Stránka 1 z 39

Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Napsal: pon srp 15, 2016 12:02 pm
od ATW service
Zdravím, páni kolegové! Vybírám také nového tahače do naší soupravy a i díky tématu M.Z. (výběr tahače a podvalu) bych rád navázal na problematiku "co, proč, jak a za kolik". Dealeři značek se dnes předhánějí v nabídkách, leckde lze zapůjčit demo vůz i zadarmo, tak jsem se rozhodl, že si pěkně během léta a podzimu 2016 všechno s mými šoféry vyzkoušíme na vlastní kůži a bez "kamioňáckejch" předsudků. :wink:
Pokud by Vás kohokoli zajímalo něco kolem zapůjčené techniky, technická data, míry, zkušenosti, prostě cokoli, dejte vědět, rád se pokusím zodpovědět nebo zjistit. Průběh "testů" budeme zveřejňovat na našem profilu https://www.facebook.com/210687762282068/ (díky za "lajky"), případně to mohu nakopírovat i sem. Tento týden začínáme se Scanií R450 Highline. Další v pořadí jsou Volvo, DAF, Mercedes a dostane se i na ostatní. Marek - ATW service.

Napsal: pon srp 15, 2016 12:27 pm
od ATW service
Pokud vynecháme exotické a zámořské značky, tak na silnicích starého kontinentu potkáváme především vozy DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault, Scania a Volvo. Výrobců tedy není příliš mnoho na to, abychom si před koupí nezašli ke každému z nich s prosbou o zajímavou cenovou nabídku, s dotazem na možnost zápůjčky demo vozidla a následným několikadenním testem na naší stálé přepravní trase …

A jaké budou testovací podmínky?

Trasa: Pravidelná trasa Plzeň-Mnichov a zpět vede přes hraniční přechod Folmava, dále pak kolem Chamu po B20 a A92. Jedná se o poměrně rovinatou trasu o celkové délce 600 km s vyváženým podílem všech druhů silnic (dálnice 28%, silnice mimo obec 38%, silnice včetně obcí 34%). Na této trase dosahujeme dlouhodobě průměrnou rychlost 68,5 km/hod.
Náklad: Speciál třínápravový dvoupatrový „double deck“ návěs Burgers o pohotovostní hmotnosti 10600 kg. Hmotnost nákladu se pohybuje mezi 8000-13500 kg, avšak v týdenních součtech jsou přepravené hmotnosti nákladu velice podobné a budou v testech zmíněny. Celková hmotnost soupravy 28-34 tun.

Další specifika: Na vozidle jsou vždy dva řidiči. Vzhledem ke vzdálenosti a hustotě provozu máme dojezdové časy 4:15-4:25 v jednom směru, tzn. jezdíme poměrně svižným tempem s plným využitím výkonu tahače, defensivní styl jízdy není, kvůli úspoře času, úplně na místě. Jezdíme v odpoledních a nočních hodinách, tedy v hustém i řídším provozu. Fůru děláme na otočku, takže v kabině nenocujeme, ovšem budeme, mimo jiné, hodnotit i pohodlí na lůžku za jízdy.

Jak jsou na tom trucky s emisní normou Euro 6 a poslední generací automatizovaných převodovek se spotřebou, uživatelskou přívětivostí, jízdním komfortem, pohodlím a cenou? Jak jsou na tom dealeři značek s ochotou, rychlostí a jednáním? Zajímá vás pohled kupujícího i uživatele? Sledujte náš facebook https://www.facebook.com/210687762282068/ a dozvíte se víc. Jako první z testovaných jsme na dvorek dovezli stroj Scania R450 Highline z plzeňské pobočky Scanwest Plzeň s.r.o. …

Napsal: pon srp 15, 2016 6:39 pm
od martin440
já tedy nevím, jestli chcete radu :D nebo jak, mě a kolegy určitě taky ..., jako řidiče, zajímají uplně jiné věci , než Vás dopravce, což je logické..... střetávají se v tomto případě rozdílné názory a potřeby ........ já jen, aby řeč nestála :wink: :D

P.S. ---- už sem dlouho nikoho nevytočil :smich: :mrgreen:

Napsal: pon srp 15, 2016 7:22 pm
od jozin
Scania je mala pro jednoho,a ne pro dva.Kabina zastarala dnes uz ulozne prostory pro dva nedostatecne.Motor 450 je dobra volba,kompromis cena vykon spotreba ok.Po te rovine co vy jezdite by se dalo cca 24litru jezdit,staci umet.Urcite bych preferoroval kabinu tu nejvetsi pro dva a stejne to bude malo.Treba FH 500XL.ma to sve muchy ale take se stim da jezdit svizne i ekonomicky.Daf ma taky starou boudu dnes,ze tam je nova maska a dvere bez pricek z toho nic extra nedela.Ale zas postel a prostor je ok.Jak budete jezdit Folmavou,kupte neco nemeckeho,mistni policajti to maji radi,treba Actros 48 gigaspace a mate klid.Pouze muj nazor,nefundovany.

Napsal: pon srp 15, 2016 8:06 pm
od vašek
hledisko výkonu bych asi moc neřešil, cokoliv nad 440 musí stačit, PRO DVA VĚTŠÍ KABINU


HLAVNĚ dostupnost servisu, dostupnost dílů, rychlost oprav, zaplatit garance na dobu leasingu

Napsal: úte srp 16, 2016 9:07 am
od ATW service
martin440: Poradit snad ani ne. Proto jsme se pustili do "testu". Napadlo mě ale, že by to mohlo zajímat i další momentálně tápavší dopravce/provozovatele/šoféry, protože poslední srovnávací test byl snad v roce 2014 (European Truck Challenge), kdy byly auta s emisní normou EURO 6 teprve druhým rokem na trhu, bylo to bez účasti všech výrobců a kdo ví, zda si automobilky svá pořadí v testu nezaplatily, když byly zvyklé se dohadovat i na prodejních cenách (nedávno pokutovaný kartel)... Dnes je technika zas o kus dál... Samozřejmě, žebříčky hodnot má provozovatel a šofér nastavené trochu jinak, ale slovo řidiče bude mít velkou váhu při rozhodování, co se nakonec pořídí, poněvadž u nás i "provozovatel" občas za volant usedá... :)

jozin: Ano, Scania je opravdu malá a už to zjišťujeme. :) U nás to ovšem není takový problém, protože chodíme do auta jako do práce, tedy odjede se fůra a vyspat, nebo lépe řečeno dospat, se chodíme domů. Se spotřebou za 24 litrů to asi nebude, ale moc daleko momentálně nejsme... Přes Folmavu jezdíme už více jak tři roky s Italama (IVECO), němečtí přátelé nás znají (a nechávají v klidu) už stejně dobře jako smečku od SPRINTU (mlékárenské cisternové soupravy MAN). :)

vašek: Dostupnost servisu, dostupnost dílů, rychlost oprav - samozřejmě prodejce ti naslibuje hory doly, protože oni jsou ti nejlepší... Tady celkem dobře fungují reference ostatních dopravců, ale budeme se snažit nahlédnout i pod tuhle "pokličku". Naší malou výhodou je, že auto bude jezdit hlavně odpoledne a v noci a v běžných pracovních hodinách bude "k dispozici" servisu...

Napsal: úte srp 16, 2016 12:39 pm
od jozin
Na scanii ma vzdy sral ren ,,optimisticky,,pocitac spotreba,udaj byl 19,real 24.Novove fh ukazuje temer presne co spali.Pokud v tom nikdo nespi kupte nejakou mrdku nizkou,vyhozene prachy za nejaky xl.Ten novy magnum vypada sice priserne a le jinak prej dobre,i cena,tak treba to.

nízká bouda

Napsal: úte srp 16, 2016 12:46 pm
od Krocan
...zase jsem slyšel nedávno názor, že jako ojeté, se velké boudy prodávají mnohem lépe, než malé.

Napsal: úte srp 16, 2016 2:04 pm
od M.Z.
Já téma určitě budu rád sledovat, u mně třeba byl limit výška kabiny, takže vysoké boudy se nevlezly pod mosty na trasách, co jezdíváme a občas se jezdí i do lesa.
Jinak bych upřednostnil vysokou budku, i když Highline ve Scanii nám na týdenní pobyt ve 2 postačoval, tím samo nechci říct, že by to v topce nebylo lepší.
A souhlasím s Krocanem, vysoké a vybavené budky se budou líp prodávat.

Pro mě i pro řidiče, je pořád Scania favorit č.1 a ani dnes bych nevybral jinak, ale nikdy neříkej nikdy, že...

Napsal: úte srp 16, 2016 7:06 pm
od vašek
já teda řeším jen tříosáky, za mě Renault, za stejný prachy oproti konkurenci pořídíš 520 motor, vnitřnosti Volvo....... záruku zaplatíš, image neřeším, ta mě neživí.....

a jelikož jdu rád proti proudu tak mám Magnuma a klidně bych si raději pořídil T520 než new Volvo

Napsal: úte srp 16, 2016 7:57 pm
od M.Z.
Mě Renault vůbec nepřesvědčil, 520k se projevovalo jak 450 a to bylo v 2ose.

Napsal: úte srp 16, 2016 8:12 pm
od JakubS
...no nevím nevím jestli vnitřnosti VOLVO jsou nejaká výhra :lol:

Napsal: úte srp 16, 2016 8:16 pm
od jozin
Naprosto trefne-ze to ma streva z FH neni plus ale minus.Tak kup iveco 480 e 6,vzadu mas stolik tak muzou mastit marias pocas nakladky a stoji par korun

Napsal: úte srp 16, 2016 9:16 pm
od vašek
hlavně že v tom oba sedíte :D



já teda krom keců na vzhled tady na foru zatím neslyšel nic kritickýho na nový rendly

Napsal: úte srp 16, 2016 10:16 pm
od JakubS
Právě proto asi víme o čem je řeč :wink: A co mi dali, to mi dali.