Stránka 241 z 270

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: stř úno 07, 2018 9:06 am
od Jiri Vobruba
Ahoj kluci,mám ještě dotaz. Možná přihlouplej,ale mám liazku 150 sklopku. Moje zadní náprava stojí ta hovno. Mám možnost koupit od známého zadní napravu ze 110tky valniku. Je možná záměna těch náprav. Tuším,že ten valnik by mohl být akorát rychlejší. Jezdím solo a většinou jen silnici.

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: stř úno 07, 2018 10:22 am
od Michi
To by mělo pasovat. Akorát jak píšeš bude pravděpodobně rychlejší...

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: pát úno 09, 2018 5:48 pm
od Melda
Pomalu se přibližuje doba kdy Liazku dám do šrotu. Jdu vyměňovat olej v motoru a ona na mně vyhrkne modrá voda. Jako Luboš s Lakatošem. To musíš hlavy dolů, sundat vanu. Aby si sundal vanu musíš sundat startér, posilovač spojky, přední silentblok motoru. Aby si sundal silentblok, musíš pověsit za řemenici motor na lano a hupcukem zavěšeným na kšiltu korby přizvednout motor do strašných výšin, páč vana nejde kvůli přední hnací nápravě normálně sundat. Natlakuješ vodní okruh a za stálého odkapávání vyjetého oleje po celém těle, čumíš kde se objeví voda. Zjistím, že to teče na 3. a 4. válci. Vypustit vodu, rozdělat ojnice (další dávka vyjetého oleje za krk) vytáhnout písty z vložek a vytáhnout vložky z bloku (další dávka vody z bloku do kanálu. O kroužky které těsní vložku v bloku proti vodě a oleji byly totálně sežraný.Obrázek

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: pát úno 09, 2018 6:23 pm
od Ivan Hofman
Jo je to tak jak píšeš , jsem rád že už takový krámy nemám a vůbec se mi po nich nestýska . No občas si vzpomenu že bylo furt něco :D tak ať se ti oprava zadaří a aspoň rok to vydrží

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: pát úno 09, 2018 6:44 pm
od Ivan Hofman
Teď jsem četl že tatra bude vyrábět auta se značkou Liaz -odříkaného chleba největší krajíc mě snad picne :D

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: pát úno 09, 2018 7:40 pm
od Michi
Po jaké době to děláš?

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: pát úno 09, 2018 7:43 pm
od Hynek
Myslím, že Strnad chce zamířit tam, kam se bohužel zrovna těsně před krizí pokusil zamířit Tedom, tedy komunál, ale tehdy na to prostě nebyla hlavně ekonomická konstelace... Jsem na to sám zvědavý, co z toho vyleze...

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: sob úno 10, 2018 4:03 pm
od Melda
Auto je 14 let po generálce v Písku. Najedu průměrně 15 000 km za rok. Předloni tekla vložka na 1. válci. Loni tekla vložka na 2. válci a 5.válec netěsnil kompresně tak jsem vyměnil vložku i píst. Letos teče 3. a 4. válec. ten 6. nechám tomu chudákovi který si to auto možná koupí. Jinak loni prohlásil technik na STK, že mám v pr.... spodní pouzdra na svislých čepech, tak jsem je letos vyměnil. Přitom jsem zjistil, že je v háji kříž na přední (samozřejmě na levé straně kde je delší a těší )
poloose. Kříže lisuji pomocí štípačky na dřevo. Na převodovce teklo víko v místech kde vychází řadící vidlička, jsou tam za sebou dvě gufera. Zároveň jsem vyměnil i letitý převodový olej. (to byl smrad)

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: sob úno 10, 2018 7:30 pm
od Michi
Ale tak to je zase dobrej výkon po 14 letech... ;-)

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: sob úno 10, 2018 8:11 pm
od chameleon
No a kdyby se loni udělaly ty gumky všechny tak mohl bejt klid..... Ono je to starej stroj ale zase se to opraví doma na koleně a najede to mraky kilometrů. Poslední 110 co jsem s ní jezdil měla už tolik křížků a pořáde to jezdilo. 300 už bylo o něčem jiném, ale tam zase ta 12 převodovka :( .

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: sob úno 10, 2018 9:42 pm
od Melda
Máš pravdu, kdybych to loni mezi SPZtkama vyměnil, tak byl klid. Letos začal sáknout olej u výměníku olej/voda a byl to taky jenom blbej O kroužek. Gufero pod řemenicí taky loni neteklo až letos. Jsou to prkotiny, musíš ale sundat ten blbej, těžkej vodní chladič dolů. Zatím 14 roků 9 měsíců jezdím a 3 měsíce opravuji ......... Chci to změnit!

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: čtv úno 15, 2018 6:06 pm
od Melda
Tak závěr se taky nepovedl. Utahuji hlavy dle manuálu a při posledním nastavení utahovacího momentu tahám a čekám až momentový klíč křupne a místo klíče mi křuply dvě hlavy. Přestal fungovat momentový klíč. Já v první chvíli myslel, že si půjdu hodit mašli.
Obrázek

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: čtv úno 15, 2018 6:43 pm
od Michi
Tak to ti nezávidím... Ty jsi asi musel hodně zlobit...

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: pon úno 19, 2018 1:35 pm
od koprkam
Gumičky na válci nás potrápili na krystalu, ale tam jsme to udělali zrovna s výbrusem, stejně byl už za zenitem. Co se týče liazu, neumím si představit si s tím vydělávat, my máme liazku jenom tak kolem domu a stejně se ty poruchy objevují poměrně často.
Jenom bych se chtěl zeptat zkušenějších. Časem nás čeká go převodovky, tak rozmýšlíme co s tím. Desítka převodovka není špatná, ale pokud jezdíme, tak hodně často s tandemem, takže chybí kvalty. Takže přemýšlím o náhradě, jenomže máme 4x4, takže připadá v úvahu buď, sehnat Praga 14, nebo ZF pro pohon 4x4, ale tam je otázka, jestli by to pasovalo na liazkovou přírubu a absolutně nevím kde shánět, jestli by to vůbec šlo v republice sehnat. Moje otázka je , jestli by praga 14 vydržela ježdění s vlekem s nájezdem do asi 10 000km ročně? Dá se vůbec ještě tenhle typ převodovky sehnat?
Předem děkuji za odpověď.

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: pon úno 19, 2018 7:28 pm
od Michi
14 to vydrží a sehnat se dá, ale nevím jak 4x4. Koukni na inzeráty. Ale budeš muset minimálně předělat řazení, kardan, elektriku... Pokud seženeš ZF, bude to podobné...