Stránka 95 z 100

Napsal: ned pro 07, 2014 9:27 pm
od vrána z.m.
Venca R: Vliv to nemá žádnej. Asi bych doporučil antény se sklopným zářičem v případě kolize - zářič s cívkou není k patici přichycen úplně napevno, jako to bývá při použítí ozubených protikusů, dotahovných šroubem s křídlatou matkou, ale šroubuje se shora a je dotaqžen na kluznou plochu, která brání sklopení za jízdy (proud vzduchu nemá takovou sílu) - při hrubém mechanickém působení na zářič se ale tento sklopí přednastaveným směrem (nejlépe asi tedy vzad).
Sirio Turbo 800 (cca 100cm)
Sirio Turbo 1000 (cca 120cm)

Tyhle antény můžeš vozit i mírně sklopené dozadu (cca do těch 30°), ale to platí o všech. Ovšem trochu se obávám té montáže na rampu. Každopádně doporučuju nespoléhat na ukostření rampy, ale patici antény ukostřit někam ke střeše extra a pravidelně kontrolovat.

Napsal: ned pro 07, 2014 9:29 pm
od vrána z.m.
A samozřejmostí je přizpůsobení antény před prvním použitím a kontrola celé soustavy pomocí PSV metru. 8)

Napsal: pát pro 12, 2014 11:20 pm
od Venca R
Dobrá, díky

Napsal: úte led 06, 2015 3:49 pm
od nejsemzusa
Zdravím kolegové. Mám v Mercedesu Actros s nejvyšší kabinou vysílačku tti 1100 a anténu originál Mercedes. Zapnu, dám DSS, a ona přes den chytá kdejaké rušení. Přepnu na manuál squelsch(či jak se to píše) a ona je rušena i když je stažený nadoraz. Samozřejmě že slyším i hovor. Baj oko na 2-3km podle kvality protistanice. Nechal jsem si poradit na Rudné a koupil delší zářič. Seřídili, zaplatil jsem. Mám pocit že teď slyším z větší dálky. Bohužel však i to rušení. Přes den je to při použití DSS časově tak 60:40(60%rušení:40% ticha či příjmu hovoru). Kromě toho slyším v reproduktoru jak komunikuje FletBoard(zvuk stejný jako když přiblížíte mobil k rozhlasovému přijímači)To se děje tak 10x za hodinu nepravidelně a ne stejně dlouho.
Otázky :
1) Kdo má stejnou zkušenost?
2) Kdo z Vás to vyřešil úplně?
3) Kdo z Vás to vyřešil alespoň částečně?

Já jsem začal u jednoho radioamatéra s tím že jsem jej poprosil o diagnostiku samotného cb. Napojil jej na něco a řekl že je v absolutním pořádku. Záměrně jsem nešel po anténě, protože byla dodána a seřízena u odborníků. V průběhu ledna dojde k znovunaladění celé sestavy. Nevěřím však v úspěch a proto jsem se rozhodl zeptat se Vás na Vaše zkušenosti.

Napsal: stř led 07, 2015 1:37 am
od vrána z.m.
To rušení se projevuje, i když jsou motor i zapalování vypnuté?

Napsal: stř led 07, 2015 6:17 am
od nejsemzusa
Ano. Pokud stojím, je rušení míň. Ale je. Rušení nereaguje na žádný zdroj z auta.(stěrače, topení atd)

Napsal: čtv led 08, 2015 12:43 am
od vrána z.m.
Na CB pásmu je klid jen málokdy, souvisí to s momentální odrazivostí jednotlivých vrstev v atmosféře, což je zase závislé na sluneční aktivitě. Takže slyšíš Nasťu z Moskvy, ale Frantu z druhého konce vesnice ne. Pokud se k tomu přidá i rušení od vozidla, je o zábavu postaráno. Zkus odšroubovat anténu a nastartovat, uvidíš, zda se nějaké rušení objeví. Pokud ano, šíří se po napájecích kabelech. Pokud ne, jde to všechno přes anténu. Dnešní vozy jsou samá elektronika a výrobci si s odrušením, jak se zdá, lámou hlavu čím dál tím méně. Stačí se v Praze projet kolem některé z těch nových tramvají a cimbál se může uškvrčet.

Napsal: čtv led 08, 2015 7:46 pm
od kvas
Vitajte šohaji. Určitě je to tu psané, ale nemám čas pročítat celé vlákno takže sorry že sa budu ptat podruhé. Je lepší dat cb anténu na špígl, přímo našrubovat na kabinu nebo dat magneticků antenu. Předem dík za odpověď

Napsal: pát úno 20, 2015 6:57 pm
od mikulda15
Zdravím pánové mám dotaz - na autě mám CB anténu do výšky 420cm, máte někdo zkušenost jaké hrozí nebezpečí při kontaktu s trolejema? Díky Mikulda 15

Napsal: pát úno 20, 2015 7:46 pm
od sof
.

Napsal: pát úno 20, 2015 8:06 pm
od mikulda15
Díky za odpoveď, šlo mi hlavně o to jestli bych při dotyku tím mohl poškodit vysílačku popřípadě elektoniku v autě. Díky

Napsal: pát úno 20, 2015 8:48 pm
od vrána z.m.
Raději bych to neriskoval, kolují všelijaké historky. V trolejích je 600-660 V stejnosměrného napětí a místy jsou níž, než 4,2 m. Různé nízké podjezdy atd...
Některé druhy antén ani nemají zářič spojený se zemí a tam se to pak nejspíš uzemní přes radiostanici... Raději zkus tu anténu sklopit trochu dozadu, nějakých 25-30° by ještě nemělo výrazně vadit... Jestli teda máš tu možnost, výška se tím o něco zmenší.

Napsal: ned úno 22, 2015 11:24 pm
od vlk-cz
Zdravím vespolek, měl bych jeden dotaz.
Chtěl bych si namontovat vysílačku na dodávku. Její výška je už teď necelé 3 metry. Ve vysílačkách se moc nevyznám a tak se chci zeptat. Je lepší vzít anténu Sirio Turbo 800 a dát ji byť dopředu tak nahoru na střechu nebo raději vzít Sirio Turbo 1000 a šoupnout ji na tu šikminu nad čelním sklem? Bude to jezdit i v terénu, ale s rozumem. Co jsem se zkusil optat i v obchodech, tak bez valného úspěchu.
Díky

re: vlk

Napsal: pon úno 23, 2015 12:49 am
od vrána z.m.
No, rozdíl v délce zářiče mezi těmito dvěma typy už není tak velký. Jde hlavně o tohle: tyto antény jsou konstrukčně vymyšleny tak, že potřebují být posazeny do plechu a ne do plastu. Laicky řečeno, potřebují pod sebou mít kus plechu jako přirozenou protiváhu. Pokud máš ten vršek plechovej, dej osmistovku nahoru a nemusí to být zrovna hned u předního kraje - je teda fakt, že přístup k anténě pak nebude snadný (ale to i pro případného zloděje, navíc osmistovka je krátká a není tak nápadná, kór vysoko). Ale anténa pak bude mít lepší vyzařovací diagram z hlediska všesměrovosti, než když bys ji dal někam ke kraji.
Při případné montáži patice dej dobrý pozor na to, aby se pak zářič sklápěl směrem dozadu - to pro případ nárazu na nějakou překážku. Jednou jsem takhle štrejchnul Turbem 2000 na osobáku o větev asi v sedmdesáti kilometrové rychlosti a nestalo se kromě hrozné rány nic víc, než že se anténa trochu sklopila dozadu, stačilo pootočením povolit zářič, vrátit zpět a bylo vše zase OK.

Napsal: pon úno 23, 2015 12:53 am
od vrána z.m.
Jo a pokud tam ten plech bude jen slabej, tak patici podlož nějakým kusem duralu nebo prostě nějakého nerezu, aby se ti při případném mechanickém namáhání nezdeformovala střecha kolem patice. Podmínkou je dobrý (tzn. vodivý) kontakt mezi touto případnou podložkou a střechou.