Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
stavitel1
Příspěvky: 8
Registrován: ned pro 14, 2014 4:19 pm
Bydliště: okres NR

agrokomodity-ťahač s návesom vs. sklapač s prívesom

Příspěvek

nenašiel som tému ktorej sa to rieši tak založím novú
ktorá konfigurácia súpravy je vhodnejšia na vozenie agrokomodít tj. obilie, repa, hnojivá a pod. po SR čiže celková hmotnosť do 40t , ťahač asi dvojnápravový s návesom jednostranným alebo trojstranným (možno aj na palety) alebo súprava dvojnápravový sklápač a trojnápravový vlek , prípadne alternatíva trojnápravové auto a dvojnápravový vlek ale tan vychádza malá nosnosť ..... :roll:
sob led 31, 2015 7:17 pm

Venca R
Příspěvky: 1975
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

návěs určitě.
sob led 31, 2015 7:54 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tahač a návěs , napiš do sekce návěsy safkymu on ti to odborně vysvětlí.
sob led 31, 2015 9:40 pm

stavitel1
Příspěvky: 8
Registrován: ned pro 14, 2014 4:19 pm
Bydliště: okres NR

Příspěvek

safkymu som nechcel zbytočne zapĺňať vlákno , a ked už náves aký 3str. alebo klasiku 1str. , 40m3 by malo stačiť či ? :roll:
sob led 31, 2015 10:52 pm

Venca R
Příspěvky: 1975
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Na obilí bude 40 m3 stačit, ale pokud se vozí objemové zboží, tak trochu větší. Jestli jednostranku nebo trojstranku, to musíš vědět ty, podle práce. Trojstranka bude těžší
ned úno 01, 2015 7:34 am

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Určitě 50 nebo posuvka ale ta je těžší a dražší.
ned úno 01, 2015 8:32 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nákladově na tom bude nejlépe Alu sklápěč S1 s objemem 45 až 50 m3, pořizovací cena je nejnižší od 35 do 45 tis. EUR (podle výrobce a provedení), prázdná váha od 5,3 do 6,5 t (podle rámu ocel nebo hliník a podle korby žebrovaný hliník nebo dvojitá stěna).
Je třeba dávat pozor na provedení korby přesně podle toho co to má vozit:
- pouze zemědělské produkty (stačí jen žebrovaná korba široká 2,3 m, vzadu jen klapačka = nejlehčí a nejlevnější provedení)
- i palety (vzadu dvoukřídlá vrata + dvoukřídlá vrata)
- agresivní náklad (štěrky, písky, koks ... = zesílená podlaha a boky)
http://www.benalu.com/assets/dyn-files/3xhYTM7A.pdf
http://www.stas.be/en/tipper-volume/m
http://www.stas.be/en/tipper-volume/v
http://www.cargobull.com/de/Sattelkippe ... 8_155.html
http://www.kempf.ag/images/pdf/Prospekt ... nmulde.pdf
http://www.kempf.ag/images/pdf/Prospekt ... dmulde.pdf
http://www.kempf.ag/images/pdf/Prospekt ... mmulde.pdf

Pak je ještě třeba dávat pozor kde a jak se bude nakládat (sýpky, kombajn ...), podle toho zvolit vnitřní výšku a délku návěsu.
No a podle toho kde se bude sklápět zvolit korbu S1 nebo S2 (sklápění v hale, sklápění do boční výsypky ...), ale provedení S2 dělá jen pár výrobců (Kempf, Schwarzmüller, Reisch, Carnehl ...), cenově to bude příplatek tak 10 tis. EUR a váhově asi min. 7 tun.
http://www.kempf.ag/images/pdf/Prospekt ... lieger.pdf
http://www.reisch-fahrzeugbau.de/index.php?id=298
http://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge/445/

Souprava s přívěsem má smysl asi jen ve 4 případech:
- nutné sklápění do boku
- nutná nízká nakládací výška (pod 3 metry)
- nutná jízda v terénu (podvozek aspoň 6x4)
- nutná lepší obratnost jako tahač s návěsem (soupravu s přívěsem jde v případě potřeby rozepnout, tahač s návěsem ne).
Bohužel nákladově bude souprava s přívěsem na přepravenou tunu asi o 20% horší :( (je to kvůli pořizovací ceně a nižší nosnosti)

http://www.kempf.ag/images/pdf/Prospekt ... nhnger.pdf
http://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge/ ... rnverkehr/
http://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge/ ... rnverkehr/
http://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge/ ... rnverkehr/
http://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge/ ... rnverkehr/
Tatra + MAN = Superstroj!
ned úno 01, 2015 4:24 pm

Chrásta Jiří
Příspěvky: 77
Registrován: čtv zář 20, 2007 3:47 pm
Bydliště: Blížkovice 396

Příspěvek

Jenom u Volva fh 500 je rozdíl mezi soupravou(auto 3osy a dvouosej vlek)o 2300kg větší než u tahače s návěsem 50m3.
ned úno 01, 2015 6:47 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti