Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Jde taky to,ze hodne firem ma predelany obycejny Jumbo na podvalnik.Proste klasicky 2,5m siroky Jumbo a k tomu pridelany nejaky SAMODOMO najezdy.NETVRDIM,ze to nebude fungovat.Vzhledove stejny,ale konstrukcne je to uplne nekde jinde.Jak nosnosti naprav,nosnosti pneu a bodoveho zatizeni.Klasicky naves je podle me spis konstruovan na rovnomerne rozlozeni nakladu.Zkuste no to nalozit 30ti tunovy 4m dlouhy a 3m vysoky lis.Bude se to i spatne vazat.Oka v podlaze nemaji takovou nosnost a ram retezem vyhnes.Takovy navesy se hodi treba k nakl.2-4 minibagru najednou.Bodovy zatizeni a nosnost v pohode.Proste kazdy chce svoje.Kdyz si neco takovyho kupuju tak hlavne musim vedet co od toho budu ocekavat.
Jeste k tem bagrum.30ti tun bagr ma vetsinou sirku cca 3m.5Oti tun cca 3,5m pokud maji standarni podvozky.
Mam soupravu 20m dlouhou,3m sirokou a 32t tezkou.PRAZDNOU.Takze 50ti tun bagry nakl.BEZ rozsireni.Vodici kola a rolny mi stoji na podvalniku a NEJSOU mimo.Mimo mi koukaji pouze plotny a to z kazde strany cca25cm.Tyto velke bagry je podstatne lepsi vozit na podvalniku HLUBINA.On ten bagr neni jen tezky,ale i vysoky.Mam loznou plochu 90cm vysokou
a s CAT 345(50t) mam cca 4,8m.A to je dost kdyz jedes nekam kde to neznas
Jeste k tem bagrum.30ti tun bagr ma vetsinou sirku cca 3m.5Oti tun cca 3,5m pokud maji standarni podvozky.
Mam soupravu 20m dlouhou,3m sirokou a 32t tezkou.PRAZDNOU.Takze 50ti tun bagry nakl.BEZ rozsireni.Vodici kola a rolny mi stoji na podvalniku a NEJSOU mimo.Mimo mi koukaji pouze plotny a to z kazde strany cca25cm.Tyto velke bagry je podstatne lepsi vozit na podvalniku HLUBINA.On ten bagr neni jen tezky,ale i vysoky.Mam loznou plochu 90cm vysokou
a s CAT 345(50t) mam cca 4,8m.A to je dost kdyz jedes nekam kde to neznas
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
Taky jezdím s podvalem a všechno vážu řetězama.Když je víc nakládek za den tak je to docela tělocvik.Válce vážu poctivě jsou to potvory.Kolový otočáky mají dost nesmyslně umístěný oka,vždy někde zastrčený.Nevážu jen občas pásáky,když je dobrý počasí,jsou čistý pásy a je to jen kousek.Jedu pak ale dost opatrně.Podval mám 2,75 m širokej a nemusím ho na většinu strojů rozšiřovat.Ale není nad to dát dva a dva řetězy křížem a po pár kilometrech zastavit pro klid na dotažení,hlavně když řetěz nejde přímo z oka do oka a jde přes nějakou hranu,a pak to člověk může v klidu v rámci možností valit.Vozím vesměs jen stavební stroje.Jak píše kolega,když je to tak do 35 tun,tak všechno opírám o krk.To je pak dvojnásobná jistota,že se to nehne.
Kolové nakladače
Napriklad ja vozim kol.nakladace obracene.Tzn.motorem ve smeru jizdy.O krk opiram zadni pneu nakladace.Ma to tu vyhodu,ze mas vice zatizeny tahac(vyhoda v zime)a potom take mi vychazi vazani z ok co jsou pod rameny do ok na podvalniku.TIP-nadzvednu ramena lopaty,privazu a pustim ramena zpet.Zadni naraznik mam vlastne nad tocnou.Vazu zadek za zaves ke krku.Ja tam mam oka.Ma to jeste vyhodu,ze kdyz chytnes vetev,tak rozbijes POUZE zadni okno a to je levnejsi .
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: sob pro 15, 2007 7:40 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: sob pro 15, 2007 7:40 pm
- Bydliště: Praha
Nešel jsem tabulku na upevnění nákladu/počet kurtu podle německých předpisů...nevím, jestli to bude čitelný, když by někdo měl zájem, tak to naskenuju...třeba se někomu bude hodit...aspoň bude vědět, proč mu BAGoun říká, že tam má mít 40 kurtů
Něco jsem si zkoušel přeložit...to dole je koeficient tření, např dřevo-kov...ideal je gumová podložka... rozlišují i jestli je to suchý, mokrý, nebo mastný... jestli dobře chápu, tak i sílu dotažení??? nebo typ kurtu??? tabulka vlevo a vpravo...a výsledek... skoro nesmysl
Něco jsem si zkoušel přeložit...to dole je koeficient tření, např dřevo-kov...ideal je gumová podložka... rozlišují i jestli je to suchý, mokrý, nebo mastný... jestli dobře chápu, tak i sílu dotažení??? nebo typ kurtu??? tabulka vlevo a vpravo...a výsledek... skoro nesmysl
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Lidičky, my jezdíme po vnitru a kdyby se mělo všechno vázat podle těch návodů, tak nikam nedojedu. Kde mám například sehnat navíc 30palet aby nikde nebyly žádné mezery? Když vozíte pivo - plný kamion - tak by jste teoreticky měli všechny bedny uvázat - plastové bedny, které se prohonou a pak prasknou. Takže to neváže nikdo - a každou chvíli to taky někdo vysype. Co k tomu říct? Musí se jezdit opatrně a na některé náklady (právě to pivo) bych si nikdy jen boční shrnovačku nepořídil - rozhodně to chce bočnice
...proto němci vozí pivo ve skříních, který se dají otevírat i z boku...přiznávám, že se mi s pivem (a se vším co teče) nejezdí vůbec dobře...hlavně ty kruháčky...ale myslím, že návěs s bočnicema v tom výhodu moc nemá, protože ty bedny se ti neutrhnou i s paletou ale začnou se převracet a tam ti sajtna moc nepomůže, leda že by byla metr a půl vysoká...a schrnovačka má tu plachtu vyztuženou, tak by měla trošku něco vydržet...
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
no za komanče se jeden kolega dozvěděl ,že bočnice nejsou od toho ,aby držely náklad.....u soudu .....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
To fatal : škoda že u piva (plzen-brána ) neni webka-a oni ví proč -to by tady bylo odkazů a smíchu.....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů