Stránka 10 z 11

Napsal: pát srp 05, 2016 6:21 pm
od Aleš 400
:!: Marley se chtěl jenom na něco zeptat, od toho je tu přece "Liazácká hospoda" :wink:

Pokud by nějaký subjekt (ať už Tedom jako vlastník dokumentací a technologií nebo kdokoliv jiný) vyhodnotil, že situace na trhu je taková, že by výroba byla úspěšná, určitě nemusejí stavět novou továrnu, ale mohou využít stávající výrobní prostory a technologie stejně jako CSG v případě Avie. Určitě by se nejednalo o "tisícovky nových Liazů", ale spíš o malosériovou výrobu a zaplňování oblastí, kterými se velcí výrobci nezabývají. :naughty: Jako příklad mně napadá nákladní automobil poháněný zemním plynem. S tímto pohonem mají v Jablonci nad Nisou zkušenosti, mají ho odzkoušený, velcí výrobci do toho (zatím) moc nejdou. A pokud by tupá evropská pakáž prosadila zhovadilost v podobě Euro 7, tak by takový náklaďák pro začátek třeba jen v komunálním sektoru mohl být úspěšný. :think:
Tak asi tak za mne. :satisfied:

Napsal: pát srp 05, 2016 6:53 pm
od Venca R
Velcí výrobci to normálně vyrábí a prodávají, např Santa Trans co vozí kofolu, jezdí se Scaniema na CNG

Napsal: sob srp 06, 2016 4:12 pm
od chameleon
Jen nevím kde by TEDOM měl vyrábět, v Jablonci má jen motorárnu a v Třebíči už autobusy pár let nefrčí a dělaj se tam kogenerační jednotky. Motory LIAZ co se dávaly do autobusů byly zastaralé, hlučné a celé to spojení ten autobus pohřbilo. Hodně budů se stavělo s motory MAN, prostě si to zákazník přál. Na motoru MAN když se chtěl upravit výkon tak se to defakto připojilo na PC a bylo hotovo, ale zastaralej LIAZ byl v tomto jeden velkej průser, tam se muselo měnit i dost dílů. Jinak náklaďáky pohřbili dost rychle, to se nevyplácelo vůbec.

Napsal: ned srp 07, 2016 10:56 am
od msifa
Aleš 400

Jak správně píšeš, vlastíkem dokumentace je TEDOM a ten už se o něco pokoušel a jak to dopadlo? Že by zkusil vstoupit do stejné řeky znovu? Asi ne....

Tak tedy někdo by tu dokumentaci odkoupil. Ale kdo? Na té dokumentaci není nic tak převratného, že by to někomu za něco stálo....

Vyrábět malosériově? Pokud nevyrábíš tisíce aut ročně je to ekonomický nesmysl. Jedině, že vyrábíš něco speciálního (třeba Tatra) a Liaz nic takového není....

Využít stávající prostory? Musel by je někdo koupit/pronajmout, následně zrekonstruovat a pořídit vybavení, opět ekonomický nesmysl....

Chápu, že někteří máte krásný sen, že Liaz povstane z popela, ale realita je trošku někde jinde - bohužel......

Napsal: úte říj 25, 2016 11:33 pm
od peter gasparovic
Jedna zaujmava akcia,tak ak by ste mali záujem,ozvite sa :D

viewtopic.php?p=669979#669979

Napsal: sob pro 24, 2016 1:53 pm
od Michi
Šťastné a veselé Vánoce a šťastný nový rok všem!

Napsal: pon led 30, 2017 7:36 pm
od drezy
kdyby někdo z červenou Lízou chtěl pomoct https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Re: ZAKOLIK SE JEZDÍ ... aneb Liazácká hospoda

Napsal: úte dub 25, 2017 1:48 pm
od karel slezák
Obrázek

Re: ZAKOLIK SE JEZDÍ ... aneb Liazácká hospoda

Napsal: sob pro 23, 2017 9:42 pm
od Aleš 400
:arrow: Přibližně měsíc starý článek z internetového portálu garáž.cz :

https://www.garaz.cz/magazin/historie/3 ... -na-to-mel

8) Informace tam jsou všeobecně známy, ale článek, který se věnuje řadě 400 je jako celek pěkný.

Re: ZAKOLIK SE JEZDÍ ... aneb Liazácká hospoda

Napsal: pon srp 13, 2018 6:58 pm
od jufi121
Chlapi poradte. Mám na predaj Liazku, volal my o ňu jeden Ukrajinec a bol ju aj pozrieť. Chce ju doviesť na Ukrajinu, síce len za hranice a potom si mám zobrať Papiere a auto vyradiť. Nebude z toho nejaký prúser? Dik za rady :wink:

Re: ZAKOLIK SE JEZDÍ ... aneb Liazácká hospoda

Napsal: úte srp 14, 2018 2:13 pm
od Matúš Sabo
Ja osobne by som Ukrajincov poslal do riti naj beru z papierami a naj si to sami doma poriešia. Niečo podobneho zažil 1 maly dopravca od nas. Končil s podnikanin pred rokmi a predaval stare FH euro2, tiež za nom prišli ukrajinci že ho zoberu ale papiere im netreba nech si ich necha ( chceli ho papierovo prekopať na Euro3 s čím sa nechvalili), no nepredal im ho, citil z toho do buducna možny problem ale aky to už netuším :? .
toť moj nazor :).

EDIT: v maji sme predavali ford galaxy, volali na neho 2 ukrajinci z poza hranic. Nemali problem vyplatiť požadovanu sumu ale čo my do hlavy nešlo bolo že sa neriešili žiadne papiere na vyvoz. Proste odhlasiť papiere na policii a on naj si to prihlasi na UA ale či by ho prihlasili to je ťažka otazka, na 90% si myslim že by jazdili na našich čislach, nakoniec sa našiel kupec slovak a ostal fordas na SK.

Re: ZAKOLIK SE JEZDÍ ... aneb Liazácká hospoda

Napsal: sob srp 18, 2018 8:39 pm
od syncon
na slovensku nemate vyvozni spz ?

Re: ZAKOLIK SE JEZDÍ ... aneb Liazácká hospoda

Napsal: čtv říj 18, 2018 9:06 pm
od mrija
Z popela automobilky Liaz povstal výrobce vrtulníků
Slavná značka LIAZ vstává z popela. Nevyrábí však už nákladní auta, nýbrž bezpilotní vrtulníky. Liberecká firma, která vydělává hlavně na výrobě nástrojů pro automobilový průmysl, ve středu představila na zbrojařském veletrhu Future Forces Forum v Praze-Letňanech nový bezpilotní vrtulník, který dokáže uletět až 300 kilometrů a unese přes čtyřicet kilo kamer a jiných pozorovacích systémů.
https://www.novinky.cz/domaci/486479-z- ... lniku.html

Re: ZAKOLIK SE JEZDÍ ... aneb Liazácká hospoda

Napsal: čtv kvě 09, 2019 8:19 am
od Aleš 400
:arrow: Pro ty, kteří ovládají ruštinu, jedno poměrně podrobné video o historii automobilky:

https://www.youtube.com/watch?v=RANm_SSzQ78

Jsou tam všeobecně známé skutečnosti, ale ukazuje to, že Rusové se nezajímají a nechválí jenom domácí výrobce , ale zajímají se i o značky, které se do jejich země dovážely, a se kterými mají zkušenosti.

Re: ZAKOLIK SE JEZDÍ ... aneb Liazácká hospoda

Napsal: úte pro 24, 2019 6:43 pm
od Michi
Všechno nejlepší, hodně štěstí, zdraví, lásky a pohody na svátky vánoční a do nového roku!