Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
DUNLOP
Příspěvky: 87
Registrován: ned úno 20, 2011 1:59 pm
Bydliště: Nová Ves+auto

Posilovač spojky (DAF CF 85)

Příspěvek

Zdravím pánové.
Neměl byste někdo schéma popř. popis funkce vzduchového posilovače spojky? Nebo dokázal by to někdo stručně a výstižně popsat? Jedná se mi o DAF 85, r.v. cca 2004, ale funkce je podobná i u jiných náklaďáků. Konkrétně bych potřeboval vědět, jestli se posilovač mohl poškodit prošlapáváním spojkového pedálu (při řazení) v době, kdy byl nízký tlak vzduchu v soustavě, popř. bylo auto zcela bez vzduchu.
Díky předem.
pon pro 21, 2015 11:59 pm

truckservis24
Příspěvky: 134
Registrován: sob led 31, 2009 4:50 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvek

No to se posrat mohl kvůli tomu vzduchu,ale není žádná vyjímka,že zemře i "normálně".Je to jenom technika.
Od doby,kdy vynalezli peníze,mi nemusíte za mou práci děkovat.
úte pro 22, 2015 12:11 am

Uživatelský avatar
DUNLOP
Příspěvky: 87
Registrován: ned úno 20, 2011 1:59 pm
Bydliště: Nová Ves+auto

Příspěvek

Že může odejít je mi jasný, každopádně tenhle vydržel zhruba půl hodiny. Nejde mi do hlavy, jakým způsobem by k poškození nízkým (žádným) tlakem mohlo dojít. K takovému závěru došel servis.
úte pro 22, 2015 12:26 am

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Jisté je,že to výrobci zakazují,šlapat na spojku dokud není dosažen provozní tlak vzduchové soustavy...Většinou se váleček "prostřelí" ,přestane vystavovat a začne z něj téct kapalina :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte pro 22, 2015 8:02 pm

cestovatel110
Příspěvky: 445
Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

Díky vzduchu Ti jde pedál lehce,pokud se najde šikula,který to veme natvrdo bez vzduchu,prošlápne gumičku,stará známá věc.Muselo se Vám to povést na místě,bez vzduchu by jste auto měli zabržděný
úte pro 22, 2015 10:48 pm

Uživatelský avatar
DUNLOP
Příspěvky: 87
Registrován: ned úno 20, 2011 1:59 pm
Bydliště: Nová Ves+auto

Příspěvek

Díky všem. Kolaps nastal při jízdě, "načnutý" mohl být posilovač už předtím, u toho jsem nebyl. Na odbrždění stačí tlak kolem 6 (i méně), na správnou funkci posilovače je to zřejmě málo.
Právě proto mě zajímalo to schéma nebo popis, jak to uvnitř posilovače chodí, kdy a jak se k tlaku kapaliny přidá vzduch atd. Ale nic jsem zatím nenašel.
stř pro 23, 2015 12:36 am

cestovatel110
Příspěvky: 445
Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

záleží jak je naštelovaný ventil,do sedačky,spojky,případně řazení jde vzduch až naposledy
stř pro 23, 2015 5:22 am

stř pro 23, 2015 9:11 am

Mechoš
Příspěvky: 200
Registrován: čtv úno 04, 2010 4:57 pm

Příspěvek

DUNLOPe snad Ti to pomůže:
http://www.wabcoindiaportal.com/ser_man ... e_rev5.pdf
Prošlápnout to jde při malém tlaku(Tatra), jednou jsme měli problém s vidličkou na spojku u MANu- měla vybité oka a chod tyčky z posilovače byl velký a kapalina začala unikat přes odfuk během několika šlápnutí
pát pro 25, 2015 5:37 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Co tam píšou anglicky ohledně tý tyčky ( asi kontrolní) z umělý hmoty ?
pát pro 25, 2015 8:55 pm

Mechoš
Příspěvky: 200
Registrován: čtv úno 04, 2010 4:57 pm

Příspěvek

Přeložil jsem to pomocí překladače Google str 9 , 10, 11, nevím jak DAF ,ale u MANu se musí zkalibrovat posilovač přes PC, na té tyčce je namontovaný senzor
Účel Indikátor opotřebení:
Pro zajištění vizuální indikaci opotřebení od spojky.
Operace :
?? Indikátor opotřebení je nedílnou součástí těla spojky servo.
?? Indikátor opotřebení tyč je držen vnitřního tření systému, a to
dosedá na pohybující se píst spojky-servo.
?? Indikátor opotřebení tyč bude promítat více, když je spojka
opotřebované.
?? Spojka Opotřebení může být hodnocena na základě měření propasti mezi
samosvorné podložka a plastové tělo indikátoru (Zn. Fig.A).
Když jsme měli upravit indikátor opotřebení:
?? Při montáži spojky-servo ve vozidle.
?? Při výměně Indicator - Výchozí nastavení:
Při montáži spojky-servo ve vozidle:
?? Spojka-servo se dodává s indikátorem opotřebení v plně
zasunuté poloze, jak je znázorněno v Fig.A.
?? Výchozí nastavení musí být provedeno po dokončení obutí
spojka-servo vozidla (bydlení nebo Bracket). (Zn. Fig.B).
?? Po montáži spojky serva, zatlačte pojistnou podložku na tyč
sám, dokud se nedostane do kontaktu s tělem indikátoru.
Tato pozice se nazývá pozice "0" (Fig.C)měně spojka ve vozidle během provozu.
?? Při výměně spojky během provozu:
Když je nová spojky připojen, pak se indikátor opotřebení tyč píst
ve své původní poloze. Po montáži zatlačte tyč spolu s podložkou
dovnitř, dokud se nedostane do kontaktu s pístem. Někdy se
podložka indikátoru opotřebení je uhasit, když je tyč tlačil, dokud
píst, v takovém případě nová podložka (vnitřní star podložka), že je
shromáždili na tyči po stisknutí.
sob pro 26, 2015 7:23 am

Uživatelský avatar
DUNLOP
Příspěvky: 87
Registrován: ned úno 20, 2011 1:59 pm
Bydliště: Nová Ves+auto

Příspěvek

Díky za názory a Mechošovi i za odkaz.
Než odešel posilovač, šel pedál spojky vcelku zlehka, i když byl tlak kolem 6. Žádné "násilí" se nekonalo, přesto se pedál po cca půl hodince po výměně posilovače propadnul. Když to porovnám třeba s některými T815, nějak mi to nesedí. U velké části chodí pedál vcelku lehce, ale u některých je třeba na pedál opravdu silně šlapat i při plném tlaku vzduchu a žádné "prošlápnutí" posilovače se nekoná. Přece to musí něco vydržet, ne?
ned pro 27, 2015 11:43 pm

Mechoš
Příspěvky: 200
Registrován: čtv úno 04, 2010 4:57 pm

Příspěvek

DUNLOPe ten posilovač jste si měnili sami nebo servis? Posilovač byl od nich a nebo z obchodu? Čína nebo origo? A byl vidět někde únik kapaliny a nebo byl suchý. Každopádně bych ho reklamoval a nebo rozebral a podíval se co se tam stalo - může jít o špatně smontovaný kus.
pon pro 28, 2015 5:16 am

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Taky hodně záleží jak chodí spojkové ložisko , jestli na té trubce je to namazaný nebo to drhne nasucho, vysypané ložisko či futro na vydličce , nebo probouchaný futyrko co do něj zapadá tyčka z posilovače .
pon pro 28, 2015 7:48 pm

Uživatelský avatar
DUNLOP
Příspěvky: 87
Registrován: ned úno 20, 2011 1:59 pm
Bydliště: Nová Ves+auto

Příspěvek

Původní posilovač sloužil dobře (minimálně rok mně, možná i několik let předtím), poté odešel.
Proběhla výměna v servisu za repasovaný kus - vydržel týden.
Opět výměna za další repasovaný kus - vydržel půl hodiny.
Servis neznačkový, repasované posilovače si obstarávají sami.
Únik kapaliny z nádobky neznatelný, na posilovači nebylo vidět, že by po něm něco teklo. Jinak suchý nebyl, jelikož byl ještě umaštěný po montáži a odvzdušňování hydrauliky. Z toho posledního navíc po kolapsu syčel vzduch, z předchozího ani z původního nesyčel.
Servis vidí problém v tom, že auto nenafouká úplně do plna (prý netěsnosti a vychozený kompresor, ale možná jen blbnou budíky).
Každopádně díky za ochotu. Až po svátcích otevřou, budeme to muset nějak vyřešit.
úte pro 29, 2015 5:08 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů