Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
mikac
Příspěvky: 358
Registrován: stř led 07, 2009 7:25 pm
Bydliště: Valašské klobouky- Lipina
Kontaktovat uživatele:

Zvýšení vnitřní výšky

Příspěvek

Ahoj řešil někdo po domácku zvýšení vnitřní výšky pod plachtou ? Psal jsem do montexu a tam dali cifru 80tis za 20-30 cm. Počítají i přední čelo atd. Našel jsem i eshop kde to prodávají ,ale podle obrazku nejde přesně určit , které je to správné. Jedná se o shrnovačku s klasickými bočnicemi. Navadvařují to někdě nebo se to mění komplet ? Vím,že se pak bude muset upravit plachta ,ale tu chci novou a napínací račny atd.

Díky
Obrázek

LF 45.170 7,5t
LF45.220 12 T
úte lis 03, 2015 4:44 pm

milan.p
Příspěvky: 486
Registrován: úte čer 24, 2008 9:16 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Já to dělal, jak na skříni tak na plachtě. Vždy sám, zajel jsem s autem k plachtařům, domluvil se o kolik to zvednu a že na jednu stranu chci shrnovačku a zanechat sajtny. Oni si to změřily, řekli jak a kam přidělat kolejnici- tu jsem si od nich koupil. Rozebral jsem konstrukci, nad posledním držákem bočních prken jsem říznul sloupky a nastavil je o domluvený kus, dělal jsem je ze stejnýho jeklu jako jsou sloupky a dovnitř toho nastavení jsem strčil slabší jekl o pár cm delší- taková výstuha...pro jistotu. Sloupky jsem svařil, nastříkal a namontoval zpět. Nad přední čelo jsem udělal z podlahové desky zvýšení. Práce na pár hodin, vyšlo to do tisícovky, ale svářím a mám pilu na železo. U nástavbářů je to nesmysl pokavad to nechceš mít zapsané v techničáku. Pokud to nemáš možnost si to udělat sám tak oslov v okolí nějakého zámečníka. Zvedal jsem i bednu na Avii, tam jsem si v Montexu koupil nové plechy na boky. Stejně tet i auta snižuju, plachtař si sundá plachtu, o 30cm jí skrátil, já o 30cm říznul sloupky. Tet jsem snižoval dvě bedny, potřebujeme se vejít do 3,40m. Odvrtat 600 nýtů, zvednout střechu, seříznout flexou o 30cm boky, snížit zadní portál s vyklápěčkou nad čelem, sesadit s střechou, nanýtovat 600 nýtů, otmelit to a jít na pivo :lol: Dělal jsem první auto 4 dny a druhé už jen 3, sám v jednom. Tet mě nejspíš bude čekat podříznout chladák. Nebo sehnat na vrakáči vyšší sloupky, nebo http://www.alu-sv.com/cs/ koupit nové, tam koupíš i matroš na zvednutí předního čela.
úte lis 03, 2015 6:07 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

...a az ti to nekde praskne, na nekoho to spadne a zabije ho to, budes mit ve vezeni spoustu casu se radovat z toho, ze jsi usetril par korun.

Jednoznacne to nech udelat u nastavbare, zvlast v dnesni dobe homologaci a jinejch eu vymyslu... sice das o par kacek vic, ale predpokladam, ze nosny casti vymenej a nebudou svarovat a ty tak budes mit jistotu... nevim, proc si spousta lidi mysli, ze zkonstruovat nastavbu zvladne na dvorku se svareckou a par jeklama kazdej....
úte lis 03, 2015 9:38 pm

Venca R
Příspěvky: 1586
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Až tak jo? ČSAD Rychnov jezděj s takto upravenýma návěsama škodovku už několik let. Nevím jestli to nástavbář udělá jinak než se tady píše. Btw lowdecky mají stejnou střechu, jen delší sloupky ne?
úte lis 03, 2015 9:48 pm

mikac
Příspěvky: 358
Registrován: stř led 07, 2009 7:25 pm
Bydliště: Valašské klobouky- Lipina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Díky za rady ,ale já mám hliníkové sloupky jen ty středy sů železné/ocel. Když jsem psal do montexu kolín a včera přišla odpověd na 79 600kč bez dph a to sem jim psal z 2,5m na 2,8m. Jenomže ten horní rám má 15cmvýšky takže když nechám zvednout na 3m pod plachtou tak tam dám 3,85,ale to by nevadilo. Jde o to to navýšit. A když domadělal jak je to potom ? musí to firma zapsat do techničáku nebo jak je to ? .. kdysi jsem tu psal o dodělání horní zhrnovačky. To sů opravdu ceny. Jsou tam 4x sloupek hliník takže celkem 2m hlíníku a 80 bez DPH ? :roll: :roll:
Obrázek

LF 45.170 7,5t
LF45.220 12 T
úte lis 03, 2015 10:24 pm

milan.p
Příspěvky: 486
Registrován: úte čer 24, 2008 9:16 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Samozřejmě sváření hliníku je dražší 8) Jestli to chceš mít zapsané v tp tak se zeptej u vás na magistrátu jak postupovat, podle mě půjde o přestavbu, takže si požádáš a oni ti dají rozhodnutí za jakých podmínek to můžeš udělat.
Jestli to chceš samodomo tak si sežen někoho kdo dělá s hliníkem, nebo zámečníka, ukaž mu to v alu a že to chceš z železa.
Nemyslím že bych to udělal hůř než nástavbáři, svářím třicet let, svářím želeho, hliník, nerez, svářím Migem, Magem, Tigem, plamenem, mimo plamen na to vlastním i "řidičák" tak asi vím co dělám. :lol:
stř lis 04, 2015 8:15 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

A o jakém autě je řeč? Někde na dílně se to zrobit dá, já zrovna loni předělával na návěs celoshrnovačku, supr práce :-) Doporučil bych se poohlídnout třeba po nějakém vyřazovaném návěsu, po bouračce a podobně, většinou to nějaká část přežije bez úhony - pokud to potřebuješ třeba na nějaký kratší valník. Za 80tis koupíš i celou kompletní korbu v potřebné výšce, pokud to nemáš zrovna nové auto, tak bych to řešil na nějaké rozumné dílně :-)
ned lis 08, 2015 10:36 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

A popravdě, když vidím některé nádstavby od některých nádstavbářů, tak to vám opravdu lepší konstrukci udělá nějaký lojza v na JZD...
ned lis 08, 2015 10:37 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

Míro, to máš, bohužel, pravdu... naštěstí tohle snad zachráněj evropský homologace, který to pole "nástavbářů" trochu pročistěj...

nicméně, jedna věc je udělat to pořádně a druhá věc je bejt krytej papírem při jakýmkoliv možným průseru.....
pon lis 09, 2015 10:11 am

JiRaY
Příspěvky: 3061
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Na Eurocargu jsme kdysi snižovali střechu společně se zámečníkama... udělalo se to přesně stejně jako píše milan.p ,když se to udělá pořádně,tak no problem... ,jezdil jsem s tím dva roky a plná spokojenost,nic nepraskalo,vše drželo perfekt,naopak konstrukce byla pevnější než předtím díky vyztužení :wink: Nesmí se o to pokoušet nějaký patlal co neumí svářet a nebo šetří na materiálu. :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
stř lis 11, 2015 9:20 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti