly se nový bubny,je tam novej
pedálovej brzdič,nový futra na klíčích a jeden ABS ventil kterej se mi nezdál.Dělá to teplý i studený
a jen když dobržďuju nebo to jen tak lechtám.Vypadá to na zadní nápravu,ale odpojováním to
nezjistím,protože na to pak musim víc šlapat.Na válcích je vše OK bez závad
tak teď mudrujte páč už mě dochází inspirace a hlavně chuť.Asi nechám ty ženský skákat dál.
Při brzdění se mi občas rozdrnčí auto takovym spůsobem,že ženský odhazujou tašky
a prchaj do polí.Loni se kůli tomu paknovalo celý auto dávaly se nový bubny,je tam novej
pedálovej brzdič,nový futra na klíčích a jeden ABS ventil kterej se mi nezdál.Dělá to teplý i studený
a jen když dobržďuju nebo to jen tak lechtám.Vypadá to na zadní nápravu,ale odpojováním to
nezjistím,protože na to pak musim víc šlapat.Na válcích je vše OK bez závad
tak teď mudrujte páč už mě dochází inspirace a hlavně chuť.Asi nechám ty ženský skákat dál.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
skoušel si zabrousit náběhy na paknách?sedí ty pakny dobře? co bubny nejsou exentrický? a jaký obložení to je? mohl jsi trefit nějakej aušus...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Obložení O.K..Dával jsem Ferodo na obě zadní,pak jsem jednu nápravu přepaknoval na poláka,stále
stejný problém.Měnil jsem ještě 2 bubny navíc protože měly čočky,takže je vše nové a ho... platné.
Ještě skusím diagnostiku ABS,ale tomu moc naděje nedávám,protože mechanickou závadu na ventilu
to stejně neukáže.
stejný problém.Měnil jsem ještě 2 bubny navíc protože měly čočky,takže je vše nové a ho... platné.
Ještě skusím diagnostiku ABS,ale tomu moc naděje nedávám,protože mechanickou závadu na ventilu
to stejně neukáže.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
a co náběhy na paknách????? ... mě to pomohlo je zbrousit a i hrany vzít trochu , jinak dej vědět jak si dopad, jak si to vyřešil
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- Study
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Dokázal by mi někdo poradit? Týká se to sice Karosy, ale myslím, že rozdílů moc není . Seřizovali jsme před technickou klíče na brzdách na zadku, klasická serie C734.20 z roku 1988, žádný segmentový atyp, čistá československá práce. Páky lítaly sem a tam, dotáhli jsme to na doporučovaných 1,5cm a doskládali se všemi zajišťovacími elementy zpátky. Sice to chodilo pákami onu minimální vzdálenost, ale nebrzdilo vůbec, ruční brzda taky nereagovala a brzdilo to akorát na předek. Došlo se k tomu, že budou asi přetočené klíče. Shodily se kola, buben a všechno v pohodě, esko nebylo ani nijak ošoupané za běžnou dráhu, dál jsme zkoušeli bez bubnu, aby bylo vidět, co to dělá. Při seřízení na chod 1,5cm to nedělalo při prošlapu pedálu (hlídal jsem si tlak vzduchu, přes 6atm, tam bylo pořád) absolutně nic, poté co jsme naštelovali páky jakoby k nápravě na dlouhý chod, od oka tak 10cm, jak to bylo, začalo se to "v bubnu" při prošlapu standardně hýbat a při dalším seřizování i roztahovat pakny směrem k bubnu. Takže to brzdí, vůle mezi paknami a bubnem je minimální, ale páky lítají jak splašeny od nápravy až nadoraz. Není někde chyba? Pokud se seřídí na 1,5cm nebo jakoukoliv menší vzdálenost, prostě se to uvnitř ani nehne.
Ahoj,
to tam máš ty samostavy?Nemohli jste omylem nějak prohodit brzd.
páky mezi sebou-podle popisu se to chová nelogicky.A jak vypadají
klíče (píšeš eska) v uložení-není tam velká vůle.Při větší vůli se to nasčítá
a klíč má tendenci se víc křížit,než otáčet kolem osy.
Ještě mě napadlo-nejsou náhodou zadřené čepy na paknách?Pakna
by mohla jít ztuha a při menším kroku brzd.páky ji klíč nedokáže přitlačit
k bubnu.
to tam máš ty samostavy?Nemohli jste omylem nějak prohodit brzd.
páky mezi sebou-podle popisu se to chová nelogicky.A jak vypadají
klíče (píšeš eska) v uložení-není tam velká vůle.Při větší vůli se to nasčítá
a klíč má tendenci se víc křížit,než otáčet kolem osy.
Ještě mě napadlo-nejsou náhodou zadřené čepy na paknách?Pakna
by mohla jít ztuha a při menším kroku brzd.páky ji klíč nedokáže přitlačit
k bubnu.
- Study
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
No, páky se dolů nedávaly a nezdá se mi, že by to tak udělali někdy v minulosti na FTL, jsou tam soudě dle stavu docela dlouho a při seřizování už by na to určitě přišli. Zadky jsem mazal pravidělně, ale raději se ještě mrknu.
Eska jsou vyfocená v pootočené poloze, chci to vyřešit tím, že nasadím buben, štelováním takovýmto způsobem jakoby natisknu pakny na buben a trošku povolím, že nebudou sedět válečky paken v té dolině.
Eska jsou vyfocená v pootočené poloze, chci to vyřešit tím, že nasadím buben, štelováním takovýmto způsobem jakoby natisknu pakny na buben a trošku povolím, že nebudou sedět válečky paken v té dolině.
já bych řekl že příčina bude asi v pákách-myslím,že vlivem opotřebení má
páka sama o sobě delší prodlevu než zabere.Vše ostatní mi přijde ok-tedy aspoń podle foto.
Když jsi šlapal na brzdu předpokládám že ta aretace páky byla nasazená-na té seř. matici.Pokud ne při zabrždění se páka autmaticky rozešteluje.
páka sama o sobě delší prodlevu než zabere.Vše ostatní mi přijde ok-tedy aspoń podle foto.
Když jsi šlapal na brzdu předpokládám že ta aretace páky byla nasazená-na té seř. matici.Pokud ne při zabrždění se páka autmaticky rozešteluje.
Study postup seřízení, jak popisuješ pod obrázky je správný. Já to tak dělám taky tak. Utáhnu páku klíče, až nejde bubnem otáčet a potom klíč kousek povolím, až otáčet s bubnem jde, zajistím páku a hotovo. Samozřejmě s nafoukaným vzduchem, povolenou ruč.brzdou a našroubovaným kolem. (nebo s přitaženým bubnem k náboji)
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
já nevim, vypadá to rezatý, jako ze šroťáku má to origo cz pružiňáky válce? chodí to všechno volně???
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Zdar!
Já to u Karosy a Liazu dělal podle starýho fíglu-utáhni až na krev,pak vrat klíčem na šneku jakoby o 15 až dvacet minut jako na hodinách zpět! Pokud to dělá co píšeš vypadá to na omačkaný šnekový převody v pákách klíčů.Zkontroluj při sešlápmutí zda se hřídele vůčí páce nepohybují!Nedávno jsme to tu probírali,bud nový páky,nebo sundat a přetočit ten šnek o kus dál kde není omačkanej a dát zpět.Jiná příčina mně nenapadá.....
TTN
Já to u Karosy a Liazu dělal podle starýho fíglu-utáhni až na krev,pak vrat klíčem na šneku jakoby o 15 až dvacet minut jako na hodinách zpět! Pokud to dělá co píšeš vypadá to na omačkaný šnekový převody v pákách klíčů.Zkontroluj při sešlápmutí zda se hřídele vůčí páce nepohybují!Nedávno jsme to tu probírali,bud nový páky,nebo sundat a přetočit ten šnek o kus dál kde není omačkanej a dát zpět.Jiná příčina mně nenapadá.....
TTN
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů