Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

SADLATY
Příspěvky: 12
Registrován: stř pro 31, 2014 9:25 am
Bydliště: Prievidza

V čom vozíte kameň?

Příspěvek

Aký maximálny rozmer kameňa dokáže bez poškodenia voziť hliníkový náves?

Obrázek

Máme záujem o tento konkrétny model (Schwarzmuller: 3-nápravový velkoprostorový sklápěcí návěs s hliníkovou korbou z dutých profilů pro nakládání a vykládání i sklápění doleva nebo dozadu), lebo ho potrebujeme využiť aj na inú prepravu ako kamenivo, na ktorú nemôžeme použiť klasickú muldu.
sob led 10, 2015 11:52 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Ja si myslim ze velke frakcie do toho nenalozis, hlinik je vzdy iba hlinik! Ale 16-32 (makadam) by to vozit mohlo!
sob led 10, 2015 12:03 pm

SADLATY
Příspěvky: 12
Registrován: stř pro 31, 2014 9:25 am
Bydliště: Prievidza

tento bude vhodnejší...

Příspěvek

ale aj tak neviem :(

3-nápravový 3-stranný sklápěcí návěs - stavební provedení:

Obrázek
sob led 10, 2015 6:24 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

:think: kamarat to ti neviem povedat! Ja jazdim po kamenolomoch da sa povedat cely zivot, ale korbu mam ocelovu! A tak z bocneho pohladu dajak nemam doveru v tom zeby hlinikova korba vydrzala toto co ocelova! Takze moj nazor je, ze na lahku robotu, lahky material ta hlinikova korba je dostacujuca, a na tazku robotu a material tak to bude iba sem tam aj to z maximalnou opatrnostou aby si tu korbu neposkodil.

No neviem!
sob led 10, 2015 6:28 pm

fany 3
Příspěvky: 700
Registrován: sob říj 09, 2010 10:52 pm
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek

na kamen bych ten hliník nebral vůbec,ale když nemaš jinou šanci tak ten druhej,je nižší,takže při nakládce nebude tolik trpět :wink:
Pracuji proto abych žil,nežiju proto abych pracoval.
GINAF M 4446-TS
DAF CF 85-460
sob led 10, 2015 8:09 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to SADLATY:
Pokud můžu radit, doporučuji koupit 2 návěsy:
- nový vanový hardoxový sklápěč S1
- ojetý valníkový na palety
Dohromady by to mohlo stát méně než ten speciál Schwarzmüller S2 co je na obrázku. Pokud jde o hliníkový návěs a kámen, tak bych to viděl reálně do frakce 32/63 nebo 0/63, pokud se bude vozit větší frakce 0/125, 0/300 chtělo by to ocelovou výstelku podlahy (cca + 600 kg) a vyvařit boky opotřebovatelným hliníkovým plechem. Popisovaný návěs Schwarzmüller S2 má ještě 4 nevýhody:
- při sklápění dozadu bude nestabilní (je moc dlouhý), opravdu bude muset stát na tvrdém a vodorovně, jinak hrozí převrácení
- při sklápění do boku si bude zasypávat kola (nemá odsypnou lištu), hromada se bude muset strašně roztahovat, jinak to tahač 4x2 neurve od hromady
- protože má návěs pravoúhlou korbu bude se náklad v rozích chytat
- protože je to sklápěč S2 bude v u zadním uložení korby časem vůle (oproti sklápěči S1 kde je to natvrdo), zase větší riziko převrácení
Pokud chceš jezdit kolotoč - tam sypký materiál, zpět palety, tak pokud vím skoro nikdy to dobře nefungovalo (tento systém) ...
Tatra + MAN = Superstroj!
sob led 10, 2015 8:29 pm

Dvorak transport
Příspěvky: 70
Registrován: pon led 23, 2012 8:16 pm
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Všechny problémy vyřeší posuvná podlaha. Palety VS sklopky. Bohužel cena za nový je ......
sob led 10, 2015 8:48 pm

SADLATY
Příspěvky: 12
Registrován: stř pro 31, 2014 9:25 am
Bydliště: Prievidza

potrebujem voziť frakciu do 125

Příspěvek

to Safky - akoby si ma citoval. Presne toto som navrhoval a presne takto som argumentoval. Nič nové pre mňa. Bohužiaľ jeden ujo sa pomýlil a nepreveril možnosti nákladky a teraz to musím nejak vyšpekulovať, aby nás vôbec naložili... Sám som zvedavý, ako to rozlúskneme
sob led 10, 2015 8:56 pm

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

ono je to dost o té konkrétní práci, například navážet betonárku pískem a zpátky vozit palety s dlažbou tak je na to 3s sklopka ideální.
posuvku než naložíš paletama tak už je auto s 3s sklopkou na vykládce
všechno má svoje
sob led 10, 2015 9:01 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Chodící podlaha na frakci do 125 mm? Tak to jedině s gumovým ochranným pásem nebo ocelovými lištami, ale to se zase nehodí na palety ... ¨
U hliníkového návěsu bych dal určitě ocelovou nebo plastovou výstelku, ale jezdit po stavbě s 50 m3 návěsem délky 10 metrů je tragédie, která může špatně dopadnout ... Známý má asi 50x návěsů, Alu i ocelové sklopky S1, od 50 do 60 m3, vozí všechno (zemědělské komodity, odpady, koks, kamenivo, písky ...) a během sezóny v průměru 1 až 2 návěsy převrátí ..., taková je bohužel statistika.
Osobní zkušenost má takovou, že sklápěcí návěs s korbou delší než 7,5 m je už o dost méně stabilní než ty 7-mi metrové vanové návěsy. Při sklápění do boku riziko převrácení nehrozí, ale na většině malých staveb (kanalizace, parkoviště, výstavba RD ...), chtějí většinou sklápět dozadu na jednu velkou hromadu, na sklápění do boku není místo, to většinou je až na velkých stavbách (stavby dálnic, průmyslových areálu, nákupních center nebo sklápění v halách), ale tam se jezdí doposud výjimečně.

Ještě je zásadní rozdíl mezi návěsy Schwarzmüller co jsi vložil fotky:
- ten 1. co je S2 50 m3, má Alu podlahu 8 mm a tenké bočnice i zadní čelo (profil tloušťky jen 30 mm)
- ten 2. stavební S3 má korbu jen cca. 21 m3, ocelovou podlahu 5 mm Hardox 450, ocelové zadní čelo a Alu bočnice profil tloušťky 60 mm, takže vydrží mnohem víc než ten s celohliníkovou korbou
Tatra + MAN = Superstroj!
sob led 10, 2015 9:12 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

:think: :think: :think: to by ma v zivote nenapadlo, aky to moze byt strasny problem v rieseni navozenia, alebo doprave kamena! Ja som si vzdy myslel ze staci vziat stasku, sadnut do sklapaca, otocit klucom a ist do kamenolomu, nalozit, odviest vysypat atd! :lol:

No dakedy to bolo tak! Kamen sa vozil vo vyklapaci! :lol: Ja neviem co je frakcia 125, ja poznam zo slovenskych alebo lepsie povedane z ceskoslovenskych kamenolomov frakcie ako 0-8, 8-16, 16-32 atd.
A viem ze vzdy sa vozil kamen, strk, piesok, sklapackami, a tak hej dakedy po vojne sa vozil sypky material aj valnikom, lebo bol nedostatok techniky! Ale inac iba sklapac! A ten sklapac mal ocelovu korbu! :lol:
sob led 10, 2015 9:12 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to vašek:
Ještě je tu varianta paletový návěs S1 + paleťák, pro řidiče to bude velká dřina, ale návěs bude odhadem o 5 až 10.000,- EUR levnější než stejný S3 a ještě bude o 1 tunu lehčí = větší tržby u sklopky (tam se platí za přepravenou tunu).
Tatra + MAN = Superstroj!
sob led 10, 2015 9:25 pm

Dvorak transport
Příspěvky: 70
Registrován: pon led 23, 2012 8:16 pm
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ty posuvky lze nakládat i z boku.!! Mají na několikrát lámane boční vrata. Ideální na dlouhé trasy tam volně loženo z5 palety. Cena neskutečná / kombinace pěkná.
sob led 10, 2015 9:27 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

:think: :think: :think: nooooo, chlapy!!! Dokedy demokraticky vymyslate cim navozit kamen, tak ja uz som dajakych 100 socialistickych kubikov naviezol!!! :valetsesmihy: :valetsesmihy: :valetsesmihy:
sob led 10, 2015 9:43 pm

Venca R
Příspěvky: 1976
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

pane dvořák, do posuvky šutr nepatří, dlouho by to asi nevydržela
sob led 10, 2015 9:48 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů