Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Frenky

Odpovědět
red.bill
Příspěvky: 125
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Kam všude to ještě napíšeš? Když si tu projdeš příslušný vlákna najdeš odpovědi.
čtv črc 04, 2019 8:15 pm

koprkam
Příspěvky: 287
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Pokud se bavíš o 300, tak ty jsou fajn, pročti vlàkno třínápravová líza, pokud myslíš řadu 120, tak to najdeš taky tady někde ve vláknech, typl bych ve 110, ale možná maj svoje samostatný vlákno.
pon črc 08, 2019 9:23 pm

Uživatelský avatar
vodic216
Příspěvky: 413
Registrován: sob lis 10, 2012 6:46 pm
Bydliště: Martin

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Klaňajúca sa liazka

Obrázek
sob srp 03, 2019 4:58 pm

Uživatelský avatar
vodic216
Příspěvky: 413
Registrován: sob lis 10, 2012 6:46 pm
Bydliště: Martin

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
sob srp 31, 2019 11:22 pm

koprkam
Příspěvky: 287
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Zdravím, zkoušeli jste někdo lakovat přední masku na Liazu? Je plastová, čili nejsem si jistej, jestli na tom bude normální barva držet, vím že s lakováním plastů je celkem problém. Na zbytku auta má vcelku dobrý zkušenosti s Alkytonem, auto nejezdí v zimě, čili ani moc nehnije :D

Edit.:
Ještě mě napadlo, studoval jsem vlákno o třístovkovejch motorech, na třístovkách se používaly vstřikovací čerpadla Bosch a L'orange (což jestli jsem pochopil správně je Motorpal). Bylo tam mimo jiného i napsáno, že někdo zkoušel dát toto čerpadlo na šikmej motor. Jak je to vlastně se zaměnitelností vstřikovacích čerpadel z novějšího typu na starší? Z jara budem asi dělat motor, tak přemýšlím, jestli by nebylo lepší dát tam novější čerpadlo, než generálkovat starý čerpadlo.
sob pro 07, 2019 8:15 am

red.bill
Příspěvky: 125
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Podle mě blbost měnit čerpadlo bez výměny odpovídajících vstřikovačů. Ty do starých hlav si myslím nepůjdou. Další co je otázkou jsou písty (tvar a objem spalovací komory). Víc problémů než užitku, o moc míň to stejně hulit nebude(pokud nebudem porovnávat vylágrovanej a novej motor). Jestli ti jde o to zbavit se toho bílýho dýmu když to přijde studený do tahu. Vyřeš klapání na volnoběh jen na nejnutnější dobu. Ona naspálená nafta zůstává v tlumiči a pak tam chytne, nebo tam někde kousek za turbo mrskni ten předtlumič jako mají 250-300.
sob pro 07, 2019 2:06 pm

PtrialM
Příspěvky: 907
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

koprkam:ten plast je už lakovaný nebo nový bez? Obrousit co jde,umýt,odmastit,případně zatmelit,obrousit tmel,odmastit,čistič na plasty,základ na plasty(universal),plnič,obrousit pod vodou,odmastit,utřít antistatickou utěrkou a barva.Je
možné do ní kapnout trochu změkčovadla.
Čistič na plasty nahradí mýdlová voda,základy na plasty mají i ve spreji.
Plnič také....ještě sehnat sprejera :)
sob pro 07, 2019 5:26 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Že to hulí studený je důsledek nemožnosti regulovat předvtřik v závislosti na otáčkách a malého kompresního poměru (není potřeba velký páč má turbo). Mates měl kompresní poměr větší a studenej tolik nehulil. IFA už měla odstředivý regulátor předvstřiku a byla na tom také lépe.
U motorů na Liazce se musí nejdříve ohřát litinové, sběrné, výfukové potrubí aby v něm dokázala shořet nespálená nafta. Pak už hulí jenom černě v tahu. Osobně bych nechal čerpadlo to co tam má být. Vyměnil bych trysky, seřídil tlaky, nastavil správný předvtřik a změřil kompresní prostor pro správnou sílu těsnění pod hlavy a je z toho zase raketa.
sob pro 07, 2019 7:16 pm

koprkam
Příspěvky: 287
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Díky všem za rady.
Začnu od vstřikovacího čerpadla - Pokud by jsme se bavili potenciálně, tak z toho co jsem se dočetl všemožně, by se optimálně měly použít vstřiky starého typu, což je široký pojem, nicméně někdo tam pak napsal, že tím nejsou myšleny vstřiky ze 100 řady, ale z prvních 300 motorů, který měly ještě Euro O, já žil v domnění, že jsou střiky unifikovaný, což tedy asi nejsou. Ten "předtlumič" jsem někde četl, že kouření umí hodně zlepšit. Někdo mi radil, přesunout předvstřik z 22 na 24°, sice to pak hůř chytá, ale zase nehulí. Zase tam někdo psal, že tuto vstřikovací soustavu měl někdo právě na MŠ 640, prej to dělalo s Holset turbem skoro 340-350 koní. Čili jestli rozumím správně, tak největší problém je ve vstřiku, jestli bude pasovat a dále pak jestli bude vstřikovat správně do komory pístu. Což, když se nad tím tak zamyslím, nedalo by se použít vstřiků z řady 706-150?Přecijenom těch motorů bylo moře modifikací, takže by mělo být z čeho vybírat, nebo jsou ty Euro O trysky taková trefa do černýho, že to s tím L'orange tak dobře jede?

S ohledem masky. Seženu určitě starší, již nalakovanou, bohužel ne asi v laku, v jakém bych chtěl. Lakování není problém, otec kdysi lakoval na lince, čili doma všechno lakuje on. Vodní broušení to je jasný, do jaké doporučuješ jít jemnosti? 2000, nebo ještě dál?
sob pro 07, 2019 8:11 pm

luboš růžička
Příspěvky: 594
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Tak třístovkovou liazku euro 0 bych chtěl vidět.Tu jsem totiž neviděl ani ve snu. Vstřikovací soustava L'orange? tak na tu není v dnešní době vůbec nic.Dokonce to někdo předělával na Bosche a pár aut na to dojelo úplně.
Jednou je to postavený jak to má být a podle mě nemá vůbec cenu dělat nějaké pokusy. Zbytečná práce. Ale jak kdo chce.
ned pro 08, 2019 12:34 pm

PtrialM
Příspěvky: 907
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

koprkam:Asi to znáš,takže:
tmel:excetr strojně na sucho- P80,P120,P180 (možno i ručně)
plnič: excentr strojně na sucho-P240,P320-400 pod metalízu a pak barva
nebo plnič na mokro ručně-P240,P400,P800 a barvu, pod metlu-P1000není ale nutno..
tmel na sucho-je hydroskopický a tu vodu z něj budeš těžko vysoušet...
P1500,P2000 a vyšší jsou na odstranění smetí v barvě(pod vodou!) a pak následné rozleštění.
Přeji mnoho úspěchů a zábavy... :dance:
ned pro 08, 2019 5:37 pm

koprkam
Příspěvky: 287
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Já se díval na stránky Tedomu, kde nabízí kompletní opravy, včetně středních i generálních, ale jestli je to ještě aktuální čert ví... Zase si myslím, že by měl být lepší co se týká regulace předvstřiku, korekce dávky, atp. nebo ne? Řeknu jednoduše, na mém Motorpalu mi nefunguje startovací dávka, od cca 1500 min-1 motor hrozně tarokuje (pro ty, co mi nerozumí, tak vynechává) a celkově to čerpadlo je ve špatném stavu (stejně jako celej motor, ono taky co čekat se sedumset padesáti tisícama na tachografu), tak si říkám, jestli by nebylo něco lepšího, než Motorpal, napadl mě i ten Bosch, ale ten jsem slyšel, že s tímto čerpadlem jsou ty auta hrozně zdechlý.

To je v kostce shrnuto to, proč se dívám po tom L'orangu, stejně jako po Holset turbu, protože na nové K36 jsem najel pět tisíc a zase z něj teče olej :( Ale to turbo není v podstatě žádnej problém sehnat.

Edit.
to PtrialM - Díky přesně tohle jsem potřeboval vědět :)
ned pro 08, 2019 6:48 pm

red.bill
Příspěvky: 125
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Jenže to není tak, že prohodíš kus za kus. Tak to nefunguje. Třeba takový unašeč na čerpadlo u oranžády je silnější(znalejší upřesní). Takže máš první problém, jestli to půjde spářit se starým motorem. Dál jsem psal, že nevím jak je to se vstřikovačema a dost pochybuju, že budou stejný se starýma. Další věc je, že budou jiný trysky, je otázkou jak jsou komory v pístech aby to prášilo pod správným úhlem atd... Další píšeš, že bys rád 350k, hezký co špajska? Máš 10 a tu není problém odrovnat v soupravě se seriovým motorem. Nevymýšlej kraviny a dej dokupy to co máš. Nech nastavit čerpadlo na tu otevřenou 640, ne uškrcenou ze sklápěčky a hotovo. Rovnou scháněj čerpadlo z řezačky či něčeho podobnýho protože budeš potřebovat výkonnostní regulátor.
Euro 0 byly nejspíš první 250 ty mají čerpadla a vstřiky jako poslední 110/150.
ned pro 08, 2019 9:04 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4028
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Nejčastější důvod ""tarokování"" bývá vadná tlaková kulička na vracečce nafty z čerpadla, a nebo podávací pumpa. Obojí má na svědomí i blbý start a nižší výkon, Je to pár kaček, zkus to. Uvnitř vstřikovacího čerpadla musí být cca 1 Atm přetlaku, aby se dostatečně plnily vstřikovací elementy.
ned pro 08, 2019 9:05 pm

red.bill
Příspěvky: 125
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Tak jsem trošku googlil a C motory mají jinak vysunutou trysku z hlavy než starší motory.
https://docplayer.cz/11206462-Tedom-a-s ... edpis.html
https://docplayer.cz/16040937-6-1-61-0- ... dex-p.html
Můžeš studovat.
ned pro 08, 2019 9:40 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti