Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Finální test bude dneska, tak uvidím, zatím trochu míň kouří, tak uvidíme. Opravoval jsem čidlo tlaku oleje, koupil jsem čidlo u Kelbla, ale stala se mi taková zajímavosz. Myslel jsem si, že by měla kontrolka svítit u vypnutýho motoru, ale mě svítí, když motor maže. Někdo mi říkal, že tak to maj zapojený Tatry, je to možný? Asi budu muset sehnat jinačí čidlo, todle je fakt divný.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
neviem aka tatra konkretne, u 813,138,815 my svieti nez nastartujem,pak zhasne. aleee, svieti my na v3s, zelene,ked motor vrci. mozno opacne nieco zapojene nebo blbe cidlo Daj vediet ako si dopadol s tym motorom,zda to pomohlo
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Máš obrácený čidlo tlakem sepne.
To žhnutí kontrolek není vada ale vlastnost. Sloužilo to jako kontrola, že není prasklá žárovka. Ty starý velký čidla připojený přes hadičku měly odpor v sobě. Nový malý provední čidla má odpory u kontrolek. Poslední evoluce (250 a 300) měly spínač "test" tím jsi ty dvě kontrolky rozsvítil.
To žhnutí kontrolek není vada ale vlastnost. Sloužilo to jako kontrola, že není prasklá žárovka. Ty starý velký čidla připojený přes hadičku měly odpor v sobě. Nový malý provední čidla má odpory u kontrolek. Poslední evoluce (250 a 300) měly spínač "test" tím jsi ty dvě kontrolky rozsvítil.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Ten test bylo jen ukostření žárovky. Na liazce byly spínány kostrou kontrolky uzávěrek, tlaku vzduchu, mazání. Bylo to jednodušší na rozvody a nehrozil zkrat.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak začnu od začátku. Motor vypadá, že jede dobře, se čtyřma paletama zámkovky otec uháněl kopec, nekopec malá, velká pět. Až povezem neco s vlekem se teprve uvidí. Jinak vyměnili jsme znovu čidlo teploty za nový a pořád jenom 62-65 °C. Zkusím nahodit starý, pak uvidím. Stále ale někde v autě přetrvává mlátivej zvuk nad 1500 ot. Jenom teda na ohřátým, napadl mě ještě kompresor, u krystala mlátí fest. Jinak kontrolka oleje svítí zeleně, né červeně, takže asi tak, no neznalého to zaskočí no... Vrátím se ke kontrolkám vzduchu, ony se nerozsvítí ani když je na tlakoměrech nula, čili jsou jasně v prde, no prostě špatný čidla. Teď jenom, co tam namontovat, mám dvě čidla na olej, ale ty jsou mi asi taky na pendrek. Jinak jsem objevil ještě jednu zajímavost. Jak je cívka k zadní špéře, tak ju čuld v kabině nezapne, to by nebylo nic divnýho, asi je špatná cívka, ale když ju zmáčknu osobně, tak se uzávěra taky nezapne, nevíte kde v diferáku hledat chybu? Asi bude zarezlej ovládací váleček, že?
Jo a malej off topic, jaký používat oleje do převodovky a náprav? Převodovka PP80 nebo PP90 a do náprav obyč PP nebo PP Hypoid? A reduktory?
Jo a malej off topic, jaký používat oleje do převodovky a náprav? Převodovka PP80 nebo PP90 a do náprav obyč PP nebo PP Hypoid? A reduktory?
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
tak super ze to frci lepsie, este by som vytahal vstriky a cerpadlo dal na stolicu,trochu mu pridal, kukol na tlmic vyfuku zda neni plny a auto nedusi, idealne ho kuchnul, a nech to z neho frci kontrolka zelena na mazanie je ok liza z vlekom uplne zavodnik nebude tak uvidis ako sa to bude spravat v suprave. ten zvuk od 1500ot je divny,kuknul si uchytenie motora? nerobi to nejaky vetil? chcelo by to nahrat a dat sem,idealne zistit z kama to tluce. ta spera,nooo sundaj vslecek,rozober ho, vycisti,rozhyb, vyskusaj zda nedrhne a zaloz,pokial by ani potom nefungoval,tak mozno vypadnuta vidlicka v diferaku? ked tak ma niekto doplni. tie kontrolky na vzduch,tam nemusi byt cidlo k.o, ale staci zarovka,ci dratok niekde upadli, ci blbe zapojene,zalezi kolko kutilov sa v tom uz hrabalo pred tebou,premeraj a uvidis. olej davaj klasiku,najlacnejsi,stejne ti casom pusti Okrozek tesniaci na naprave,to je bolest lizi,tak je zbytocne tam nieco drahe liat na diely skus www.auto-star.cz Drzim palce a nech ti to slape
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
No dívej, ventil by to teoreticky dělat mohl, vstřiky jsem dělal vloni, teď jsem je jenom proletěl a vypadaj OK, otvírací tlak byl zhruba 200 bar, na čerpadle nevím jestli bych přidával, aby mě pak nevyhodili z stk. Uchycení motoru je v pořádku. Tlumič výfuku budem letos dávat novej, takže se uvidí. Žárovky obě velice slabě žhnou, čili zapojený to bude, akurát jsou ty čidla blbě ukazující. Jde mi spíš o to, jakej olej tam nalít, vesměs mám všechno doma v sudech. Do náprav si myslím, že kvůli kolu diferenciálu by mělo přijít Hčko, jen nevím reduktory a převodovku. Do reduktorů jsem vždycky lil Hčko taky a do převodovky mi někdo radil PP80, kterou teda nemám, ale kdyžtak ji koupím. Jinak v motoru mám klasiku M7ADS III.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Psaný je do nápravy PP80. Ale do diferaku dávám taky Hypoid. Převodovka určitě 80. Zkus ty čidla přímo na vzduchojemech. Drátek od baterky, žárovku a na čidlo. Pak začni foukat vzduch...
Když byli udělaný chladiče, tak se mi sólo taky nehřála. Zkus jí zakrýt třeba půlku chladiče a pak se projeď. Jestli ti vyleze na 90 a dál nic, všechno funguje.
Nemůže ten hluk být od sání? Od vrtule chlazení?
Ta cívka odfoukne když ji zmáčkneš a pustíš? Ona kolikrát zarezne a nereaguje na nic...
Když byli udělaný chladiče, tak se mi sólo taky nehřála. Zkus jí zakrýt třeba půlku chladiče a pak se projeď. Jestli ti vyleze na 90 a dál nic, všechno funguje.
Nemůže ten hluk být od sání? Od vrtule chlazení?
Ta cívka odfoukne když ji zmáčkneš a pustíš? Ona kolikrát zarezne a nereaguje na nic...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Všude obyč 90, Hčko bylo v rábách.
Ty 4 palety liána nemůže ani cítit, to musí upalovat velká 5 bez zaváhání. Já měl teda bez předku. 9t kostek od Jíčína Babákem nahoru letěla velká 5 na vršku bylo cca 60km/h. Paceřákem od Hodkovic s 8t hnojiva nahoře cca 65-70. Z Lánova z lomu s bezmála 11t kamení(dobytek to trochu přeložil) do Valteřic od Vrchlabí velká 5 v pohodě, z Valteřic na Jilemnici malá 5.
Čidla na vzduch musíš použít ty co tam jsou. Jsou 2 provedení a 3 hodnoty rozpínacího tlaku. Starý provedení umístěný mezi vzduchojemama a připojený hadičkou 65%(vykřičník - oba okruhy brzd + vlek) 520kpa, 90%(kontrolka ručky) 720kpa. Novější provedení je našroubovaný přímo na výstupech vzduchojemů 65% 520kpa, 90% 720kpa později nahrazeno za 630kpa.
Ty 4 palety liána nemůže ani cítit, to musí upalovat velká 5 bez zaváhání. Já měl teda bez předku. 9t kostek od Jíčína Babákem nahoru letěla velká 5 na vršku bylo cca 60km/h. Paceřákem od Hodkovic s 8t hnojiva nahoře cca 65-70. Z Lánova z lomu s bezmála 11t kamení(dobytek to trochu přeložil) do Valteřic od Vrchlabí velká 5 v pohodě, z Valteřic na Jilemnici malá 5.
Čidla na vzduch musíš použít ty co tam jsou. Jsou 2 provedení a 3 hodnoty rozpínacího tlaku. Starý provedení umístěný mezi vzduchojemama a připojený hadičkou 65%(vykřičník - oba okruhy brzd + vlek) 520kpa, 90%(kontrolka ručky) 720kpa. Novější provedení je našroubovaný přímo na výstupech vzduchojemů 65% 520kpa, 90% 720kpa později nahrazeno za 630kpa.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Řeknu takhle, ona se ohřeje na 60 a víc nic, předtím tam bylo vždy od 80-90 °C podle zatížení. Jinak ona ta liazka s předkem nebyla nikdy velkej tahoun. Ten předek to hodně brzdí, otec říkal, že měl jednou na bezpředkové soupravě 29 tun a valila taky jako prase. Sice to odnesly nějaký péra, ale jela jako prase. Čidla jsou na vzdušníku na takové jako by kostce kolmo k hadici a čelu vzduchojemu. Celkem jsou tam čtyři, ale dvě jsou na horních dvou vzduchojemech uchycený tak, jak jsem napsal, jsou na 32 klíč.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
S předkem nemám zkušenost, že půjde tíž je jasný ale, že by až o tolik. To máš už to novější provedení. Na oba vzduchojemy + na 4 cesťáku k vleku přijde ten s rozpínacím tlakem 520kpa http://www.gamakladno.cz/spinac-vzducho ... 12593.html. Na ručku (přímo na rámu) buď 720kpa http://www.gamakladno.cz/spinac-vzducho ... 16878.html nebo 630kpa http://www.gamakladno.cz/spinac-vzducho ... 16879.html. Já jsem tam měl to 630kpa.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Do náprav 90, stejně se ti to smíchá redukce a diferakama. 90H je pro hypoidní převody. V konečným stadiu je jedno jakej prevodak ta nalejes, hlavně že tam něco je.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Dívejte, do převodovku dám PP90 do náprav Hčko, cenovej rozdíl není až tak markantní, aby mě to položilo. Díky za ty čidla, nenapadlo by mě, že se musej dat všechny 4.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
To H je tam zbytečný a další olej co musíš držet na případný dolívání. Já se tohle všechno snažil co nejvíc sjednotit... Čidla nemusíš měnit všechny 4 já měl jen 2, na ručku a okruh vleku.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Já ho stejně držím kvůli nápravám na krystalu a portálům na UNC, konec ,konců i v Rábách na DH bych ho měl mít no
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 hostů