Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Aký ťahač by ste vybrali spomedzi

Scania G410
28
35%
MAN TGS
7
9%
MAN TGX
24
30%
M-B AROCS
22
27%
 
Celkem hlasů: 81

SADLATY
Příspěvky: 12
Registrován: stř pro 31, 2014 9:25 am
Bydliště: Prievidza

MB Arocs vs. MAN TGS vs. MAN TGX vs. SCANIA

Příspěvek

V jednej "malej" firmičke riešime otázku nákupu páru ťahačov s návesmi na prevoz kameniva, resp. valníkov na prevoz materiálu s výkonom motora cca 450k. Doteraz nemáme skúsenosti s cestnými ťahačmi, nakoľko vo firemnej flotile máme iba T 815 ( cez 40ks) a venujeme sa stavebnej doprave. Požiadavka je na návesy... Vozidlo kúpime na lízing s kompletnými servisnými zmluvami. Ak bude nájazd ročne cca 100 tis km, s ktorým z ťahačov bude najmenej roboty ten 5. až 8. rok vlastníctva – teda servis, kazivosť? Ceny všetkých ťahačov sú +/- 1000 EUR, do 4. roka cena servisu skoro to isté. Veľkosť kabíny nie je až taká podstatná – výjazdy max 450km/deň bez spania, 8 – 10 h denne. Podstatná je spotreba a vlastnosti vozidiel v praxi, spoľahlivosť, odolnosť, pohotovostná hmotnosť, cena a dostupnosť náhr. dielov, kvalita servisu. Vozidlá budú jazdiť 98% trás po asfalte, možno 2 % po stavbách, lomoch, všetko ale iba 4x2 a všetky EURO6. Ktoré by ste z tejto ponuky vybrali a najmä prečo?

1. Scania G410 Highline
2. Man TGS 18.440 BLS (m kabína)
3. Man TGX 18.440 BLS (XL kabína)
4. MB AROCS 1845, LS

Najlepšiu koncovú cenu vrátane hydrauliky sme zjednali u MB, potom MAN, potom Scania – ale rozdiely minimálne. Ostatné značky neriešim. V pohode sa hádajte, argumentujte – presne to potrebujem...
čtv led 01, 2015 10:16 am

Maarty
Příspěvky: 177
Registrován: čtv úno 26, 2009 9:21 pm
Bydliště: Plzeň

.

Příspěvek

Zdarec.Z toho výběru bych šel do Scanie . Možná bych jen přitlačil na 450 :-)
Man mě po poslední zkušenosti na soupravě TGS 480 zklamal. Spotřeba nafty,AD je stále šílená.Pohodlí ergonomika jsou super,ale automat převodovka je jak rozmarná ženská ( občas si řadí nesmysli a to nejen v kopcích).Přístup servisu tedy u nás na západě to se nedá ani psát. Proti tomu MB Mp4 450 je se spotřebou Nafty mnohem lépe( ještě si sedá je dva měsíce starý), spotřeba AD je až neuvěřitelná ( Man vz MB podobná práce i tonáž,MB 2x tolik km na cca stejné množství močoviny ).
přeji štastnou ruku při výběru M.
Piju a kouřím za West Velorex Bohemia :-)
čtv led 01, 2015 10:44 am

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hlas jsem odeslal.Neni treba zduvodnovat proc to ci ono.Kazdy ma jiny nazor na auta a proto se jich vyrabi tolik prece.Jen napovim ze muj kun je z Nemecka :D
Neřeším...
čtv led 01, 2015 10:59 am

sof
Příspěvky: 3874
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne sob úno 08, 2020 11:45 am, celkem upraveno 1 x.
čtv led 01, 2015 7:38 pm

fufa
Příspěvky: 51
Registrován: stř dub 02, 2008 8:27 pm
Bydliště: u Vsetina

Příspěvek

vsechno jen ne scanii,motor jako spotreba ok,ale to pohodli je to koza uskákaná :?
čtv led 01, 2015 8:25 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

Já jen nechápu, proč máš na dvou místech zvlášť TGS a TGX... aby to mělo smysl, musel by jsi mít kromě Scanie G ještě i R a kromě Arocsu ještě Actros...

protože se to vždycky bude schovat stejně, když dovybavíš chudší model (TGS, Arocs, G) na úroveň vyššího (TGX, Actros, R), cena bude totožná, ale budeš mít menší kabinu atd....

co se týče spolehlivosti, existují nezávislé testy TÜV, které pokud vím, pravidelně vyhrává MAN... další výhoda pro MAN je, že z 80% je složenej z dodavatelskejch dílů.. tzn. že jde sehnat mraky náhradních dílů z druhovýroby, který stojí zlomek originálů....
pát led 02, 2015 10:43 pm

SADLATY
Příspěvky: 12
Registrován: stř pro 31, 2014 9:25 am
Bydliště: Prievidza

to Globe:

Příspěvek

Vozidlá sú tie, ktoré sa dostali do užšieho výberu. Vzhľadom na cenu a predpokladanú kvalitu, prijateľnú pre nás. Oslovili sme zástupcov všetkých značiek (aj Volvo, Daf, Iveco....), ponúk sme dostali viacero, aj na viaceré modely od jedného výrobcu, ale konkrétne u týchto modelov je pre nás akceptovateľná cena. Tak iba kvôli tomu.
sob led 03, 2015 8:22 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Tak zrovna ty testy TÜV, nevím, no... Ono auto s rozsypanou převodovkou nebo zadřeným motorem na technickou nepřijede...
BES - běs
sob led 03, 2015 11:42 am

mmartinzjm
Příspěvky: 1373
Registrován: pát dub 18, 2008 5:58 pm
Bydliště: Hodoninsko

.

Příspěvek

Globe Ty prodáváš Many že jo?
sob led 03, 2015 1:38 pm

vašek
Příspěvky: 1448
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

no že bych měl Mana za etalon spolehlivosti, fakt nevím, to bylo možná do roku 2001 než přišlo TGA

starej comander poctivá kovářská práce

tady u nás bych si MAN nekoupil už jen kvůli tomu přerovskýmu servisu....
sob led 03, 2015 1:43 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Když tak koukám co se porovnává, tak mi to přijde dost neporovnatelné, kabina Scania G Highline = to by u MANu měla být buď TGS LX nebo TGX XLX ...
Vezmu to z jiné strany, jak by podle mě měl vypadat tahač 4x2 pod stavební sklápěcí návěs:
- motor, my na 48 t celkové máme jen 360 koní, ale jezdíme většinou roviny, na 40 t celkové (SK) by mělo 450 k stačit,
- převodovka - pokud auto jezdí v terénu (lomy, stavby), myslím si, že manuál je pořád lepší než automatizovaná převodovka. Problém je s řidiči, manuál je mnohem citlivější na styl jízdy a dobrých řidičů co umí s manuálem ubývá. U manuálu pouze MAN umí ComfortShift = ovládání spojky na řadící páce, při podřazování samo dává meziplyn, při řazení nahoru není třeba ubírat plyn. U automatizovaných převodovek bych uvedl asi pořadí: Mercedes, Scania a MAN, který zaspal dobu a teprve v průběhu roku 2015 nabídne volnoběžku, rychlejší řazení na poslední stupně apod.,
- brzdy - provozní bych neřešil, mají všichni kotouče, ale u motorovek jsou zásadní rozdíly, Scania neumí zesílenou motorovku, dává automaticky retardér = drahé a těžké, Mercedes má za příplatek velmi silnou motorovku, MAN má motorovku průměrnou, doporučuji zesílenou 3-stupňovou + ComfortShift, to funguje dobře
- zadní náprava = Scania nabízí více variant, doporučuji vybrat nejsilnější bez redukce (typ R780 nebo R782), u Mercedesu doporučuji zesílenou s větším diferákem Tellerrad 485, MAN dělá jenom jeden typ nápravy, který je dostatečně robustní. Uzávěrka je samozřejmost.
- rám - doporučuji dát dopředu ocelový nárazník s integrovaným závěsem pro vyproštění (ne šroubovacím!!!), což má v sérii asi jen Mercedec Arocs, MAN a Scania za příplatek. Protože to bude tahač jen 4x2 a řidiči zvyklí z Tater 815, kde si zapnuli předek si nijak nepomohou = budou je tahat na laně velmi často. Šroubovací závěs pro vyproštění je katastrofa, řidič je líné stvoření, když mu to půjde špatně našroubovat (např. rezatý/špinavý závit), tak si nevezme montérpáku aby to oko našrouboval celé, ale stačí jenom trošku, pak např. buldozer škubne a je to v prd.li, někdy se podaří vyrvat i celý nárazník ...
- kabina - pokud se nikdy nebude spát v autě, stačí krátká bez postele (je lehká a levná, bohužel jako ojetina špatně prodejná), kompromisem je dlouhá, nízká kabina s 1-lůžkem, na výjimečné přespání to stačí, boční schránky na nářadí tam jsou. Ještě doporučuji úzkou kabinu (Scania neumí), pokud se jezdí po stavbách není tak podřená od větví ...
Obecně by měla mít Scania s motorem 410 SCR E6 nejmenší spotřebu nafty (dle testů i z praxe), ale je tam skoro 2-násobná spotřeba močoviny oproti Mercedesu. Mercedes a MAN - dle testu spotřeba nafty podobná, z praxe je Mercedes asi trošku úspornější.
ND a servis - pokud bude podepsána servisní smlouva, tak je to asi jedno, v 5. až 8. roce (pokud už nebude servisní smlouva) by měl být asi MAN levnější jak na ND, tak i na servis, se Scaniou nemám zkušenosti.
Pokud jde ještě o servis, tak je pravda, že špatný servis může zkazit i dobré auto (případ Mercedesu na severní Moravě) a průměrné auto může vytáhnout na špičku (MAN v Mošnově), toto osobní zkušenost.

Ještě k výběru sklápěcího návěsu - doporučuji ocelovou vanu s odpruženou korbou (Schwarzmüller, Carnehl), v té se dají vozit i velké balvany z lomu nebo betony z demolic, http://postimg.org/image/ep38vnzex/
přitom bude prázdný návěs vážit jen 6 až 6,3 t: https://www.youtube.com/watch?v=ENPOlwNDdQ4
Pokud jde o tloušťku plechu Hardox 450, podlaha 5 mm, boky 4 mm, menší tloušťky nebrat.
Pro jízdu v terénu je ještě dobré dát na návěs 1. a 2. zvedací nápravu a taky nucené zvedání 1. nápravy návěsu i u plně naložené návěsu, ovládané z kabiny řidiče tahače (asi nejlepší je zapojení přes zadní mlhovku, my to tak máme a funguje super).
http://postimg.org/image/ngggzx8bx/

P.S.: Přeji dobrou volbu při výběru, osobně bych sjednotil specifikace, ať se opravdu porovnávají identické věci a zjistil si, jaké jsou zkušenosti se servisy jednotlivých značek v okolí, jinak je to asi jedno, všechny 3 značky (MAN, Mercedes, Scania) nepatří mezi špatné.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob led 03, 2015 8:57 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zapomněl jsem ještě na jednu důležitou věc a to pneumatiky. Do stavební sklopky jsou nejlepší 315/80 R 22,5, desén záběrový/šípový On-Off road (Michelin XDY3, Goodyear Omnitrac MSD II ...). Spolu s tím souvisí i výška točnice = +/- 1250 mm, u nižší budou chytat blatníky tahače o rám návěsu. Std. pneu (315/70 R 22,5), mají menší průměr = o dost rychleji začínají prokluzovat kola, pokud ještě mají desén pro regionální (velké kostky) nebo dálkovou dopravu (malé kostky), v měkkém terénu se tento desén hodně rychle zalepí a v tvrdém terénu (např. v lomu) při prokluzu kol se kostky vytrhnou.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob led 03, 2015 10:09 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

S Manem jsem jezdil jen rok ale muj dojem je to zere jak tank a uz davno to nema nic spolecneho s hlaskou,,hele Man je drzak,,-shodou okolnosti ted stojim s Polakem,koupil jich 20,na podzim,a uz to posloucham,jednoho uvarily pod Brennerem,druhy nedojel vubec..To je tezke dnes stema autama co kopit.U nas jsou slavne nove FH,prej to ma ctyri mozky,uz to taky kleklo nekde u Plzne a kazdy do toho cumi jak vyorana mys a nikdo tomu nerozumi(zatim).Scania bude fajn na spotrebu,tam byla vzdy jeji parketa,nemluvim o motorech V8.Takze to shrnem,sere se kazde auto,bez vyjimky.Fanaticke nazory skalnich priznivcu neberte vazne(FH,MAN,SCANIA DAF atp)
Neřeším...
ned led 04, 2015 10:34 am

PETR1
Příspěvky: 442
Registrován: ned bře 21, 2010 11:46 am
Bydliště: u tří koček

Příspěvek

osobně bych jako prvořadý ukazatel zohledňoval blízkost servisu.I když budete mít auto na plný operák tak náklady na dopravu do servisu nejsou zanedbatelné.Operák když budete trochu tlačit vám každý prodejce udělá podobný takže já osobně bych poptal i jiné značky.Poruchovost,spolehlivost,spotřeba (tu nejvíc ovlivní řidič)je +- u všech stejná už vidím jak se tady rozpoutá debata že to není pravda ale všechny euro6 jsou nabušený čidlama pomalu každé ti omezí výkon.Co je + u MB,Manu,Iveca je dostupnost dílů z druhovýroby což u obou Švédů + nyní Rencek je horší,Daf se svým TRP je na tom o něco lépe. Kabinu bez postele bych nebral neboť díky horší prodejnosti po ukončení operáku se to promítne do ceny operáku.Takže to stejně bude o vás a přeji šťastnou volbu.
ned led 04, 2015 6:18 pm

fufa
Příspěvky: 51
Registrován: stř dub 02, 2008 8:27 pm
Bydliště: u Vsetina

Příspěvek

safky klobouk dolu,by sis mohl založit nějakou poradnu :)
ned led 04, 2015 7:55 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů