Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: úte led 23, 2018 7:32 am
- Bydliště: Severní čechy
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Kluci nemáte doma někdo aspoň jeden disk na LIAZ agro. 14 22.5 a Et by měl mít 100. Nebo aspoň netušíte kde by se dal sehnat. Pročítal sem to tu a podle komentářů má tatra jiný ET. Koupil sem origo liazku 151.280 na balonech,ale nemám disk na rezervu.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 11:31 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: úte led 23, 2018 7:32 am
- Bydliště: Severní čechy
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: úte led 23, 2018 7:32 am
- Bydliště: Severní čechy
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jo Držák k tomu mám akorát je sundanej,ale nedaří se mi sehnat ten posranej disk. Všude samý z tatry a když ho nechám převařit tak to finančně vyjde jako sehnat novej trochu podobného rozměru.
A ještě dotaz nějaký zásadní problémy na tý agrovce na co si dát pozor?
A ještě dotaz nějaký zásadní problémy na tý agrovce na co si dát pozor?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Borci, potřeboval bych poradit. Jak se mění olej v zadní nápravě u Liazu? Případně je tam společná náplň od diferenciálu až do reduktoru, nebo je to, jako na předku, kde maj reduktory svoji náplň?
Jinak jsme se pustili do výměny gufera vepředu na klice, proč je ta přední řemenice chlazená? Trochu jsem dostal po packách, jelikož jsem nečekal, že bude na kuželu
Jinak jsme se pustili do výměny gufera vepředu na klice, proč je ta přední řemenice chlazená? Trochu jsem dostal po packách, jelikož jsem nečekal, že bude na kuželu
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Na válcové ploše zadního reduktoru je šroub s drážkou a tudy se olej vypouští. Napouštíš ho potom z čela. Náplň není společná s diferenciálem, ale přetéct by mohla. Diferák má vypouštění dole vzadu a nalévání je shora na plošce. Kontrolní najdeš...
Ta řemenice není chlazená, kdysi mi někdo řekl že je to jak odstředivka ale úplně přesný význam nevím.
Ta řemenice není chlazená, kdysi mi někdo řekl že je to jak odstředivka ale úplně přesný význam nevím.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
.
.
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 11:51 am, celkem upraveno 1 x.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak ten vypoušťák, to je tak sundat kola, že? Díky za rady, zítra se do teho pustím. Ale řeknu Vám, zlatá Rába na DHčku, stejně si je asi seženu i na Liaza, ale zase nevím, jestli oproti 300 by mi nezavazel diferenciál. Jinak co se týká montáže té přední řemenice, je tam předepsán nějaký moment na ten šroub na 36 klíč? Resp. je třeba dáno, že bych měl tu řemenici ohřát třeba na 60°C, narazit a stáhnout třeba na 150Nm?
Když jsem sundával vrtuli, tak jsem zjistil, že má vymačkanej náboj na té řemenici, nezkoušel někdo dávat řemenici s vyskospojkou, třeba z 300? Vím, že na 300 je větší, ale třeba by to šlo nějak nabastlit. Případně, jak vlastně ta vyskospojka funguje a je to spolehlivý?
Když jsem sundával vrtuli, tak jsem zjistil, že má vymačkanej náboj na té řemenici, nezkoušel někdo dávat řemenici s vyskospojkou, třeba z 300? Vím, že na 300 je větší, ale třeba by to šlo nějak nabastlit. Případně, jak vlastně ta vyskospojka funguje a je to spolehlivý?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jde to i bez sundání kola. Jen poprvé pokud to nikdo dlouho nedělal to jde blbě. Měl jsem na to udělaný šroubovák z pásoviny a pomáhal jsem si kleštěmi. Nová náprava Liaz na 300 už má vypouštění z čela. Do toho ložiska na diferáku se olej dává jen poprvé např po generálce...
Na visko se vyprdni. Sice funguje, ale zbytečné. Dej si tam plastovou nový typ. Tady ji dodává SEAMS (Bučovice, Kroměříž...
Na visko se vyprdni. Sice funguje, ale zbytečné. Dej si tam plastovou nový typ. Tady ji dodává SEAMS (Bučovice, Kroměříž...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
No ona není ani tak vychozená ta vrtule, jako je vymačkanej náboj, na kterým drží. Ale tam jsem se díval, že už je dělaný nějaký futro, tak je taky vytočíme a musí to být dobrý. Jen abych si doplnil znalosti, teda spíš oprášil, tak v jaké poloze má být pro nalévání zátka předního reduktoru. A ještě jeden dotaz, jakou vazelínu používáte na ložiska kola přední nehnané nápravy?
Teď nás čekají zadní listový péra, chtěl bych tam dát 8+6 listů z 18.29, to by mělo pasovat, ne?
Teď nás čekají zadní listový péra, chtěl bych tam dát 8+6 listů z 18.29, to by mělo pasovat, ne?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak vrtuli mám nachystanou. Dneska jsem se pustil do výměny olejů v nápravách. Do předních reduktorů jsem nalil asi 700ml oleje, v jednom reduktoru bylo asi deci, jsem rád, že se nezadřel. Ale je těch sedm deci dostatečných? Nebo spíš v jaké poloze má být kontrolní šroub oleje?
Další problém jsem objevil na zadní nápravě. Zjistil jsem, že mi prolíná gufero za přírubou kardanu. Moje otázka zní, lze to vyměnit bez rozebrání celého diferenciálu a nebo to jde vyměnit nějak jednoduše?
Další problém jsem objevil na zadní nápravě. Zjistil jsem, že mi prolíná gufero za přírubou kardanu. Moje otázka zní, lze to vyměnit bez rozebrání celého diferenciálu a nebo to jde vyměnit nějak jednoduše?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Sundáš kardan, povolíš uprostřed 2 nebo 3 šrouby a Sundáš unašeč. Za ním je gufero...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 hostů