Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Frenky

Odpovědět
Crowley
Příspěvky: 149
Registrován: pon led 17, 2011 9:27 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Obnova Liazu je krásná utopie. Musel by se najít někdo, kdo má peněz, že neví co s nima, a ještě k tomu by musel mít cit pro strojařinu a zatraceně kladnej vztah ke značce Liaz.

Když se podívám jak dopadly fabriky Tatra, Škoda Ostrov, Škoda MB, Karosa, Jawa a ČZ, myslím si cosi o takovém tom obáceném L a provazovém motivu.

ČZ vybrabčená, Jawa dodělává a vývoj stojí...
Karosu sežralo Iveco, Škoda Ostrov je zavřená a poslední pokusy o obnovu dojíždějí v MHD. Škoda uz jen dělá přestavby autobusů na trolejbusy.
Škoda MB sice roste, ale pod křídly VW dělá prakticky jen VW s "jiným čumákem"
Tatra žije díky Ledwinkově práci na nezničitelným podvozku, motorárna klepe z posledního a pořádnej postrk kupředu dalal až spolupráce na DAFtře Phoenix, kdy to auto opravdu vypadá jako náklaďák z 21. století...

Všechny značky, co jsem tu vyjmenoval, spojuje to, že vzali poslední vyráběnej verk udělali tomu facelift ze skladových zásob, popřípadě co se dalo sehnat za pár šlupek (Škodováci zkusili autobus/trolejbus a tramvaj nové konstrukce, ale s díly, co se daly lehko sehnat) a pokusili se prodrat na trh, který obsazovaly značky "ze západu". A ten propastnej kvalitativní rozdíl, plus divoká privatizace jim zlámaly vaz. Přežila jen Škoda MB, díky VW a důkladnýmu faceliftu Favorita na Felicii, a Tatra, díky podvozku...

A teď se vrátím k Lízám... Aby ten projekt měl vůbec šanci, musí vyjet Líza srovnatelná s konkurencí, kde jsou pevně zakotvená jména Volvo, Scania, MercedesBenz, Iveco, MAN, DAF a Renault a tihle měli už před 25 lety náskok.
Pokud bych viděl nějakou cestu na úspěch, tak začít od malých a obratných strojů - rozvážkové vozy, polní stroje a královskou třídu - dálkové tahače - si nechával na konec.
úte led 27, 2015 9:29 am

Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 289
Registrován: sob srp 18, 2012 10:50 pm
Bydliště: Znojmo

Příspěvek

A hlavně z toho udělat malosériovou výrobu a počkat jak to dopadne, než nabouchat stovky aut který nikdo nebude chtít. Nakonec šance tu je malinká v tom, že by ten třeba sklápěč stál nový 1.2 mil. třeba aby konkurenci předběhl cenou. Jinak není důvod nekoupit ověřené, třeba 3 roky staré auto s dobrou dostupností dílů.
Liaz 300 18.29 SB r.97 ABS,ASR, hákový kontejner
www.muj-jeep.cz
www.renovace-stroju.cz
úte led 27, 2015 11:01 am

pipiroha
Příspěvky: 649
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Parádní modely z lega!

Obrázek Obrázek
sob úno 07, 2015 5:08 pm

matesák
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 466
Registrován: pon led 24, 2011 10:47 am

Příspěvek

Zdar chlapy, máte někdo Liaz 300 tahač s plachtovým návěsem? Za kolik Kč na km jezdíte na delších trasách s plnou tonáží a za kolik Kč na km na krátkých trasách s plnou tonáží? Díky
ned bře 01, 2015 8:50 pm

Trneček
Příspěvky: 489
Registrován: pát úno 10, 2012 1:13 pm
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Příspěvek

Nevim kam jinam stím, foceno Ulibice u Jičína
Obrázek
Spěcháme aby jsme čekali
Čekáme aby jsme spěchali
úte srp 25, 2015 5:56 pm

Uživatelský avatar
Aleš 400
Příspěvky: 223
Registrován: sob úno 25, 2012 5:48 pm
Bydliště: Ivančice

Příspěvek

:?: :think: Taky nevím, kam s tímto nálezem, tak to dám taky sem. Dnes jsem dělal sběr a našel jsem časopisy, které byly bokem, abych je omylem nevyhodil. Jedním z nich byl AutoProfi z února 2008 a v něm článek o registracích nových vozidel za minulý rok tedy 2007. Podobné statistiky vycházejí na začátku roku i v jiných motoristických časopisech.

Obrázek

Na 16. místě je tam Praga se sedmi prodanými vozy a na 32. místě LIAZ s jedním prodaným vozem, přitom výroby skončila v LIAZu v r. 2003 a v Pragovce o rok později. Neví někdo, co by to mohlo zamenat? Pokud by to byly nějaké generálky, tak to přece nebude mezi novými registracemi. :| :?:
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
ned zář 27, 2015 9:58 am

pipiroha
Příspěvky: 649
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

pát lis 20, 2015 3:24 pm

Der Sankte
Příspěvky: 645
Registrován: pon úno 04, 2013 10:57 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

:D ...sytíme trh hliníkem... :lol: to nemá chybu. Něco jako "Vaše hovna naše starost, vaše prahy naše radost" :lol:
pracovně: MAN TGX 24.440 - r.v. 2011
pracovně ex : MAN ME 18.280 - r.v. 2003, M-B Actros 1831 - r.v. 2001
soukromě: VAZ 2106 (1600) - r.v. 1979, VAZ 2101 (1200) - r.v. 1974

Veteránista už jen soukromě :D
pát lis 20, 2015 7:27 pm

Uživatelský avatar
poulm
Příspěvky: 784
Registrován: ned lis 21, 2010 11:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Dost vás chlapi obdivuji,že se ještě s Liazkama někde uživíte. Já měl před 5ti lety slušnou Liazku,valník s čelem,vozil jsem kde co,bavilo mně to a dělal jsem to rád,ale jak se lidem zdálo hodně 15kč solo a 20kč s vlekem,tak jsem se nasral a vše jsem prodal. Nyní mám traktor a jezdím s ním kolem komínu pro zábavu. :-)
Něco je v té republice špatně nastavené,když defakto všichni malí dopravci mají problém s přežitím a to si většina,aby se ušetřilo, věchno dělá sama kolem oprav,údržeb,papírování,zakázky atd.,čili práci pěti lidí a pořád to nevychází a bojuje se o nulu. :roll:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
pon dub 11, 2016 2:20 pm

Jarý
Příspěvky: 72
Registrován: ned čer 05, 2011 12:48 pm
Bydliště: Zborovice

Úvaha

Příspěvek

Když se zde pouštěly myšlenky na rozjetí výroby , tak škoda , že se do toho nepustí Martin Macík ve spolupráci se zbrojařem Strnadem , Tatra mohla mít kabiny a Strnad mohl rozjet ještě silniční sortiment náklaďáků ...
pon kvě 23, 2016 3:56 pm

Uživatelský avatar
mc.imi
Příspěvky: 181
Registrován: sob čer 26, 2010 12:50 pm
Bydliště: Žamberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

29.03.2014

Obrázek
sob črc 23, 2016 3:47 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 433
Registrován: čtv úno 14, 2008 9:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Co pak, že by se ještě kradla nafta?
ned črc 24, 2016 8:23 am

Uživatelský avatar
Marley
Příspěvky: 311
Registrován: úte led 07, 2014 1:27 am
Bydliště: Tábor

Příspěvek

Jen se zeptám, opravdu se okolo Liazu nic nešeptá? Dnes jsem si na pivě od kamarádů řidičů vyslechl dost poznámek o tom, že už viděli snad i nějaké nákresy prototypů a že se něco chystá... Přál bych si to, ale nevidím žádné náznaky, tak se chci jen zeptat jestli se někde v zákulisí něco nešeptá - a nebo jestli si to jen třeba spletli s Avií.
:shock:
čtv srp 04, 2016 11:21 pm

Uživatelský avatar
msifa
Příspěvky: 989
Registrován: pát bře 03, 2006 9:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek

A co by s mělo chystat? Liaz je již několik let mrtvá značka.....

Nebo si myslíš, že se stane zázrak a najednou někdo postaví novou továrnu a začne produkovat tisícovky nových Liazů? :roll:
pát srp 05, 2016 2:02 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5032
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

V dnešní době přísných euro norem je i pro zavedený výrobce LKW těžká doba a myslím že nikdo nový nemá šanci na úspěch. A vývoj zcela nového auta stojí miliardy a do toho soudný podnikatel nikdy nepůjde. Prostě LIAZ je již historie stejně jako řada dalších značek, které se nespojily se silným parterem.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pát srp 05, 2016 6:01 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti