Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: úte led 23, 2018 7:32 am
- Bydliště: Severní čechy
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Ahoj kluci,tak po letošní opravě a výměně zadní napravy u mojí liazky 150,sem se pustil do převodovky. Akorát sem teda netušil jak velkej je problém sehnat díly
Rachtalo mi to pri řazení redukcí. Takže proběhla rozborka a jak jinak kola rychloběhu ohoblovaný,zbytek převodovky vizuální prohlídkou v pohodě.
Teď můj dotaz: Kde koupit díly?
Sehnal sem katalog a projížděl net. Po celovečerním hledání sem zjistil,že něco umí ATH,něco Skarab a něco Adip. Jediný co mě zarazilo,je že většinou sou to Bulharský výrobky. Máte s tim někdo zkušenosti? Jo skoro bych zapomněl převodovka je Praga 10P80
Dík za případnéý rady
Rachtalo mi to pri řazení redukcí. Takže proběhla rozborka a jak jinak kola rychloběhu ohoblovaný,zbytek převodovky vizuální prohlídkou v pohodě.
Teď můj dotaz: Kde koupit díly?
Sehnal sem katalog a projížděl net. Po celovečerním hledání sem zjistil,že něco umí ATH,něco Skarab a něco Adip. Jediný co mě zarazilo,je že většinou sou to Bulharský výrobky. Máte s tim někdo zkušenosti? Jo skoro bych zapomněl převodovka je Praga 10P80
Dík za případnéý rady
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Kup jednu nebo pár převodovek z jinýho auta a poskládej to...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jak píše TESI, za cenu nové krátké hřídele koupíš celou převodovku, a pokud si to budeš dělat sám, tak bacha na jehlové ložisko ve výduti obou krátkých hřídelí, to bývala největší bolest těchto almar
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Určitě sehnat jetou a poskládat. Na firmě jsme měli vždy po jedné skříni od všeho jako rezervu, přehozený to bylo za dvě až tři hodinky ve dvouch lidech, paráda, žádný blbiny okolo jako dneska.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jj Zetocha
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jelikož už mám v merku jednu převodovku pro pohon nástaveb, napadla mě jedna věc. Dalo by se na 151 doplnit zadní vzduchové pérování z tahače? Je jasný, že stálej převod v nápravě je jinej, ale to by se vyřešilo. Vím, že na přední nápravě to někdo měl, ale taky tomu nevím hlavu patu, myslím že to bylo na nějaké 18.33 sb s hydraulickou rukou. V podstatě mi jde o to, že bych pak mohl měnit nástavby stejně snadno, jako u agro tater. Co jsem četl, tak u TBV se vzduchovým podvozkem hrozně dlouho trvalo, než nafoukal vzduch, je to doopravdy tak hrozný?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Ta náprava je úplně jinak uchycená. Musíš mít na rámu konzoli a náprava je chycená ze spodu a ne z vrchu jako u per...
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Ahoj,nevím proč by měl tahač TBV nějak extra dlouho foukat vzduch? Kompresor je stejný s karosou a těch měchů je tam víc.Líp než 300vky žádný jiný liazky nefoukají. Pokud budeš mít návěs na měchách tak to asi bude trošku trvat,ale nebudeto tak horký. Ty kompresory foukají fakt dobře,pokud teda už nemá dost
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Pokud nejsi lajda a máš pořádek ve vzduchařině, nemusíš dlouho foukat to
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
To už je lepší koupit tahače 110.57x a 151 přeházet do něj. V zadní nápravě jen prehodis diferak. Ne udělejte to a budeš řešit vymlácený čepy v ramenech pod nápravou a u nohavic, utržený čepy v nohavicich, prasklý ramena u uchycení nápravy. Udělejte si pro nástavby nohy jak měla agro Tatra jen s tim rozdílem, že budou mít šroubovici se závitem jak u soustruhu a máš klid stačí ti to zvednout o 15cm. Tohle předělávat není žádná sranda stačí něco blbě svrtat a auto chodí šejdrem nebo dom.... rám a můžeš to vyhodit celý. Přední měchy jsou jen pomocny a měla je jen 110 a pár 100. Zadní roubovat na sklopku nemá cenu, vím jak to trpělo na sklopkach postavených z tahačů. Listaky jsou pro tohle použití lepší.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jak říkám byl to nápad, o těch odstavnej nohách jsem něco slyšel, zkusím to někde vyhrabat. Říkáš, že měchy na sklopkách neměly dlouhýho trvání? Po výměně pár ventilů a mnoha cívek už i udrží vzduch. Je jasný, že se ztrácí, ale nikde není nic slyšitelnýho. Na trambusu sice taky nikde nic nesyčí, ale ten neudrží vzduch dýl, jak hodinu. Včera jsem v něm uklízel, chystám ho totiž na technickou, a v kabině jsem při uklízení a vysávání jsem zjistil, že kabina je shnilá na sračku Když jsme z jara lakovali liazku, tak ta tak shnilá nebyla.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Sklopku na vzduchu tady měl Míla Drápal. Ještě pan Večerník mu řekl, že jedině 4 měchy na zadní nápravě. Takže přestavěl tahač 19.33...
Nohy můžeš udělat na víc způsobů. Třeba do nich pístnice a zvedat to hydraulikou na sklápění vleku, nebo si na nich udělat místo pro hever a pak to jen zajistit čepem....
Ale předělávat auto na vzduch je ta nejhorší varianta...
Nohy můžeš udělat na víc způsobů. Třeba do nich pístnice a zvedat to hydraulikou na sklápění vleku, nebo si na nich udělat místo pro hever a pak to jen zajistit čepem....
Ale předělávat auto na vzduch je ta nejhorší varianta...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Díky moc, tu jeho Liazku jsem kdesi na netu našel, vypadala zajímavě. Ale faktem je, že pokud by musela bejt náprava chytlá zespodu, tak je to do pola hodně k ničemu, protože by se to na první muldě zapichlo do země.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů