Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

jo podobný věci se stávají i na ávijích je to jako "železožrout" :wink:
těžko říct -slyšel jsem ,že to má co dělat s elektroforézou ale v tekoucí vodě? různý roviny napětí- snad nějaký "odporník" vysvětlí :D
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát led 04, 2008 10:18 pm

ondrasek
Liazák až do dna
Příspěvky: 435
Registrován: stř úno 06, 2008 5:45 pm
Bydliště: Vsetín

Příspěvek

čau kluci, potřeboval bych poradit typy na kotrolu brzd a oblození at už u kotoucovek a nebo bubnovek nekde na pace bez nutnosti sundavat kola atd. Vím že na bubnech se rukou zkusis vuli potaženim za klič a pak ti nejaky pomocník slapne na pedal brzdy a já přes okénka pozoruju jak veliky je obložení, ale přivitam typ na kontrolu, a s kotoučovkama zkkusenosti vubec nemam a veřit jen čidlu na deskach se me moc nechce, takze tady taki nejaky typ by se hodil a nakonec typ na poznani toho že je kotouč nebo buben praskly(krom toho že pri brzdeni to autem trha a ruzne vyje) jestli je nejaka dalsi metoda protoze pod kolo se nevidi..diky
sob črc 11, 2009 7:11 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Jednoduchý - u bubnů jsou kontrolní okýnka na stav obložení a měří krok chodu páky po sešlápnutí pedálu.
Kotouče - vetšinou mají (podle typu nápravy) indikátor opotřebení destiček na třmenu, takovou tyčku se zářezy, která podle toho, jak je zalezlá, ukazuje opotřebení.
Pokud jsou nějaké pochybnosti o stavu obložení a bubnů/kotoučů (opotřebení na hraně, vibrace, ovalita, praskliny), vždycky je potřeba to sundat a podívat se přímo.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
sob črc 11, 2009 10:07 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Chlapi, na to okénko bych vůbec nespoléhal, na STK mi ještě technik říkal, že obložení je jak nové a když se buben sundal, tak viditelný kraj byl sice vysoký jak na novém, ale pak schodek a sjeté až k nýtům :-)
ned črc 12, 2009 1:12 am

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

No, oni technici jsou taky nekdy experti... Některá obložení na sobě z boku mají rantl, který by taky měl označovat minimální tloušťku. Navíc je potřeba počítat s tím, že pakna je uprostřed vždycky projetá víc než na krajích (myšleno na šířku).
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
ned črc 12, 2009 4:16 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Dnes jsem vyndal z poza krycího plechu bubnu na BPWčkové nápravě návěsu tohle, lítalo to tam dokola.... Je to něco důležitého? :P
Obrázek
pon črc 20, 2009 6:04 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

pokud je to, co si myslim, tak je ...shod to dolu a podivej se na pakny (jestli máš bubny) ty "sedí" na takovejch ocelovejch kalenejch nebo je to nějakej nerez na čepu .možná je to otamtud ...pakna pak jde nakřivo a když se kousne ulomenej kus obložení jako mě tak se rozletí buben někde jsou tady fota....možná to někdo při montáži blbě nasadil a pak to vyletí a mele se to uvnitř, jinak normálně to nemůže vypadnout nic jinýho tam neni
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pon črc 20, 2009 7:30 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Nooo na tom kole toho bude víc, samostav se taky sám povoluje, holt půjde krám na dílnu :-)
pon črc 20, 2009 7:38 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

samostav to je v klíči ...co nejdřív sundejte, pak uvidíš....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pon črc 20, 2009 7:55 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Tohle neslyším vůbec rád.... z auta vypadne pár součástek a každý by hned všechno rozdělával :x ......... :wink:
pon črc 20, 2009 8:04 pm

volodˇa

Příspěvek

máte někdo zkušenosti se skládáním zadních bubnových brzd u Iveca trakker, jak se vrací samostavy? je potřeba nejaký nastavení po výměně obložení, nebo se samy doštelují. U starších verzí se prý musí nastavit přípravkem.
Naposledy upravil(a) volodˇa dne sob dub 02, 2011 3:11 pm, celkem upraveno 1 x.
sob dub 02, 2011 2:44 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Na Trakkeru jsme si dělali brzdy sami,nevím jaký máš rok, my máme tuším 98. Je tam system Perrot,stejný jako na eurovkách Tatrách. Je tam místo klíče taková rozpěrka. Nastavuje se to šrubováním těch válečků co ti v nich drží pakna. Je na to nějaký rozměr, ten si nepamatuju ale vycházelo to (dával jsem nové bubny i obložení) tak že jsem došruboval na doraz a pak o půl otáčky povolil obě strany rozpěrky a samo se to pak doštelovalo jak se šlapalo na brzdy. Podle mě i když to nastavíš úplně na doraz (zašrubuješ) tak by se to mělo nastavit samo. Hlavně je potřeba nastavit obě strany stejně aby ti nezabírala jedna pakna dřív jak druhá,jinak ona stejně bývá jedna víc sjetá tak se toho nelekni. Pokud máš špatnou tu rozpěrku tak se asi moc nepobavíš nad cenou. Já jsem ji vloni kupoval za 8000kč ale údajně je teď o hodně dražší. Pokud budeš mít na té rozpěrce potrhané či popraskané takové ty zelené manžetky co chrání závit, vlastně celý segment toho prasátka tak je doporučuju vyměnit. Stojí ta opravárenská sada tuším 700 (o5 cena z minulého roku) ale vyplatí se ti to, nebude se ti ten segment zasírat prachem z brzd a máš jistotu že bude fungovat jak má. Ještě si dávej pozor na takové půlměsíčky co na nich (přes ně) chodí pakna. Já když jsem dělal tyhle brzdy poprvé tak jsem si nevšimnul že vypadly, teda všimnul ale až byly nahozené kola :oops: :D tak ať nemusíš bojovat nadvakrát jak já :D A samo pružiny co stahují pakny, taky jsem je radši měnil- byly natáhlé.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
sob dub 02, 2011 3:09 pm

volodˇa

Příspěvek

dík, za odpoveď máme 2009, obložení je zatím dost,kdysi jsem dělal na LIAZu 300 s nápravou SAF, a taky jsme tam daly všecko nové tak se ty


válečky" stáhly na doraz a problém nebyl. jde spíš o složení nového obložení na starý buben,nebo výměnu brzd. válca. Jinak su rád, za normální odpověď s praxe.
sob dub 02, 2011 7:51 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Tak to máte zánovní mašinu, ta musí mít na brzdách ještě patinu z fabriky :D Já myslím že i když budeš dávat nové obložení na starší buben a uděláš to na doraz tak si to samo najde polohu. Nevím jestli je to u těchto novějších mašin stejné jako na té naší ale při výměně brzdového válce do vnitřku brzd vůbec nejdeš ale jak říkám. Nevím jak to kluci makaróňáci vymysleli. At se daří.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
sob dub 02, 2011 8:52 pm

volodˇa

Příspěvek

po náročné akci jme vybírali blato z bubnů s povolenou ruční brzdou, známí na starym eurotrakkeru měnily obložení a po měsicu to dělali zas, jedna pakna nedotčena druha sjetá, nejaky mechoš to pak dělal přípravkem. Brzdy jsou jak nový, ale ještě mám čas řešit blbosti proto že je málo práce.
ned dub 03, 2011 10:22 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů