Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Sedlák
Příspěvky: 3
Registrován: ned led 10, 2016 9:51 pm
Bydliště: Kardašova Řečice

Výběr vozu 4x4

Příspěvek

Ahoj, jsem tady nový, tak případně promiňte hloupý dotaz. Nejsem profík a neživím se autodopravou, uvažuji však o pořízení náklaďáku s pohonem všech kol, drobně podnikám v komunálu, zahradnictví, v sezoně i v lesnictví, drobně hospodařim a rekonstruji stary statek: takže bych uplatnil při přepravě zeminy, stromů, dřeva, štěrku, balíků sena, účelové mechanizace za traktor atd. Představuji si obratný auto který mě nenechá viset, když sjedu 100metrů ze silnice v lese nebo na staveništi a zároveň mě nesežere, s užitečnou nosností cca 4-5tun. Výběr není velký: samozřejmě jsem koukal po Liazu, je dostupná a lze sehnat díly, ale zdá se mi pro moje účely zbytečně velká a že mě sežere, Avii nechci a ve 4x4 jich je pramálo, v Německu jsem koukal na starší Unimogy a Many s kabinou z LT, jenže většinou jsou s krátkym rozvorem, tudíž i korbou a nosnost mají jen okolo 2500kg. Měl jsem sklopku Man VW 8.136, šestiválec, jednoduchý a usporný stroj, ale stále jsme někde viseli. Máte další nápady? Kde hledat? Zkušenosti a rady? Děkuji
pon led 11, 2016 10:14 am

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2144
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pokud je Liaz velký, tak pak hledat v kategorii Avie, Eurocargo apod.
Ovšem výběr bude velmi omezený, já bych šáhl po Liazce.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
pon led 11, 2016 10:36 am

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Možná to bude rada k ničemu, ale když je potřeba sjízdnost, a aby to i něco uvezlo, tak co třeba nějaká starší Scanie, starší bývalý lesovůz?
Je to 6x6, prostupnost slušná, spotřeba nižší než Líza, a určitě bude i spolehlivější. A když se tam dodělá hydraulika na kontejner, tak bude i sklápěcí...
A nebo standart co tu u nás využívá do lesa skoro každý - vejda - Praga V3S, pěkná z vojenské uloženky i s hydraulikou a konťákem vyjde na cca 250tis.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
pon led 11, 2016 6:11 pm

tatrák pája
Příspěvky: 375
Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
Bydliště: praha

Příspěvek

Jistě bych šel do V3S, nemusíš řešit, kam zajedeš, kde se otočíš,odvezeš i 10 tun(vyzkoušeno),a jestli se bojíš, že nemá posilovač, tak na bazaru je V3S s ditroitem, má lehčí předek a menší spotřebu
pon led 11, 2016 6:28 pm

Sedlák
Příspěvky: 3
Registrován: ned led 10, 2016 9:51 pm
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek

Dekuji za nazory. V3S by byla supr, ale kdyz delame vysadbu, neumim si predstavit, ze bych se s tim treba dvakrat otocil Budejovice-Praha, to bych zas resil dopravcem, proto hledam jestli neni neco, co by mi poslouzilo ve vsem. Idealni stroj, co jsem nasel, je Steyr 12m18, ale to je trochu jina cenova kategorie :(
pon led 11, 2016 8:46 pm

pon led 11, 2016 9:17 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Tato váhová kategorie je problém.Buďto V3S do lesa a delší cestu si nechat dovézt smluvně,nebo něco takového,8miválec tě nesežere,v terénu no problem,na silnici pluješ na měchách,jak v limuzíně http://www.tipcars.com/nakladni-tatra/t ... 21567.html , Liaz 4x4 v žádném případě,ne že by tě to sežralo,ale na silnici v tom zblázníš a hlavně budeš víc opravovat než jezdit...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon led 11, 2016 10:39 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Land Rover defeder neb.discovery td 5 navijáky atd. nosnost na tažné 3t cca 200 tis kč + vlek sklápěcí dvě osy 2.2 t nosnost cca 100 tis kč žádné mýto nízká pojistka a ty Budějice otočit 2x v vyjde to levněji.
pon led 11, 2016 10:50 pm

Sedlák
Příspěvky: 3
Registrován: ned led 10, 2016 9:51 pm
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek

Terenakem a vlekem jsem to resil do ted take a vysledek byla spojka kazdej druhej rok...
stř led 13, 2016 6:27 pm

tatrák pája
Příspěvky: 375
Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
Bydliště: praha

Příspěvek

Teréňák s vlekem 3t přestává být teréňákem. Dotyčný poptává NA 4x4, asi má důvod.Pokud za auto cca 2t dáš vlek 3t, máš průjezdnost cca dodávky 4x2 se spotřebou avie. Toto máme v práci denně.
stř led 13, 2016 7:56 pm

Uživatelský avatar
Tomas46
Příspěvky: 69
Registrován: pát led 16, 2009 2:01 pm
Bydliště: Kolín

Příspěvek

http://auto.bazos.cz/inzerat/56563550/I ... er-4x4.php

jen si dát pozor, byl jsem se na takové 4x4 podívat v Ostravě a má to hrozně krátké řazení. Jízda max 65-70km/h :-) Jinak průjezdnost super 4x4 všechny uzávěrky atd..
Mercedes atego JNK
Scania R + Schwarzmüller
JCB 4CX

www.bagry-kolin.cz
úte led 26, 2016 10:09 pm

Der Sankte
Příspěvky: 768
Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Jestli umíš alespoň základy němčiny, tak se zkus podívat tady: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/lkw-u ... imitation=

Dají se tam najít i zajímavé kousky, na té stránce v odkazu jsou čtyřkolky, valníky s rukou. Mně osobně se líbí třetí inzerát, ten MAN :wink:
stř led 27, 2016 7:42 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 40 hostů