Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

romus145
Příspěvky: 883
Registrován: sob úno 16, 2013 6:14 pm
Bydliště: Moravské Budějovice

brzdové bubny, kotouče

Příspěvek

Zdravím mám takový dotaz smí se u kamionu stáčet brzdové bubny nebo kotouče? U auta a traktoru to je klasika :D To stáčím furt https://www.youtube.com/watch?v=kPBOfANx8AU Ale jak to je u kamionu nevím a proto mě to zajímá. A ještě jaký asi tak mají ty bubny průměr? :) děkuju převelice
ned zář 29, 2013 4:06 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Zřejmě to lze.Obložení zadní nápravy se rozděluje určitou výškou obložení.Koupíš si co zrovna vyhovuje průměru brzd.bubnu.U cizích nákl.aut je stěna bubnu hodně silná a tak je tam co stáčet.U tater to šlo jen pár mm pak už to praskalo.
pon zář 30, 2013 8:07 pm

romus145
Příspěvky: 883
Registrován: sob úno 16, 2013 6:14 pm
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek

Děkuju, já to stáčím jen pár desetin. :)
pon zář 30, 2013 9:06 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Bubny - stáčet lze, obvykle výrobce stanoví max. průměr, na který je lze obrábět - tak do 5 mm na průměru. K tomu je i příslušný nadrozměr obložení.
Kotouče - dobrý dotaz, u velkých aut vzhledem k rozměrům problematické, přímé obrábění na autě jako u osobních jsem ještě neviděl (ale někdy by se hodilo...) - maximálně lze bruskou srovnat vnější hranu. Kotouč bývá na náboji nalisovaný, případně šroubovaný, ale rozebrat to jde obvykle na pendrek - takže pro obrábění mimo nutná demontáž kompletu, vyřešit upnutí, atd....spíš se to rovnou vymění za nový. Opět je stanovená minimální povolená tloušťka kotouče.
Průměry kotoučů a bubnů cca 350 - 420 mm (pro kola 22,5").

Obrázek Obrázek

Neviděl, ale dělá se...:
http://www.comecpn.com/html_en/brakes_td502.html
http://mad-tooling.com/en/brake-disc-al ... s/da_9000/
Naposledy upravil(a) Čonkin dne stř říj 02, 2013 7:36 pm, celkem upraveno 1 x.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
stř říj 02, 2013 7:06 pm

romus145
Příspěvky: 883
Registrován: sob úno 16, 2013 6:14 pm
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek

děkuju moc :)
stř říj 02, 2013 7:31 pm

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Tak ve Švajcu,stáčej i nové bubny přímo na autě.Když jsem se ptal jak a proč,řekl kámoš co tam leta žije že buben po dotažení na naboj změní tvar a tak se tam nandaj kola s bubnama bez obložení,do bubnu se strči mobilní bazmek na stačení,utáhne se na stanovenej moment a pak se to do rovna stočí.Docela mazec tadle Švajc puntičkářská přenost 8)
pon říj 21, 2013 12:28 am

romus145
Příspěvky: 883
Registrován: sob úno 16, 2013 6:14 pm
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek

tyjo děkuju mockrát, právě proto by se nikdy neměli např. ty kotouče pak brousit i na magnetce pak je to víc k horšímu jak k lepšímu, děkuju :)
pon říj 21, 2013 6:45 pm

pan Jamal
Příspěvky: 767
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

Při dnešních cenách nákladních kotoučů bych nějaký stáčení vůbec neřešil.Starý do šrotu a koupit nový 8)
pon říj 21, 2013 8:22 pm

romus145
Příspěvky: 883
Registrován: sob úno 16, 2013 6:14 pm
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek

Já vím, já sen jen chtěl vědět co a jak. Taková tatra, hon, liazka a takové ty zemědělské mašiny se přetáčí běžně
pon říj 21, 2013 11:30 pm

Misus
Příspěvky: 48
Registrován: stř dub 02, 2008 9:45 pm
Bydliště: opavsko

Příspěvek

Já osobně bych to nestáčel,takhle to může dopadnout(zadní kotouč MAN TGA,teda zbytek,víc škody jak užitku) bubny to samé,bylo tady správně řečeno že za dnešní ceny bych stáčení neřešil
Obrázek
ned říj 27, 2013 8:55 pm

romus145
Příspěvky: 883
Registrován: sob úno 16, 2013 6:14 pm
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek

fůha, děkuju chlapi, ze cenné rady :)
ned říj 27, 2013 9:11 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Jsou i takový, kteří to stáčej už za provozu před výměnou... :D :

Obrázek Obrázek
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
ned říj 27, 2013 9:53 pm

Uživatelský avatar
Tomik
Příspěvky: 4855
Registrován: sob pro 15, 2007 9:31 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

tam se kousla deska ne?
mě e dneska taky stalo nemilé překvapení,měl jsem šolich s rukou,někde jsem to víc probrzdil a zůstalo přibržděný pravý přední kolo.po cestě mi začal cukat volant tak sem pochvíli zastavil obešel auto a čekal jsem povolený kolo,bouhžel byl červenej přední kotouč.a fest.zatlouknul jsem klíč a na dojezd dobrý.budu to muset rozhodit
2x Nissan atleon 210
ned říj 27, 2013 11:15 pm

Ma'a Nonu
Příspěvky: 668
Registrován: pát črc 03, 2009 7:46 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

To se mi stalo taky, kouslo se mi levý přední. Asi nějaký prudký brždění nebo nevim proč..... Kotouč byl jak pětník..... Od tý doby nic, jen to při brždění píská, což mi sere..... Kotouče jsou bez prasklin, desky 75%, původní, 280000km.
ned říj 27, 2013 11:38 pm

romus145
Příspěvky: 883
Registrován: sob úno 16, 2013 6:14 pm
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek

nám v servisu řekli, že když to píská je ten povrch zakalený či co :) že pokud se to přetočí tak to přestane.
pon říj 28, 2013 11:20 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 hostů