Stránka 30 z 39

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: čtv bře 02, 2017 9:44 pm
od Venca R
Já myslím, že to bude dobrý. Těším se na fotky

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: úte bře 07, 2017 11:19 am
od Das Auto

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: úte bře 07, 2017 9:49 pm
od ATW service
Zřejmě se jedná o test ETC 2016 časopisu VerkehrsRundschau.de:
- https://www.youtube.com/watch?v=VDw2cJXEDaw ,
- http://www.trucker.de/euro-truck-test-2 ... 62566.html ,
Akorát v tom českém "překladu" je pár "nejasností" a také nesedí výkony motorů testovaných aut...

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: úte bře 07, 2017 10:17 pm
od ATW service
Tak to mají špatně asi ti Němci a nebo jde úplně o jiný test... ;-)
Zde podrobněji k "Dopravním Novinám" http://flipbook.stuenings.de/verlag/etc ... x.html#p=1

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: pát čer 02, 2017 12:42 pm
od Pavell
Ahoj ATW servis,

jsem teď ve stejné situaci jako ty, takže jsem si rád přečetl tvoje poznatky a hodnocení. Mám za sebou 6 týdnů testování Actrose, TGX 460 a nové Scanie, každé auto 2 točky do Německa. Ještě mě čeká jako poslední Renault, taky na 2 týdny. Musím říct, z těchto zatím 3 aut mi spotřebou nová Scania 450 vyšla úplně stejně jak Mercedes 450, 25,5, l/100 km podle tankování, mám frigo a průměrná váha nákladu cca 15 t. Man je někde u 27l. Se všema autama jezdím dost eko, žádné závodění. Jízdně mi asi očekávatelně nejvíc sedí Scania, to je opravdu skvělé auto, ale Mercedes nijak nezaostává, obě auta mi přijdou dost podobná. Man má horší posaz za volantem a celkově míň místa v kabině, ale zas je nejtišší a má velmi pohodlný podvozek. Všechny auta mi přijdou dost udušené, moc nejedou, naopak převodovky jsou u všech 3 skvělé a nikdy jsem neměl potřebu řadit manuálně. (u Mana už byla 14st převodovka od Scanie) Uvidím co ještě Renault 520!

rozhodně bude dost těžké vybrat...

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: sob čer 03, 2017 11:18 pm
od martin440
Uvidím co ještě Renault 520!..to vubec nemá smysl si to pučovat ...piča...a hrozná ..šuplík :mrgreen: ale oceňuji Tvoji odvahu :lol:

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: ned čer 04, 2017 11:37 am
od M.Z.
:D ty tomu renckovi teda dáváš.
Až na pozici řidiče za volantem (což je ale zásadní prekérka) to zas tak hrozné nebylo, nicméně jezdit bych v tom nechtěl, pokud bych měl možnost volby.

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: úte čer 06, 2017 10:50 pm
od ATW service
Pavell: Ahoj, hodilo by se ještě udat třeba převodové poměry diferenciálů a kolik měla auta najeto. To pro lepší porovnání. Jinak Actros 1845 bude umět určitě lepší spotřebu než 1848 (3. místo v MTCH 2016) a pro naše přepravy by býval dostačoval, ale nijak nás tohle auto nezaujalo a pořizovací cena také nebyla extra zajímavá. Auta se pořád vyvíjí, stále se na nich něco mění a "vylepšuje". To platí i pro Mana, kterého si měl už zřejmě ve verzi efficient line 3 (?). Z tebou jmenovaných bych volil Scanii (na 15 tun a dálnice by stačilo i 410 HP), tipuji, že Renault 520 bude pocitově výrazně tahavější, ale taky nejžravější...

Jinak zdravím po nějakém čase i ostatní návštěvníky fóra s několika poznámkami a zkušenostmi majitele nového vozu. S naším Dafem máme najeto po čtyřech týdnech téměř 15 tkm. Díky konfiguraci (ALU kola, jedna nádrž 765l + 90l AdBlue, rozvor 3600 mm) se podařilo dosáhnout slušné celkové hmotnosti a vejít se do 8 tun. Auto váží přesně 7980 kg, vč. náplní.

Co se výbavy týká, žádné extra překvapení se nekoná, věděli jsme do čeho jdeme. Pochválit musím sedačky SUPER AIR, kombinace broušené kůže (VELUR) a látky byla lepší volba než hladké celokožené sedačky (nejvyšší "oranžový" model). Menší zklamání bylo z rádia Daf TNR (truck navigation radio). Myslel jsem si, že je naprosto běžné, pokud se hovoří o bluetooth ve spojení s autorádiem, že půjde přes rádio i telefonovat. U originál Daf rádia tomu tak není, po bluetooth lze pouze streamovat hudbu. Pozitivem při převzetí vozu bylo, že se podařilo domluvit ještě lepší cenu servisní smlouvy DAF CARE+ (6 standartních servisů za 3 roky, vč. výměny DPF), a to těsně pod 3.000,- Kč/měsíc, tedy o 400,- méně.

Provoz zatím bez problému, pokud nepočítám dvakrát výpadek dálkového ovládání centrálního zamykání v trvání dvou, resp. půlky dne. Problém bude buď v přijímači nebo jeho anténě (vysílače fungují) a stejně jak se objevil tak i z ničeho nic sám zmizel. Spotřeba paliva se pomalu usazuje. Z počátečních 30,5l jsme nyní někde na 29,4l/100 km a očekávám, že ještě o cca. 1-1,5l půjde dolu. Počítač spotřeby ukazoval po druhém natankování na decilitr přesně, nyní si o 0,5-0,6 litru nadržuje. Poslední spotřeba AdBlue je 1,26l/100 km a tankovat tak stačí po cca. 6000-6500 km.

Jelikož máme potkávací světlomety ve verzi LED, zaměnil jsem pro lepší vzhled i obrysové žárovky W5W v přídavných "sky lights" za ledkové OSRAM https://www.autodoplnky.cz/picture/shop ... it-003.jpg ,
Stejně tak děláme pokus i s výměnou H11 v přídavných dálkových za úspornější LED, které jsem zkušebně nahradil středně drahými/levnými ledkami NIGHTEYE (viz foto z výměny za bílého dne) https://www.nighteyeled.com/products/ni ... white-beam .
Při zkoušce na 12V zdroji se chovaly celkem dobře, v LKW se ale na 24V silně hřejí, větráčky běží ve vysokých otáčkách, až se vibrace slyšitelně přenáší přes lampy i do laminátové střechy Dafa SSC. Je otázkou, jak dlouho "přežijí". Dle informací řidičů svítí lépe do stran, do dálky hůře než H11, což je zřejmě způsobeno posunem ohniska v parabolách...

Některé další fotky Dafa na http://www.rajce.net/a14050484


ObrázekObrázekObrázek

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: pát čer 09, 2017 11:12 am
od Pavell
Zdarec,

na rovinu říkám, že převodový poměr nevím. Můžu jen říct, kolik točila auta v 90 km/h, Renault a Scania 1150, , Mercedes a MAN 1200. (Man měl ale omezovač na 85, hrozná věc..). Renda má najeto 22 tisíc, Scania 37, Mercedes 120, Man 3. Ano Man jsem měl E3, motor 460 a 14 st. automat. Scania, Mercedes i Man mi přijdou udušené, nejede ani jedno, Renda jede podstatně líp. Má samozřejmě vyšší výkon, ale beru to podle ceny, ne podle výkonové kategorie.

Jinak mám za sebou týden v Renckovi a podle mě to není špatný auto. Samozřejmě, při přesednutí z nové Scanie to bylo jak z Audi do Felicie. :lol: odhlučnění, kvalita plastů atd. to je u Renaulta 15 let zpátky, furt stejné jak Magnum. Ale když jsem si zvykl na ten hrozný posaz za volantem a že všechny tlačítka a ovladače se musí hledat (např. vyhřívání zrcátek vpravo na kraji palubovky mezi ovládáním klimatizace :-D, jak ztlumit osvětlení displeje nevím ještě teď :-D, ladění rádia a přepínání tracků tím rolovacím tlačítkem je kapitola sama pro sebe.), tak vidím spíš pozitiva.

Motor jede skvěle, převodovka super, líbí se mi, že se volnoběžka řadí hned a i v nízké rychlosti,(toto mi chybělo u Scanie a hlavně u Mana), silná motorovka, podvozek ujde,akorát kabina se hodně naklání. Na bydlení je to podle mě nejlepší kabina ze všech, (rovná podlaha, otočná sedačka, pocitově nejvíc místa, spousta odkládacích prostorů, roztahovací postel), navíc kabina při stání a běžícím agregátu tak nerezonuje jako u Mercedesu a Manu.

Spotřeba CZ -D - CZ 12t, cca 2500 km, zatím jen dle pc 25,1l v tom je za týden snad 8 hodin poskakování v kolonách v D a velmi silný vítr. Uvidím jak dotankuju a hlavně příští týden jedu stejnou trasu a stejný náklad jak se všema ostatníma autama.

Jinak přeju ať Daf slouží!

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: pát čer 09, 2017 4:36 pm
od Venca R
Dneska právě jsem si vzpoměl, jestli tohle vlákno ještě žije. Jak to má 510 s eko režimem? Taky jen na 12 kvalt a pak jen 460?

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: pát čer 09, 2017 5:34 pm
od david
Mám resp. mohu přejmenovat toto téma na "Mini Truck Challenge, aneb vybíráme nového tahače" ?
Téma je to dobré a evidentně nebude špatný ho tu mít delší dobu i pro ostatní vybírající.

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: ned čer 11, 2017 1:14 pm
od Pavel Šebek
Tak jsem si celou tému přečetl od začátku a sám opravdu nevím, co bych si jako řidič vybral, kdybych měl tu možnost... Ale kdyby šel pořádně nastavit volant, tak asi Renault, ale ono ani v Mercedesu to není žádná sláva, to nastavení. V Actrosu je to možná lepší než v Arocsu se kterým jezdím, nevím.

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: ned čer 11, 2017 2:28 pm
od kuntík
Já jen krátce k tomu volantu u Rencka...trvalo mě 14dní, než sem přišel na to, že je třeba ten sloupek jakoby podtrhnout a pak se dá volant naklopit víc na sebe. Pokud jen přitáhneš běžným způsobem volant k sobě jde to jen málo a seděl jsem tam jak v trambusu.

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: ned čer 11, 2017 4:54 pm
od Mr.Desolator
Renault T 520 Highcab jsem párkrát řídil a přišel mi naprosto OK. I nastavení sklonu volantu bylo IMO v pořádku, byť jeho ovládání, jak správně zmínil kuntík, není zrovna intuitivní.

Největším problémem toho auta je jeho vzhled. Je to všechno ostatní jen ne pěkný tahač. :D

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Napsal: ned čer 11, 2017 8:14 pm
od Pavell
kuntik: zitra zkusim!

pavel sebek: v actrosu jde volant skoro jak na scanii. celkove posaz naprosto ok.