Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Šárka Týmlová
Příspěvky: 6
Registrován: sob říj 04, 2014 3:02 pm
Bydliště: Čankov 8

Uložení nákladu

Příspěvek

Ahojky lidi.Už 4 roky vozím na návěsu lehké náklady jenž mi nezaberou ani jedno pole a sou do 2t .Většinou je to malý kontejner a já se stále dohaduju s kolegou jak tento náklad správně naložit.Protože kolega mi to stále cpe přímo za kabinu,aby neměl tolik práce s kurtováním,kdežto já tvrdím,že to být naložené,až na točnu.Rozsoudí nás někdo?
ned říj 05, 2014 12:09 am

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ahoj Šárko,já bych si to nechal naložit buď nad nápravy návěsu a nebo doprostřed návěsu :wink:

Nad točnou to má samozřejmě větší logiku,než těsně za předním čelem,ale pokud máš zbytek návěsu volný a není zima,kdy potřebuješ zatížit zadní osu tahače,tak nevidím důvod proč to nedat doprostřed návěsu a nebo nad zadní kola návěsu :)

Dávat to za čelo jen kvůli pohodlnosti při kurtování je blbost,nehledě na to že to pak hůř jede a víc to namáhá předek návěsu,který není nijak zvlášť vyztužený,oproti zbytku návěsu (řekl bych,nejslabší místo návěsu) :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
ned říj 05, 2014 12:21 am

ned říj 05, 2014 12:52 am

rochuss
Příspěvky: 96
Registrován: pát úno 07, 2014 7:14 am
Bydliště: Budweis

Příspěvek

Tak pokud má jedno pole ca 3,4m (a možnost na něj dát ca 6tun)a váha nákladu je do dvou tun při délce ca 3m tak si myslím,že to může být klidně vpředu u přepážky.Ta váha je poměrně směšná a aspon bude tahač pěkně sedět,není nic horšího než jet s úplně prázdným návěsem.
ned říj 05, 2014 10:35 am

Šárka Týmlová
Příspěvky: 6
Registrován: sob říj 04, 2014 3:02 pm
Bydliště: Čankov 8

Příspěvek

Díky za Tvůj názor a i za radu kolego. :)
ned říj 05, 2014 10:42 am

Stralis 4P2
Příspěvky: 333
Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dal bych to taky hned za čelo, 2 nebo 3 kurty a hotovo. Naložit to nad tocnu, nebo na prostředek, je ideální, ale se zajištěním směrem dopredu je problém.
ned říj 05, 2014 10:50 am

Šárka Týmlová
Příspěvky: 6
Registrován: sob říj 04, 2014 3:02 pm
Bydliště: Čankov 8

Příspěvek

No s tím prázdným návěsem máš pravdu,ale mi se dovídáme váhu kontíku,až po zavření návěsu a podepsání papírů.A je fakt,že jednou se mi to povedlo naložit po mém,protože sem jela se střídačem a bylo to znát na té jízdě.
ned říj 05, 2014 10:50 am

Šárka Týmlová
Příspěvky: 6
Registrován: sob říj 04, 2014 3:02 pm
Bydliště: Čankov 8

Příspěvek

Tohle je kontík,který má na každém rohu mohutné oka na kurtování.Takže není problém ho zajistit na všechny strany.Tady je to opravdu jen o pohodlnosti a ješitnosti mého kolegy. :(
ned říj 05, 2014 10:56 am

rochuss
Příspěvky: 96
Registrován: pát úno 07, 2014 7:14 am
Bydliště: Budweis

Příspěvek

Tak to se kurtuje dobře,s tím se dá i experimentovat.Kdysi jsem vozil papírenské válce a jeden němec ho dal na 4kurty asi 10cm od přepážky a válec(ca 6tun/6m/30cm průměr)při Vollbremsung-prudkém zabrzdění vyletěl jako torpédo dopředu prorazil návěs,kabinu,palubku,okno a zabodl se do autobusu.Kdyby tam dal trámek a bylo by to těsně na přepážce tak se to nestalo.Proto dávám vše dopředu.
ned říj 05, 2014 11:10 am

delivio

Příspěvek

Šárko
Nevěřím tomu, že je to o pohodlnosti a ješitnosti. Třeba bere v potaz kinetickou sílu. Až jednou bude situace, kdy budeš muset jít natvrdo na brzdy, budeš v duši doufat, že kontík se ani nepohne.Pokud mu necháš místo na pohyb tak se pohne....zůstane jen otázka zda ten mohutný tlak neurve zajištění, nebo ne a kterým směrem.
ned říj 05, 2014 11:29 am

rochuss
Příspěvky: 96
Registrován: pát úno 07, 2014 7:14 am
Bydliště: Budweis

Příspěvek

Tak,tak a když se to trhne třeba k jedné straně a padne to na vedlejší osobák plný lidí... To potom zjistíš,že kolega je vlastně docela moudrý muž!
ned říj 05, 2014 12:40 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Já nevím ale 2t bych u návěsu neřešil, jestli je přímo na čele a nebo přímo nad točnou, tedy metr od čela. tedy rozhodně ne z pohledu rozložení váhy. na čele je to bezpečnější a 2t na páce jednoho metru neudělají se zhruba 5 tunama zbytku návěsu vůbec nic. 5, 6 tun, to uř bych řešil ale 2 tuny, to raději vyměním rozložení váhy za klid že se mi kontík nehne :-)
ned říj 05, 2014 2:08 pm

ned říj 05, 2014 11:37 pm

gugýto
Příspěvky: 3642
Registrován: pon pro 18, 2006 7:14 pm
Bydliště: Okres HODONÍN

Příspěvek

Hasiči jsou stejně borci :wink:
Rozvážet a Loupat
Cibka Express.
pon říj 06, 2014 5:28 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů