Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Petr77
Příspěvky: 3
Registrován: sob pro 21, 2013 9:27 pm
Bydliště: Třebíč

Jaký sklápěč s celkovou hmotností 10 až 12tun.

Příspěvek

Ahoj potřebuju poradit.Pro svou práci chci koupit třístranný sklápěč s HR s celkovou hmotností 10 až 12 tun.Auto bude jezdit převážně krátké vzdálenosti občas i v lehkém terénu(na stavbách).Chci spolehlivý auto,s přijatelnou spotřebou u kterýho s každou blbostí nebudu muset do autorizovanýho servisu.Cenově mě to vychází tak auto cca kolem r.v. 2000.Díky za radu
ned pro 22, 2013 10:56 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ahoj a nejlepší bude hledat v Německu. Tam totiž je hodně aut sníženejch pod 12 tun kvůli mýtu. Takže se dá koupit jako v mém případě 14 tuna a po snížení na 11999 kg. U nás je minimální výběr v této kategorii a snížení celkové hmotnosti je přímo zakázaný.
Volvo FL 614.
pon pro 23, 2013 9:17 am

Der Sankte
Příspěvky: 768
Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Jirka Novák, Zakázáno snížení celkový? To mi nedochází...celkem často se dají potkat například dailyny, který jsou pětitunky, ale jsou snížený na 3,5t. Nebo je nějaký zákaz snížení celkový, ve chvíli, kdy člověk překročí hranici 12t?
pon pro 23, 2013 12:59 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ano je to tak, při dovozový technický u Volva mi to potvrdil technik na STK. Dokonce mi chtěl napsat celkovou 14200 Kg do dovozového protokolu, ale já na to že jedině přes mojí mrtvolu a že v D. techničáku je 11999 kg a tak to tedy přepsal na tuto hodnotu. Takže sníženej dovoz není problém, ale auto na CZ dokladech je skoro neřešitelný. Prý je zákaz z MD.
Volvo FL 614.
pon pro 23, 2013 3:26 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

u novýho auta to jde, můžeš si klidně nechat vyrobit 15ti tunu a otypovat ji na ____ (ne na libovolno, jen na to, pro co existuje COC list a homologace)... ale zpětně už to jde jen zvýšit, pokud to samozřejmě auto technicky splňuje.
pon pro 23, 2013 3:48 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Jenže nový auto je někdy nerentabilní z důvodu nejasné ekonomické perspektivity. Protože tazatel shání auto s minimální servisní náročností a to kolem roku 2000 tak asi nezbejvá nic jinýho než dovoz.
Ke snížení celkové hmotnosti LKW mám zážitek z Německa. Když jsem kupoval L60 tak v dokladech měla 12400 kg. Takže jsem vyrazil na TÜV a tam mi ochotně změnili celkovou váhu auta na 11 900 kg s dodatkem bez technické změny auta. Dále mi napsali rychlost 85 Km, tažnou sílu 16 tun a Gumy 20-70/20. To vše na počkání a grátis. Prostě jinej svět.
Vše se mi velice vyplatilo když při dovozu o půlnoci na Cínovci mě kontrolovala jejich police a vše dopadlo na jedničku s hvězdičkou. Směrem z Drážďan je totiž zákaz nad 12 tun.
Volvo FL 614.
pon pro 23, 2013 4:49 pm

mili
Příspěvky: 319
Registrován: sob bře 02, 2013 4:57 pm
Bydliště: Plzensko

Příspěvek

A já už myslel,že slovo Ifa nepadne :roll: :roll: :roll:
pon pro 23, 2013 4:53 pm

jk
BAN
Příspěvky: 187
Registrován: sob srp 31, 2013 9:45 pm
Bydliště: kaplice

Příspěvek

snižovat můžeš bez omezení, obráceně to je těžší
pon pro 23, 2013 5:24 pm

Vejr
Příspěvky: 286
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvek

u nás je snížení úřední problém, měl jsem auto s celkovou přesně 12000kg a když začlo mýto tak jsem ho chtěl snížit na 11999 -oficiálně naprosto neřešitelnej problém, nepomohl ani papír od výrobce. Když jsem měl Iveco Daily 65C15 celková 6500kg tak se dala snížit kvůli Praze na 5999kg ale pouze při přihlašování nového auta od výrobce s jeho potvrzením.
pon pro 23, 2013 5:31 pm

Uživatelský avatar
Tomik
Příspěvky: 4855
Registrován: sob pro 15, 2007 9:31 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

Auto ktery ma 12500kg na 11990 v nasi republice legalne nesnizis.proste z n3 na n2 se neda u nas udelat.u novyho mozna stim zkusenost nemam.
2x Nissan atleon 210
pon pro 23, 2013 5:35 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Podle letošní informace z léta snižovat nemůžeš.
IFA byla jako příklad jak to funguje.
Tady je příklad co se dá sehnat za techniku venku. Základ je sklápěč s rukou a 4x4, teda dle mé zkušenosti. Pak se dají realizovat zakázky všeho druhu.
Obrázek

http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/man ... L_12000_KG
Volvo FL 614.
pon pro 23, 2013 5:40 pm

Vejr
Příspěvky: 286
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvek

Tomík :

12000 kg rovných a bylo to zapsané jako N2 - a stejně to byl problém
pon pro 23, 2013 7:09 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ten Man by měl výhodu že je po prvním majiteli, najeto má tolik kolik jiná auta tak stará mají téměž tolik nacouváno. Dále je to speciální vozidlo a s majákama je velice dobře použitelné i v budoucích eko zonách ve městech. Tam totiž mají zajištěný vjezd bez ohledu na emise. Protože to vlastnilo město tak byl asi i servis na dobré úrovni. Taková technika se u nás téměř nesežene.
Volvo FL 614.
pon pro 23, 2013 10:47 pm

Uživatelský avatar
Tomik
Příspěvky: 4855
Registrován: sob pro 15, 2007 9:31 pm
Bydliště: Praha 10

Vejr

Příspěvek

no to někdo prostě podělal 11999 by bylo N2 a 12000 už N3 neboť je to už nad 12 je to kokotina prostě utopie nesmyslný byrokracie.bouhžel změt nesmyslných stád lehkoživek a nechutí něco dělat a myslet logicky a vůbec,já už měl 20 aut 8 osobáků a zbytek nákladní všechno starý a ty utopie stěma techničákama jsou horší než celkový go těch vozů.
2x Nissan atleon 210
úte pro 24, 2013 10:11 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

N2 má velkou výhodu velice nízké zákonné pojistky při bonusech, dále 0 Kč silniční daně u přihlášení na Rč. I vjezd do Prahy je bez problémů a tím se tam zrychlí pohyb protože se protáhne tam kde N3 nesmí.
Debilní je tento stát v omezování svobodného rozhodování kam majitel chce zařadit vozidlo. V Německu to není absolutně problém a přitom je jasné že se tímto snížením celkové hmotnosti auto vyvlíkne z mýtného systému. A jsou tam i velké LKW které po této úpravě mají papírovou nosnost 1 tuna a to majiteli postačuje když to používá na tahání vleků a jiné nástavby. Nebo taky jen koníček.
Volvo FL 614.
úte pro 24, 2013 10:51 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů