Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Posilovač spojky (DAF CF 85)
Zdravím pánové.
Neměl byste někdo schéma popř. popis funkce vzduchového posilovače spojky? Nebo dokázal by to někdo stručně a výstižně popsat? Jedná se mi o DAF 85, r.v. cca 2004, ale funkce je podobná i u jiných náklaďáků. Konkrétně bych potřeboval vědět, jestli se posilovač mohl poškodit prošlapáváním spojkového pedálu (při řazení) v době, kdy byl nízký tlak vzduchu v soustavě, popř. bylo auto zcela bez vzduchu.
Díky předem.
Neměl byste někdo schéma popř. popis funkce vzduchového posilovače spojky? Nebo dokázal by to někdo stručně a výstižně popsat? Jedná se mi o DAF 85, r.v. cca 2004, ale funkce je podobná i u jiných náklaďáků. Konkrétně bych potřeboval vědět, jestli se posilovač mohl poškodit prošlapáváním spojkového pedálu (při řazení) v době, kdy byl nízký tlak vzduchu v soustavě, popř. bylo auto zcela bez vzduchu.
Díky předem.
-
- Příspěvky: 134
- Registrován: sob led 31, 2009 4:50 pm
- Bydliště: Olomouc
Jisté je,že to výrobci zakazují,šlapat na spojku dokud není dosažen provozní tlak vzduchové soustavy...Většinou se váleček "prostřelí" ,přestane vystavovat a začne z něj téct kapalina
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
- Bydliště: Mělnicko
Díky všem. Kolaps nastal při jízdě, "načnutý" mohl být posilovač už předtím, u toho jsem nebyl. Na odbrždění stačí tlak kolem 6 (i méně), na správnou funkci posilovače je to zřejmě málo.
Právě proto mě zajímalo to schéma nebo popis, jak to uvnitř posilovače chodí, kdy a jak se k tlaku kapaliny přidá vzduch atd. Ale nic jsem zatím nenašel.
Právě proto mě zajímalo to schéma nebo popis, jak to uvnitř posilovače chodí, kdy a jak se k tlaku kapaliny přidá vzduch atd. Ale nic jsem zatím nenašel.
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
- Bydliště: Mělnicko
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
DUNLOPe snad Ti to pomůže:
http://www.wabcoindiaportal.com/ser_man ... e_rev5.pdf
Prošlápnout to jde při malém tlaku(Tatra), jednou jsme měli problém s vidličkou na spojku u MANu- měla vybité oka a chod tyčky z posilovače byl velký a kapalina začala unikat přes odfuk během několika šlápnutí
http://www.wabcoindiaportal.com/ser_man ... e_rev5.pdf
Prošlápnout to jde při malém tlaku(Tatra), jednou jsme měli problém s vidličkou na spojku u MANu- měla vybité oka a chod tyčky z posilovače byl velký a kapalina začala unikat přes odfuk během několika šlápnutí
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Přeložil jsem to pomocí překladače Google str 9 , 10, 11, nevím jak DAF ,ale u MANu se musí zkalibrovat posilovač přes PC, na té tyčce je namontovaný senzor
Účel Indikátor opotřebení:
Pro zajištění vizuální indikaci opotřebení od spojky.
Operace :
?? Indikátor opotřebení je nedílnou součástí těla spojky servo.
?? Indikátor opotřebení tyč je držen vnitřního tření systému, a to
dosedá na pohybující se píst spojky-servo.
?? Indikátor opotřebení tyč bude promítat více, když je spojka
opotřebované.
?? Spojka Opotřebení může být hodnocena na základě měření propasti mezi
samosvorné podložka a plastové tělo indikátoru (Zn. Fig.A).
Když jsme měli upravit indikátor opotřebení:
?? Při montáži spojky-servo ve vozidle.
?? Při výměně Indicator - Výchozí nastavení:
Při montáži spojky-servo ve vozidle:
?? Spojka-servo se dodává s indikátorem opotřebení v plně
zasunuté poloze, jak je znázorněno v Fig.A.
?? Výchozí nastavení musí být provedeno po dokončení obutí
spojka-servo vozidla (bydlení nebo Bracket). (Zn. Fig.B).
?? Po montáži spojky serva, zatlačte pojistnou podložku na tyč
sám, dokud se nedostane do kontaktu s tělem indikátoru.
Tato pozice se nazývá pozice "0" (Fig.C)měně spojka ve vozidle během provozu.
?? Při výměně spojky během provozu:
Když je nová spojky připojen, pak se indikátor opotřebení tyč píst
ve své původní poloze. Po montáži zatlačte tyč spolu s podložkou
dovnitř, dokud se nedostane do kontaktu s pístem. Někdy se
podložka indikátoru opotřebení je uhasit, když je tyč tlačil, dokud
píst, v takovém případě nová podložka (vnitřní star podložka), že je
shromáždili na tyči po stisknutí.
Účel Indikátor opotřebení:
Pro zajištění vizuální indikaci opotřebení od spojky.
Operace :
?? Indikátor opotřebení je nedílnou součástí těla spojky servo.
?? Indikátor opotřebení tyč je držen vnitřního tření systému, a to
dosedá na pohybující se píst spojky-servo.
?? Indikátor opotřebení tyč bude promítat více, když je spojka
opotřebované.
?? Spojka Opotřebení může být hodnocena na základě měření propasti mezi
samosvorné podložka a plastové tělo indikátoru (Zn. Fig.A).
Když jsme měli upravit indikátor opotřebení:
?? Při montáži spojky-servo ve vozidle.
?? Při výměně Indicator - Výchozí nastavení:
Při montáži spojky-servo ve vozidle:
?? Spojka-servo se dodává s indikátorem opotřebení v plně
zasunuté poloze, jak je znázorněno v Fig.A.
?? Výchozí nastavení musí být provedeno po dokončení obutí
spojka-servo vozidla (bydlení nebo Bracket). (Zn. Fig.B).
?? Po montáži spojky serva, zatlačte pojistnou podložku na tyč
sám, dokud se nedostane do kontaktu s tělem indikátoru.
Tato pozice se nazývá pozice "0" (Fig.C)měně spojka ve vozidle během provozu.
?? Při výměně spojky během provozu:
Když je nová spojky připojen, pak se indikátor opotřebení tyč píst
ve své původní poloze. Po montáži zatlačte tyč spolu s podložkou
dovnitř, dokud se nedostane do kontaktu s pístem. Někdy se
podložka indikátoru opotřebení je uhasit, když je tyč tlačil, dokud
píst, v takovém případě nová podložka (vnitřní star podložka), že je
shromáždili na tyči po stisknutí.
Díky za názory a Mechošovi i za odkaz.
Než odešel posilovač, šel pedál spojky vcelku zlehka, i když byl tlak kolem 6. Žádné "násilí" se nekonalo, přesto se pedál po cca půl hodince po výměně posilovače propadnul. Když to porovnám třeba s některými T815, nějak mi to nesedí. U velké části chodí pedál vcelku lehce, ale u některých je třeba na pedál opravdu silně šlapat i při plném tlaku vzduchu a žádné "prošlápnutí" posilovače se nekoná. Přece to musí něco vydržet, ne?
Než odešel posilovač, šel pedál spojky vcelku zlehka, i když byl tlak kolem 6. Žádné "násilí" se nekonalo, přesto se pedál po cca půl hodince po výměně posilovače propadnul. Když to porovnám třeba s některými T815, nějak mi to nesedí. U velké části chodí pedál vcelku lehce, ale u některých je třeba na pedál opravdu silně šlapat i při plném tlaku vzduchu a žádné "prošlápnutí" posilovače se nekoná. Přece to musí něco vydržet, ne?
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Původní posilovač sloužil dobře (minimálně rok mně, možná i několik let předtím), poté odešel.
Proběhla výměna v servisu za repasovaný kus - vydržel týden.
Opět výměna za další repasovaný kus - vydržel půl hodiny.
Servis neznačkový, repasované posilovače si obstarávají sami.
Únik kapaliny z nádobky neznatelný, na posilovači nebylo vidět, že by po něm něco teklo. Jinak suchý nebyl, jelikož byl ještě umaštěný po montáži a odvzdušňování hydrauliky. Z toho posledního navíc po kolapsu syčel vzduch, z předchozího ani z původního nesyčel.
Servis vidí problém v tom, že auto nenafouká úplně do plna (prý netěsnosti a vychozený kompresor, ale možná jen blbnou budíky).
Každopádně díky za ochotu. Až po svátcích otevřou, budeme to muset nějak vyřešit.
Proběhla výměna v servisu za repasovaný kus - vydržel týden.
Opět výměna za další repasovaný kus - vydržel půl hodiny.
Servis neznačkový, repasované posilovače si obstarávají sami.
Únik kapaliny z nádobky neznatelný, na posilovači nebylo vidět, že by po něm něco teklo. Jinak suchý nebyl, jelikož byl ještě umaštěný po montáži a odvzdušňování hydrauliky. Z toho posledního navíc po kolapsu syčel vzduch, z předchozího ani z původního nesyčel.
Servis vidí problém v tom, že auto nenafouká úplně do plna (prý netěsnosti a vychozený kompresor, ale možná jen blbnou budíky).
Každopádně díky za ochotu. Až po svátcích otevřou, budeme to muset nějak vyřešit.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů