Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Borci, tak možná trochu hloupá otázka, ale nemáte někdo nějak grif, jak na nasazení rezervy do držáku u 150 řady?
- Leoš H
- Příspěvky: 2668
- Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
- Bydliště: Hulín
- Kontaktovat uživatele:
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Podložit kolo špalíčkama aby jsi to jenom zhoupnul. hrozná drbačka.
Ale už jsem ten mechanismus dávno vyměnil za navíjecí a nad to dal kastlík na kurtny. A max spkojenost, někde na vrakáči sežeň z jiné lízy nebo i s cizáka a budeš mít klid.
Ale už jsem ten mechanismus dávno vyměnil za navíjecí a nad to dal kastlík na kurtny. A max spkojenost, někde na vrakáči sežeň z jiné lízy nebo i s cizáka a budeš mít klid.
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 *
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak to jsem rád, že nejsem jedinej, kterej má s tím ždorbem problém. zhruba tak nějak to vyřeším.
Otázka mimo téma, kam se točí motor, pokud stojím čelem ke chladiči, případně má vstřikovací čerpadlo stejný směr otáčení, jako klikovka?
Otázka mimo téma, kam se točí motor, pokud stojím čelem ke chladiči, případně má vstřikovací čerpadlo stejný směr otáčení, jako klikovka?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
koprkam: Motor točí do prava. Aj Tatra a aj Liaz.
Melda: Ďakujem.
Melda: Ďakujem.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Super, díky moc borci.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak jsem včera dodělával ty čidla na 65% a 90%. Tak na 65 vše funguje, jak má, ale na 90% jsem zjistil, že do toho vůbec nejde tlak, což je zvláštní. Nemáte někdo ideu, proč do toho čidla nejde tlak? Všechno relativně funguje, jen ta větev asi je někde ucpaná.
Pak jsem zjistil další věc, a to takovou, že jak je kontrolka se znakem jakoby sytiče, tak že v ní vůbec není patice žárovky, ale už cvaká relátko a Liaz zahulí černě, když startuju. Hold elektrika si žije vlastním životem
Ještě k čidlům, nemáte někdo tip, kde bych sehnal ty gumový krytky na vrch toho čidla?
Pak jsem zjistil další věc, a to takovou, že jak je kontrolka se znakem jakoby sytiče, tak že v ní vůbec není patice žárovky, ale už cvaká relátko a Liaz zahulí černě, když startuju. Hold elektrika si žije vlastním životem
Ještě k čidlům, nemáte někdo tip, kde bych sehnal ty gumový krytky na vrch toho čidla?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Liaz má kontrolku 65% a ručku (P) která je zároveň 90%. Jestli máš zabržděno tak v tom tlak nebude.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Aha, takže je možný, že by to čidlo bylo akorát blbě seřízený? Protože když jsem odbrzdil, tak to nezhaslo.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Může být, taky záleží jakou verzi toho čidla máš(720 nebo 630kpa). Taky můžeš mít nižší tlak na regulátoru, budíky občas o 1atm kecaj. Jinak dnes ty čidla vydržej tak rok a pak přestanou rozpínat... Soudruzi v Číně to posrali... Já před asi 6lety kupoval tyhle čidla(520 a 630kpa) v gamakladno a fungují do dnes, co tam prodávají teď nevím.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
No měl bych mít 630 kPa. To 720kPa jsem nesehnal. První várku jsem koupil ve Skarabu, teď tu toto poslední čidlo jsem koupil u Kelbla. Jak nebo jestli proměřují budíky si netroufnu odhadovat, nicméně 65% se rozepne až když je na obou budících slabejch šest. Když nafoukám, tak na vrchním je lehce přes osm a na spodním lehce pod osm.
Zajímavost - před opravou když byla Liazka úplně bez vzduchu, tak se prvně foukal horní budík, tak pod plným plynem se okolo pěti začal plnit spodní budík (jenom aby začal přepouštět, jinak na volnoběh), na volnoběh trvalo snad deset minut, než se to začlo foukat do obou okruhů. Teď co jsem dal repasovanej přepouštěcí ventil a novej čtyřcesťák, tak se plní spodní a pak se po nějakejch pěti minutách začně plnit vrchní. Ale super je to, že přes noc už padl tlak tak o půl baru, jo nový vzduchojemy dělaj divy.
Zajímavost - před opravou když byla Liazka úplně bez vzduchu, tak se prvně foukal horní budík, tak pod plným plynem se okolo pěti začal plnit spodní budík (jenom aby začal přepouštět, jinak na volnoběh), na volnoběh trvalo snad deset minut, než se to začlo foukat do obou okruhů. Teď co jsem dal repasovanej přepouštěcí ventil a novej čtyřcesťák, tak se plní spodní a pak se po nějakejch pěti minutách začně plnit vrchní. Ale super je to, že přes noc už padl tlak tak o půl baru, jo nový vzduchojemy dělaj divy.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
To kolo do rezervy se nasazuje dobře, jen musíš znát ten postup. Mám to v návodu i jsem to uměl, ale už si to nepamatuju...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Díky, to máš jedno, já to stejně předělám na řehtačku, něco a-lá trambus. Návodem totiž bohužel nedisponuju.
Nicméně, tak jsme dneska znovu poladili převstřik (konečně jsem se dostal k temu, abych to udělal na kapiláru). No a mám několik poznatků. Dal jsem to teda dle postupu, co mi tu bylo razeno, ale posunul jsem to ještě o kousek tak, abych se dostal na cca 24°, před HÚ. Bylo okolo nuly, po nažhavení motor chytl na 640Fko, myslím si docela obstojně, ale chtěl bych poznat toho ďábla, kterej mi generálkoval v Medříči čerpadlo Tomu trochu hrábnete do fousů a to tak černě zahulí, jak na truck trialu. To se na STK líbit nebude Pak, jako už tradičně teče olej od mazání čerpadla, asi to lepnu Loctitem, páč jsem asi 2x měnil podložky a furt to teče. Ale zaplať pánbůh za toto, protože jsem se lekl, že mi to teče dole těma šesti ucpávkama pod elementama.
Nicméně, tak jsme dneska znovu poladili převstřik (konečně jsem se dostal k temu, abych to udělal na kapiláru). No a mám několik poznatků. Dal jsem to teda dle postupu, co mi tu bylo razeno, ale posunul jsem to ještě o kousek tak, abych se dostal na cca 24°, před HÚ. Bylo okolo nuly, po nažhavení motor chytl na 640Fko, myslím si docela obstojně, ale chtěl bych poznat toho ďábla, kterej mi generálkoval v Medříči čerpadlo Tomu trochu hrábnete do fousů a to tak černě zahulí, jak na truck trialu. To se na STK líbit nebude Pak, jako už tradičně teče olej od mazání čerpadla, asi to lepnu Loctitem, páč jsem asi 2x měnil podložky a furt to teče. Ale zaplať pánbůh za toto, protože jsem se lekl, že mi to teče dole těma šesti ucpávkama pod elementama.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Rezerva u 150 je klasika drřák stejná jako u 110, pokud se nepletu a to je pohoda. Povolí se matice co zezvrchu drží tu takovou fajfku, kolo se uvolní a zj
holne dolů. Tyckou se otočí a dosedne na sem, pak se povolí matice a sundá, neztratit tu fajfku co to drží v držaku. Zpět opačně. Pohoda oproti jinejm, jednoduchý.
holne dolů. Tyckou se otočí a dosedne na sem, pak se povolí matice a sundá, neztratit tu fajfku co to drží v držaku. Zpět opačně. Pohoda oproti jinejm, jednoduchý.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Díky za rady, no nevím, já se s tím nějak neumím domluvit, ale vzhledem k faktu, že pokud zbudou peníze, tak se letos budou dávat bezduchý kola, bude muset držák stejně pryč, protože 315/80 je stejně průměrově větší, pokud se nepletu. A už teď je to na knop mezi špajzku a držák zadního péra. Dokud tam byla klasická 151 špajzka, bylo to dobrý, ale co se tam dala ta delší s vývodem na čerpadlo (původně byla na kontyšu), tak je tam místa ještě o něco málo míň
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Michi : ""To kolo do rezervy se nasazuje dobře, jen musíš znát ten postup. Mám to v návodu i jsem to uměl, ale už si to nepamatuju... "" Twl taky jsem kdysi uměl jezdit na kole, ale už si to nepamatuji. Nicméně vím že jsem Ti kdysi dávno slíbil jak mám vyřešený rychloupínák na Hona. Nezapomněl jsem, jen letos jsem neměl čas se v klidu vysrat, natož Ti udělat fotky a video, ale snad to někdy napravím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti