Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
V8
Příspěvky: 741
Registrován: stř pro 17, 2008 6:51 pm
Bydliště: Božídarsko

Příspěvek

Jde taky to,ze hodne firem ma predelany obycejny Jumbo na podvalnik.Proste klasicky 2,5m siroky Jumbo a k tomu pridelany nejaky SAMODOMO najezdy.NETVRDIM,ze to nebude fungovat.Vzhledove stejny,ale konstrukcne je to uplne nekde jinde.Jak nosnosti naprav,nosnosti pneu a bodoveho zatizeni.Klasicky naves je podle me spis konstruovan na rovnomerne rozlozeni nakladu.Zkuste no to nalozit 30ti tunovy 4m dlouhy a 3m vysoky lis.Bude se to i spatne vazat.Oka v podlaze nemaji takovou nosnost a ram retezem vyhnes.Takovy navesy se hodi treba k nakl.2-4 minibagru najednou.Bodovy zatizeni a nosnost v pohode.Proste kazdy chce svoje.Kdyz si neco takovyho kupuju tak hlavne musim vedet co od toho budu ocekavat.
Jeste k tem bagrum.30ti tun bagr ma vetsinou sirku cca 3m.5Oti tun cca 3,5m pokud maji standarni podvozky.
Mam soupravu 20m dlouhou,3m sirokou a 32t tezkou.PRAZDNOU.Takze 50ti tun bagry nakl.BEZ rozsireni.Vodici kola a rolny mi stoji na podvalniku a NEJSOU mimo.Mimo mi koukaji pouze plotny a to z kazde strany cca25cm.Tyto velke bagry je podstatne lepsi vozit na podvalniku HLUBINA.On ten bagr neni jen tezky,ale i vysoky.Mam loznou plochu 90cm vysokou
a s CAT 345(50t) mam cca 4,8m.A to je dost kdyz jedes nekam kde to neznas :lol:
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
pon led 05, 2009 11:32 am

Marty
Příspěvky: 59
Registrován: úte dub 22, 2008 9:41 pm

Příspěvek

Taky jezdím s podvalem a všechno vážu řetězama.Když je víc nakládek za den tak je to docela tělocvik.Válce vážu poctivě jsou to potvory.Kolový otočáky mají dost nesmyslně umístěný oka,vždy někde zastrčený.Nevážu jen občas pásáky,když je dobrý počasí,jsou čistý pásy a je to jen kousek.Jedu pak ale dost opatrně.Podval mám 2,75 m širokej a nemusím ho na většinu strojů rozšiřovat.Ale není nad to dát dva a dva řetězy křížem a po pár kilometrech zastavit pro klid na dotažení,hlavně když řetěz nejde přímo z oka do oka a jde přes nějakou hranu,a pak to člověk může v klidu v rámci možností valit.Vozím vesměs jen stavební stroje.Jak píše kolega,když je to tak do 35 tun,tak všechno opírám o krk.To je pak dvojnásobná jistota,že se to nehne.
stř led 07, 2009 12:12 am

V8
Příspěvky: 741
Registrován: stř pro 17, 2008 6:51 pm
Bydliště: Božídarsko

Kolové nakladače

Příspěvek

Napriklad ja vozim kol.nakladace obracene.Tzn.motorem ve smeru jizdy.O krk opiram zadni pneu nakladace.Ma to tu vyhodu,ze mas vice zatizeny tahac(vyhoda v zime)a potom take mi vychazi vazani z ok co jsou pod rameny do ok na podvalniku.TIP-nadzvednu ramena lopaty,privazu a pustim ramena zpet.Zadni naraznik mam vlastne nad tocnou.Vazu zadek za zaves ke krku.Ja tam mam oka.Ma to jeste vyhodu,ze kdyz chytnes vetev,tak rozbijes POUZE zadni okno a to je levnejsi :D .
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
stř led 07, 2009 12:39 am

Vegáč

Příspěvek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
A stejně jsem jel opatrně a nebyl jsem v klidu,holt to má kolečka,tak tomu nevěřím...
čtv úno 12, 2009 9:24 pm

jani_gogolak
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 15, 2007 7:40 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

toho bych se nebál vypadá to celkem slušně zakurtovaný. Je vidět že jsi jezdil u besica i když teda na normě :)
čtv úno 12, 2009 10:28 pm

Vegáč

Příspěvek

Ale ještěrku jsem u besica taky občas vezl,na Normě se nikdy nic nezajišťovalo :lol:
čtv úno 12, 2009 10:47 pm

jani_gogolak
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 15, 2007 7:40 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Myslel jsem si to lidi co tahali návěsy na vnitru skákali často z normy na ještěrky ale já tě vždycky vídal jen s normou a tou červenou scanii.
čtv úno 12, 2009 11:05 pm

Uživatelský avatar
Lukasvfr
Příspěvky: 167
Registrován: stř led 14, 2009 10:07 pm
Bydliště: JC

Příspěvek

Nešel jsem tabulku na upevnění nákladu/počet kurtu podle německých předpisů...nevím, jestli to bude čitelný, když by někdo měl zájem, tak to naskenuju...třeba se někomu bude hodit...aspoň bude vědět, proč mu BAGoun říká, že tam má mít 40 kurtů 8)
Obrázek
Něco jsem si zkoušel přeložit...to dole je koeficient tření, např dřevo-kov...ideal je gumová podložka... rozlišují i jestli je to suchý, mokrý, nebo mastný... jestli dobře chápu, tak i sílu dotažení??? nebo typ kurtu??? tabulka vlevo a vpravo...a výsledek... :D skoro nesmysl :D
pát úno 13, 2009 6:22 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Lidičky, my jezdíme po vnitru a kdyby se mělo všechno vázat podle těch návodů, tak nikam nedojedu. Kde mám například sehnat navíc 30palet aby nikde nebyly žádné mezery? Když vozíte pivo - plný kamion - tak by jste teoreticky měli všechny bedny uvázat - plastové bedny, které se prohonou a pak prasknou. Takže to neváže nikdo - a každou chvíli to taky někdo vysype. Co k tomu říct? Musí se jezdit opatrně a na některé náklady (právě to pivo) bych si nikdy jen boční shrnovačku nepořídil - rozhodně to chce bočnice :-)
pát úno 13, 2009 9:04 pm

Uživatelský avatar
Lukasvfr
Příspěvky: 167
Registrován: stř led 14, 2009 10:07 pm
Bydliště: JC

Příspěvek

...proto němci vozí pivo ve skříních, který se dají otevírat i z boku...přiznávám, že se mi s pivem (a se vším co teče) nejezdí vůbec dobře...hlavně ty kruháčky...ale myslím, že návěs s bočnicema v tom výhodu moc nemá, protože ty bedny se ti neutrhnou i s paletou ale začnou se převracet a tam ti sajtna moc nepomůže, leda že by byla metr a půl vysoká...a schrnovačka má tu plachtu vyztuženou, tak by měla trošku něco vydržet...
pát úno 13, 2009 9:17 pm

fatal_netware

Příspěvek

Pro mirazapletal:
K tomu pivu: A používáte stretch folie? A co třeba skříňovej návěs ( nástavba)? To by Ti nezabránilo vysypání piva a hlavně pak zajišťuješ jen konec.
pát úno 13, 2009 9:17 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

no za komanče se jeden kolega dozvěděl ,že bočnice nejsou od toho ,aby držely náklad.....u soudu ..... :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát úno 13, 2009 9:23 pm

Uživatelský avatar
Lukasvfr
Příspěvky: 167
Registrován: stř led 14, 2009 10:07 pm
Bydliště: JC

Příspěvek

Pivo se nikde moc nebalí, někde ti jen vrchní bedny objedou obyč. izolačkou :shock: a jeď...a ty bočnice tam opravdu asi ten význam nemají...zvlášt u těch starších návěsí, kdy tam drží jen silou vůle :D ...ale jen že tam jsou...to dělá dobrej pocit :D
pát úno 13, 2009 9:52 pm

fatal_netware

Příspěvek

Proti gustu žádnej dišputát. V první řadě za náklad zodpovídá řidič. A za druhé si nedovedu představit, že to někdo vydulí a ta basa někoho na chodníku zraní.
pát úno 13, 2009 10:07 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

To fatal : škoda že u piva (plzen-brána ) neni webka-a oni ví proč -to by tady bylo odkazů a smíchu..... :?
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát úno 13, 2009 10:15 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů