Stránka 31 z 32

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: sob bře 30, 2019 9:57 am
od M.Z.
Jo, myslel jsem tachograf :D
Do budoucna zvažuju F-450

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: sob dub 13, 2019 2:06 pm
od M.Z.
Obrázek

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: pát dub 19, 2019 8:45 am
od chomyz
to M.Z.: tak tohle je hoodně zajímavá souprava. Smekám, že se podařilo něco takového dostat v ČR na papíry. Přívěsná technika z USA je vždy problém a i člověk, který se specializuje na "řešení neřešitelného" a umí, tak mi kdysi říkal, že elektrické brzdy jsou jedna z mála věcí, které jsou absolutně neprůstřelné kvůli absenci jakékoli metodiky pro tuto věc v Evropě... Mohu se zeptat, jaká je tedy celková povolená hmotnost toho návěsu a jaké je cca svislé zatížení na tažné? Je mezi autem a návěsem ještě nějaký jiný propoj mimo klasické el. zásuvky (kvůli těm brzdám)?

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: pát dub 19, 2019 10:03 am
od M.Z.
Souprava se homologuje jako celek a celková návěsu, je 6364kg. Na nápravu 2 x 3182kg, svislé zatížení 950kg.
Je tam jen zásuvka na el. brzdy a klasický 13-kolík. Návěs je zajištěný na korbě 2 řetězy a pojistným lankem na zabrzdění. Návěs brzdí, jen když se kola točí, v klidu je odbrzděný, takže klíny pod kola.
Jinak se s tím tahá suprově, ubrzdí to v plné tonáži na tepomat, i velké klesání. Měl jsem obavu, jestli nebudou hořet brzdy, ale není potřeba vůbec na brzdu šlápnout, docela čumím.

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: pát dub 19, 2019 4:08 pm
od chomyz
Díky za info. Nicméně teď jsem z toho poněkud zmatený - takže ten vlek je kat. O3, neb má více než 3,5t. Chápu, že se to homologuje jako celek, ale to auto a vlek mají každé svůj techničák a své značky ne? Nebo je to jako "1kus dohromady"? Celkem vychytané je to, že jestli to auto je do 3,5t tak se jezdí na známku a ne na mýto, i když celková soupravy je skoro 10tun?! Kolik má to auto povolenou přívěsu? Předpokládám, že "americky hodně". Sice tohle řešení překračuje povolený 1,5 násobek hmotnosti tažného vozidla, ale to asi nikdo zatím řešit nebude... Je to tak zvláštní souprava legislativně / technicky, že si všechny navazující souvislosti ještě musím promyslet...

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: pát dub 19, 2019 7:38 pm
od M.Z.
Ano, auto i vlek má svůj tp, celková je 7400kg, kvůli mýtu, jinak technicky zvládne více. Používám to jako osobák a když potřebuju, mám z toho náklaďák, neskutečně praktická kára a jako bonus můžu objíždět auta škarpou a retardéry, nebo vyfrézovaný zub, bez zpomalování. Na české silnice, neskutečně praktické. Jen to parkování ve městě... :D

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: ned dub 21, 2019 10:16 pm
od Jirka Novák
Ano to znám a moje Pajero taky neřeší retardéry, obrubníky a jiné nástrahy na silnicích. Celkovou hmotnost jízdní soupravy mám 6200 kg a parkování ve městě je celkem bez problémů.

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: čtv dub 25, 2019 9:41 am
od chomyz
to M.Z.: nerozumím úplně tomu omezení celkové na 7400kg kvůli mýtu? Pro mýto je podstatná hmotnost motorového vozidla a ta jak jsem pochopil, je u toho tvého pick-upu do 3,5t. Takže jezdíš na dálniční známku a hmotnost soupravy na to nemá vliv. U vozidel do 3,5t, která nemají žádný brzdový systém pro přívěs, se používají běžně jen vleky s nájezdovou brzdou, a ty jsou do 3,5t. Tudíž se předpokládám celková hmotnost soupravy 7t. Ale jestli to máš tak takhle geniálně vyřešené jak píšeš a dokážeš tudíž tahat za sebou víc jak 3,5t tak je to na to mýto dobrá vychytávka... Takže předpokládám, že to omezení celkové do 7,5t je hlavně kvůli osvobození od tachografu při neobchodní přepravě?

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: úte čer 04, 2019 2:30 pm
od M.Z.
Ano, kvůli tachografu.

Jinak, dá se využít i takhle :D

https://www.youtube.com/watch?v=c2GFic38VFw

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: úte srp 27, 2019 7:41 am
od jose rabano
MZ-ty mas i tahac Man?nebo se mi to zdalo vcera.

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: úte srp 27, 2019 10:01 am
od M.Z.
Já ne, to bylo asi z centrály Moreau Agri.

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: čtv srp 29, 2019 9:32 am
od fahrer
Jj, Unitesta tohle umí dobře. Škoda jen, že se soustředí pouze na Fordy. Resp nezdá se mi, že by využívali svého know-how i pro jiné značky. Zřejmě si tak chrání svůj byznys.
Máš to ale fakt nádherný.

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: čtv srp 29, 2019 11:58 am
od M.Z.
Dělají např. i RAM

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: pát úno 26, 2021 11:13 pm
od M.Z.
Neví někdo o krátkém podvalníkovém návěsu, nebo platu s nájezdy?
Kamarád si pořídil z USA nosatý Peterbilt a chce za něj podval. Může být i ve špatném stavu, ale opravitelný.

Re: výběr tahače a podvalu

Napsal: úte bře 02, 2021 4:43 pm
od Vincek1
M.Z. dnes jsem zahlédl 2 ameriky ve Valmezu, na výjezdu N.J. Peter a pred tím néco novějšího. To je ono? Vypadaly fajně:)