Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Ten sklapeci hlinikovy naves take!

Takze zalezi od toho k cemu ten clovek chce ten naves vyuzivat, a zda-li se jedna jenom o navazku kameniva dle potreby! Na takovou praci by vystacil i ten hlinikac! Ale jen narazove! A tak si myslim ze neni potreba vymyslet kolecko, ktere uz je davno vymyslene!
sob led 10, 2015 9:52 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Dvorak transport:
Ale vozit v posuvce s bočními vraty kámen frakce 0/125 nebo 63/125 mm to si dost dobře nedokážu představit ..., jedině, že by se ty boční vrata udělali třeba 50 cm nad podlahou to by se to asi naložit dalo a palety by se nakládaly/vykládaly zadem. Ale takový návěs bude stát přes 60.000,- EUR bez DPH ...
Tatra + MAN = Superstroj!
sob led 10, 2015 9:54 pm

Dvorak transport
Příspěvky: 70
Registrován: pon led 23, 2012 8:16 pm
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hlavně záleží na druhu přeprav. Pokud jde o takové frakce kameniva tak krom Hardox je vše jiné nesmysl. Počítám, že záměr není vozit tyto frakce a kupovat zbytečně takto drahý návěs. Sklopka v hliníku S2 / Posuvka. Vede u mě posuvka z ohledem na větší možnosti 50m3 / 90m3 27pal/33pal.
sob led 10, 2015 10:41 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Dakedy bol kameninovy prach, to bol ako piesok, slovom prach z kamena! Bez frakcie!

Potom bola frakcia 0-8:

Obrázek

8-16 (UA norma 25-60)

Obrázek

16-32 (makadam) trosku hrubsi ako je 8-16-ka na foto.

Kopany kamen ( UA budkamen) cista skala.

Obrázek

a nakoniec odkryvka, hlina s kamenom.

Obrázek

Nalozenie, nakladac, bager, nasypnik.

Obrázek Obrázek Obrázek

A este dolozim ekonomiku po slovensky! :lol: :lol: :lol:

Dajte do tej tatry bandasku nafty, lebo ide do roboty!!! "made-in-zilina" urobit vykon 10 fur na vzdialenost 32 km!!! :lol:

Ale nic na tom, do kamenolomu, tak dumper s ocelovou korbou, este my to robime tak ze nie z 6 mm plechu ale predne celo korby, podlaha a zadne celo z 8 mm plechu!!!
Vzdy bol dumper na tazku robotu, co do tej kategorie ide aj kamenolom, a S3 na lahku pracu!
Tu dneska su na trhu hlinikove korby a tak tu spekulujete nad tym co uz davno bolo vymyslene! A dakedy nejaky hardox nebol! Bolo iba cierny ale kvalitny plech, korba v standarte 6 mm hrubky plechu! A verte mne, drzalo to "X" rokov!!!
sob led 10, 2015 11:09 pm

ned led 11, 2015 2:48 am

ned led 11, 2015 2:56 am

SADLATY
Příspěvky: 12
Registrován: stř pro 31, 2014 9:25 am
Bydliště: Prievidza

objasnenie

Příspěvek

Náves by mal slúžiť na prevoz kameňa - do veľkosti frakcie125 mm, ale v prípade, že ho nedokážem vyťažiť, mám pre neho robotu - vozenie istých hutníckych komponentov - oceľových profilov. Teda do klasickej sklopky - muldy mi tie profily nenaložia. Posuv je pre nás bezpredmetný, to vôbec nepotrebujeme. Najlepšie by mi bola klasická oceľová len zadná sklopka - mulda + jeden valník, ako to tu už písali...ale neviem, či to u nás pretlačím, pretože o investíciach rozhodujú ľudia, čo netušia o čom to je, lebo my sme len obslužná činnosť pre firmu a gro práce spoločnosti je diametrálne odlišné od dopravy. Chcem sa vyhnúť tomu, aby som musel niekomu zdôvodnovať, že nám stojí niečo na dvore a prečo sme to vlastne chceli, ak to tam stojí a nezarába. To je na inú diskusiu.... Je mi jasné, že akonáhle pôjdeme do hliníka, aj keď zosilneného na stavebné účely (ten druhý model), tak sa odpíšeme z robôt, ako je prevoz stavebných zvyškov, lebo aj v zemi na stavbe môže byť roxor, alebo ostré kusy kovov, veľký šuter a hodiť to do hliníka, spraví to dieru. Teda museli by sme voziť vždy čistý materiál, aby nás neprekvapilo, že čo tam vôbec je. Nehovoriac o praktických veciach, akou je dĺžka návesu, manévrovateľnosť na stavbe a pod. Mne by pomohla reálna skúsenosť niekoho, kto vozí v hliníku aj kameň a povie, v pohode, vozím tam 125, alebo - nie to nerobí dobrotu max 64...

to Arktik: ... načo tie reči? :lol: Voziť kameň na T815 na dlhšie vzdialenosti ako 15 - 20km je absolútne nerentabilné. Máme vo firme 8x8 aj 6x6 ci 6x4, ale ak nie je problém s dopravou v lome, resp pri vykládke, tak je rozdiel v efektivite enormný a za 3 roky len rozdielom v spotrebe a nosnosti dokážem zarobiť na novú súpravu s návesom v porovnaní s 8x8 pri rovnakom počte otočov. Na náves hodím 24 - 25 - 26 t, na osemkolu T815 max 16,5. Osemkola žerie aj trávu pri ceste... 6x4 ani nevravím - to je taký väčší fúrik (11t na cestu). Autá nepreťažujeme a provízie nedávame, my si musíme zarobiť na seba tým, že sme efektívni.
ned led 11, 2015 9:53 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Ja sa nebavim o 815-ke a jej rentabilite prevadzky!

A o tom v com vozit kamen! Lebo na kamen si myslim ze odjakziva sa vozil v ocelovej korbe, a dajak sa pri tom nespekulovalo ci taka korba alebo hentaka, a tu s toho robite hotovu vedu!
Takze 815-ku vynechaj! :lol:
Jedno viem ze v GTB maju dva hlinikove navesy a robili s nimi aj po kamenolomoch tak viem ako vyzeraju!
ned led 11, 2015 12:47 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

SADLATY:

Odpoved v com vozit kamen a ako dalej pises hutnicky material a ocelove profily, tak ten naves by mal byt celokovovy hranaty v prevedeni S1!

Viac si myslim ze okolo toho ani netreba spekulovat a vykladat somariny!
Na hrubu robotu treba aj techniku co daco vydrzi, a nejak tazko ma presvedcit ze najidelanejsi na taku robotu je PVC kamion s papierovym navesom!

Obrázek
ned led 11, 2015 1:20 pm

pan Jamal
Příspěvky: 767
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

arktik :
Lebo na kamen si myslim ze odjakziva sa vozil v ocelovej korbe
.No jasně,dřív ani jiný korby nebyly,ale v době kdy na každým rohu číhají poldové s váhama jsou lehký korby skoro jediným řešením.Auto s podlahou z 8mm ocelovýho plechu se dnes hodí akorát tak do lomu na navážení do drtiče.
ned led 11, 2015 2:03 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Tak souhlas!

Nejsem blbej a tomu asi nejak i rozumim! :lol:
Jenom v dnesni dobe to mas tak! Dopravce a prepravce potrebuje prevest co nejvic, vaha a zatizeni je ohraniceno povolenym zatizenim na napravu, a charakter prace je kamenolom!
Tak kdyz potrebuju techniku ktera neco vydrzi, tak ze zeleza a abych neprekrocil povolene zatizeni na napravu, tak nalozim o jeden kubik min a hotovo!
ned led 11, 2015 2:15 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

i v posuvce se dá vozit kámen a to dosti velký kámen,akorát musí být upravená.
jinak já v hlinikáči vozím frakci 0-90,dlažební kostky a podlaha ani bočnice nijak moc netrpí,jen je třeba to nakládat ne stylem kyp tam celou lžíci.
Obrázek
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
ned led 11, 2015 2:37 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No já bych začal uvažovat úplně od začátku:
1, vím že budu vozit kámen do 125 mm
2, když nebude kámen, tak ocelové profily
Teď je třeba zjistit podrobnosti ohledně ocelových profilů:
- jaké délky (6 m, 8 m, ..., 12 m)
- jak se bude nakládat (jeřábem nebo z boku)
- kde a čím se bude vykládat (jeřábem, ještěrkou, traktrorbagrem ...)
- je to ve svazku nebo volně (kvůli kurtování)
Ocelové profily se dají vozit v ocelové sklopce jak sem dal fotku Arktik, ale:
- pokud nebudou vzadu vrata, musí mít jeřáb extra vysoký zdvih (5 až 6 m), protože to bude muset dostat nad bočnice
- pokud budou vzadu vrata dá se s nákladem najet dovnitř zezadu, ale musí být na to místo
- bezpečnost při zapínání/odepínání lan bude o držku (teda jestli se nebude manipulovat magnetem), vazač nemá kde uskočit, když se něco bude dít, pokud náklad nebude zakurtován a řidič prudce zabrzdí, náklad se posune na přední čelo a nepůjde to vpředu zapnout ...
- pokud se to na stavbě bude sundávat třeba vysokozdvihem nebo traktorbagrem pomocí vidlí, návěs S1 je pasé, musí to být S3 (otvírání bočnic z obou stran), ale bohužel ty typy od Schwarzmülleru mají pevné sloupky, takže třeba 6-ti metrový profil nepůjde vyložit ..., jedině, že by ten stavební návěs měl Bordmatik bočnici - otvíranou hydraulicky (bez středového sloupku), ale to bude ranec jako prase ...

Pokud by se vozily krátké profily (max. 5 m), tak by mělo smysl uvažovat o soupravě s přívěsem, jako podvozek dát 6x2 (váha, cena, spotřeba) + tandem, např. Schwarzmüler má ve std. korby S3 délky 5,1 m, paletovou šířku, za příplatek oka v podlaze, má kombinované otvírání bočnic (jako sklápěč i jako valník), no a tandemový přívěs by měl identickou korbu jako auto. Podvozek by mohl vážit 8,5 t, korba 2,5 t a tandem 4,0 t, pak by souprava naložila 25 t, mohla by vozit všechno (i lomák do 500 mm, vyzkoušeno u nás) a ještě by se dala využit jako sólo 6x2 s legální užitečnou 15 t, což je skoro to samé co 8x8, ale spotřeba a provozní náklady (pneu, mýto ...) jsou úplně jinde. V terénu to vyjede skoro to samé jako sólo 8x4, jenom nesmí být měkký podklad.
http://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge/ ... baustelle/
http://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge/ ... baustelle/

Pokud jde o ocelový návěs s vraty vzadu (rovná podlaha, kulaté rohy), tak to dělá Schmitz:
http://www.cargobull.com/de/Sattelkippe ... rettyPhoto
http://www.cargobull.com/files/com/file ... _SR-de.pdf
http://www.cargobull.com/files/com/file ... E_iPad.pdf
Tatra + MAN = Superstroj!
ned led 11, 2015 4:54 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

Safky-pokud jsem pochopil tak už návěs je ve své podstatě koupený,takže má co má.je zbytečné nad tím uvažovat dále.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
ned led 11, 2015 6:20 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to roadtrain:
Toho, že je návěs Schwarzmüller S3 - stavební verze už vybrán, jsem si předtím nevšiml.
http://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge/ ... baustelle/

K návěsu pár připomínek:
- objem korby je jen 20,7 m3, aby se dalo naložit plnou tonáž cca. 26 t, je nutno udělat čepici = nepůjde zaplachtovat, tzn. doporučuji zvýšené bočnice, ale pozor ne nadstavky!
- vnitřní délka korby je jen 7,15 m, půjde naložit ocelové profily délky max. 6,5 m
- pokud bude na návěsu plachta (v SK by asi měla být), půjde otevřít bočnice jen z jedné strany, na druhé straně bude plachta, sundat ji dolů, asi 30 min práce
- při sklápění dozadu, ať si řidič hlídá korbu, s velkou pravděpodobností se v rozích bude lepit materiál (hlavně zemina), pak bude hrozit zvýšené riziko převrácení
Tatra + MAN = Superstroj!
ned led 11, 2015 7:51 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů