Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
vn 2000
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 26, 2014 10:04 pm
Bydliště: Humenne

Příspěvek

Sa čudujem, že za tu cenu ich už na Sk a Cz nejazdia mraky... U nas na firme to tentokrat po dvoch XFach vyhrala R450 takže tiež bude čo porovnavat.
Som zvedavy na to ako to dopadne v tom vasom mini testiku.
čtv říj 15, 2015 9:06 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2144
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

R450 je taky ve hře, ale prý není demo...
Resp. bylo, ale nemělo vyvedenou zásuvku pro pohon agregátu podvalníku, u Renaulta to problém nebyl, zásuvku namontovali.
Co rozhodlo ve prospěch Scanie, spotřeba?
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
čtv říj 15, 2015 9:12 pm

vn 2000
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 26, 2014 10:04 pm
Bydliště: Humenne

Příspěvek

Prave že spotrebu nemam velmi s kym porovnat, kedže mame iba tandemy. Ja len dufam, ze budeme prijemne prekvapeni. Bolo to tak 50 na 50 s XF ale nakoniec vyhralo srdce :D a treba mat aj nieco na porovnanie. Akurat co ma prekvapilo na dnešnu dobu dost nizky interval oleja 60000km.
čtv říj 15, 2015 9:39 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2144
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jo, to tak mají, na druhou stranu mi to přijde z tech. hlediska daleko reálnější, než uměle natahované intervaly přes 100tkm, aby ty motory nedopadly jako osobáky s long-life intervalama.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
čtv říj 15, 2015 9:52 pm

vn 2000
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 26, 2014 10:04 pm
Bydliště: Humenne

Příspěvek

Tak XF ma 90000 a 60tis sme mali aj na TGA 430, euro 3. Ale zas to neni zabijacka položka a motoru to určite neuškodi. A čo ,že v Scanii nechceli namontovat zasuvku na demo potencionalnemu kupcovi druheho auta tak to nechapem... Renault s tym problem nemal a niekomu by to stačilo na to aby už do Scanie nešiel.
čtv říj 15, 2015 10:17 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Ta nedostačující motorovka mě překvapuje, protože i s o dva litry menším motorem, přes 27tun naloženo takže takových 41-42 tun celkové a celý Sirákov nebylo nutné šlápnout na brzdu. A s 13litrem to bylo obdobné, píšou o ní, že by měla mít brzdný výkon skoro 400kW a celkem bych věřil, motorovka byla jedna z věcí, co mě spíš příjemně překvapila, protože o ní mnozí říkali že nebere. Ona má pole působnosti od 1400 do 1800otáček, to má největší výkon. A je fakt, že musí ji člověk zapnout trochu s předstihem, protože si auto musí podřadit, retardér bere hned ale to je o zvyku. Školitel říkal, že ji mnozí nenechají příliš vytočit a pak se jim zdá slabá, že je to moc hlučné... to ale motorovky jsou :-)
čtv říj 15, 2015 11:03 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Jo a nezapomenout zapnout Optiroll :-)
čtv říj 15, 2015 11:07 pm

vašek
Příspěvky: 1448
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

nevim jak ve scanii ale v renaultu je dost rozdíl motorovka v automatu nebo manualu. zatímco v automatu si převodovka sama podřazuje na vysoké otáčky tak to i celkem brzdí, v manuálu než to tam naštracháš, podřadíš, tak je půl kopce za tebou..

takže 520 v automatu bych se toho nebál

ale samo že retarder je retarder, ale zas váha a peníze navíc....
pát říj 16, 2015 8:48 am

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2144
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Teď jsem obdržel první objektivnější info, spotřeba se i zejména kvůli volnoběžce pohybuje řádově o cca 5-8l níž :shock:
Tomu bych nevěřil, ještě udělám test lhaní palubáku a uvidíme, zatím se zdá, že je předběžně rozhodnuto.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
pát říj 16, 2015 10:28 am

pučanges
Příspěvky: 757
Registrován: stř lis 06, 2013 7:13 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

scania ma volnobezku taky, za priplatek 4999 funguje i bez zapnuteho chytreho tempomatu ... na toho Rencka jsem u tebe zvedavej, ja bych se bal asi spolehlivosti, kdyz ody se na to moc nepejou ve spojeni s Volvem..
pát říj 16, 2015 11:12 am

pučanges
Příspěvky: 757
Registrován: stř lis 06, 2013 7:13 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

a test palubaku je namiste, jde tam naprogramovat co chces, tak bych i veril tomu, ze to bude malinko ubirat :-)
pát říj 16, 2015 11:14 am

vašek
Příspěvky: 1448
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

teď je to ale jinak, volvo se jebe a rencek jede :D
pát říj 16, 2015 11:18 am

pučanges
Příspěvky: 757
Registrován: stř lis 06, 2013 7:13 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

jo a u Hebika pry jezdi se Scancou V8 s chladakem za 28 litru, viz firmy a dopravci :-)
pát říj 16, 2015 12:03 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2144
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak jen stručný závěr, volba padla opět asi na Scanii, spotřeba Renaultu je plus-mínus srovnatelná s R490 a celkově nám Scania vyhovuje lépe. Z ekonomického hlediska je ovšem T520 dobrá volba, (spotřeba za necelé 3000km byla okolo 36l) ale pokud si ještě občas s autem sjedu i sám, tak volím Scanii.
Přístup Renaultu byl příkladný, péče o zákazníka je na 1.

V listopadu proběhne test R450, pokud vyloženě nepřekvapí spotřebou, tak už zbývá jediné řešení... :-)
Jinak už jezdíme pomalovaní.


ObrázekObrázekObrázekObrázek
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
sob říj 24, 2015 4:41 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Na tech ,,hlinach,,vypada ta slipka uplne jinak ,nez na plechach.Pekne..
Neřeším...
sob říj 24, 2015 5:01 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů