Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak to jsme na tom skoro stejně
No zapomínám. Ale jsem si jist, že kdybych to měl předsebou, tak na to přijdu.
S tím rychloupínákem by jsi mi udělal velkou radost...
No zapomínám. Ale jsem si jist, že kdybych to měl předsebou, tak na to přijdu.
S tím rychloupínákem by jsi mi udělal velkou radost...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak včera jsme konečně měli čas a udělali STKčko. Odhalili jsme dva problémy.
- budík teploty vody se drží na 100°C, problém s tím nebýval, ale i tak si myslím, že je problém v elektrice, protože na motoru jsme mohli udržet ruku, problém s tím nebyl. Myslíte, že by to mohlo souviset s tím, že jsme na expanzku dali místo víčka, který nemělo vůbec pružinu a klobouček, kterej drží v systému tlak, víčko s tímhle kloboukem? Jinak těch 100°C to drží bez závislosti na zatížení motoru.
- No ale nejzásadnější problém, když je úplně vyfouklej vzduch na dvojitou nulu, tak se opět fouká prvně ten spodní budík, ten se nafoukne třeba na pět, ale dál ani ranu. Jinak ten horní, zadní vzdušník je úplně prázdnej. Nesetkali jste se s tím někdo? Stačí párkrát šlápnout na pedál brzdy a je to cajk. Teda pokud není zapřáhnutej vlek, tam nepomůže asi svěcená voda. Leda odpojit hadice, nafoukat auto a pak pokračovat ve foukání vleku. Jinak brzdič vleku je novej asi dva roky, moc teho nenajezdil, čtyřcesťák a přepouštěcí ventil jsem kupoval v létě.
- budík teploty vody se drží na 100°C, problém s tím nebýval, ale i tak si myslím, že je problém v elektrice, protože na motoru jsme mohli udržet ruku, problém s tím nebyl. Myslíte, že by to mohlo souviset s tím, že jsme na expanzku dali místo víčka, který nemělo vůbec pružinu a klobouček, kterej drží v systému tlak, víčko s tímhle kloboukem? Jinak těch 100°C to drží bez závislosti na zatížení motoru.
- No ale nejzásadnější problém, když je úplně vyfouklej vzduch na dvojitou nulu, tak se opět fouká prvně ten spodní budík, ten se nafoukne třeba na pět, ale dál ani ranu. Jinak ten horní, zadní vzdušník je úplně prázdnej. Nesetkali jste se s tím někdo? Stačí párkrát šlápnout na pedál brzdy a je to cajk. Teda pokud není zapřáhnutej vlek, tam nepomůže asi svěcená voda. Leda odpojit hadice, nafoukat auto a pak pokračovat ve foukání vleku. Jinak brzdič vleku je novej asi dva roky, moc teho nenajezdil, čtyřcesťák a přepouštěcí ventil jsem kupoval v létě.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Zdravím ťa. S tým vzduchom som to mal na tatre tahaci stejne. Auto nafukalo na 6,5 a ďalej nič. Vyšla päť na brzde a ok, pri navese odpojiť hadice, auto na fúkať, zapojiť hadice a držať autu vyššie otáčky. Problém bol v tých osich hniezdach,, mam 2 vedľa seba, jak sa na tom vzduch reguluje. Sú v tom také plste a tie to ucpu.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Liána origo žádný pořádný odlučovač neměla. Co tam má ale koprkam nevím. Zkusil bych nafoukat auto z jinýho zdroje(nejlíp napojeným za redukčákem) ať vyloučíš závadu jinde...
K tý teplotě mrkni na kostru u budíku, mohl ti odpadnout konektor.
K tý teplotě mrkni na kostru u budíku, mohl ti odpadnout konektor.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
No je tam takovej ten klasickej, co liazky mívaj, https://www.jplusz.cz/www/upload/produc ... 659805.JPG. On pak nafouká krásně, spíš si myslím, že je zase v prdeli čtyřcesťák, nebo tak něco. Jako chtěl bych tam Wabco i s vysoušečem, ale nejsem Rotschild.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Koprkam: Problem byva casto v ukostreni pristrojovky a teda aj teplomera.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
To Wabco si sežeň starší, není to tak drahý a ušetří ti to spoustu dalších problémů.
Pokud to nefouká do vzduchojemu, kam se tedy ten vzduch ztrácí? Tím začni a uvidíš.
Pokud to nefouká do vzduchojemu, kam se tedy ten vzduch ztrácí? Tím začni a uvidíš.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
To je právě to. On ten vzduch nevím, kam se ztrácí. Teda když je pak nafoukaný na osm, tak fouká takovej ten odpouštěcí ventil mezi zadníma brzdovejma válcama, ale zase né nijak brutálně, on fouká takřka neznatelně. Takhle slyšitelně nikde nic neuniká, ale mrknu na to. Jinak díky za typ na to ukostření, zkusím na to mrknout.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Někam jít musí, pokud ho kompresor dodává. Sáhni na ten regulátor jestli z něho neutíká vzduch. Stačí ho ucpat rukou a uvidíš. Pokud ne, do fixírky jarovou vodu a projdi celé auto. Musel by si mít únik jako prase, třeba i víc míst. A jde ještě o ten kompresor. Zkus místo něho připojit normálně dílenský a uvidíš jak se to plní.
Mezi brzdovými válci? Co přesně myslíš? Ale ani tak by neměl. Není to jen výdech z válců? Že by ti propouštěli válce?
Mezi brzdovými válci? Co přesně myslíš? Ale ani tak by neměl. Není to jen výdech z válců? Že by ti propouštěli válce?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Patrně myslí vyfukovací ventil, ten je v okruhu ručky. Při jejím zabrzdění ujde vzduch jím a nejde přes páku v boudě. Mnohy je ale ten ventil vyhozenej a místo něj jen téčko... Ať to zkusí nafoukat z jinýho zdroje jsem mu psal hned nazačátku, aspoň vyloučí závadu jinde. Klidně může mít někde nějaký únik vzduchu a kompresor už nejde jak za mlada a může to blbnout...
Něco podobnýho mám na tatře co s ní občas jezdím, v řiti jeden pružiňák a pokud použiješ naráz nožní i ruční brzdu začne procházet a nejsi schopnen auto nafoukat. Jen když utáhneš ručku, nafoukáš do plna, povolíš ručku, prudce prošlápneš nožní a pružiňák přestane fičet... Snad se už konečně dojezdí ať je čas to vyměnit...
Něco podobnýho mám na tatře co s ní občas jezdím, v řiti jeden pružiňák a pokud použiješ naráz nožní i ruční brzdu začne procházet a nejsi schopnen auto nafoukat. Jen když utáhneš ručku, nafoukáš do plna, povolíš ručku, prudce prošlápneš nožní a pružiňák přestane fičet... Snad se už konečně dojezdí ať je čas to vyměnit...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Zdravím všechny příznivce LIAZ. Chtěl bych se zeptat zkušenějších, zda je možné nějak “přidat na čerpadle” aby nemuselo ven?
Předem díky za vaše odpovědi. HoKl
Předem díky za vaše odpovědi. HoKl
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Co si od toho slibuješ? Vzhledem k čím dál přísnějším EK bych se na to vyprdl, mohlo by se ti to vymstít.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů