Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Díky, ten ventilek jsme dávali cca před rokem novej. Podávací pumpu mám myslím doma novou od strejdy, kterej ju nafasoval na dopravě na trambusa, tak ju zkusím přehodit taky. Ale asi až z jara, teď jsme odnesli značky do depozitu a vyndali baterky... :)
Díky za ty podklady.
pon pro 09, 2019 4:15 am

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

To že je ventilek nový, nic neznamená, dnes je to většinou čína a už párkrát mě vysmrkalo že nová věc byla vadná.
pon pro 09, 2019 5:45 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Ještě doplním Luboše. Pod každým šroubením pro vtřikovací trubku na vst.čerpadle je zpětný ventilek který drží v zavřeném stavu pružinka. Jestliže při sundaných vstřik. trubkách za pumpování ručním čerpadlem protéká šroubením nafta, jsou zpětné ventilky chabrus. Pak dokáže motor taky pěkně koktat.
pon pro 09, 2019 7:40 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Jo to se mi stalo na f2000 motor sel blbě tak mi bylo poraděno a byl to ventilek na vstrikovacím cerpadle
pon pro 09, 2019 9:29 pm

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Člověk většinou montuje novou věc s tím, že je nová, čili funkční... bohužel dnes to asi není moderní dělat kvalitní věci.
Vzhledem k tomu, že končí v PV Světluška, tam tam asi pojedu pro hlavy (mám tam domluvených ještě pár dalších dílů), čili to čerpadlo zkusím, bo vstřiky budou venku, ale asi to bude, jak říkáte.
úte pro 10, 2019 5:47 am

Uživatelský avatar
Aleš 400
Příspěvky: 376
Registrován: sob úno 25, 2012 4:48 pm
Bydliště: Ivančice

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

:doh: No zrovna Světluška je, alespoň v Brně a okolí známá prodejem nekvalitních čínských dílů.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
úte pro 10, 2019 6:40 am

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Brno nestojí za starou belu, v Prostějově to šlo a hlavně to tam bylo patnáct kilometrů. Ale jinak kam? Toť otázka, co doporučíte?
úte pro 10, 2019 6:49 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

JaZ Kuřim (teď to bude Zliner?), Kelbl Hrušovany (občas je potřeba taky pohlídat kvalitu), Autos Uherské Hradiště.
To jsou pro mě celkem odzkoušené firmy...
úte pro 10, 2019 7:38 pm

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

S Kelblem moc dobrý zkušenosti nemám, jak říkáš, je potřeba hlídat, co ti dávaj. Byl jsem tam pro šrouby na kardany a dostal jsem jakýsi malý zgrčence, jako nezdálo se mně to, ale člověk si nejni jistej, pokud nemáš s sebou jeden starej. No vyměnili mi je, ale najedeš kvůli tomu sto padesát kilometrů. Toto se mi nikdy v PV nestalo, fakt je ten, že jsem tam bral vesměs věci kus za kus (brzdovej pedál, mailer, ...) ale třeba když jsem řekl šrouby na kardan, dostal jsem přesně ty, co potřebuju. Byly tam dva chlapi před důchodem a ti prostě věděli. U Kelbla je starší paní, ta taky zná mapu, ale pak je tam mladej boreček a ten neví nic... Ale pro díly na tandema chodím do TT parts v Olomouckejch mrazírnách. Tam je takovej fousatej borec a toho bych chtěl zaměstnat, jako obchoďáka, fakt tomu rozumí a umí to prodat :) Prej by to snad měl být obchod přímo Panavu, ale tím si nejsu jistej.
stř pro 11, 2019 3:52 am

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Mám dotaz spíše k motorům vyskytujícím se ve 150 řadě. Jestli jsem to dobře pochopil, tak se vyskytují motory MŠ 638 a MŠ 640F, Ta 638 je turbo bez mezichladiče a ta 640 má turbo i intercooler. Ale měly by mít stejnej výkon tj. 212 kW, ale čím je to způsobeno? Je možný dát na tu 638 taky mezichladič s nějakým možným zvýšením výkonu?
sob led 04, 2020 5:33 am

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

150 mají/měly jen 640F a jinej motor v nich snad ani nebyl. Je to vlastně přiškrcená 640 z tahačů. Na tu 638 je možný dát cooler ale musíš k tomu mít potrubí, ideálně čerpadlo z toho F... Takže se to úplně nevyplatí pokud nemáš oba motory abys z toho uvařil jeden. Já osobně bych dal dokupy to F jestli ho máš a nechal nastavit čerpadlo na 640. Papírově získáš cca +15koní, v reálu těžko říct.
K tý otázce čím je to způsobeno, to F by mělo mít o něco nižší spotřebu než 638.
sob led 04, 2020 12:38 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Já osobně jsem nikdy žádný rozdíl ať ve výkonu,pružnosti a spotřebě mezi motory MŠ 638 a MŠ 640F v praxi nespozoroval. Oba motory mají 212 kw, spotřeba a jízdní dynamyka stejná. Nějaký mezichladič je tam dle mě u tohoto výkonu platnej jak mrtvému zimník.
sob led 04, 2020 2:00 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Jasně, že to nedělá 10l/100km. Větší rozdíl ve spotřebě udělá celkový stav těch motorů. Cooler tam má smysl, problém je, že tehdá ho nedokázali vyrobit při stejných rozměrech s větším výkonem, pak by mohl jít výkon motoru ještě o něco výš.
sob led 04, 2020 2:53 pm

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Aha, tak to dává smysl, jde mi třeba o to, že jsem na bazošu našel motor 638 údajně po generálce cca 800km, tak přemýšlím, jestli ho nevzít, nebo jestli si zgenerálkovat ten můj motor. Ještě něco, když jsou ty motory výkonově stejný, v čem je teda dohnanej výkon 638 oproti 640F s mezichladičem, protože ten mezichladič taky udělá nějakej výkon. Jsou třeba jiný trysky, jinak naladěný čerpadlo, písty,...?
sob led 04, 2020 7:10 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Příspěvek

Ptáš se špatně, 640F je uškrcená 640. 640 byly pouze ve spojení s 9převodovkou. Takže musíš porovnávat otevřený verze. Ten výkon u 640(224kW) dělá právě cooler, jinak nastavený čerpadlo, jak moc nevím, to bys zjistil u čerpadláře. Je jiný turbo ale tam bude asi rozdíl jen v natočení výstupu sání. Trysky jsou myslím stejný. Písty jsou jiný ikdyž spalovák bude asi stejný. Rozdíl je v pístních čepech a ojnicích, 640F a 640 mají 50mm pístní čepy. Všechny ostatní jen 45mm.
sob led 04, 2020 9:16 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů