Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- vrána z.m.
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
TTI 1100 je trochu jiná, ne? Už jiným uspořádáním čelního panelu i funkcemi. Já o ní výhledově uvažuju kvůli CTCSS de/kodéru.
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
Sousede je to skoro stejné vyjma toho čelního panelu a toho dekodéru. Tenkrát jsem se ptal v nejmenované prodejně a je to velice podobná stanice s ještě jedním z Albrechtů. To samé Intek nevím jaká řada a TTI 880. Jsem chtěl to Lafayette do auta taky a vzal jsem to TTI 1100 právě pro ten dekodér.
CB info Praha CH 10, Ranger RCI-2950 DX,Albrecht AE 8090, President George ,President Walker, President Herbert, Elix SY 101, TTI TCB 770,TTI 1100,scanner Uniden UBC 30XLT + Uniden UBC 800XLT, President Black Pirate 5R, Sirio GainMaster, Sirio TURBO 5000
Mě se u těch Inteků a TTI nelíbí ta modulace. Ani ta 1100 není modulačně nic moc. Já jsem asi moc náročnej noo..
CB info Praha CH 10, Ranger RCI-2950 DX,Albrecht AE 8090, President George ,President Walker, President Herbert, Elix SY 101, TTI TCB 770,TTI 1100,scanner Uniden UBC 30XLT + Uniden UBC 800XLT, President Black Pirate 5R, Sirio GainMaster, Sirio TURBO 5000
takze radite tu tti 1100?nasel jsem ji za 3000,potrebuju aby sla co nejjednoudesejc prendat do jinyho auta,tak sem vybiral s reprakem ve predu.
este sem nasel http://vysilackymilin.cz/detail/katalog ... ulti_1601/
este sem nasel http://vysilackymilin.cz/detail/katalog ... ulti_1601/
Já jsem rozhodlej pro Lafayette, stačí mi něco jednoduchýho, a nebejt blbě čitelnýho displeje pod úhlem, nechal bych tam All 295.
Jinak ta Laffayette je podle mě kopie Albrechta
http://vysilackymilin.cz/detail/katalog ... 224v_3592/ ten je akorát o něco dražší.
LF jsem na šel na netu za 2400,-
Jinak ta Laffayette je podle mě kopie Albrechta
http://vysilackymilin.cz/detail/katalog ... 224v_3592/ ten je akorát o něco dražší.
LF jsem na šel na netu za 2400,-
- vrána z.m.
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Bonku, to se dělá tak, že se vezme vrták a odvrtá se větší dirka před mikrofonní vložkou, ale nesmíš ji "vzít sebou" .
A divil by ses, někdy to i pomohlo
A divil by ses, někdy to i pomohlo
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
Kluci čtu, že o vysílačkách víte hodně, já vím prd a chytám se toto vlákno přečíst celé, protože je to fakt zajímavé. Zatím nepotřebuju s ničím poradit, jen mi vysvětlete, než se do toho velkého čtení pustím: dobrá modulace je, že vysílačka vysílá hlas nezdeformovaný, dobře srozumitelný? Já mám vysílačku TTI 7xx (nevim přesně celé trojčíslí) bez externího reproduktoru a z boku anténu Sirio buď 800 nebo 1000 (také nevím přesně). Ta anténa je na posledním voze 60cm nad nástavbu a věčně brnkám o nízké podhledy. Sestavu mám skoro sedm let, je na třetím autě a funguje dobře, dle informací kolegů jsem bezvadně srozumitelný. S někým mám spojení i na 4-5km velmi čisté i v mírném terénu, někdo mi začne brzy šumět. Cca. před dvěma měsíci jsem musel začít utahovat squelch, jak jsem povolil, měl jsem šumění, ale nějak to odeznělo samo. A měl jsem záhadný jev, kdy můj kolega byl dobře slyšitelný všem okolo, ale já ho slyšel velmi potichu na zvukovém podkladu nějakého rušení, jakoby nějakým neodrušeným spotřebičem s motorkem.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
- vrána z.m.
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Signal meter
paprna:
K tomu S-metru: na netu jsem nic nenašel, tak jsem se optal bývalého servisního technika z nejmenované firmy a jen mi potvrdil, co jsem předpokládal.
Nejdříve ze všeho musíš na zadním čele stanice najít konektor - výstup pro připojení s-metru. Ve většině případů bývá i takto označen (S-METER) a zatím jsem neviděl jiný typ, než 3.5 jack. Pokud tento konektor nenajdeš, máš smůlu a vývod pro s-metr by sis musel nechat dobastlit, což nemá smysl (viz níže). Pokud najdeš konektor s nápisem "EXT. SPEAKER", tak ten slouží k připojení přídavného reproduktoru, nikoliv s-metru.
Celá ta následná kalibrace je velmi jednoduchá a záleží na tom, zda máš stanici s vlastním zabudovaným s-metrem nebo ne. Bohužel to vyžaduje dříve či později návštěvu servisního pracoviště nebo dobře vybaveného radioamatéra.
1) Pokud stanice nemá vlastní s-metr:
Ideální je s takovou sestavou (tj. stanice a externí s-metr) navštívit nějaký servis, kde mají signálový generátor, kterým do stanice pošlou přesně nadefinovanou úroveň signálu, odpovídající obvykle hodnotě S9 (devět "esíček"). Kalibračním kolečkem se pak nastaví rafička na hodnotu S9 na stupnici toho externího s-metru a je to hotové. Servisman zároveň zkontroluje a případně jemně doladí odchylku měřáku ("Zero adjust").
2) Pokud stanice má vlastní s-metr:
Platí bod 1), ale dá se provizorně postupovat i takto:
Nejprve zkontroluješ na s-metru, zda rafička u odpojeného přístrojku ukazuje opravdu na nulu, v opačném případě to jemně doladíš šroubkem "Zero adjust". Pak připojíš měřák ke stanici a v ideálním případě navážeš spojení s někým, kdo vysílá ze stabilu nebo ze stojícího vozidla a podle síly signálu na s-metru stanice zkalibruješ přídavný s-metr tak, aby hodnoty byly stejné. Zase asi nejlepší je to dělat na úrovni S9.
Při nejbližší příležitosti se zastavíš v servisu a postup je pak stejný, jako v bodě 1.
A teď to hlavní, tedy proč je takový bazmek vcelku zbytečný:
Ukazatele síly signálu na stanicích jsou velmi orientační záležitosti a rozhodně se vyplatí býti dosti obezřetný vůči ukazovaným hodnotám. Ne nadarmo se jim občas říká bramborometry. Takže pokud připojíš externí měřáček ke stanici, tak nebude ukazovat nic jiného, než zase brambory a pozor, v mnohem větší míře. Proč? Protože bude zcejchovaný jen na jednu hodnotu a zbytek se bude ve většině případů rozcházet s údaji na s-metru stanice.
Je to způsobeno tím, že úroveň signálu pro externí s-metr roste u těchto levných CB stanic nelineárně a ještě u každé stanice jinak, takže pokud máš na tom externím budíčku natištěnou nějakou stupnici předem, nemůžeš čekat, že to bude odpovídat realitě. Zjistíš, že u každé stanice to bude ukazovat jiné brambory a ve výsledku si budeš drbat hlavu, proč jsi ty peníze raději nepropil.
Jediná šance, jak z toho ven, je budík rozebrat, přelepit tu jejich stupnici neprůhlednou samolepkou, zajet s tím na nějaké servisní pracoviště a tam tu stanici s připojeným externím s-metrem postupně krmit signály, odpovídajícími hodnotám jednotlivých "esek". Při každé zobrazené hodnotě si udělat na té samolepce značku a pak si to tam domalovat pořádně. Jen při takovém postupu má použití přídavného s-metru smysl a to ještě ponejvíce jen u stanic, které vlastní s-metr nemají (jinak pro orientaci bohatě stačí ten na stanici). Bohužel, tento přístrojek je ale docela malý, takže takováto činnost s popisováním budíku bude pakárna a ještě to bude vypadat hnusně. A pozor, bude to správně ukazovat jen s tou jedinou stanicí, se kterou to servisák zkalibroval, s jinými to zase bude ukazovat jen brambory.
Kdysi jsem tu jeden takový externí s-metr měl udělaný z nějakého velkého měřáku cca 15x15cm, ale tam celou tu plochu tvořilo jen čelo měřáku (byl to vestavný budík) a bylo tam na všechno spousta místa. Na stupnici byla krásně vidět ta nelinearita výstupu, S1-S4 byly namačkané k sobě, mezi S5 a S9 byly zase větší mezery, ale každá jinak velká, S10-S14 byly už zase blíže k sobě. K namalování vlastní stupnice jsem použil
černou fixu a dvoubarevný Propisot. Když jsem stanici (President Herbert) prodával, měřák šel s ní, protože s jinou by to "kecalo".
Jo a ty hodnoty na spodní stupnici měřáku jsou pámbuví k čemu...
Potěšil jsem tě hodně?
K tomu S-metru: na netu jsem nic nenašel, tak jsem se optal bývalého servisního technika z nejmenované firmy a jen mi potvrdil, co jsem předpokládal.
Nejdříve ze všeho musíš na zadním čele stanice najít konektor - výstup pro připojení s-metru. Ve většině případů bývá i takto označen (S-METER) a zatím jsem neviděl jiný typ, než 3.5 jack. Pokud tento konektor nenajdeš, máš smůlu a vývod pro s-metr by sis musel nechat dobastlit, což nemá smysl (viz níže). Pokud najdeš konektor s nápisem "EXT. SPEAKER", tak ten slouží k připojení přídavného reproduktoru, nikoliv s-metru.
Celá ta následná kalibrace je velmi jednoduchá a záleží na tom, zda máš stanici s vlastním zabudovaným s-metrem nebo ne. Bohužel to vyžaduje dříve či později návštěvu servisního pracoviště nebo dobře vybaveného radioamatéra.
1) Pokud stanice nemá vlastní s-metr:
Ideální je s takovou sestavou (tj. stanice a externí s-metr) navštívit nějaký servis, kde mají signálový generátor, kterým do stanice pošlou přesně nadefinovanou úroveň signálu, odpovídající obvykle hodnotě S9 (devět "esíček"). Kalibračním kolečkem se pak nastaví rafička na hodnotu S9 na stupnici toho externího s-metru a je to hotové. Servisman zároveň zkontroluje a případně jemně doladí odchylku měřáku ("Zero adjust").
2) Pokud stanice má vlastní s-metr:
Platí bod 1), ale dá se provizorně postupovat i takto:
Nejprve zkontroluješ na s-metru, zda rafička u odpojeného přístrojku ukazuje opravdu na nulu, v opačném případě to jemně doladíš šroubkem "Zero adjust". Pak připojíš měřák ke stanici a v ideálním případě navážeš spojení s někým, kdo vysílá ze stabilu nebo ze stojícího vozidla a podle síly signálu na s-metru stanice zkalibruješ přídavný s-metr tak, aby hodnoty byly stejné. Zase asi nejlepší je to dělat na úrovni S9.
Při nejbližší příležitosti se zastavíš v servisu a postup je pak stejný, jako v bodě 1.
A teď to hlavní, tedy proč je takový bazmek vcelku zbytečný:
Ukazatele síly signálu na stanicích jsou velmi orientační záležitosti a rozhodně se vyplatí býti dosti obezřetný vůči ukazovaným hodnotám. Ne nadarmo se jim občas říká bramborometry. Takže pokud připojíš externí měřáček ke stanici, tak nebude ukazovat nic jiného, než zase brambory a pozor, v mnohem větší míře. Proč? Protože bude zcejchovaný jen na jednu hodnotu a zbytek se bude ve většině případů rozcházet s údaji na s-metru stanice.
Je to způsobeno tím, že úroveň signálu pro externí s-metr roste u těchto levných CB stanic nelineárně a ještě u každé stanice jinak, takže pokud máš na tom externím budíčku natištěnou nějakou stupnici předem, nemůžeš čekat, že to bude odpovídat realitě. Zjistíš, že u každé stanice to bude ukazovat jiné brambory a ve výsledku si budeš drbat hlavu, proč jsi ty peníze raději nepropil.
Jediná šance, jak z toho ven, je budík rozebrat, přelepit tu jejich stupnici neprůhlednou samolepkou, zajet s tím na nějaké servisní pracoviště a tam tu stanici s připojeným externím s-metrem postupně krmit signály, odpovídajícími hodnotám jednotlivých "esek". Při každé zobrazené hodnotě si udělat na té samolepce značku a pak si to tam domalovat pořádně. Jen při takovém postupu má použití přídavného s-metru smysl a to ještě ponejvíce jen u stanic, které vlastní s-metr nemají (jinak pro orientaci bohatě stačí ten na stanici). Bohužel, tento přístrojek je ale docela malý, takže takováto činnost s popisováním budíku bude pakárna a ještě to bude vypadat hnusně. A pozor, bude to správně ukazovat jen s tou jedinou stanicí, se kterou to servisák zkalibroval, s jinými to zase bude ukazovat jen brambory.
Kdysi jsem tu jeden takový externí s-metr měl udělaný z nějakého velkého měřáku cca 15x15cm, ale tam celou tu plochu tvořilo jen čelo měřáku (byl to vestavný budík) a bylo tam na všechno spousta místa. Na stupnici byla krásně vidět ta nelinearita výstupu, S1-S4 byly namačkané k sobě, mezi S5 a S9 byly zase větší mezery, ale každá jinak velká, S10-S14 byly už zase blíže k sobě. K namalování vlastní stupnice jsem použil
černou fixu a dvoubarevný Propisot. Když jsem stanici (President Herbert) prodával, měřák šel s ní, protože s jinou by to "kecalo".
Jo a ty hodnoty na spodní stupnici měřáku jsou pámbuví k čemu...
Potěšil jsem tě hodně?
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
Ahoj, někde jste se tu bavili o té soustavě dvou antén, vzájemně propojených. Měl jsem to kdysi na Avii na zrcátkách a vypadalo to fakt pěkně. Jak to chodilo to si moc nevzpomínám, ale asi to žádný zázrak nebyl. Jen si vzpomínám že byla docela pakárna to ukostřit.
Kdyby se dala tahle sestava sehnat, tak bych si ji pro zajímavost pořídil zas.
Kdyby se dala tahle sestava sehnat, tak bych si ji pro zajímavost pořídil zas.
Proč by jsme se dřeli,když můžeme spálit trochu nafty.
DEF-DAF____http://www.svobodni.cz
DEF-DAF____http://www.svobodni.cz
- vrána z.m.
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
-> VencaZE
Tady máš dvě pro inspiraci:
http://www.rightchannelradios.com/fires ... a-kit.html
http://www.rightchannelradios.com/fires ... a-kit.html
Mně by se líbila spíš ta dražší, právě kvůli pružině u paty antény - tyhle tlusté laminátky jsou obvykle neohebné a pokud jsou namontovány natvrdo, hrozí při kolizi s přírodou zlomení. Oproti klasickým 5/8 anténám, kde je vlnová délka přizpůsobena cívkou v patě, je zde "namotáno" obvykle čtvrvlnné vedení kolem celého zářiče (ty závity jsou na obrázku dobře vidět). Zářič tedy není kovový prut, ale tlustější (cca jako štíhlý dámský malíček) laminátový nosič, na němž je namotán vlastní drát a celé je to zataveno pod nějakou ochrannou vrstvou.
Pokud se dobře pamatuji, tyhle antény, díky tomu, že jsou pak spojeny do paralelní soustavy, by měly být sfázované a mívají odlišnou impedanci oproti našim klasickým singlovkám. Navíc propojení natvrdo není zrovna ideální a doporučuje se spíše nějaký slučovač. Proto je nejlepší to koupit už jako hotovou sestavu. 100 USD není zase tak moc, horší je to s dopravou a se clem. Otázkou je ale funkčnost, neznám nikoho, kdo by s tím měl nějakou osobní zkušenost a mohl to porovnat...
P.S. Doufám, že moc nekecám
http://www.rightchannelradios.com/fires ... a-kit.html
http://www.rightchannelradios.com/fires ... a-kit.html
Mně by se líbila spíš ta dražší, právě kvůli pružině u paty antény - tyhle tlusté laminátky jsou obvykle neohebné a pokud jsou namontovány natvrdo, hrozí při kolizi s přírodou zlomení. Oproti klasickým 5/8 anténám, kde je vlnová délka přizpůsobena cívkou v patě, je zde "namotáno" obvykle čtvrvlnné vedení kolem celého zářiče (ty závity jsou na obrázku dobře vidět). Zářič tedy není kovový prut, ale tlustější (cca jako štíhlý dámský malíček) laminátový nosič, na němž je namotán vlastní drát a celé je to zataveno pod nějakou ochrannou vrstvou.
Pokud se dobře pamatuji, tyhle antény, díky tomu, že jsou pak spojeny do paralelní soustavy, by měly být sfázované a mívají odlišnou impedanci oproti našim klasickým singlovkám. Navíc propojení natvrdo není zrovna ideální a doporučuje se spíše nějaký slučovač. Proto je nejlepší to koupit už jako hotovou sestavu. 100 USD není zase tak moc, horší je to s dopravou a se clem. Otázkou je ale funkčnost, neznám nikoho, kdo by s tím měl nějakou osobní zkušenost a mohl to porovnat...
P.S. Doufám, že moc nekecám
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
Doprava je dneska v pohodě, jsou na to zprostředkovatelské firmy, a clo se u 100USD neplatí, to je až od 150E (3750,-) Platí se od 22E akorát 20%DPH. Nakupuju občas v číně, poštovné tam bývá zdarma. Někdy projdou i dražší věci bez povšimnutí a pak se clo neplatí vůbec. Někdy si toho na poště všimnou, pak se dle výše doplatí daně, nebo clo.
Teď mám objednaný http://viewitem.eim.ebay.cz/24V-to-12V- ... 4348150012
je to lepší než to vyrábět, a i levnější. Cena je konečná.
Teď mám objednaný http://viewitem.eim.ebay.cz/24V-to-12V- ... 4348150012
je to lepší než to vyrábět, a i levnější. Cena je konečná.
Jenom pro zajímavost, co s tímto: http://viewitem.eim.ebay.cz/24V-to-12V- ... 4348150012 budeš "popohánět"?
Pokud, jak píšeš "Autorádio, CB a zásuvku autozapalovače", tak se mi to zdá dosti předimenzované a tudíž i drahé. Předpokládám, že neuvažuješ se zesilovačem pro CB, který ostatně stejně není povolen a nemá ani valný význam. Jsi slyšet sice daleko, ale neslyšíš z té dálky odpověď.
Počítám-li: autorádio - běžný poslech 2A, vysílačka- krátkodobě 2A, zásuvka max 10A (lépe do 5A). Celkově by stačil měnič cca do 15A za cca poloviční peníz. Na př tento:http://www.vysilacky-navigace.cz/menic- ... t-313.html , jsou i levnější, ale i dražší.
Další riziko je, že některé spínané měniče dokážou pěkně zarušit autorádio i vysílačku. Pak nezbývá, než jej nahradit jiným typem.
Proto si myslím, že zrovna tento výrobek je vhodnější koupit u nás, také z důvodu záruky a možnosti případné výměny z důvodu rušení..
Počítám-li: autorádio - běžný poslech 2A, vysílačka- krátkodobě 2A, zásuvka max 10A (lépe do 5A). Celkově by stačil měnič cca do 15A za cca poloviční peníz. Na př tento:http://www.vysilacky-navigace.cz/menic- ... t-313.html , jsou i levnější, ale i dražší.
Další riziko je, že některé spínané měniče dokážou pěkně zarušit autorádio i vysílačku. Pak nezbývá, než jej nahradit jiným typem.
Proto si myslím, že zrovna tento výrobek je vhodnější koupit u nás, také z důvodu záruky a možnosti případné výměny z důvodu rušení..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů