Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1994
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

výběr tahače a podvalu

Příspěvek

Poprosím zkušené o radu, já coby trucker samouk :lol: bych si chtěl udělat radost a vyměnit stávající tandemovou soupravu, za návěsový podvalník. Vozí se často nízké plošiny a vozíky a je veliký problém to naložit, někdy zas narážím na limit nosnosti, díky dělené soupravě a taky výšky.
Rozhodl jsem se pro podval takového typu https://www.youtube.com/watch?v=ULHpbl6Gp-8
Tam mám celkem jasnou představu, co potřebuju, mám nabídku Fliegla a Noteboomu, nevím, jestli to dělá ještě nějaká další firma. Tito dva jsou na tom cenově podobně, takže budou rozhodovat ostatní služby.(financování, odkup, servis apod.)

Ale totálně mimo jsem u tahače, jelikož mám akorát cca 4-letou zkušenost se svým valníkovým Magnumem, rád bych si nechal poradit správný tahač.
Mělo by jít o cca 1-2 leté auto (v případě dobré nabídky možná i nové), výkon 500k +, líbil by se mi automat a aby mělo aut. klimu, ale to není rozhodující.
Spíše by mě zajímalo, jestli stačí 2 nápravy, nebo raději 3.

Nevozí se nic extra těžkého, cca do 20t je nejtěžší stroj, ale většinou 8-12t jeden stroj (vejdou se 2ks). Jde mi hlavně o dobrou spotřebu, kabinu nemusím mít vysokou, jezdí se jen po ČR a v autě spí max. 2-3 noci za sebou. Ale z 90% se auto vrací domů.

Jakou značku poradíte? Nechci to uspěchat, rozhodnutí padne možná ještě letos, ale spíš příští rok a s mým využitím to budu mít do důchodu :-))



Obrázek

Obrázek
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
sob srp 09, 2014 11:00 am

PETR1
Příspěvky: 442
Registrován: ned bře 21, 2010 11:46 am
Bydliště: u tří koček

Příspěvek

Radím ti počkat nyní vyjeli s Euro6 a nikdo neví jak to v provozu bude se spolehlivostí a hlavně s životností výfukové soustavy v které jsou všechny ty ekologické nesmysly.Značka auta v dnešní době si myslím je skoro jedno, díval bych se na blízkost servisu pokud jezdíš stále domů a cenu ND,servisu a tím se ti výběr dost zmenší.
Návěs-To co chceš ty už je speciál a pokud nebudeš mít stávající práci tak se na to můžeš jen chodit dívat,kdežto konfiguraci tandemu využiješ i při jiné práci.Jinak myslím že by ti návěs taky vyrobily ve Svanu v Chrudimy.Myslím že dělají i docela slušnou kvalitu.
sob srp 09, 2014 2:53 pm

Plechus
Příspěvky: 294
Registrován: sob lis 22, 2008 5:42 pm

Příspěvek

Já bych si dovolil upozornit, že M.Z. si vozí "vlastní výrobky", takže o práci asi jen tak nepřijde. Takže ten speciál návěs je celkem pochopitelný :)
sob srp 09, 2014 3:12 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1994
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ano, to jsem zapomněl dodat, slouží to z 90% k vlastní dopravě a ten speciál je nezbytný, jinak bych si nechal tandem.
Ten návěs je poměrně speciální, asi to každý nevyrábí, zatím vím ještě o značce Faymonville, tam byla nabídka staršího, ale r.v. 2004 a chtěli za něj 31,400,-e bez dopravy a přihlašovacích poplatků, což mi přišlo na 10 let starý návěs dost.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
sob srp 09, 2014 4:12 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 10389
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

z hlediska "blízkosti" bych volil radši flígl..je kousek za vojtanovem, i když o něm nemám valné mínění, co se týče tahače, je to v podstatě fuck ...pokud se k tomu budeš chovat jako "člověk" což u Tebe se bude předpokládám brát jako samozřejmost ... :D záleží už jen na konfiguraci a Tvému přání---tzn, nové ??? ojeté ??? pokud nové , je tu pár hledisek: kolik dní a nocí budeš trávit ve voze , jakou chceš výbavu , a kolik by jsi chtěl investovat. např já osobně , páč už jsem trošku "odrostl" radši ....oželím hliníky rampy a podobné cipoviny-předražené ...za retarder , nezávislou klimu , případně aero-pack, i když v Tvém případě aero pack možná bude hrát roli spíš estetickou, pokud mám volit pohodlí.. pérování , úložné prostory.... a auto 2*2 tak jednoznačně v pořadí : mercedes, man, magnum,daf, volvo, dneska přemýšlet o tom, že volvo je in slepice jen více in a spolehlivost ...taková a maková je naprosto zcestný... je to otázka "štěstí na kus" jinak jsou auta srovnatelný ...ale každý má jiné "preference " :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
sob srp 09, 2014 6:52 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1994
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Díky za reakce. například v motorech jsou ale podstatné rozdíly, např. Scania dosáhne ze své 480k krouťák 2500Nm a Iveco na stejný moment potřebuje 560k motor :shock:
V tom případě se mi např. jeví lepší volba Scania, jestli mi někdo umí poradit konkrétní zkušenosti, jak u které značky ty motory opravdu pocitově jedou a žerou, protože papír snese hodně.
např. tato http://www.tipcars.com/nakladni-scania/ ... 30646.html nebo http://www.tipcars.com/nakladni-scania/ ... 30640.html

Ty textilní sedačky vypadají o dost lépe, kůže asi nebude žádná sláva, vypadá jako by za sebou měly tak mega km.

Flígla mám opravdu kousíček, je to velké +
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
sob srp 09, 2014 8:13 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 10389
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

co se týče "krouťáku " tak slepice , volvo i man je dá se říci na špici , i "pocitově ", na spotřebu ja taky slípka dobrá i man i volvo ,a Ty když budeš tahat jak sám píšeš do 20-ti...to nehraje roli... ono je to otázka trasy-nákladu - spěchu atd. :wink: pokud chceš "vlajkovou loď" budou kriteria určitě jiný, než když chceš auto jen "na práci" ale univerzálně platí... a za tím si budu stát že, základ je samotné chování k autu a zacházení s ním .... lze to hnát " do krve" bez poškození a lze s tím jet relativně "normálně a zhuntit to za relativně krátkou dobu ....tak jako lze jednu a tu samou trasu "zajet za 25 ale i za 32 :wink: ale to víš určitě sám velmi dobře...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
sob srp 09, 2014 8:57 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1994
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ta červená Scania R480 z odkazu se mi zamlouvá, čím dál víc, možná ji poptám.
V tomhle modelovém roku byly ty Opticruisy spolehlivé? Dokážu si představit ten ranec za opravy.
Ale jinak auto prakticky splňuje všechny mé požadavky.
Je tady někdo, kdo se 480 jezdil? (spotřeba, hluk v kabině za jízdy, klima-topení apod.)
Když je zvedačka nahoře, je spotřeba srovnatelná s 4x2?
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
sob srp 09, 2014 9:36 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Jenom tip - pozor na výšku návěsu (resp. čepu) proti výšce točny. Občasný zádrhel, který je pak nutné ladit výměnou jejích držáků za vyšší/nižší, příp. změnou výšky pérování, nedejbože pneumatik. Nic nevypadá hůř, než kombinace návěs do kopce-auto z kopce, příp. obráceně (o jízdních vlastnostech nemluvě...).
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
sob srp 09, 2014 9:59 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1994
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Aha, dám si na to pozor, dík.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
sob srp 09, 2014 10:23 pm

Plechus
Příspěvky: 294
Registrován: sob lis 22, 2008 5:42 pm

Příspěvek

Já bych se možná vzhledem k uvažované délce vlastnictví zamyslel nad tím automatem. Bůhví, jak ty auta budou řadit za 10 let, kdy se zub času podepíše na elektroinstalaci a mechanických prvcích převodovek.

Jinak bych volil tahač o třech nápravách (6x2, předpokládám, že jezdíš jen silnice). Ač říkáš, že nevozíš moc těžké věci, tak jak vidím, občas vozíš stroje po vícero kusech. A s třínápravovým tahačem nebudeš muset řešit, kam dát ten těžší a v podstatě odpadne problém přetížené hnací nápravy a jako bonus můžeš mít max. celkovou 48 tun, kdyby někdy náhodou byla třeba :)
sob srp 09, 2014 11:24 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1994
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To je pravda, proto se mi líbí ta červená Skanča.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
ned srp 10, 2014 12:16 am

Plechus
Příspěvky: 294
Registrován: sob lis 22, 2008 5:42 pm

Příspěvek

Já bych jen vynechal tu prostřední natáčecí nápravu, to je podle mého taky zbytečný zdroj budoucích možných problémů.
ned srp 10, 2014 12:26 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Když to nevyužiješ, tak bych zbytečně 6x2 nebral -> spotřeba, problémy s nápravou, pneu, pořizovací cena... Za ty peníze, co je Scanča, raději jinou funglovku, máš záruku, ušetříš na mýtu atd.

viz http://www.bastrucks.com/search?vtype[] ... ion[]=9999
ned srp 10, 2014 9:54 am

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1994
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To samozřejmě ještě všechno zvážím a spočítám, jen se tak hloupě zeptám.
Myslel jsem, že pokud bude zvedačka nahoře, bude spotřeba cca stejná s 4x2 (dole by byla jen výjimečně, je to spíš taková pojistka) a mýto (4+) je v soupravě snad vždy stejné, nebo se pletu?
Z toho odkazu mě např. zaujal tento DAF http://www.bastrucks.com/vehicles/new/t ... x2-6-82635, jen bych u funglovky už chtěl aut. klimu a nějakou výbavu navíc.
Samozřejmě upřednostním novější auto, záleží na konkrétní nabídce.
Jsem rád za každý odkaz a reakci :wink:
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
ned srp 10, 2014 10:36 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti