Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Příspěvek

Možná se to tu už řešilo, ale přesto. Sem tam na fotce vidím Liaze na balonech. Ale potřeboval bych vědět jestli disky na kterých to je obutý jsou stejný jako na agrotatře, vzhledově to odpovídá. Je možný dostat ty balóny do TP? Kdysi jsem, myslím na off-road fóru, četl, že když koupím nový gumy, tak k nim dostanu nějakém typovém list, s tím pak jdu na DI a oni mi napíšou novej rozměr do TP. U osobáku by to mělo fungovat, ale co náklaďák? Pak by mě ještě zajímalo, jestli na standardní podvozek 151 sklápěč lze namontovat nástavby z agrotrambusu, neřešme pohon nástaveb. Prostě jestli je ten agrotrambus nebo agroliazka delší než sklopkový podvozek, či je to stejný.
Děkuji předem
pon lis 14, 2016 8:25 pm

Uživatelský avatar
LUKA
chcanda
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:16 pm
Bydliště: Praha/Litvínov

Příspěvek

disky z tatry kluci zkoušeli a nejdou tam , drhnou o brzdový válec
L I A Z 18.33 SB
pon lis 14, 2016 10:00 pm

Uživatelský avatar
chameleon
Příspěvky: 111
Registrován: sob pro 29, 2012 10:59 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Jestli je myšleno "agromates" a "agroliaz" klasika třístranně sklápitelná s předkem a přídavnou převodovkou pro pohon rozmetadla atd. tak ano je to stejně dlouhý jako klasika mates a 150. Pokud je myšlená 150 agro - jen dvoustranný sklápěč jak třeba tatra tak ten je delší.
úte lis 15, 2016 4:56 pm

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Příspěvek

No dívej, je to myšleno tak, že na to má jít namontovat nástavba z trambusu, např. rozmetadlo, fekál, ... prostě těch cca sedm nástaveb.
Dají se třeba ty disky na balóny někde sehnat? Popřípadě nějak potunit ty tatrovácký aby tam šly?
úte lis 15, 2016 5:44 pm

casper4252
Příspěvky: 251
Registrován: čtv lis 22, 2012 9:58 pm
Bydliště: Chvalčov

Příspěvek

Ahoj nechci do toho kecat, ale když jsem dával fekál z MTSP 27 na 150 silniční S-3 tak jsme museli upálit ty uši z fekálu a podložit je plotnou a o pár centimetrů roztáhnou aby na rámu seděl.
Obrázek
úte lis 15, 2016 5:54 pm

jufi121
Příspěvky: 86
Registrován: ned črc 22, 2012 8:20 pm
Bydliště: rabča

Příspěvek

Neviem ako v CZ ale na Slovensku sa dá zapísať rozmer pneu asi len tak že auto musí isť na originalitu alebo neviem či netreba schvalenie od výrobcu, ale ten už samozrejme neegzistuje, tak je to problém. Tie disky sú na sto pro iné ako na agrotatre. a korby niesu zameniteľne na žiadnom z týchto aut. 150 má širšie uši ako MTS a agroliaz je len S2. ale uši možno sedia zo 150 sklapač.
úte lis 15, 2016 6:01 pm

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Příspěvek

Takže jestli tomu dobře rozumím, tak flexa a svářečka vyřeší problém s kompatibilitou. Počítám ještě s případnou výměnou převodovky za převodovku s náhonem. No asi je lepší sehnat trambusa s nástavbama.
stř lis 16, 2016 8:17 pm

Uživatelský avatar
Luďa
Příspěvky: 1426
Registrován: sob říj 31, 2009 10:24 pm
Bydliště: Nížkov (ZR) - Brno

Příspěvek

Trambus má totiž vo trośku užší korbu, tak korby z Liaza a Trambusa nejdou měnit.
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
stř lis 16, 2016 9:03 pm

casper4252
Příspěvky: 251
Registrován: čtv lis 22, 2012 9:58 pm
Bydliště: Chvalčov

Příspěvek

No v rámci úspor jsem měl náhon řešený přes hydromotor, bylo to na houby, plný kotel a ceckalo to tak 3/4 hodiny +-
stř lis 16, 2016 10:49 pm

101.124
Příspěvky: 54
Registrován: stř úno 12, 2014 8:00 pm
Bydliště: opičí hory-orlickoustecko

Příspěvek

Mě se doma válí jedna sada těch disku na agrovku a uš je nepoužiju :( pokud někdo potřebuje klidně přenechám
čtv lis 17, 2016 12:21 pm

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Příspěvek

Podle toho, kolik by jsi za ně chtěl, zájem bych asi měl. Jinak převodovka na sklápěč se asi nedá nijak upravit pro pohon nástaveb, že? Omlouvám se za stupidní otázky, liaz moc nastudovanej nemám.
čtv lis 17, 2016 4:30 pm

Uživatelský avatar
chameleon
Příspěvky: 111
Registrován: sob pro 29, 2012 10:59 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Disky z tatry agro či jiné na balonech na Liazku či dokonce matesa asi nedáš. Jinak myslím že se zde řešila délka koreb. Je jasné že mates je užší než liána.

Jinak převodovka je vždy základ a pak se přidává další pro pohon předku a další pro pohon nářadí, a převodovka na matesa a 150 je krapet odlišná, né jen v uložení na matesu je na stojačku a na 150 leží, ale vnitřek je krapet jinej.
čtv lis 17, 2016 10:13 pm

Michal(zetor)
Příspěvky: 84
Registrován: stř čer 29, 2016 10:43 pm
Bydliště: Dolní Ředice

Příspěvek

Ahoj chlapi prosím vás o radu. U kamaráda co má liaz 151 sklápěč jsme řešili problém. Za prvé tekl mu majlér na sklápění a druhá věc že když sklápí tak se to u vrchu zastaví když má vylézt poslední díl heveru. Když přidá hooodně plynu tak to povyskakuje až nahoru ale jak ubere nebo pustí tlačítko sklápění tak zas popadne korba o ten poslední díl pístu níž....potom už nepadá.
Když jsme měnili ten hever tak jsme koukali že tam jsou tři ventily pro sklápení dozadu a na oba boky. Myslíme si že je to tím píst se opře o ten ventil a otevře okruh volného proudění oleje zpět? Nebo jak to funguje myslíte že by to mohlo být tím? Nikdy jsme tohle nedělali takže nevíme no Question Že by taky rozvaděč to mohl dělat? Ten budem měnit taky protože propouští olej a vyfukujou ty cívky elektromagnetické pro sklápění. Takže rozvaděč se bude taky měnit, ale pochybuju že to bude tím spíš bych to viděl na ty ventilky pod heverem. Ale jak se to správně dělá (nastavuje)?
Díky všem za rady Wink
pon pro 19, 2016 9:18 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Příspěvek

Ty ventilky jsou pro omezení zdvihu- pouští olej zpět z heveru... Musíš je přibrousit zkusmo na míru. Bacha aby se ti vzadu neopřela korba o závěs nebo o něco, radši o trochu míň... Rozvaděč? Pokud to zvedneš a korba drží, tak je v pořádku. Právě to dělají třeba ty ventilky když nechodí volně a přidřou se otevřené. A jestli ti odfukujou cívky, tak jedině že se do nich přeruší proud...
úte pro 20, 2016 1:56 am

Michal(zetor)
Příspěvky: 84
Registrován: stř čer 29, 2016 10:43 pm
Bydliště: Dolní Ředice

Příspěvek

Ahoj no já to právě slyšel že se to přibrušuje, ale zdálo se nám to divné. A ono je to opravdu tak :D A to se trochu přibrousí zadělá zkusí se sklopit korba. Když je to furt málo zase to rozdělat a zas přibrousit? Takhle se to fakt dělá? Díky. Jo a přibrušuje se vrcholek toho pístku jako co se opírá o majlér a nebo uvnitř na plocha kde je kulička s pružinkou?

No cívky odfouknou jako myslím když přestaneš sklápět že jo. Tak odfoukne z cívky vzduch ale vyletí to právě s olejem docela dost. Takže bude propouštět rozvaděč do cívek olej. A stejně je celej poblitej někde teče. Tak se vymění za repas :wink:
úte pro 20, 2016 8:28 am

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů