Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Jaké auto
Jaké by jste mi doporučili nákladní auto (valník s hydraulickou rukou + točnicový přívěs) s nosností mezi 25 a 30t. Jezdím do 100 km denně a bud rozvážím stavební materiál na stavby a nebo zásobuji stavebniny. Moje představa, je přibližně pět let stará souprava a nájezdem do 500 000km. Máte někdo zdušenost nebo doporučení, případně tip, kde ojeté auto koupit a jaká bývá cena?
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Ja mel Scanii r.v. 2005 a byl jsem spokojenej jak zelva akorat dej pozor na najety km u HR. Musis pripocitat motohod ktery si prevedes na km. Ja mel na Scanii najeto 300 tkm ale v prepoctu s motohod mel motor najeto 450 tkm. Protoze na provoz HR se pridavaly otacky motoru a holka slapala denne 2-3 hodiny. (podle otacek motoru pri jako nejvyssim zarazenym rychlostnim stupni holka mela upalovat spravne cca 60-70km/h). Puvodne ta HR byla lesacka ja sedel nahore jak na rozhledne a mala rotator. Potom jsem jezdil i s dalkou atd a to uz bylo onicem. Jinak delka ruky 15,8 metru a nosnost vrdle auta 4t a na koncaku 0,35t. TAk vybirej. To jsou pouze moje zkusenosti
Takováhle souprava do 5 let stáří stojí raketu, kterou na své práci podle mého názoru nezaplatíš... Podíval bych se po co možná nejzachovalejším autě EURO3 6x2 (raději bez 3. natáčecí) s co nejnižší boudou a rukou výkonově okolo 15t/m a 3 hydr. výsuvy. Značka je jedno, záleží na stavu. 3 osý vlek má opodstatnění při navážení materiálu do stavebnin za předpokladu, že Ti to někdo zaplatí... Náklady od výrobců jsou v naprosté většině do 24t a na to 2 osý vlek stačí (pokud není na autě jeřáb ). Bude to jezdit po stavbách, tzn. plechové nárazníky, světlá výška, oko na tahání a podobně jsou výhody, které se u takových aut cení...) Napiš cenu co jsi ochoten investovat a můžem se podívat... Pokud začínáš tak si kup raději starší a lacinější, než se zaúvěrovat... Dokud nebudou výkonově zpoplatněné všechny silnice, tak na tuhle práci nemá 5ti leté auto opodstatnění. Pro Tebe bude důležitější dobrá ruka...
auto si podle mě ve stavebninách samo od sebe nikdy nevydělá, ale je to nutná služba pro zákazníky. V průměru se jezdí rozvážet do 15km a za skládání se dá účtovat 50kč za paletu. Přičemž složení té palety zabere v jednom člověku s rukou bez dálkového ovládání skoro 10 minut. Dá se říct, že to co se dá účtovat jako doprava zaplatí maximálně mzdu řidiče. Výrobci stavebního materiálu poskytují na vlastní dopravu slevu okolo 130kč/t na 50km. Proto chci vlek s velkou nosností, abych využil drahé auto i jinak a tím zmenšil náklady, které na něj budu doplácet. Konfigurace, kterou jsem v úvodu napsal, je sice může zdát drahá, ale v konečném výsledku nejekonomičtěší. Co se týče staří, tak bych rád, aby alespoň deset let fungovalo.
Nyní mám ještě po tátovi 20 let staré auto s rukou starou 10let bez vleku, které už budu muset vyměnit.
Na auta už nějakou dobu koukám na různych bazarech - třeba czechmat a podobně. Něco se dá sehnat. Libí se mi Skanie a VOLVA, ale prý Many jsou poruchové. Třínápravové vleky nikde pořádně sehnat nemůžu. To co vidím po bazarech - třeba v Roudnici - to sou 20 let starý Panavy v ne úplně dobrém stavu za 150 tisíc. Vlek se stářím deset let sem ještě nenarazil. Skoro si říkám, jestli vlek není lepší koupit nový.
Nyní mám ještě po tátovi 20 let staré auto s rukou starou 10let bez vleku, které už budu muset vyměnit.
Na auta už nějakou dobu koukám na různych bazarech - třeba czechmat a podobně. Něco se dá sehnat. Libí se mi Skanie a VOLVA, ale prý Many jsou poruchové. Třínápravové vleky nikde pořádně sehnat nemůžu. To co vidím po bazarech - třeba v Roudnici - to sou 20 let starý Panavy v ne úplně dobrém stavu za 150 tisíc. Vlek se stářím deset let sem ještě nenarazil. Skoro si říkám, jestli vlek není lepší koupit nový.
Rozdíl mezi 2 nebo 3 osým vlekem jsou 3 tuny užitečnýho zatížení (souprava buď 44 nebo 48t a ten tříosák je zhruba o tunu těžší) tak si musíš říct ty jak často máš možnost využít dotace na tunu a jestli se Ti to vyplatí... Takové auto má nosnost 12-13t a dvouosák 14t, tříosák 17t. On by tříosák mohl uvézt technicky ještě víc, ale jsi omezený celkovou vahou soupravy pokud nebudš mít vyjímku a to je pro mě pole neorané. Při vážení náprav je tříosák samozřejmě ve výhodě.
Těhle aut tu na trhu moc není, spíš se podívej co mají u našich západních sousedů na mobile.de. A co ta ruka co máš, vyhovuje? Že by se třeba vzal jen podvozek z nějakého BDFka.
Těhle aut tu na trhu moc není, spíš se podívej co mají u našich západních sousedů na mobile.de. A co ta ruka co máš, vyhovuje? Že by se třeba vzal jen podvozek z nějakého BDFka.
To Venca R:
to první je jen 340k což je do plný soupravy málo, ruka zbytečně silná na stavebniny... Nikdy bych nešel do dvounápravovýho auta, z důvodu toho, že bych v případě rozpřahání musel 2x překládat...
to druhý už je lepší, ale montáž ruky za kabinou je nevýhoda a valník je moc dlouhý. Horší na zajíždění do dvorů a musel by být i kratší vlek, aby se vešel do povolené délky soupravy. 380 už taky není moc.
to první je jen 340k což je do plný soupravy málo, ruka zbytečně silná na stavebniny... Nikdy bych nešel do dvounápravovýho auta, z důvodu toho, že bych v případě rozpřahání musel 2x překládat...
to druhý už je lepší, ale montáž ruky za kabinou je nevýhoda a valník je moc dlouhý. Horší na zajíždění do dvorů a musel by být i kratší vlek, aby se vešel do povolené délky soupravy. 380 už taky není moc.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
tak 2006-2008 je schůdný od 2010 to je 100 tis eur a výš když i vlek, a nic moc v nabídce není
když jetý a chceš to na 48t celkové tak Holandsko, Belgie, Dánsko, němci budou mít celkovou max 44
tak 2006-2008 je schůdný od 2010 to je 100 tis eur a výš když i vlek, a nic moc v nabídce není
když jetý a chceš to na 48t celkové tak Holandsko, Belgie, Dánsko, němci budou mít celkovou max 44
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů