Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3268
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

to vašek:
O těch praskajících pístech jsem slyšel, u nás prozatím bez problémů, možná je to tím, že máme tak slabé motory ...
Převodovky OK, nápravy OK, rám OK, pérování OK, elektronika jakž/takž, kabina OK ...
Tatra + MAN = Superstroj!
úte led 02, 2018 9:54 pm

kuntík
Příspěvky: 978
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

to Safky:
Bylo to T s jednoduchou zvedačkou a točnice se mě zdála více jak 7,5 cm za nápravou, ale neměřil jsem, fotky nejsou. Za tím návěs postavenej v Umikovu. Někde byla chyba páč se zvedačka potkávala s rámem, předělávalo se.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
úte led 02, 2018 11:33 pm

Safky
Příspěvky: 3268
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

to kuntík:
Koukal jsem na konfigurátor Renaultu T verze tahač 6x2-2 jednomontáž zvedačka vzadu a ve std. tam je točnice vysoká 150 mm, podložka pod točnicí 60 mm, pak mezera mezi rámem tahače a rámem návěsu (ve vodorovné poloze) je jen 210 mm. Pro pneu 315/70 je pak výška točnice od země 1183 mm, při výšce rámu tahače 973 mm.
Pro porovnání jsem koukal na MAN TGS 26, verze stejná, takytahač 6x2-2 jednomontáž zvedačka vzadu, a nejnižší možná točnice je vysoká 185 mm, nejnižší podložka pod točnicí 40 mm a pomocný rám pod točnicí 80 mm (který tam musí být a nejde vyhodit), pak mezera mezi rámem tahače a rámem návěsu (ve vodorovné poloze) jen už 305 mm. Pro pneu 315/70 je pak výška točnice od země 1273 mm, při výšce rámu tahače 968 mm.
Tak tady si myslím, že bude zakopaný pes, u Renaultu lze objednat kombinaci výšky točnice a podložky, která je vhodná pouze pro 100% silniční provoz, mimo ostré zlomy v terénu, což asi v lese určitě nehrozí ...
P.S.: Když tak zjišťuji kolik omezení je u tahače 6x2-2, tak to bude opravdu umění to postavit tak, aby to pak dobře fungovalo :shock: ...
Tatra + MAN = Superstroj!
stř led 03, 2018 11:21 pm

kuntík
Příspěvky: 978
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

No máš pravdu, jestli tam bylo těch 210 mm tak to bylo moc, hodně velkej problém prostrčit ruku na odjištění návěsu. Pak to asi zvedli, mezera větší, měl se snad upravovat nos na návěsu, ale netuším. No hlavně, že si to předseda převzal a odfrčel aniž by vůbec asi tušil, že se mu to potkává, ale to už je historie. :D
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
čtv led 04, 2018 12:25 am

Uživatelský avatar
david
Hlavní admin
Příspěvky: 5739
Registrován: úte úno 28, 2006 9:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

vašek: ten tvůj dotaz ohledně spolehlivosti TGX Euro5 jsem nadhodil i na FB fóra, mrkni, třeba od Martina Kareše (zde taky přítomného) tam máš celkem relevantní odpověď: https://www.facebook.com/248629792353/p ... =3&theater
pon led 08, 2018 12:24 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 302
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

TRUCK OF THE YEAR 2018.

V listopadu si Holanďané odnesli toto mezinárodní ocenění za inovované modely XF a CF, uvedené na trh v květnu loňského roku. Vlajkovou loď DAF XF 530 SSC s převodem diferenciálu 1:2,39 nám k otestování zapůjčil dealer Nevagroup Nýřany...
Jak si vede nová převodovka ZF TraXon, zesílená motorovka MX brake a jak je to se slibovanou úsporou paliva až 7% oproti předchozímu modelu? Přímé srovnání, odpovědi na další otázky a nový díl volného pokračování Mini Truck Challenge Vám nabídneme během pár dní...


ObrázekObrázekObrázek
pát úno 09, 2018 10:14 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Pekne auto,ja to testoval tyden zpet do Kassel na A7,24900kg hliniku nalozeneho,on stim Dafem 530 25t papir,pak mi ukazoval vazny listek na A38 a predjel me uplne v klidu.Ja volvo fh500e6,dle TP 368kw,takze 510ps,z kopce uz je to uplna tragedie stim FH bez retarderu.Takze daf asi zapracoval nejen na motoru ale i na prevodovce tu ten ridic velmi chvalil.
Neřeším...
pát úno 09, 2018 10:33 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Hlavne me zarazilo jak je Daf530 na volnobech tichy,jak stojis vedle nej temer ho neslyset,ne jak FH co ma zvuk jako by nebyl olej v motoru.
Neřeším...
ned úno 11, 2018 5:16 pm

vn 2000
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 26, 2014 11:04 pm
Bydliště: Humenne

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Tak to je pravda. Nepoznam tichsie auto na volnobeh ako Daf e6. Volvo je hlucnejse aj v kabine za jazdy.
úte úno 13, 2018 10:39 am

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 302
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

MINI TRUCK CHALLENGE - part #10 – DAF XF 530 SSC

http://www.rajce.net/a14942846

Svět se řítí neustále kupředu, a to nejen v technice nákladních aut. Několikrát do roka se dozvídáme o změnách a vylepšení u jednotlivých značek a děje se to takovým tempem, že to stěží stíháme sledovat. V květnu 2017, kdy jsme v naší firmě nasadili do provozu nové XF 510 SSC, byla už na spadnutí premiéra XF nového, po technické stránce dosti přepracovaného vozu. Chvíli to trvalo, ale konečně se nám novinka dostala do rukou a my tak můžeme volně navázat na testy tahačů z roku 2016.
Tentokrát jsme požádali o zapůjčení demo auta hned ze dvou důvodů. Jednak jsme potřebovali dovézt nový skříňový návěs Burgers z Holandska a za druhé jsme samozřejmě chtěli nováčka porovnat s jeho předchůdcem, máme-li i v budoucnu zůstat věrni svému partnerovi, Nevagroup s.r.o. z Nýřan. Přejímka vozu proběhla bez sebemenšího problému, a zatímco náš vlastní tahač XF 510 SSC zamířil směr Aalsmeer/NL, zapůjčený DAF XF 530 SSC v modré metalíze se vydal na náš klasický česko-německý „pendl“. Ale nechte si nyní tuhle konkrétní 530-ku v rychlosti představit.

Hned na první pohled je znát, že se při konfiguraci auta mírně šetřilo, zřejmě s ohledem na lepší možnost budoucího prodeje. Vůz Vám tedy nepředstaví to nejlepší, co od Dafa můžete dostat, stojí jen na plechových kolech, zadní lampy má pouze žárovkové, sedačky základní (spolujezdcova není ani odpružená) a ani barva přístrojové desky nenabízí novinku v podobě odstínu barvy koňaku. Alespoň něco málo však ve výbavě najdete, např. boční spoilery, kožený volant a přední LED světlomety. Standardně je tahač vybaven dvěma nádržemi (845+430l) a 90-ti litrovou nádrží pro AdBlue v levém nadkolí. Co je u modelu „pure excellence“ nového?

Exteriér – Na vnějším designu vozidla došlo pouze k nepatrným změnám a jen k málo aerodynamickým úpravám (viz. odkazy na rajče). Nejvíce patrné je zmenšení výfukové „laboratoře“ o ca. 40%, což má blahý vliv na snížení celkové hmotnosti (-50kg) i na více místa na rámu pro případnou montáž větší nádrže, držáku náhradního kola apod.

Interiér kabiny – Nové je čalounění sedáků, dveřních výplní, barevný vzor záclonek i potah matrace X-tra comfort (vše v kombinaci černé a červené). Světle šedé obložení horní části vysoké kabiny zůstalo stejné, ve spodní části byl jen změněn vzorek. Ve stropnici zmizelo „velké noční“ osvětlení nahradilo jej běžné denní (nyní k dispozici 6x18W bílého světla), přibyla dvě menší světla červená a jedna menší LED svítilna. Denní i noční osvětlení je stmívatelné novým ovladačem na středu palubky. Drobné změny a přesuny proběhly na přístrojové desce i v menu palubního počítače. Horní i dolní limit prediktivního tempomatu lze nyní plně nastavovat na volantu. Ovládací tlačítka na palubní desce změnila tvar a nyní je tu možnost, přemístit si je dle vlastního uvážení. Poloautomatickou klimatizaci nahradila automatická s možností využití zbytkového tepla motoru k vytápění kabiny.

Motor – Zde se ukrývá „gró“ inovací u posledního modelu XF. Motor Paccar MX-13 dostál několika změnám v konstrukci (modifikované písty, nové vstřiky, variabilní olejové čerpadlo, řízené odvětrávání klikové skříně), které pomohly ke snížení vnitřního tření a kvalitnějšímu spalování. Došlo k navýšení kompresního poměru z 17,5:1 na 18,5:1, díky němuž motor nabízí plný točivý moment už od 900 otáček. Nově se užívá motorových olejů xW30 a výměnné intervaly stouply až na 200.000 km. Pomocí nového VTG turba se dosahuje lepší účinnosti motorové dekompresní brzdy MX brake v nižších otáčkách (+20% při 1200 ot.). Třináctilitr se nyní nabízí ve výkonových variantách 315kW (428 HP/2150/2300 Nm), 355 kW (483 HP/2350/2500 Nm), 390 kW (530 HP/2500/2600 Nm).

Hnací ústrojí – Řazení nové převodovky ZF Traxon (najdete i v Ivecu pod názvem Hi-Tronix) je nyní řízeno vlastní řídící jednotkou s predikcí (PreVision) dle GPS (původně velela řazení ŘJ motoru), nabízí nižší tření, účinnost 99,7% a o 35% nižší hlučnost oproti předchozí ZF AS Tronic. V nabídce zadních náprav přibyly extra rychlé převodové poměry 2,05, 2,21, 2,38 a 2,47:1 (SR1344 – pro verzi 430,480 HP) a 2,39:1 (SR1347 - pro verzi 530 HP).

Tolik teorie a teď hurá na silnici! Při prvním startu a jízdě s prázdným tahačem rovnou k pumpě ukazuje palubní počítač znečištění DPF z jedné třetiny. Takový údaj jsme u naší 510-ky ještě nespatřili, ale čert ví, kde a jak svých necelých třicet tisíc kilometrů 530-ka najezdila. Ručička palivoměru ukazuje plnou, tento údaj jsem podepsal i v předávacím protokolu, no do nádrží se vejde ještě dalších 350 litrů. Pro dotankování AdBlue na benzince je potřeba popojet asi 3 metry od stojanu ke stojanu. Hned po nastartování cvaknu „D“ a jaké je mé překvapení, když převodovka zařazuje až po asi šesti vteřinách, spojka několikrát odfoukává, evidentně se nedaří zařadit a až nakonec se podaří dostat tam dvojku. Tento stav se opakuje ještě jednou a naposledy hned po patnácti minutách poté, co se zvednou nýřanské železniční závory. Od té doby už Traxon sekal latinu a DPF se dokonale „vyčistil“ během dvou tisíc kilometrů.

Při jízdě se soupravou (ca. 30t) se 530 koňských sil projevuje statečně a rozhodně je zapůjčenému Dafu věřím více, než 510 našemu vlastnímu. V tahu a při používání „motorovky“ na 2. a 3. stupeň se z pod kabiny trochu hlasitěji ozývá jakési „dunění“, což přičítám zmenšenému tlumiči výfuku. Jinak je motor standardně tichý a nejhlučnější je v kabině za pohybu hluk aerodynamický. Nepatrně je slyšet po ohřátí náplně i diferenciál. Převodovka řadí svižně a téměř bezhlučně, jedinou její „brzdou“ je rozvážná spojka. Celkem vzato je ale řazení určitě rychlejší než u AS Tronicu. Traxon řadí kultivovaněji a předvídavěji, od „sedmičky“ nahoru, nejedete-li zrovna z kopce, už většinou jen po jednom kvaltu. Podobně jako u nové Scanie jsem zaznamenal, že v kopci je pro rychlejší spadnutí otáček a zařazení využívána motorová brzda. Samotná motorovka je na první stupeň jakási „mdlá“, ale při přeplňování turbem na druhý a třetí stupeň je nejspíš i o těch 10-20% účinnější.

Měl jsem trochu obavu, jak si poradí dlouhý převod 2,39:1 v diferenciálu s jízdou na německých „bundeskách“ a jestli to nebude na škodu výsledné spotřebě. Zdá se, že ne a skutečnost je taková, že když upalujete mou oblíbenou rychlostí 73 km/h, motor se převaluje v rytmu 920 ot./min a zařazená dvanáctka se udrží i v mírném stoupání. Pokud ale jezdíte 70 km/h a méně, odjedete většinu trasy se zařazeným předposledním kvaltem. Při devadesátce točí motor úsporných 1140 ot./min.

Lidé od Dafa při premiéře inovovaného modelu slibovali nižší celkovou hmotnost a úsporu paliva až 7%. Pohledem na tabulku dole snadno zjistíte, že Holanďané v obou údajích nelhali a nižší pohotovostní hmotnost o ca. 200 kg i úspora kolem 2l/100km je možná. K tabulce ještě doplním, že první testovaný Daf sice dosáhl téměř totožné spotřeby jako Daf poslední, ale měl výhodu v nižší kabině Space Cab a v omezovači nastaveném na 85 km/h.

Zajímavosti s komentářem a foto auta - http://www.rajce.net/a14942846

FB stránky autora - https://www.facebook.com/210687762282068/


Obrázek
ned úno 25, 2018 9:38 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1791
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Daf zraje jako víno, vypadá, že to může fungovat.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
pon úno 26, 2018 7:57 pm

tomspajk
Příspěvky: 135
Registrován: pon pro 31, 2012 12:11 pm
Bydliště: ..

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Jo, taky mam ten pocit. Jinak v patek jsem vyzvedl novou Scanii S, objednano od leta, tak pak neco napisu. Prvni pocity - myslim ze nic lepsiho neexistuje :)
pon úno 26, 2018 8:22 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 302
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Ano, zraje. :-) V další vývojové etapě by majitelé Dafů jistě uvítali větší "průlez" do bočních kastlíků pod lehátkem, kompletně nová zpětná zrcátka, která budou méně špinit boční okna (všichni ostatní výrobci to již pochopili) a třeba voltmetr v menu palubního počítače, aby měl šofér alespoň minimální kontrolu nad bateriemi...
pát bře 02, 2018 2:51 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Vsak Daf netrpi nijak na baterie,na rozdil od Volva.Voltmetr do zasuvky stoji par korun a ukazuje uplne stejne hodnoty jako v palubnim menu.
Neřeším...
sob bře 10, 2018 9:20 am

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 302
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Už to bude trochu vypadat jako reklama na DAFa, ale rok se s rokem téměř sešel a my jsme v týdnu absolvovali druhou plánovanou údržbu na našem XF 510 SSC se 179 tkm, včetně té pravidelné roční. Objednáno s měsíčním předstihem a servis v Nýřanech hotov do 4 hodin, vč. záruční výměny tlakové trubky u posilovače řízení (mokvala v místech, kde je hadice lisována do trubky) a jednoho zadního tlumiče na kabině. Někdy v prosinci nám přestala svítit pozička Hella v levém bočním spoileru, kdy nám byla taktéž slíbena výměna na záruku. Později se však zjistilo, že do ní zatékala voda (chybějící lepidlo), zmrzlá voda uvnitř pozičku roztrhla a vnější oranžový plast jsme potratili někde cestou. S pouhým "spodkem" pozičky jsem už při reklamaci neuspěl, ale s tím jsem víceméně počítal...
Jinak auto maká, jak má... To více starostí nám zatím přinesl v únoru dovezený fungl nový návěs Burgers...

DAF letos slaví 90 let a při té příležitosti se trochu na "tajňačku", rozuměj jen pro zvané, konaly oslavy na dvou polygonech s bohatým programem a samozřejmě s představením mnoha nových modelů XF, CF, LF. My jsme byli minulý týden omrknout akci na polygonu v Mostě, kde jsme se mj. svezli s naloženou 16-ti tunou LF a 12-ti kvaltem automatem, otestovali krizové brzdění na suchu i mokru s prázdnou soupravou XF+návěs (kdo by si huntoval auto vlastní, že), na simulátoru hodili Fabii přes střechu, také se dobře najedli a napili... Atrakcí tam bylo ale mnohem, mnohem více...
sob dub 28, 2018 11:36 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů