Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Ofotil jsem ti kus katalogu, jestli ti to pomůže...
http://www.rajce.net/a14877241
http://www.rajce.net/a14877241
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
V TP bude mít 11R20. Průměrově a šířkou běhounu jsou k 11R20 podobné 315/80 R22,5. 295 jsou menší. Při přestavbě auta (zvýšení celkové hmotnosti) mi zapsaly do TP k 11R20 alternativně 295/80 R 22,5.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: úte led 23, 2018 7:32 am
- Bydliště: Severní čechy
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Chápu dobře,že ten naboj musí dolu celej a Okroužek je ze zadní strany náboje,protože mám plnej buben oleje.a s tou fotkou diferenciálu a popř. naboje bys mi ohromně pomohl. Dělal sem tatry,ale tam je to úplně jinak
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: úte led 23, 2018 7:32 am
- Bydliště: Severní čechy
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jirí Votruba:
Tady je odkaz,kde je to popsaný,jak to rozebrat.
http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=8574
Fotogalerie,jak to vypadá při rozborce.
http://www.liaznavzdy.cz/nas07.php
Ještě rozcestník fora Liaz,co se kde řešilo.
viewtopic.php?t=3319
Tady je odkaz,kde je to popsaný,jak to rozebrat.
http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=8574
Fotogalerie,jak to vypadá při rozborce.
http://www.liaznavzdy.cz/nas07.php
Ještě rozcestník fora Liaz,co se kde řešilo.
viewtopic.php?t=3319
Pane Tohle není vobyčejnej nákladák To je TATRA
A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
S tou nechodící uzávěrkou ještě nehaž flintu do žita, dělal jsem to minulý měsíc a příznaky byly stejné. Odmontuj hliníkový váleček, a na nápravě na tebe bude koukat vratná pružina, sikama odšroubuj speciální matku která ji drží stlačenou, pružinu sundej, a pod pružinou je ještě omezovací centrační trubka, tu sundej také. Našroubuj zpět matku, a zkus zatláčet vidličku dovnitř a ven, aspoň pár milimetrů v rámci vůlí musí svobodně chodit . Pokud se ani nehne, je jen zarezivělý její dřík, takže kvalitní rezožrout, poklepávat dovnitř a ven tak dlouho až se začne pohybovat, až to rozchodíš, pootáčet jedním kolem až se čepy uzávěrky budou snažit zajet do děr, pak rozchodit zbytek kroku vidličky. Rozhýbal jsem to bez demotáže diferáku.
K té výměně gufera v reduktoru, výše uvedené fotky Tě skvěle navedou, jen bych dodal: Hodně dobře vyčisti tu trubičku vpravo na fotce, a důkladně zkontroluj že je správně ohnutá a vyspádovaná tak aby příští únik přes gufero netekl do brzd, ale svodně vytékal na zem. Po celkové kompletaci jsme na ni vždy navlékli kousek hadice o světlosti 10mm Používali jsme tuším modrou od autogenu (nějakou starší, bez hodnoty) když se ucpe zaolejovaným prachem, nemusíš ji pracně čistit jako celou trubku, jen ji zahodíš a dáš nový kousek staré hadice
K té výměně gufera v reduktoru, výše uvedené fotky Tě skvěle navedou, jen bych dodal: Hodně dobře vyčisti tu trubičku vpravo na fotce, a důkladně zkontroluj že je správně ohnutá a vyspádovaná tak aby příští únik přes gufero netekl do brzd, ale svodně vytékal na zem. Po celkové kompletaci jsme na ni vždy navlékli kousek hadice o světlosti 10mm Používali jsme tuším modrou od autogenu (nějakou starší, bez hodnoty) když se ucpe zaolejovaným prachem, nemusíš ji pracně čistit jako celou trubku, jen ji zahodíš a dáš nový kousek staré hadice
Naposledy upravil(a) lubossss dne stř led 24, 2018 7:10 pm, celkem upraveno 3 x.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Není co řešit, vše tu máš popsaný, teče simering tak náboj dolů - uzávěrku řeš jak ti radí lubossss. Hřídel vidličky pro zpětnou montáž válečku zajistíš proti pohybu tak, že vyšroubuješ el. spínač kontrolky a místo něho našroubuješ nějaký vhodný šroub, aby ti nezalézala dovnitř. Myslím že tam pasuje ruční pumpička na naftu.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: úte led 23, 2018 7:32 am
- Bydliště: Severní čechy
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Kluci diky za rady, tohle sem vše vyzkoušel už sam. Vidlička se hejbe zhruba 2cm a když zvednu jedno kolo,mechanicky zařadím a točim,tak prostě stejně nezaskočí. Ani neslyším rachtání Takže to fakt vypadá na rozborku. Netušíte za kolik se dá sehnat ta uzávěrka nebo nemá ji někdo doma na prodej. Ještě mě napadlo jestli není prasklá ta ovládací vidlička. U tater se to občas stávalo
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Drahý to není. Takový kola do převodovky, to je jiný kafe. https://www.jplusz.cz/naboje-kola-poloo ... 5B13%5D=13
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Na některých 300 liazkách bejvaly ráby, to vím, ale zajímá mě jiná věc. Šlo by namontovat ráby na 151? Osobně se mi víc líbí a hlavně netečou. Ale všiml jsem si, že by rába měla mít stejně, jako náprava na trambusu diferák veprostřed, ale 151 ho má víc ke kraji, otázkou je, jestli by to vadilo. Ráby mi přijdou lepší, strejc ji měl na trambusu valníku a oproti českejm byly lepší.
Edit:
Ještě se zeptám na takovou spešl otázečku na odborníky. Převodovky ZF 16 se dají namontovat jen na 4x2 podvozky, nebo byly i rychlostní skříně na 4x4?
Edit:
Ještě se zeptám na takovou spešl otázečku na odborníky. Převodovky ZF 16 se dají namontovat jen na 4x2 podvozky, nebo byly i rychlostní skříně na 4x4?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Ale na RABY je teraz problem niečo zohnať. Radšej by som ostal pri klasike.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
ZF byla určitě 4x4, ale pro Liaz myslím že ne.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Aha, děkuji moc, převodovka pro 4x4 byla asi jen desítka a čtrnáctka? K těm rábám, jsou to stejný typy, jako na příklad na DHčku? Co konkrétně se do nich nedá sehnat? Jsou k sehnání alespoň bubny, nebo jsou to nápravy, který jsou vhodný leda do šrotu? Omlouvám se, že se ptám tak blbě, ale chci si v tom udělat jasno.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Na první pohled je Rába stejná do Liazu, Karosy, DHáčka Honu a fůry dalších strojů. liší se to ale převodovým poměrem. Kromě gufer, O kroužků a obložení paken do toho nekoupíš vůbec nic,
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Díky moc. To je opravdu mrzuté, mě se ty ráby tak líbí Ale pokud se nedá sehnat ani blbej brzdovej buben, tak je to náprava k prdu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 hostů