Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Jaký sklápěč s celkovou hmotností 10 až 12tun.
Ahoj potřebuju poradit.Pro svou práci chci koupit třístranný sklápěč s HR s celkovou hmotností 10 až 12 tun.Auto bude jezdit převážně krátké vzdálenosti občas i v lehkém terénu(na stavbách).Chci spolehlivý auto,s přijatelnou spotřebou u kterýho s každou blbostí nebudu muset do autorizovanýho servisu.Cenově mě to vychází tak auto cca kolem r.v. 2000.Díky za radu
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ano je to tak, při dovozový technický u Volva mi to potvrdil technik na STK. Dokonce mi chtěl napsat celkovou 14200 Kg do dovozového protokolu, ale já na to že jedině přes mojí mrtvolu a že v D. techničáku je 11999 kg a tak to tedy přepsal na tuto hodnotu. Takže sníženej dovoz není problém, ale auto na CZ dokladech je skoro neřešitelný. Prý je zákaz z MD.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Jenže nový auto je někdy nerentabilní z důvodu nejasné ekonomické perspektivity. Protože tazatel shání auto s minimální servisní náročností a to kolem roku 2000 tak asi nezbejvá nic jinýho než dovoz.
Ke snížení celkové hmotnosti LKW mám zážitek z Německa. Když jsem kupoval L60 tak v dokladech měla 12400 kg. Takže jsem vyrazil na TÜV a tam mi ochotně změnili celkovou váhu auta na 11 900 kg s dodatkem bez technické změny auta. Dále mi napsali rychlost 85 Km, tažnou sílu 16 tun a Gumy 20-70/20. To vše na počkání a grátis. Prostě jinej svět.
Vše se mi velice vyplatilo když při dovozu o půlnoci na Cínovci mě kontrolovala jejich police a vše dopadlo na jedničku s hvězdičkou. Směrem z Drážďan je totiž zákaz nad 12 tun.
Ke snížení celkové hmotnosti LKW mám zážitek z Německa. Když jsem kupoval L60 tak v dokladech měla 12400 kg. Takže jsem vyrazil na TÜV a tam mi ochotně změnili celkovou váhu auta na 11 900 kg s dodatkem bez technické změny auta. Dále mi napsali rychlost 85 Km, tažnou sílu 16 tun a Gumy 20-70/20. To vše na počkání a grátis. Prostě jinej svět.
Vše se mi velice vyplatilo když při dovozu o půlnoci na Cínovci mě kontrolovala jejich police a vše dopadlo na jedničku s hvězdičkou. Směrem z Drážďan je totiž zákaz nad 12 tun.
Volvo FL 614.
u nás je snížení úřední problém, měl jsem auto s celkovou přesně 12000kg a když začlo mýto tak jsem ho chtěl snížit na 11999 -oficiálně naprosto neřešitelnej problém, nepomohl ani papír od výrobce. Když jsem měl Iveco Daily 65C15 celková 6500kg tak se dala snížit kvůli Praze na 5999kg ale pouze při přihlašování nového auta od výrobce s jeho potvrzením.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Podle letošní informace z léta snižovat nemůžeš.
IFA byla jako příklad jak to funguje.
Tady je příklad co se dá sehnat za techniku venku. Základ je sklápěč s rukou a 4x4, teda dle mé zkušenosti. Pak se dají realizovat zakázky všeho druhu.
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/man ... L_12000_KG
IFA byla jako příklad jak to funguje.
Tady je příklad co se dá sehnat za techniku venku. Základ je sklápěč s rukou a 4x4, teda dle mé zkušenosti. Pak se dají realizovat zakázky všeho druhu.
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/man ... L_12000_KG
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ten Man by měl výhodu že je po prvním majiteli, najeto má tolik kolik jiná auta tak stará mají téměž tolik nacouváno. Dále je to speciální vozidlo a s majákama je velice dobře použitelné i v budoucích eko zonách ve městech. Tam totiž mají zajištěný vjezd bez ohledu na emise. Protože to vlastnilo město tak byl asi i servis na dobré úrovni. Taková technika se u nás téměř nesežene.
Volvo FL 614.
Vejr
no to někdo prostě podělal 11999 by bylo N2 a 12000 už N3 neboť je to už nad 12 je to kokotina prostě utopie nesmyslný byrokracie.bouhžel změt nesmyslných stád lehkoživek a nechutí něco dělat a myslet logicky a vůbec,já už měl 20 aut 8 osobáků a zbytek nákladní všechno starý a ty utopie stěma techničákama jsou horší než celkový go těch vozů.
2x Nissan atleon 210
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
N2 má velkou výhodu velice nízké zákonné pojistky při bonusech, dále 0 Kč silniční daně u přihlášení na Rč. I vjezd do Prahy je bez problémů a tím se tam zrychlí pohyb protože se protáhne tam kde N3 nesmí.
Debilní je tento stát v omezování svobodného rozhodování kam majitel chce zařadit vozidlo. V Německu to není absolutně problém a přitom je jasné že se tímto snížením celkové hmotnosti auto vyvlíkne z mýtného systému. A jsou tam i velké LKW které po této úpravě mají papírovou nosnost 1 tuna a to majiteli postačuje když to používá na tahání vleků a jiné nástavby. Nebo taky jen koníček.
Debilní je tento stát v omezování svobodného rozhodování kam majitel chce zařadit vozidlo. V Německu to není absolutně problém a přitom je jasné že se tímto snížením celkové hmotnosti auto vyvlíkne z mýtného systému. A jsou tam i velké LKW které po této úpravě mají papírovou nosnost 1 tuna a to majiteli postačuje když to používá na tahání vleků a jiné nástavby. Nebo taky jen koníček.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů