Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Jízda v zimě
já měl na mysli klasickou kardanovou 6x6...
a když jste u těch nájezdů na přední balony, tak já max 80 tkm, je to dáno vykládkami, motaní se na pětníku... a to mám tridema, kde nezatáčí jen hnaná...
a když jste u těch nájezdů na přední balony, tak já max 80 tkm, je to dáno vykládkami, motaní se na pětníku... a to mám tridema, kde nezatáčí jen hnaná...
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda v zimě
jose, Pavel: Kdy a za jak dlouho jste těch 400+ tkm najeli? Prořezávali se? A to ještě bývaly zimy, že? Na prvních MI Energy XFA2+ (z továrny nebyly ani vyvážené a prý to může mít vliv na najeté km), to bylo jen 250 tkm (2017-2018), ty jsem neotáčel. Naposledy jsem zkusil MI Xline Energy F, ty mají teď 240 tkm a 7-7,5 mm, při 200 tkm otočené, takže mají "našlápnuto" lépe. Nové měly 11mm, profil 55 a zatížení tahače 90-105%.
Re: Jízda v zimě
Derek: tak jak maj ožmoulaný boky na předku, hned vidíš jak točí na místě a stojí na brzdě.. foukej víc vydrží dýl
ATW: ty Energy XFA na předku mám, už sem to tu psal.. 365tis a maj 5mm venku 8mm vevnitř, fouklí tak 9,5-10bar.. By měli na autech asi přidat odklon neotáčíme, dobrá guma bych řek. Na stránkách Michelinu se dozvíš v katalogu kolik má mm nová guma, si nepamutuju přesně ale některý balony tam měli snad i 30mm.. ale to nebude směrodatný, a kdo máte autodopravu, tak by ste mohli říct, jakej je rozdíl v regionálních a dálničních pneu.. to bude asi alfa-omega toho Km výkonu
ATW: ty Energy XFA na předku mám, už sem to tu psal.. 365tis a maj 5mm venku 8mm vevnitř, fouklí tak 9,5-10bar.. By měli na autech asi přidat odklon neotáčíme, dobrá guma bych řek. Na stránkách Michelinu se dozvíš v katalogu kolik má mm nová guma, si nepamutuju přesně ale některý balony tam měli snad i 30mm.. ale to nebude směrodatný, a kdo máte autodopravu, tak by ste mohli říct, jakej je rozdíl v regionálních a dálničních pneu.. to bude asi alfa-omega toho Km výkonu
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Jízda v zimě
Označení gumy z hlavy nevím,Michelin x,profil 55% s límcem .4 roky,od 2014.auto fh500 e6.tlak 8,5 vyváženo práškem equal.pri 250 je otočil límcem dovnitř.jezdime tak celá firma nejsem extremista ani výjimečný.nepamatuji se že by měl někdo defekt na předků.zimy normal tonáž do 20 tun ven zpět full.spise tomu pomáhá profil trasy,jezdíme z Ostravska od FF na sever vše přes Polsko,tzn .dalnicefurt,kopec jediný ,a levné Mýto.jezdit na Strážný z domu,určitě by tolik nevydržely.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Jízda v zimě
ATW service: končil jsem v roce 2008, takže jediný co si pamatuju, že to byly gumy Michelin a ten nájezd, už se to tu probíralo myslím v sekci o gumách. Jezdil se hlavně Benelux a Francie, míň už Anglie a Španělsko, po čechách se to moc nemotalo a skoro všechno dálnice, ven lehká elektronika, zpátky náklady doplna.
Co jsem se bavil s klukama na obalovně, co jezdí k finišerům, tak na předkách najedou tak 30 - 35 tis. A je jedno jestli 4x4, 6x4 nebo 6x6
Co jsem se bavil s klukama na obalovně, co jezdí k finišerům, tak na předkách najedou tak 30 - 35 tis. A je jedno jestli 4x4, 6x4 nebo 6x6
BES - běs
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda v zimě
Prouza 88: To se to machruje, s tím tvým nákladem na nich najezdíš 700tkm...
Naposled jsem kupoval na zkoušku 19,5" Cordiant přední a tak jsem si v tom skladu plném sovětských gum prohlédl i 22,5", asi šest druhů. Všechny přední mají vzorek 14-15mm a zadní 19-20mm, tedy ty běžné silniční...
Na novém tahači se cestou "nižšího odporu" vrátím zpět od balónů k užovkám, vždyť ani na okruzích se nejezdí na balónech...
Naposled jsem kupoval na zkoušku 19,5" Cordiant přední a tak jsem si v tom skladu plném sovětských gum prohlédl i 22,5", asi šest druhů. Všechny přední mají vzorek 14-15mm a zadní 19-20mm, tedy ty běžné silniční...
Na novém tahači se cestou "nižšího odporu" vrátím zpět od balónů k užovkám, vždyť ani na okruzích se nejezdí na balónech...
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Jízda v zimě
ATW service... tak balon na předku má dvě výhody ..... není tak náchylnej na "rychlý sjezdy" a estetika....víc nic ...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: Jízda v zimě
No tak to pozor, na předku máš furt 5t a když naložíš do plna tak 7 Tam to tolik neudělá, víc to ovlivní trasa a točvolant.. jinak je peru co to de, na levý mám ze sjezdů žlábek
Martin440: nezapoměl si na pár "detajlů"? Myslím že brzdná dráha a grip, je to první, a km výkon, pohodlí a nosnost to poslední.. mezi tím eště něco bude, třeba terén jako v zimě prej horší, ale já ti nevim, se nepotřebuju zabořit a tak..
Martin440: nezapoměl si na pár "detajlů"? Myslím že brzdná dráha a grip, je to první, a km výkon, pohodlí a nosnost to poslední.. mezi tím eště něco bude, třeba terén jako v zimě prej horší, ale já ti nevim, se nepotřebuju zabořit a tak..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Jízda v zimě
Jak píše,přední gumy je furt zatížena...Galuska v předu je úplný kokotina.Pamatuji jak Matoušek z Jmspeed koupil ty dva Man V8 a tam byl i ten disk speciál bo ten motor Liebherr měl asi tak deset tun Na úzkých předních jsem nikdy nenajel 200 ani.
Re: Jízda v zimě
No, spíš mi řekněte jednu výhodu užovky? Možná tak rezerva na celou soupravu, když taháš vlek na tuplákách.. ale dneska
Já bych to nechcel, jezsíš furt na hraně zatížení, i přes a při tom velkým profilu to aj víc plave..
A v neposlední řadě máš menší rozchod o 10cm dřív si to lehne
Já bych to nechcel, jezsíš furt na hraně zatížení, i přes a při tom velkým profilu to aj víc plave..
A v neposlední řadě máš menší rozchod o 10cm dřív si to lehne
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Jízda v zimě
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Jízda v zimě
Prouza88... o reálných výhodách by jsme se mohli přít donekonečna ....
brzdy...větší plocha = menší přítlak na cm2 .... váha..... větší namáhání čepů a pod.... pohodlí ? no nevim , je fakt , že do zatáček na kreff balon sedí o trošku líp, ale zase ...záleží na povrchu .... já už mám léta na autě fuldy .... a zahodil sem už dvoje při 370 a 410 tis protože začli záhadně bouchat (jako vibrace myslim) a to nepoznali obrubník .....ale každej jezdí jinou skladbu práce , tak to nelze paušalizovat .... ani nejsem odpůrce balonů na předku ...pokud si tam nějakej pitomec nedá to, co patří na návěs .... ten balon musí mít odpovídající směs a konstrukci na předek.....
brzdy...větší plocha = menší přítlak na cm2 .... váha..... větší namáhání čepů a pod.... pohodlí ? no nevim , je fakt , že do zatáček na kreff balon sedí o trošku líp, ale zase ...záleží na povrchu .... já už mám léta na autě fuldy .... a zahodil sem už dvoje při 370 a 410 tis protože začli záhadně bouchat (jako vibrace myslim) a to nepoznali obrubník .....ale každej jezdí jinou skladbu práce , tak to nelze paušalizovat .... ani nejsem odpůrce balonů na předku ...pokud si tam nějakej pitomec nedá to, co patří na návěs .... ten balon musí mít odpovídající směs a konstrukci na předek.....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: Jízda v zimě
Toš mohli by zme S tou plochou a odporem to není tak, jak se na první dobrou zdá.. máš sice užší/širší gumu, ale stejnou váhu a nejspíš i podobnou bočnici žiletka se musí při stejným tlaku víc deformovat a tu styčnou plochu dožene, a když ne, tak tou deformací ten odpor dožene určitě Výsledek ± autobus stejnej.. sou na to testy
Za mě nemá co na předku dělat, když vemeš dlouhej bus, jak hamstne na brzdy, tak se mu na ten předek přenese neskutečná váha, možná dvojnásobek, v zatáčce i víc.. Co tam máš dál
Za mě nemá co na předku dělat, když vemeš dlouhej bus, jak hamstne na brzdy, tak se mu na ten předek přenese neskutečná váha, možná dvojnásobek, v zatáčce i víc.. Co tam máš dál
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Jízda v zimě
Prouza88.... já sem se nepřišel hádat já vycházím ze svých zkušeností a chování auta , toť vše , bez ohledu na testy .... testy v testu dosáhl, a dokázal a udělal... mě zajímá jak se to chová v praxi , tečka .... taky netvrdím, že mám jedinou tu správnou svatou pravdu ......
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: Jízda v zimě
Jó
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů