Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
brzdové bubny, kotouče
Zdravím mám takový dotaz smí se u kamionu stáčet brzdové bubny nebo kotouče? U auta a traktoru to je klasika To stáčím furt https://www.youtube.com/watch?v=kPBOfANx8AU Ale jak to je u kamionu nevím a proto mě to zajímá. A ještě jaký asi tak mají ty bubny průměr? děkuju převelice
Bubny - stáčet lze, obvykle výrobce stanoví max. průměr, na který je lze obrábět - tak do 5 mm na průměru. K tomu je i příslušný nadrozměr obložení.
Kotouče - dobrý dotaz, u velkých aut vzhledem k rozměrům problematické, přímé obrábění na autě jako u osobních jsem ještě neviděl (ale někdy by se hodilo...) - maximálně lze bruskou srovnat vnější hranu. Kotouč bývá na náboji nalisovaný, případně šroubovaný, ale rozebrat to jde obvykle na pendrek - takže pro obrábění mimo nutná demontáž kompletu, vyřešit upnutí, atd....spíš se to rovnou vymění za nový. Opět je stanovená minimální povolená tloušťka kotouče.
Průměry kotoučů a bubnů cca 350 - 420 mm (pro kola 22,5").
Neviděl, ale dělá se...:
http://www.comecpn.com/html_en/brakes_td502.html
http://mad-tooling.com/en/brake-disc-al ... s/da_9000/
Kotouče - dobrý dotaz, u velkých aut vzhledem k rozměrům problematické, přímé obrábění na autě jako u osobních jsem ještě neviděl (ale někdy by se hodilo...) - maximálně lze bruskou srovnat vnější hranu. Kotouč bývá na náboji nalisovaný, případně šroubovaný, ale rozebrat to jde obvykle na pendrek - takže pro obrábění mimo nutná demontáž kompletu, vyřešit upnutí, atd....spíš se to rovnou vymění za nový. Opět je stanovená minimální povolená tloušťka kotouče.
Průměry kotoučů a bubnů cca 350 - 420 mm (pro kola 22,5").
Neviděl, ale dělá se...:
http://www.comecpn.com/html_en/brakes_td502.html
http://mad-tooling.com/en/brake-disc-al ... s/da_9000/
Naposledy upravil(a) Čonkin dne stř říj 02, 2013 7:36 pm, celkem upraveno 1 x.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Tak ve Švajcu,stáčej i nové bubny přímo na autě.Když jsem se ptal jak a proč,řekl kámoš co tam leta žije že buben po dotažení na naboj změní tvar a tak se tam nandaj kola s bubnama bez obložení,do bubnu se strči mobilní bazmek na stačení,utáhne se na stanovenej moment a pak se to do rovna stočí.Docela mazec tadle Švajc puntičkářská přenost
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
tam se kousla deska ne?
mě e dneska taky stalo nemilé překvapení,měl jsem šolich s rukou,někde jsem to víc probrzdil a zůstalo přibržděný pravý přední kolo.po cestě mi začal cukat volant tak sem pochvíli zastavil obešel auto a čekal jsem povolený kolo,bouhžel byl červenej přední kotouč.a fest.zatlouknul jsem klíč a na dojezd dobrý.budu to muset rozhodit
mě e dneska taky stalo nemilé překvapení,měl jsem šolich s rukou,někde jsem to víc probrzdil a zůstalo přibržděný pravý přední kolo.po cestě mi začal cukat volant tak sem pochvíli zastavil obešel auto a čekal jsem povolený kolo,bouhžel byl červenej přední kotouč.a fest.zatlouknul jsem klíč a na dojezd dobrý.budu to muset rozhodit
2x Nissan atleon 210
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 hostů