Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1828
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr tahače a podvalu

Příspěvek

Jo, myslel jsem tachograf :D
Do budoucna zvažuju F-450
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
sob bře 30, 2019 9:57 am

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1828
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr tahače a podvalu

Příspěvek

Obrázek
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
sob dub 13, 2019 2:06 pm

chomyz
Příspěvky: 506
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Re: výběr tahače a podvalu

Příspěvek

to M.Z.: tak tohle je hoodně zajímavá souprava. Smekám, že se podařilo něco takového dostat v ČR na papíry. Přívěsná technika z USA je vždy problém a i člověk, který se specializuje na "řešení neřešitelného" a umí, tak mi kdysi říkal, že elektrické brzdy jsou jedna z mála věcí, které jsou absolutně neprůstřelné kvůli absenci jakékoli metodiky pro tuto věc v Evropě... Mohu se zeptat, jaká je tedy celková povolená hmotnost toho návěsu a jaké je cca svislé zatížení na tažné? Je mezi autem a návěsem ještě nějaký jiný propoj mimo klasické el. zásuvky (kvůli těm brzdám)?
pát dub 19, 2019 8:45 am

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1828
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr tahače a podvalu

Příspěvek

Souprava se homologuje jako celek a celková návěsu, je 6364kg. Na nápravu 2 x 3182kg, svislé zatížení 950kg.
Je tam jen zásuvka na el. brzdy a klasický 13-kolík. Návěs je zajištěný na korbě 2 řetězy a pojistným lankem na zabrzdění. Návěs brzdí, jen když se kola točí, v klidu je odbrzděný, takže klíny pod kola.
Jinak se s tím tahá suprově, ubrzdí to v plné tonáži na tepomat, i velké klesání. Měl jsem obavu, jestli nebudou hořet brzdy, ale není potřeba vůbec na brzdu šlápnout, docela čumím.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
pát dub 19, 2019 10:03 am

chomyz
Příspěvky: 506
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Re: výběr tahače a podvalu

Příspěvek

Díky za info. Nicméně teď jsem z toho poněkud zmatený - takže ten vlek je kat. O3, neb má více než 3,5t. Chápu, že se to homologuje jako celek, ale to auto a vlek mají každé svůj techničák a své značky ne? Nebo je to jako "1kus dohromady"? Celkem vychytané je to, že jestli to auto je do 3,5t tak se jezdí na známku a ne na mýto, i když celková soupravy je skoro 10tun?! Kolik má to auto povolenou přívěsu? Předpokládám, že "americky hodně". Sice tohle řešení překračuje povolený 1,5 násobek hmotnosti tažného vozidla, ale to asi nikdo zatím řešit nebude... Je to tak zvláštní souprava legislativně / technicky, že si všechny navazující souvislosti ještě musím promyslet...
pát dub 19, 2019 4:08 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1828
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr tahače a podvalu

Příspěvek

Ano, auto i vlek má svůj tp, celková je 7400kg, kvůli mýtu, jinak technicky zvládne více. Používám to jako osobák a když potřebuju, mám z toho náklaďák, neskutečně praktická kára a jako bonus můžu objíždět auta škarpou a retardéry, nebo vyfrézovaný zub, bez zpomalování. Na české silnice, neskutečně praktické. Jen to parkování ve městě... :D
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
pát dub 19, 2019 7:38 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5256
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: výběr tahače a podvalu

Příspěvek

Ano to znám a moje Pajero taky neřeší retardéry, obrubníky a jiné nástrahy na silnicích. Celkovou hmotnost jízdní soupravy mám 6200 kg a parkování ve městě je celkem bez problémů.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
ned dub 21, 2019 10:16 pm

chomyz
Příspěvky: 506
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Re: výběr tahače a podvalu

Příspěvek

to M.Z.: nerozumím úplně tomu omezení celkové na 7400kg kvůli mýtu? Pro mýto je podstatná hmotnost motorového vozidla a ta jak jsem pochopil, je u toho tvého pick-upu do 3,5t. Takže jezdíš na dálniční známku a hmotnost soupravy na to nemá vliv. U vozidel do 3,5t, která nemají žádný brzdový systém pro přívěs, se používají běžně jen vleky s nájezdovou brzdou, a ty jsou do 3,5t. Tudíž se předpokládám celková hmotnost soupravy 7t. Ale jestli to máš tak takhle geniálně vyřešené jak píšeš a dokážeš tudíž tahat za sebou víc jak 3,5t tak je to na to mýto dobrá vychytávka... Takže předpokládám, že to omezení celkové do 7,5t je hlavně kvůli osvobození od tachografu při neobchodní přepravě?
čtv dub 25, 2019 9:41 am

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1828
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr tahače a podvalu

Příspěvek

Ano, kvůli tachografu.

Jinak, dá se využít i takhle :D

https://www.youtube.com/watch?v=c2GFic38VFw
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
úte čer 04, 2019 2:30 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti