Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Svůj nebo rent
Zdarec. Naskytla se mi možnost jezdit vlastním sám na sebe a jsem na vážkách zda si koupit straší tahač, nebo pronajmou třeba přes Scania rent. Proto jsem si sem přišel pro radu. Jde mi o to, že když koukám po starších tahačích tak všechno má nalítáno k milionu kilometrů (nechci se samozřejmě zadlužit po uši a kupovat novej tahač). Moje otázka zní, zda už je tahač´, který má nalítáno milion kilometrů na odpis? Přijde mi, že lidi se toho zbavují protože pak to stojí víc v servisu než jezdí. Samozřejmě pronájem je fajn... Člověk dostane nový auto, platí jen naftu a mýtný, ale zase je to peněžně náročnější. Co si o tom myslíte Vy? Díky
Pro rejpaly: Zdržte se blbých příspěvků
Pro rejpaly: Zdržte se blbých příspěvků
Čau, strašně záleží na tom kolik KM budeš lítat a za kolik. Aby ti na ten Rent zůstalo. Z tvého příspěvku nejde absolutně nic vyvodit.
Já začínal v roce 2014 s tahačem z roku 2004 (nalítaných 1.280.000 km), druhý tahač r.v. 2006 (780.000 km). A od té doby už beru jen auta které mají 400-500 tis km.
Jezdíme jen vnitro, a skoro jenom po moravě, ale ty novější se vyplatí z několika důvodů, nižší spotřeba, o něco málo nižší mýto, ale hlavně, ty auta jezdí a nekazí se. Protože když se auto pokazí, tak proděláváš 2x
Jednou - zaplatíš opravu, podruhé - nemáš tržbu protože stojíš.
Při 500-600tis km se začínají na všech autech srát periferie motoru, spojka, vstřiky, čerpada, posilovače, různé čidla a snímače, prostě ty kamiony jsou udělané tak aby vydržely cca 4 roky (500tis km) a šly na servis.
Auto na leasing (dneska už ho skoro nikdo nenabízí, většinou jde o fin. úvěr) jak splatíš, tak je tvoje, třeba, koupíš 3 roky starou Scanii, za cca 1mil, za 5 let je tvoje, a prodáš ji za cca 500tis. U Rentu platíš srovnatelnou částku, ale auto nikdy není tvoje. Je otázka jestli se ti bude kazit a nebo ne. Je to loterie.
Takže napřed si musíš ujasnit jaká práce a za kolik, pak teprv podle toho vybírat auto.
Já začínal v roce 2014 s tahačem z roku 2004 (nalítaných 1.280.000 km), druhý tahač r.v. 2006 (780.000 km). A od té doby už beru jen auta které mají 400-500 tis km.
Jezdíme jen vnitro, a skoro jenom po moravě, ale ty novější se vyplatí z několika důvodů, nižší spotřeba, o něco málo nižší mýto, ale hlavně, ty auta jezdí a nekazí se. Protože když se auto pokazí, tak proděláváš 2x
Jednou - zaplatíš opravu, podruhé - nemáš tržbu protože stojíš.
Při 500-600tis km se začínají na všech autech srát periferie motoru, spojka, vstřiky, čerpada, posilovače, různé čidla a snímače, prostě ty kamiony jsou udělané tak aby vydržely cca 4 roky (500tis km) a šly na servis.
Auto na leasing (dneska už ho skoro nikdo nenabízí, většinou jde o fin. úvěr) jak splatíš, tak je tvoje, třeba, koupíš 3 roky starou Scanii, za cca 1mil, za 5 let je tvoje, a prodáš ji za cca 500tis. U Rentu platíš srovnatelnou částku, ale auto nikdy není tvoje. Je otázka jestli se ti bude kazit a nebo ne. Je to loterie.
Takže napřed si musíš ujasnit jaká práce a za kolik, pak teprv podle toho vybírat auto.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
Jezdil bych jen vnitro (po většinou jen Morava). Nájezd měsíčně tak 6000-7000 km zhruba za 28 kč/km (podle nákladu). Jde jen o to, zda se oplatí koupit něco staršího a mít svoje, nebo jít do rentu a třeba za rok, nebo 2 to auto odkoupit za zbytkovou cenu. Možná to někomu přijde blbé tohle řešit, ale tak když to můžu s někým probrat, tak proč by ne že
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát bře 06, 2015 10:07 pm
- Bydliště: Slezsko
- Kontaktovat uživatele:
Viděl jsem od scanie nabídku na operák. R450 highline, operák na 36 měsíců, prakticky v základu (bez mezinápravových plastů atd.) s nájezdem do 120 TKM za nějakých 41500 Kč měsíčně bez DPH a není v tom pojištění, silniční daň, nic.
A pokud by někdo jezdil 150 -200 TKM ročně tak by ta cena byla zase vyšší že jo... Takže ten operák si myslím je vhodný tak na začátek, na rok maximálně. Protože nová firma nedostane tak snadno úvěr a pokud ano tak s akontací aspoň 30% ?
Ale to jsou jen mé úvahy. Jaké máte zkušenosti vy ostatní? Jako začátečník v dopravě - dostane firma snadno úvěr ať už na starší nebo nové auto?
Jak moc se můžou lišit měsíční splátky u operáku na 3 roky, vs. Úvěr na 3 roky na stejné, nové auto?
A pokud by někdo jezdil 150 -200 TKM ročně tak by ta cena byla zase vyšší že jo... Takže ten operák si myslím je vhodný tak na začátek, na rok maximálně. Protože nová firma nedostane tak snadno úvěr a pokud ano tak s akontací aspoň 30% ?
Ale to jsou jen mé úvahy. Jaké máte zkušenosti vy ostatní? Jako začátečník v dopravě - dostane firma snadno úvěr ať už na starší nebo nové auto?
Jak moc se můžou lišit měsíční splátky u operáku na 3 roky, vs. Úvěr na 3 roky na stejné, nové auto?
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon říj 07, 2013 7:39 pm
- Bydliště: cz
Já bych šel určitě do nájmu. Na starým autě, začneš prvně s pneumatikama. pak nějakej vstřik, synchron na převodovce atd. atd. A místo ježdění stojíš a jméno dopravce je tu, tam. Teď jsem byl v Manu v Rousínově a byla tam nabídka na nájem na Man TGX 18.480 XLX. 1.348 Eu. Což je nějakých 37 000 Kč. A je v tom Povinné ručení, havarijní pojištění, úrazové poj. pro řidiče + Gap poj. Jak jsem už někde tady na TF psal měl jsem Mana od nova 10 let. Najeto 700 000 km. A už nebyl měsíc kdyby nebylo něco. Minulej týden jsem s ním jel a už mi tam nešla dát 3 se 7. Synchron ,že ? Ale zas mi přijde ten tvůj km nájezd nějaký slabí.
Můžu se tady zeptat fundovaných ? Jaký je rozdíl mezi nájmem a opěrákem ? Protože když se s někým bavím o dopravě. Tak mě každej říká že operák by ho zlikvidoval. Ale já pořád myslím nájem. Tak jak třeba reklamuje DAF. Půjč si mě na den, měsíc a tak. A tím pádem mluvíme každý o něčem jiným. Nebo se pletu? Díky
Můžu se tady zeptat fundovaných ? Jaký je rozdíl mezi nájmem a opěrákem ? Protože když se s někým bavím o dopravě. Tak mě každej říká že operák by ho zlikvidoval. Ale já pořád myslím nájem. Tak jak třeba reklamuje DAF. Půjč si mě na den, měsíc a tak. A tím pádem mluvíme každý o něčem jiným. Nebo se pletu? Díky
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Při těch km a ježdění jen okolo komína bych do operáku určitě nešel. Zaplatíš hafec za nájem, po vrácení ti nic nezůstane a pronajímatel se bude tetelit blahem, jakej chytil skvělej kšeft.
Osobně bych šel do Premka E5, oproti jiným stojí málo, je to v podstatě Volvo, je lehké a na malou kabinu si zvykneš. Spousta aut má přes mega a jezděj bez problémů. Když koupíš něco kolem 700tis km, tak než to dojedeš na milion bude chvíli trvat.
Plať leasing s pojištěním, odhadem cca 15 až 18tis a zbytek do těch 42 co bys dal za pronájem dávej bokem ať máš na případnou opravu.
Osobně bych šel do Premka E5, oproti jiným stojí málo, je to v podstatě Volvo, je lehké a na malou kabinu si zvykneš. Spousta aut má přes mega a jezděj bez problémů. Když koupíš něco kolem 700tis km, tak než to dojedeš na milion bude chvíli trvat.
Plať leasing s pojištěním, odhadem cca 15 až 18tis a zbytek do těch 42 co bys dal za pronájem dávej bokem ať máš na případnou opravu.
Díky hoši. Přesně takové rady jsem potřeboval! Budu se teda poohlížet po tom premku, nebo něčem co má zhruba kolem těch 700K km. Ještě jednou díky za Váš čas. Ale klidně tu ještě diskutujte, já si to budu číst. Jinak nájem scania rent R450 činí na měsíc minimálně 59 000 kč bez dph, což je opravdu hodně. U R410 to dělá jen o 2 tisíce míň, takže taky žádnej zázrak. Pak půjde asi jen o to, najít někoho kdo mi leasing poskytne, když budu začínající podnikatel.
Šťastnou cestu. Kolama dolů, anténkou nahoru
Šťastnou cestu. Kolama dolů, anténkou nahoru
Co vím, tak scanie nabízí po HOPI tahače - mají do dvou let a do 220tis km. pak je HOPI mění za nové. Je ale fakt, že gumy na těch autech co se dávají zpět z operáku mají vzorek k 8mm, min paliva v nádrži a záleží jak který kus je zajetý protože v tom jezdí každej - v průmerné spotřebe není problém mít i 5l/100km rozdíl!! . Některé jsou po kuřácích jiné pravý opak. Jinak z 99% jsou to "houmles edition" tedy základ. Ty novější kusy už ale mají aktivní tempomat, barevný displeje. Většinou je to 420 ale jsou tam i sem tam 440.
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 hostů