Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

s tou zárukou to není jednoznačný, koupil jsem 4 letý Premko 6x2 EEV, auto na kterým byla předplacená 5ti letá max záruka na vše, pátý rok záruky odešla převodovka že zapoměli v servisu dolít olej jak dělali gufero kardanu, bylo kolem toho nějaký přehadování ale nakonec to opravili v záruce, no a měsíc před koncem 5ti leté záruky odešla laboratoř výfuku, a dali taky novou, i když napřed vymýšleli taky nějaký scénáře jako že ta laboratoř co je na autě není origo

takže záleží asi jak trefíš, ale pokud tu prodlouženou záruku majitel zaplatil a ty to od něj s tím kupuješ, tak nevidím důvod proč by to nemělo platit změnou majitele
pát říj 28, 2016 12:44 pm

tomspajk
Příspěvky: 163
Registrován: pon pro 31, 2012 11:11 am
Bydliště: ..

Příspěvek

atw: vtip je v tom že Ti to za tu zůstatkovou nikdy neprodají. Reálně to je tak, že Ti to často neprodají za žádnou cenu. Mají už dopředu na ty auta nasmlouvané kupce, takže myšlenka - doplatím operák, auto bylo povedený kus - koupím si ho a rok/dva roky pojezdím - nereálné, tak to prostě nefunguje..
A ještě ten operák má uskalí v tom, že mají "předpokládaný stav" při vrácení, takže ohoblovaný gumy, brzdy, propálená sedačka, odřený lak - všechno Ti při vrácení doúčtují, samozřejmě ve fabrických cenách.
Navíc se s tou zůstatkovou cenou ani moc netají, ani s tím že vydělají "podruhé". Nicméně jistý rizika v tom pro ně jsou taky, pokud půjde ekonomika dolů tak mají spousty aut který nikdo nekoupí...

s tou zárukou je to jak to píšeš, první majitel, druhý nemá nic.

a když jsem porovnával nabídky na servisní smlouvy tak mám pocit ty dnešní auta vydrží tak 400tis km, pak už jen výdaje... Takže 1,5 mil km si myslím že je úplně mimo...
pát říj 28, 2016 12:46 pm

Rob82
Příspěvky: 235
Registrován: úte říj 15, 2013 6:11 pm
Bydliště: čr

Příspěvek

Vašku,
jsem čekal, že budeš reagovat. Ty bys mě ve svátek neposlal, Tě znám, jsi charakter :D .
O svátek a nedělu se fakt nebijem - to je dany. Pro vedení den jak každej jinej, akorát, že nás řidijou z gauča od televize (nebo od mořa z lehátka). Jenom občas zkontrolujou, jak mukli makají :D .
pát říj 28, 2016 7:29 pm

Das Auto
Příspěvky: 36
Registrován: pon pro 10, 2012 9:32 pm

Příspěvek

mé hodnocení s čím jezdím já, jde o MAN TGX 18.480 euro 6..co se týče exterieru, na první pohled je patrný pověstný německý konzervativní design, kdy hlavní podstatou, je zdokonalování nečeho co už bylo dříve navrženo, což se ostatně týká celého auta, žádný star wars se tu neodehravá a to ani v interieru, co rok MAN přichází s různým vylepšením nebo změnami, ale osobně čekám v blízké době new model. Zvenku když to vezmem odzadu, zadní světla klasika žárovky, zatím jsem měnil 1, nyní najeto cca 250 tis a to svítím "imrvére", blatníky mají pevnou konstrukci, neklepou se, něco to fakt vydrží ale jasný že záleží především na řidiči, nádrže na obou stranách 560 + 560 a AD Blue 60 l ta je u euro 6 na straně řidiče, odklápěcí spoilery pro přístup na lávku za kabinou taktéž na každé straně, schůdky k lávce od řidiče, celkem velký venkovní kastlíky též na každé straně, přední světla dobře svítí ikdyž těď nově možno objednat LED předek+zadek to už je jiná káva :dance:, auto se na boku hodně špiní a to i první dva schody do kabiny na tom třetím pohoda do bot voda neteče.
V kabině...sedačka ISRI, proti té nic, hodně možností nastavení, volant jde sklopit i povytáhnout, i tak to není ono, palubka se mi nelíbí příliš rovná, po všem a pro všechno se musíš natáhnout, vrchní kastlíky jsou 3, prostor OK, otvírání hrozný palcem a ukazováčkem zmáčkneš a tahem k sobě otvíráš..no stejný jak když si dáváš do pusy kroketu :D
postel super, velká,lamelový rošt..lednice v tý kabině docela zavazí, nejde zcela zasunout pod postel, takže když sedíš na postely máš mezi nohama...lednici :D jinak lednice spíš průměr.vstup USB i AUX jsou, ale na straně spolujezdce :?: moc robustní konstrukce zrcátek, dozadu výhled ok ale vpřed už často překáží.
samotná kapitola je rádio s navi,tu nepoužívám tak nevím ale to co se line za hrůzu z těch repro :pray: stejný jak když děda dal v neděli na parapet rádio a šel okopávat záhony,ale co člověk si zvykne ne?
Převodovka klasika 12 + plouživý chod + rychlá a pomalá zpátečka,z 12 na 11 a obráceně zrychlené řazení tudíž menší ztráta výkonu, funkce pomalé jízdy v koloně bez plynu pouze na volnoběh, vypínatelný kompresor,
Motor..480 PS a 2300 NM + funkce Power Torque dokáže přidat 200 NM, na nejvyšší dva kvalty a řazení musí být přeplé na manuál, funguje jak na nohu tak i na tempomat, taková moje klasika, celková váha 30 - 36 tun řadím Mohelničák na 11 max 10, jak je to do plna cca 41 - 42 tun hrnu to hore na 8 :driver: Jinak na jízdu velké pohodlí, motor fajne i spolehlivost dobrá zatím jen předepsaný servis..největší mínus za mě interier,plasty,ergonomie atd
čtv lis 10, 2016 12:16 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Skoda ze v Manu jeste nikoho nenapadlo schovat tu lednicku uplne at si clovek normalne sedne na postel.Jinak fajn auto.
Neřeším...
pát lis 11, 2016 9:04 am

jirkaman
Příspěvky: 124
Registrován: ned bře 14, 2010 8:38 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Das Auto: Po šesti letech ježdění s MANem jsem objevil ještě jednu zpátečku - je tam plouživá, R1 a R2, která se dá zařadit pouze manuálně z R1. Teď mám EURO 6 a zarazilo mě, že občas jsem měl při pomalé jízdě pocit, jako když zůstane viset spojka. To ale asi bude ta pomalá jízda na volnoběh. V návodu jsem se o tom nic nedočetl. Má to nějaká pravidla, kdy to jede a kdy to vyřadí na neutrál?
ned lis 13, 2016 12:07 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

Má to nějaká pravidla, kdy to jede a kdy to vyřadí na neutrál?
jistě .... :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned lis 13, 2016 3:29 am

Das Auto
Příspěvky: 36
Registrován: pon pro 10, 2012 9:32 pm

Příspěvek

Idle Speed Driving umožňuje pohodlnou jízdu při volnoběžných otáčkách. Díky této funkci může řidič nákladního automobilu řadit mimořádně přesně a citlivě, nebo pohodlně splynout s hustým provozem na dálnici. Po rozjetí vozidlo pokračuje v jízdě při nízkých volnoběžných otáčkách přibližně 600 ot/min, aniž by řidič musel šlapat na plynový pedál. Pokud točivý moment motoru dostupný při volnoběžných otáčkách nestačí, převodovka MAN TipMatic® 2 přeřadí na nižší rychlostní stupeň. Jakmile řidič sešlápne brzdový pedál, vypne se spojka.

Např. v koloně se stačí lehce rozjet na 5 - 10 km/h pustit plyn a pak to popojíždí jen na volnoběh
ned lis 13, 2016 12:31 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

tak Das fauwé :wink: to celkem přesně popsal ....využije se to hlavně na popojíždění v kolonách , kdy se ušetří neustále vystavování spojky .. u většiny aut to funguje do 6-8-ky pokud se auto rozjede a spojka "sepne" a ubere se plyn , zustane zařazený kvalt a auto jede na volnoběh , při ručním přeřazení (v manuálním modu) lze řadit nahoru a dolu dle rychlosti popojíždějící kolony , bez šlapání na plyn a elektronika si vše obstará sama.... i v přepnutí na automat to běží... aspon u volva
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned lis 13, 2016 3:20 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - part #6 - MAN TGX 18.480 XLX

Příspěvek

http://www.rajce.net/a13467884

MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - part #6 - MAN TGX 18.480 XLX

Nákladní auta MAN a speciálně tahače se současným designem kabin potkáváme na silnicích už šestnáctým rokem. Příznivci a fandové těchto trucků už pár let čekají na nějakou zásadnější změnu, ale zdá se, že vzhledem k nedávné premiéře nové Scanie, bude MAN u majitele obou značek (Volkswagen Group) v budoucnu spíše koncernovou dvojkou, podobně, jak tomu je u tandemu Renault/Volvo, s důrazem zejména na řadu lehkých nákladních aut v tonážích 7,5-18 tun. Inu, nechme se překvapit.

Třemošenského člena Hesti group a prodejce značky MAN, SP-KV auto s.r.o., navštěvuji kvůli zapůjčení demo tahače celkem pětkrát. I tak zde ale nejsem poprvé, jelikož už zkraje roku 2016 jsme na pobočce řešili technické parametry a možnosti dodávky speciálního dvoupatrového návěsu od firmy Langendorf. Hned po druhé návštěvě si odvážím stroj s registrací z března 2016, najeto necelých 40 tkm, se střední kabinou XLX, motorizací o 480-ti koňských silách a tahu 2300 Nm. Má radost z dalšího stroje v testu je však po třech dnech přerušena telefonátem dealera Tomáše Zazvonila se žádostí o vrácení auta, které je potřeba pro akutní řešení problému jednoho z dobrých zákazníků SP-KV. Neremcám a auto vracím s příslibem další zápůjčky zdarma a „popuštěním“ omezovače rychlosti z 85 na 89 km/h.

Při čtvrté návštěvě jsem pak při čekání na předávku auta „obsloužen“ samotným šéfem pobočky, Viktorem Švarcem, v podobě vlastnoručně připravené kávy a souhlasným komentářem ke dva dny staré volbě nového amerického prezidenta. God bless America! Ale raději zpátky k autu…

Tahač MAN má poměrně nadčasové a líbivé tvary zvenčí a totéž platí i o vnitřním uspořádání, kde převládla spíše usedlá a uhlazená ruka designérova. Kombinace černých a tmavě šedých plastů působí klidně, přístrojová deska je klasického střihu, všechny ovládací prvky najdete intuitivně, v autě se cítíte jako doma během několika minut. I střední velikost kabiny XLX působí prostorně a vzdušně, jen trochu více místa na několikacentimetrovém tunelu zabírá 35-litrová lednice, která z důvodu „vybrání“ kabiny v zadní části, nešla zapustit hlouběji pod spodní lůžko. Škoda. Zmíněná postel, a platí to i o té horní, je dostatečných rozměrů a velmi pohodlná díky lamelovému roštu. Kromě lepšího autorádia s navigací a dotykovým displejem je předváděcí auto celkem spoře vybaveno, ale podobně jak u Mercedesu je za příplatek možno pořídit velmi bohatou výbavu. Ty nejobyčejnější sedačky ISRI jsou sice celkem pohodlné, ale jsou čalouněny z části mikroplyší, která je velmi náročná na údržbu. Audiosystému chybí dobré podání basové složky a místo na subwoofer za spolujezdcem zeje prázdnotou. Ve voze najdete pouze jednu jedinou zásuvku rozměru cigaretového zapalovače, byť náš vůz byl vybaven i jedním USB a dvěma HELLA DIN napájecími přípojkami 12 a 24V (starý typ).

S autem je velmi příjemné a pohodlné svezení, kabina je dobře odhlučněna. Prodejcem zvolená kombinace tahavého motoru D26 s 480 HP a 2300 Nm (s funkcí „top torque“, která přidává dalších 200 Nm na 11. a 12. převodový stupeň), krátkého převodu v diferenciálu (2,71), pomocného hydraulického pohonu a vodního retardéru cílí spíše na zákazníka s kratšími trasami v náročnějších destinacích, než na polotěžkou dálkovou přepravu. Přesto je potřeba pochválit zátah motoru, který dosahoval, dle naměřených aktuálních hodnot točivého momentu, udávaných řídící jednotkou motoru, dokonce až na 2740 Nm. Převodovka TipMatic 2 Profi funguje bezproblémově, spojka je sice trochu pomalejší, ale o to citlivější a dá se říct, že je řazení rozhodně rychlejší, než s převodovkou manuální. Dalším bonusem je funkce „speed shifting“, která umožňuje zrychlené řazení mezi převodovými stupni 10, 11 a 12, což oceníte zejména při podřazování v kopci. Do samotného řazení si automat „nechá mluvit“ a je možno kdykoli ručně přeřadit, aniž by bylo nutno přepínat do manuálu. Volnoběžka „efficient roll“ je, zdá se, o něco chytřejší než u jiných značek. S prediktivním tempomatem funguje skvěle, v ostatních jízdních režimech vypíná jen výjimečně. Vodní retardér s motorovou brzdou má šest možných stupňů a známkuji opět na výbornou. Bohužel nebylo možno zjistit jak účinná je samotná dekompresní motorová brzda, jelikož retardér nelze ručně vyřadit z provozu a o použití té které pomocné brzdy si rozhoduje elektronika sama dle jízdního stylu a otáček motoru.

A jak si v MANu lebedili naši šoféři?

Kamil by inženýrům z Mnichova doporučil zapracovat na osvětlení kabiny, na umístění a tvaru lednice, na rychlosti převodovky, na vrzání zábrany spodního lůžka a na výměně informačního displeje z IQ 151 za nějaký alespoň z konce minulého století. Pochvaluje si ticho v kabině, jemnou spojku s klidnými rozjezdy a přál by si vybavenější sedačku.

Davidovým smyslům nelahodí rachotící jednopístový vzduchový kompresor, tužší servo, malý rozsah posunu spolujezdcovy sedačky, lednička bez osvětlení, ale zamiloval si spodní postel a zdvojená přídavná dálková světla.

Pavel: „Hezky to jede.“

MAN s krátkým rozvorem a jednou nádrží je prvním vozem, který se s pohotovostní hmotností vešel do 8 tun. Tedy muší váha, dalo by se říct. Dá se také říct, že mu vůbec nechutná roztok močoviny. Tou jsou zatím jediná dvě první místa pro MANa TGX. Se spotřebou už to tak slavné není a důvody jsou zřejmé. Dle informací z Třemošné bude někdy v půlce ledna 2017 k zapůjčení další demo vůz v kombinaci se 440 HP (2100/2300 Nm), bez retardéru a s diferenciálem „2,53“. Myslím, že to bude stát za zkoušku. Ale ještě před tím a do konce roku, doufám, stihneme test „horké karty“ Iveco Stralis XP…

Zajímavosti a foto auta - http://www.rajce.net/a13467884

Menu palubního počítače - https://youtu.be/Qe2xbQJsGos

FB stránky autora - https://www.facebook.com/210687762282068/



Obrázek
pát lis 18, 2016 11:37 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2144
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Opět pochvala za stručné, ale výstižné vyjádření dojmů. Nedáte si ještě pro úplnost repete se Scánií?
I když tam asi bude velkým odpuzovadlem vyšší cena nového modelu :(
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
sob lis 19, 2016 10:32 am

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Na druhou stranu je fajn,ze pokud je tak draha ta nova scanie,mam jistotu ze mi ji sef nekoupi.
Neřeším...
ned lis 20, 2016 11:44 am

vn 2000
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 26, 2014 10:04 pm
Bydliště: Humenne

Příspěvek

Zaujimave ze najmenej ohlasov a emocii po teste maju nemecke auta MAN a MB. :)
ned lis 20, 2016 12:34 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A to je asi spatne.Osobne bych hned vymenil FH 500za MAN D36....
Neřeším...
ned lis 20, 2016 3:36 pm

vn 2000
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 26, 2014 10:04 pm
Bydliště: Humenne

Příspěvek

Osobne proti MANu nic nemam. Je to velmi pohodlne auto!!! Mali sme TGA 6x2, 5star, tandem. Ze stale pouzivaju staru kabinu mi vobec nevadi ved to iste robi aj DAF (naco menit co je dobre :)) ale preco neupravia tu chladnicku a ulozenie ovladania automatu to nechapem??!! Teraz dokonca MAN facelift a zase nic vsetko po starom. U nas na vychode sa MAN velmi nepredava v HE doteraz ani jedna euro6tka.
ned lis 20, 2016 7:32 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů