Stránka 7 z 10

Napsal: pon bře 25, 2013 2:22 pm
od Nowiz
Hele třeba minulej rok chtěli u nás Liazky a Tatry furt.Pač jak je trend kupovat velký auta ,tak na ně nedošahnou menší bagry.Třeba se tady stavěla kanalizace a 4napravový auta si ani neškrtli.Ale zas třeba na balenou u nás nejezděj ani tatry. :cry:

Napsal: pon bře 25, 2013 2:29 pm
od Leoš H
tak to je všude i na balené mají potom problém na malé akce (parkoviště, uličky) sehnat auta, jenže na co je ti auto když pro něho budeš mít práci 5 dní v měsíci, to nevyděláš ani na silničku a pojištění. Je to hnus a ty ceny k tomu, borec ti brečí, že 550 za 14ti tunovou tatru je moc, a ty v hodinovce nalítáš tolik km, že ti to ani nevychází, ale že má na stavbě 5 dělňasů co celý den jen dělají, že vůbec něco dělají. To už nevidí. Když zaplatíš chlapa a naftu nezůstane nic, tak proč jezdit?
Nevím, ale je to prostě boj o přežití.

Napsal: pon bře 25, 2013 2:33 pm
od LUKA
nebrečte , je to sice na <l> ale pořád může bejt podstatně hůř :lol: :lol: :lol:

Napsal: pon bře 25, 2013 2:35 pm
od Nowiz
To může bejt.Zatim to vždycky nějak vyšlo :lol:

Napsal: pon bře 25, 2013 2:36 pm
od Nowiz
Ale je fakt že tady v blízkým okolí máme Liazky skoro už jenom my :lol:

Napsal: úte bře 26, 2013 6:09 pm
od Safky
U nás jsou Tedomy 6x4 taky na ústupu, nedostatek ND, vysoká spotřeba nafty, el. mýto pro EURO 2 to nákladově drtí. Chci zkusit tento rok takový prototyp (viz. sekce Pevné návěsy), starší zachovalý tahač 4x2 E5 za pár peněz a k tomu 2 návěsy, 1 klasická 3-osá ocelová vana S1 a k tomu prototyp 1-osý klasický návěs S1 délky jenom 5 metrů, měla by to být alternativa k sólo osmikolce a nebo k 3-osému sólu. Odhadovaná nosnost 16 tun (jako těžká 8x4), spotřeba jako 6x2, obratnost jako 4x2, el. mýto za 3 nápravy pro EURO 5, do těžkého terénu se to nehodí, ale mám vymyšlený systém, jak prázdný návěs naložit na tahač = pak by to mělo vyjet to samé co prázdná 6x4 ... Uvidíme, vyjet by to mělo koncem května. Tedom/Liaz 4x2 co máme (taky EURO 2) je bohužel ekonomicky mimo mísu (dotujeme to), ale zákazník v areálu TŽ to vyžaduje, tak to musíme držet v provozu. Tedom 6x4 při rozvozech strusky kolem komína je na tom lépe (tam kde není el. mýto), ze všech 6x4 má jednu z nejvyšších legálních nosností (14 tun) , průjezdnost v terénu na pneu 12,00 R 20 je obdivuhodná (jenom se mu nechce moc zatáčet), v soupravě s 2-osým točnicovým vlekem je to už za zenitem, v terénu je to OK, ale akcí kde potřebujeme soupravu do terénu je velmi málo, většinou chtějí sklápět dozadu + couvat, což je s Tedomem a točnicovým vlekem velký problém, legální nosnost 26,7 tuny je na dnešní podmínky už taky malá. Spotřeba nafty u náprav Rába s extrémně krátkým převodem (při 90 km/h motor točí 2200 ot/min) je velkým problém, optimální na spotřebu je jezdit max. 70 km/h, což na dálkových trasách (čtyřpruh) taky už moc nejde ... Zásadní problém je v tom, že souprava s přívěsem, která mi v kalkulacích na přepravenou tunu vychází o 20% dráž než tahač s návěsem není dostatečně zaplacena za přidanou hodnotu, kterou pro koncového zákazníka má (sklápění v hale, v těžkém terénu, sklápění z úzkých cest apod.). Cena se zkalkuluje na návěs, ten pak neujede a soupravy s přívěsy jezdí za původní cenu, příplatek neexistuje.

Napsal: stř bře 27, 2013 8:09 pm
od Melda
Tvá úvaha mě docela zaujala. Dej v květnu vědět jak to funguje.

Napsal: úte črc 23, 2013 5:48 pm
od karel slezák
Dneska na D1 sem viděl vojensko liazku třínápravu khakifarby aj s vlekem a na tem velká centrála :-) stála v koloně, ale nestihl sem ju protisměrem vyfotit, snad se zadaří příště

Napsal: úte črc 23, 2013 6:23 pm
od Hynek
karel: Je jich několik stejných - kontejneráky Multilift na podvozku tuším 24.33. Později to armáda začala odebírat na podvozcích T815 R81 8x8.2 EURO II, těch jsou desítky.

Napsal: úte črc 23, 2013 11:26 pm
od Sistri

Napsal: pon srp 12, 2013 12:52 am
od Sistri

Napsal: čtv lis 28, 2013 5:00 pm
od Leoš H
**

Napsal: úte pro 24, 2013 1:29 pm
od Michi
Přátelé, kamarádi! Všechno nejlepší, hodně zdraví (i když na Titaniku bylo zdravých lidí dost a jak dopadli...), štěstí, Liazek bez poruch, silnic bez blbců a vůbec všeho po čem toužíte a co si přejete!
Šťastné a veselé! :driver:

Napsal: stř pro 25, 2013 7:32 pm
od Melda
Taky se připojuji se stejným přáním jako Michi a ještě lepší vykročení do roku 2014.
Obrázek

Napsal: stř led 15, 2014 8:08 pm
od Melda
Tak kde je ten s pořadovým číslem 37. Ještě pořád trucuje? Takhle tady zůstanou už jenom modeláři.