Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Díky moc za rady a fotky. Prosímtě, když máš drážkování u toho velkýho čerpadla, tak co je vlastně za tou přírubou čerpadla na straně toho oddělenýho pohonu? Jsem si říkal, že bych ten odlitek té příruby zahodil a nechal z toho čouhat jenom drážkování. tak pravě přemýšlím, jak s tím vydrbat, protože tu přírubu mám prasklou. A ještě se zeptám. U klasické desítky máte čerpadlo na sklápění na sestupu. Je sestup stejnej i u převodovky s velkým vývodem na kontyše? Resp. Půjde mi tam to malý čerpadlo napasovat?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jeden poznatek. Na lesovoze 111.800 bylo namontované čerpadlo na ruku klasicky na závislém pohonu na předlohové hřídeli, tam kam se montuje čerpadlo na sklápění. Sestupem prochází prodloužení tohoto náhonu a čerpadlo mělo kvůli ruce zvýšený výkon. Celý ten komplex náhonu není tak mohutný, jako u nezávislého pohonu. Samotné prodloužení,drážkování a spínací spojka byly do značné míry vlivem zesíleného čerpadla dost opotřebený.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Chci se zeptat na seřízení předvstřiku. Někdo mi radil 24° před HÚ, abych snížil kouřivost, ale potřeboval bych se zeptat, jak přesně toho docílit? Jde mi konktrétně o to, že na setrváku maj být díry s M8 závity ale odkud přesně bych ho měl namontovat? Na držáku posilovače spojky jsem našel díru, ale ta má průměr cca 25mm. Pak druhá věc je ta, že v tomto sestavení je válec 22° před HÚ. Dá se nějak nastavit motor tak, abych se dostal 24° před HÚ. Další věc je, máte někdo výkres, jak má vypadat kapilára, potažmo jestli se dá nějak něčím nahradit? Jen se zeptám v těch 24° má začít vstřikovat, nebo tam má být plná kapilára nafty? Bohužel s tímdle nemám zkušenosti.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Za odstředivkou je v čele obalu setrvačníku díra 8mm. Schodiš ventilová víka na 1 a 3 hlavě a budeš si hlídat aby ti šel 6 válec do střihu. Motorem musíš točit tím samým směrem co se točí. Otevřený výfukový ventil na 6 ti signalizuje, bude stříhat. Jeden točí a druhej tlačí šroub do díry. Bacha jsou tam dvě 1. předvstřik 2. HU. Zakolikujes na předvstřik a na unášeci vstř. čerpadla prestavis úhel o malinký kousek proti směru otáčení čerpadla. Neprezen to čerpadlo má poloviční otáčky (1° na unášeci jsou 2° na klice), jinak to bude tvrdý. Já tohle dolaďování dělal na ucho i na 1.2C a to je na to svině blbě se poslouchá. 1.2A je v pohodě. Problém starých motorů byl, že jsi si mohl naklonit i čerpadlo proto kapilára byla docela potřeba. U 300 už to šlo na rysky v pohodě. Čau uč se poslouchat ten motor.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Díky moc, hele takže jak to stříhá, ten 6. válec, tak by tam měla být +- díra se závitem a otočit o kousek s hřídelou proti směru otàčení, né celým obalem čerpadlem, jo? Takže povolím jen ty dvě kontramatky na cca 36 klíč a ten svěrnej spoj (šroub M10)? Jen se zeptám, když posunu oředvstřik na 24°, jak se pak bude motor chovat, myslím jako co se týká výkonu?
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Stříhání je zavírá výfukový ventil otvírá sací ventil. Dva válce jsou vždy na jednom hupu. 153 624 pálí LIAZka tak vidíš který dva chodí spolu. V setrvačníku je jen díra bez závitu. Ten šroub se tam strká jen pro zablokování ( zjištění). Konečný seřízení je na unášeci. Jak se sešroubovanej. Ty kontramatky nepovoluj pod nima je to na klínkach tam s tím nehnes. Nejdřív se podívejte do čeho jdeš. Jestli to auto jen trošku pokuruje a jede tak bych to neřešil. Čím větší předvstřik tím míň kouří, ale zase nejde tolik za plynem. Hod sem fotku unašeče co na tom motoru je ať mi můžu říct víc. Kapiláru ti radši vysvětlovat nebudu to je pro tebe trochu vyšší dívčí.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jasný ventile choděj stejně i u krystala, to seřízení mám tak nějak zmáknutý, spíš jsem si potřeboval ujasnit kde přesně ten předvstřik seřídit. Jo ten unašeč, tam je to pak jasný, já nevěděl jestli povolit kontramatky, nebo ten šroubek na unašeču. Když to řeknu blbě, tak s tím čerpadlem můžu v podstatě hnout v jakékoliv poloze motoru, když to nepotřebuju nastavit na kapiláru.
Jinak se ještě chci zeptat na motorovku. Někde hrozně mlátí, když ji sešlápnu, máte nějaký osvědčený tipy, kde je zakopanej pes? Je možný, aby byla ta klapka nějak blbě seřízená a byla třeba přivřená? Protože má malou účinnost a hlavně Liazka moc netahá. Otec říkal, že když kdysi na dopravě dostal repasovanou Liazku, tak ta motorovka měla podstatně větší úćinost, teď na je slyšet, že zapne, ale jinak prdlaz účinek.
Jinak se ještě chci zeptat na motorovku. Někde hrozně mlátí, když ji sešlápnu, máte nějaký osvědčený tipy, kde je zakopanej pes? Je možný, aby byla ta klapka nějak blbě seřízená a byla třeba přivřená? Protože má malou účinnost a hlavně Liazka moc netahá. Otec říkal, že když kdysi na dopravě dostal repasovanou Liazku, tak ta motorovka měla podstatně větší úćinost, teď na je slyšet, že zapne, ale jinak prdlaz účinek.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Odmontuj výfuk na turbu a uvidíš rovnou jak to tam vypadá. Motorovka je hned za turbem a můžeš zkusit jak chodí. Stačí ať ti někdo šlápne na vypínač. Štěluje se táhlama a ovládá to rovnou i zavírání čerpadla.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
No a na to se chci taky zeptat, musí to chodit až úplně na doraz? Asi to mám někde rozhašený, bo mi to váleček neuzavře úplně celý, hele na táhle tomu zchází cca 5mm. Je možný, že by to bylo pohožený na tom zadním tisícihranu?
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
No a vidíš odpověděl jdi si sám. Klapka musí být zavřená jinak to nemá účinek. Stačí aby někdo kdysi ohnul táhlo.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jo a ta rána může klidně být to jak Pištěk narazí do těla válečku.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Nene, úplně jste mě nepochopili, myslel jsem na vstřikovacím čerpadle.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jestli to chcípa na klíček i motorovkou tak je to ok na čerpadle.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jo na klíček to zdechne.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak zâhada odhakena, motorovka vůbec nezavírá, váleček zavírá jenom čerpadlo, ale motorovka vůbec nezabere.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů