Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

to vašek:
O těch praskajících pístech jsem slyšel, u nás prozatím bez problémů, možná je to tím, že máme tak slabé motory ...
Převodovky OK, nápravy OK, rám OK, pérování OK, elektronika jakž/takž, kabina OK ...
Tatra + MAN = Superstroj!
úte led 02, 2018 9:54 pm

kuntík
Příspěvky: 945
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

to Safky:
Bylo to T s jednoduchou zvedačkou a točnice se mě zdála více jak 7,5 cm za nápravou, ale neměřil jsem, fotky nejsou. Za tím návěs postavenej v Umikovu. Někde byla chyba páč se zvedačka potkávala s rámem, předělávalo se.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
úte led 02, 2018 11:33 pm

Safky
Příspěvky: 3251
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

to kuntík:
Koukal jsem na konfigurátor Renaultu T verze tahač 6x2-2 jednomontáž zvedačka vzadu a ve std. tam je točnice vysoká 150 mm, podložka pod točnicí 60 mm, pak mezera mezi rámem tahače a rámem návěsu (ve vodorovné poloze) je jen 210 mm. Pro pneu 315/70 je pak výška točnice od země 1183 mm, při výšce rámu tahače 973 mm.
Pro porovnání jsem koukal na MAN TGS 26, verze stejná, takytahač 6x2-2 jednomontáž zvedačka vzadu, a nejnižší možná točnice je vysoká 185 mm, nejnižší podložka pod točnicí 40 mm a pomocný rám pod točnicí 80 mm (který tam musí být a nejde vyhodit), pak mezera mezi rámem tahače a rámem návěsu (ve vodorovné poloze) jen už 305 mm. Pro pneu 315/70 je pak výška točnice od země 1273 mm, při výšce rámu tahače 968 mm.
Tak tady si myslím, že bude zakopaný pes, u Renaultu lze objednat kombinaci výšky točnice a podložky, která je vhodná pouze pro 100% silniční provoz, mimo ostré zlomy v terénu, což asi v lese určitě nehrozí ...
P.S.: Když tak zjišťuji kolik omezení je u tahače 6x2-2, tak to bude opravdu umění to postavit tak, aby to pak dobře fungovalo :shock: ...
Tatra + MAN = Superstroj!
stř led 03, 2018 11:21 pm

kuntík
Příspěvky: 945
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

No máš pravdu, jestli tam bylo těch 210 mm tak to bylo moc, hodně velkej problém prostrčit ruku na odjištění návěsu. Pak to asi zvedli, mezera větší, měl se snad upravovat nos na návěsu, ale netuším. No hlavně, že si to předseda převzal a odfrčel aniž by vůbec asi tušil, že se mu to potkává, ale to už je historie. :D
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
čtv led 04, 2018 12:25 am

Uživatelský avatar
david
Hlavní admin
Příspěvky: 5708
Registrován: úte úno 28, 2006 9:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

vašek: ten tvůj dotaz ohledně spolehlivosti TGX Euro5 jsem nadhodil i na FB fóra, mrkni, třeba od Martina Kareše (zde taky přítomného) tam máš celkem relevantní odpověď: https://www.facebook.com/248629792353/p ... =3&theater
pon led 08, 2018 12:24 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 256
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

TRUCK OF THE YEAR 2018.

V listopadu si Holanďané odnesli toto mezinárodní ocenění za inovované modely XF a CF, uvedené na trh v květnu loňského roku. Vlajkovou loď DAF XF 530 SSC s převodem diferenciálu 1:2,39 nám k otestování zapůjčil dealer Nevagroup Nýřany...
Jak si vede nová převodovka ZF TraXon, zesílená motorovka MX brake a jak je to se slibovanou úsporou paliva až 7% oproti předchozímu modelu? Přímé srovnání, odpovědi na další otázky a nový díl volného pokračování Mini Truck Challenge Vám nabídneme během pár dní...


ObrázekObrázekObrázek
pát úno 09, 2018 10:14 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4797
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Pekne auto,ja to testoval tyden zpet do Kassel na A7,24900kg hliniku nalozeneho,on stim Dafem 530 25t papir,pak mi ukazoval vazny listek na A38 a predjel me uplne v klidu.Ja volvo fh500e6,dle TP 368kw,takze 510ps,z kopce uz je to uplna tragedie stim FH bez retarderu.Takze daf asi zapracoval nejen na motoru ale i na prevodovce tu ten ridic velmi chvalil.
Neřeším...
pát úno 09, 2018 10:33 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4797
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Hlavne me zarazilo jak je Daf530 na volnobech tichy,jak stojis vedle nej temer ho neslyset,ne jak FH co ma zvuk jako by nebyl olej v motoru.
Neřeším...
ned úno 11, 2018 5:16 pm

vn 2000
Příspěvky: 104
Registrován: stř lis 26, 2014 11:04 pm
Bydliště: Humenne

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Tak to je pravda. Nepoznam tichsie auto na volnobeh ako Daf e6. Volvo je hlucnejse aj v kabine za jazdy.
úte úno 13, 2018 10:39 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů