Stránka 264 z 270

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: čtv pro 24, 2020 8:32 am
od Michi
Tak to jsme na tom skoro stejně :D
No zapomínám. Ale jsem si jist, že kdybych to měl předsebou, tak na to přijdu.
S tím rychloupínákem by jsi mi udělal velkou radost... :D

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: stř led 06, 2021 5:30 am
od koprkam
Tak včera jsme konečně měli čas a udělali STKčko. Odhalili jsme dva problémy.
- budík teploty vody se drží na 100°C, problém s tím nebýval, ale i tak si myslím, že je problém v elektrice, protože na motoru jsme mohli udržet ruku, problém s tím nebyl. Myslíte, že by to mohlo souviset s tím, že jsme na expanzku dali místo víčka, který nemělo vůbec pružinu a klobouček, kterej drží v systému tlak, víčko s tímhle kloboukem? Jinak těch 100°C to drží bez závislosti na zatížení motoru.
- No ale nejzásadnější problém, když je úplně vyfouklej vzduch na dvojitou nulu, tak se opět fouká prvně ten spodní budík, ten se nafoukne třeba na pět, ale dál ani ranu. Jinak ten horní, zadní vzdušník je úplně prázdnej. Nesetkali jste se s tím někdo? Stačí párkrát šlápnout na pedál brzdy a je to cajk. Teda pokud není zapřáhnutej vlek, tam nepomůže asi svěcená voda. Leda odpojit hadice, nafoukat auto a pak pokračovat ve foukání vleku. Jinak brzdič vleku je novej asi dva roky, moc teho nenajezdil, čtyřcesťák a přepouštěcí ventil jsem kupoval v létě.

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: stř led 06, 2021 10:02 am
od peter gasparovic
Zdravím ťa. S tým vzduchom som to mal na tatre tahaci stejne. Auto nafukalo na 6,5 a ďalej nič. Vyšla päť na brzde a ok, pri navese odpojiť hadice, auto na fúkať, zapojiť hadice a držať autu vyššie otáčky. Problém bol v tých osich hniezdach,, mam 2 vedľa seba, jak sa na tom vzduch reguluje. Sú v tom také plste a tie to ucpu.

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: stř led 06, 2021 2:55 pm
od red.bill
Liána origo žádný pořádný odlučovač neměla. Co tam má ale koprkam nevím. Zkusil bych nafoukat auto z jinýho zdroje(nejlíp napojeným za redukčákem) ať vyloučíš závadu jinde...
K tý teplotě mrkni na kostru u budíku, mohl ti odpadnout konektor.

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: stř led 06, 2021 8:52 pm
od koprkam
No je tam takovej ten klasickej, co liazky mívaj, https://www.jplusz.cz/www/upload/produc ... 659805.JPG. On pak nafouká krásně, spíš si myslím, že je zase v prdeli čtyřcesťák, nebo tak něco. Jako chtěl bych tam Wabco i s vysoušečem, ale nejsem Rotschild. :D

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: stř led 06, 2021 10:09 pm
od vodic216
Koprkam: Problem byva casto v ukostreni pristrojovky a teda aj teplomera.

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: stř led 06, 2021 10:10 pm
od Michi
To Wabco si sežeň starší, není to tak drahý a ušetří ti to spoustu dalších problémů.
Pokud to nefouká do vzduchojemu, kam se tedy ten vzduch ztrácí? Tím začni a uvidíš.

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: čtv led 07, 2021 8:15 am
od koprkam
To je právě to. On ten vzduch nevím, kam se ztrácí. Teda když je pak nafoukaný na osm, tak fouká takovej ten odpouštěcí ventil mezi zadníma brzdovejma válcama, ale zase né nijak brutálně, on fouká takřka neznatelně. Takhle slyšitelně nikde nic neuniká, ale mrknu na to. Jinak díky za typ na to ukostření, zkusím na to mrknout.

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: čtv led 07, 2021 10:22 am
od Michi
Někam jít musí, pokud ho kompresor dodává. Sáhni na ten regulátor jestli z něho neutíká vzduch. Stačí ho ucpat rukou a uvidíš. Pokud ne, do fixírky jarovou vodu a projdi celé auto. Musel by si mít únik jako prase, třeba i víc míst. A jde ještě o ten kompresor. Zkus místo něho připojit normálně dílenský a uvidíš jak se to plní.
Mezi brzdovými válci? Co přesně myslíš? Ale ani tak by neměl. Není to jen výdech z válců? Že by ti propouštěli válce?

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: čtv led 07, 2021 2:56 pm
od Melda
Já tam nabastlil hen ten oný. Čína za pár šlupek.
Obrázek

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: čtv led 07, 2021 3:50 pm
od red.bill
Patrně myslí vyfukovací ventil, ten je v okruhu ručky. Při jejím zabrzdění ujde vzduch jím a nejde přes páku v boudě. Mnohy je ale ten ventil vyhozenej a místo něj jen téčko... Ať to zkusí nafoukat z jinýho zdroje jsem mu psal hned nazačátku, aspoň vyloučí závadu jinde. Klidně může mít někde nějaký únik vzduchu a kompresor už nejde jak za mlada a může to blbnout...

Něco podobnýho mám na tatře co s ní občas jezdím, v řiti jeden pružiňák a pokud použiješ naráz nožní i ruční brzdu začne procházet a nejsi schopnen auto nafoukat. Jen když utáhneš ručku, nafoukáš do plna, povolíš ručku, prudce prošlápneš nožní a pružiňák přestane fičet... Snad se už konečně dojezdí ať je čas to vyměnit...

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: pát led 08, 2021 4:31 am
od koprkam
Díky borci, zkusím to, ale až potaje. Sněží mi do dílny :) Jo myslím takovej ten krám mezi válcama. Pokud válce propouští, to by mě mrzelo, protože jsou daný repasovaný, ale co bych nadělal?
Díval jsem se, že máme podobnou barvu na kabině
Obrázek

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: pát led 08, 2021 3:26 pm
od Melda
Jo je hodně té mé podobná. Moje skončila někde v Lidečku.
Obrázek

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: úte úno 23, 2021 1:15 pm
od HoKl
Zdravím všechny příznivce LIAZ. Chtěl bych se zeptat zkušenějších, zda je možné nějak “přidat na čerpadle” aby nemuselo ven?
Předem díky za vaše odpovědi. HoKl

Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)

Napsal: pát dub 02, 2021 11:06 am
od koprkam
Co si od toho slibuješ? Vzhledem k čím dál přísnějším EK bych se na to vyprdl, mohlo by se ti to vymstít.