Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
vladin
Příspěvky: 7
Registrován: pon kvě 06, 2013 9:44 am
Bydliště: Slovensko

teplota prevodovky

Příspěvek

Nazdar kolegovci, prosím Vás akú teplotu má mať manuálna prevodovka ZF 16 s intardérom ?
úte bře 15, 2016 10:06 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

asi tak, intarder je chlazený vodou z motoru a ta má teplotu + - 70 st a více. Dle zkušenosti, musíš na ní udržet ruku !
úte bře 15, 2016 10:25 pm

vladin
Příspěvky: 7
Registrován: pon kvě 06, 2013 9:44 am
Bydliště: Slovensko

Příspěvek

to mi je jasne, lenže niekto tvrdí že to má mať 80 stupňov a niekto že iba 50 stupňov. Ruku na nej neudržím, ale keď porovnám teplotu hadice s vodou a teplotu prevodovky tak sú zhruba jednako horúce.
úte bře 15, 2016 11:05 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11911
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

vladin.... řešíš nesmysly .... olej se hřeje až na cca 150 když jede retarder naplno ..... a určitě na tom nemáš ruku když brzdíš 400 a víc kilowatama :wink: :D
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob bře 19, 2016 4:04 am

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Souhlasím s martinem,ten brzdící výkon je tam obrovský,přenos tepla taktéž,proto je chlazená vodou,aby se neuvařila,takže i když na ní ruku po brždění neudržíš,neměl by to být problém :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
sob bře 19, 2016 11:19 am

fialakojetin
Příspěvky: 102
Registrován: sob zář 03, 2011 9:26 pm
Bydliště: petrovice

Příspěvek

Když zastavíš motor, tak stojí i voda a tudíž se intardér neochladí.
Jinak je vše chráněno řídící jednotkou proti přehřátí.
Já osobně bych teplotu neřešil.
Ale přál bych vám vidět střeva retarderu - intarderu, když se zanedbává výměna a kvalita oleje.
sob bře 19, 2016 8:31 pm

vladin
Příspěvky: 7
Registrován: pon kvě 06, 2013 9:44 am
Bydliště: Slovensko

Příspěvek

Chlapi ďakujem Vás za odpovedi, a prajem hodne štastných kilometrov
ned bře 20, 2016 11:26 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 hostů