Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Jo jo to byl Kolín😉 uklízelo se postupnými audity. Motor za deem běhal vždy týden, protože kluci každý týden udělali další GO. Ona to nebyla brzda,jen zabíhací stolice, žádné brzdění to nemělo.
pát zář 04, 2020 7:09 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Adjunk: nic nového se neděje,vše jde setrvačností😁
Pokud se vrátím třeba k Céčkovým motorům u regionov tak lze na něm najet tak max.700 000km. Víc už ne a donekonečna se už dělají hlavy, protože blok motoru je křivý. Takže se motory mění už dříve,ale oproti motorům ML 634 to určitě vydrží mnohem víc.
A tak nejlépe jsou na tom modernizované staré 810tky kde je motor sice Céčkový,s turbem,ale jen 152kw. Tyhle motoráky jezdí jen samostatně,bez přípojného vozu takže není motor namáhaný ani nedostatkem výkonu ani nadupaným výkonem.
U regionov se stále potýkáme s upadáváním šteftů výfuku,neřešitelný problém😁
A vůbec celá regionova má poddimenzované chlazení. Je to furt přes 90 což ta liazka, prostě dlouhodobě neustojí. Chladiče foukáme v teplých dnech každý týden,ale ten větrák prostě spíná dlouho. Obzvláště u třetí série s elektronicky řízeným čerpadlem.
Takhle je to prý nastaveno z Tedomu kvůli emisím a na "zkostnatělé dráze" s tím nelze nic udělat.🤣
pát zář 04, 2020 7:23 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1487
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Díky za zprávu. 👍
A kvůli té vysoké teplotě se kroutí blok? Jinak to jsou docela kuriózní závady :D
pát zář 04, 2020 8:29 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Jo,všichni na dílně jsme si jisti,že je to tou vysokou teplotou. U starších regionov kde větrák spíná na 78 je situace lepší.
Na 810tkách původního provedení bylo voskové čidlo které si mohl manuálně nastavit a v létě jsme dávali 72 stupňů.
Céčkové motory regionov třetí série s elektronicky řízeným čerpadlem se neustále potýkají s problémy uvedených čerpadel i elektronikou (houpou otáčky,dělá si to co chce,třeba při startu Ti tam vlítne hned 1950ot. a nejde s tím nic dělat,stopnout a druhý pokus,nebo Ti vyletí takhle třeba z 1000ot. při foukání vzduchu opět do maxima.
Fakt nepovedený😭 důsledkem pak u těchto motorů bývají poměrně často zohýbané rozvodové tyčky. Zřejmě přetočením při jízdě.
Jinak se v těch motorech moc nehrabeme,spíš se pak vymění,je to pro nás jistota a mnohdy i rychlejší.
A díky za zájem😉 tohle vlákno moc návštěv nemá.
sob zář 05, 2020 10:51 am

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1487
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

To je stejně zajímavé, zas tak málo těch Regionov není (prý přes 200 ks). A stejně se to neřeší...
To máte udělané motory v záloze na výměnu nebo se to průběžně dokupuje?
Jinak naopak. Já děkuji tobě. Rád se něco dozvím :)
sob zář 05, 2020 1:46 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Jo motory jsou zpravidla dva náhradní po GO skladem. To platí i u ML 634.
Řada věcí se na dráze neřeší,na tohle jsme malí páni a ty nahoře nemají zájem. Ono to tak nějak jezdí,přeci😉
Pro zajímavost přidávám fotku z výměny převodovky Praga 2M 90
Obrázek
sob zář 05, 2020 3:22 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Dnešní práce,nešťastné gumičky mezi hlavami a malé překvapení na 5 pístu😁
Obrázek

Obrázek
pon zář 07, 2020 4:59 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1487
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Hezky se obtiskly :-D Přetočený motor, jak jsi zmiňoval?
úte zář 08, 2020 11:00 am

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Jo už takhle jezdí nějaký čas😁 je to klasická 810tka a motor ML 634 kde k přetočení dojde zpravidla vinou strojvedoucího. Například při zařazeném blokování měniče převodovky a jízdy z klesání tzn. vlastně při brzdění motorem které u vlaku ani nejde moc využít (adheze,hmotnost)
Jinak to samočinné lítání otáček a přeběhy motorů dělají jen regionovy 3 série s elektronicky řízeným čerpadlem.
Zde na obrázku😉
takhle se motor přepravuje na GO do Tedomu a další zvláštností těchto všech motorů M 1.2.C 640 z regionov je kapalinou chlazený plášť turba.
Modernizované 810tky mají motor M 1.2.C 636 kde je klasické turbo K 36 a bez mezichladiče.
S těmito motory jsme spokojeni,ale asi je to také tím,že tato vozidla nedosahují tak velkých kilometrických proběhů.
Údržba vozidel se dělá periodicky:
po 2000km je tzv. provozní ošetření (celková prohlídka,seřízení brzdy,kontrola a doplnění provozních kapalin) + to co si najdeš,nebo co píše strojvedoucí.
Po 20 000km je revize, to samé + výměny olejů,filtrů atd.
Po 700 000km je středí oprava. Tu už my neděláme a vozidlo se nám po ní zas vrátí.
úte zář 08, 2020 5:51 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Foto
Obrázek

Obrázek
úte zář 08, 2020 5:52 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1487
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Musel jsem se podívat, naštěstí jsem něco našel, protože o tom vím prdlajs :-D tohle je ta modernizovaná 810?
https://youtu.be/0uB1aPEVOns
úte zář 08, 2020 7:49 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1487
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

úte zář 08, 2020 8:04 pm

Uživatelský avatar
Jarda Š.
Příspěvky: 237
Registrován: úte úno 27, 2007 12:47 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Je to celkem smutné počtení pro fanouška Liazu, ty Ačkové motory taky chodí do Tedomu na GO ?, na mě koukali jako na blázna, když jsem tam přivezl ten Ačkovej blok
úte zář 08, 2020 8:08 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Adjunkt👍😉 to je ono. Dobře si to našel.
Jardo, ty Áčkové motory se generálkují v Zábřehu.
úte zář 08, 2020 8:26 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Připomnělo mi to léta na dráze, podložit nebo uvázat motor a pak spustit převodovku hupcukem do kanálu. Na hupcuk jsme měli kozu přes otvor v podlaze. Houkačky za nás kohout na uzavření vzduchu neměly. Kolikrát si fíra za mrazu houknul a už to nemohl zastavit, páč v tý bedýnce vedle schodů se zašroubovaným víkem mu zamrzl EP ventil. Řešilo se to rozsvícenou žárovkou v tý bedýnce. Koukám že oba motory už mají servopohon vstřikovacího čerpadla. Já zažil ještě výměnu palivového lanka. To byl pocuc. provlíknout ho všemi kladkami od stanoviště ke stanovišti. Na tom lanovodu bylo ještě pákoví na ovládání převodovky, jak je to řešený teď?
stř zář 09, 2020 8:47 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti