Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Do tater strkáme akumy, poslední se kupovaly před 4ma rokama a po téhle zimě začínají mírně stávkovat, ale počitám, že tak dva roky by ještě mohly. Dost ale hraje roli to, že jak se na stavbě nic neděje, tak se pucujou kontakty, dolívá voda a běhá okolo auta, to se u kamionu asi moc nestane.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
stř bře 25, 2009 8:20 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

já mám 225ah (europart) ,,,, (varta) a první odešla při startu po týdnu (přepálená svorka vevnitř mezi článkama) nejspíš výh. vada..ted v poho....kdysi jsem měl na starým volvu 24O jak sem psal 7 let bezúdtžba je pěkná, ale soudím, že neni nad to když do ní je vidět (ať sulfatizace nebo na vodu) ...dřív tyhle baterky neměli "rády" velký a častý zatížení , dneska nemám zkušenost....

To Drak " to máš pravdu, ale kdo chce a ždíme je...čas si udělá :wink: ono se to vyplatí :D
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
stř bře 25, 2009 8:23 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Tak my jsme dávali na podzim nové bezúdržbové 220ah Varty - nemají ani víčka, tož se uvidí kolik vydrží, původně jsme tam měli 180ah origo Renault a ty vydržely cca 3,5roku což se divím, protože je strašně žere retardér, se 180ah v noci člověk viděl, jak se mu po zapnutí retardéru ztlumovali světla, s 220ah je to zatím v pohodě. A bez víček jsme chtěli schválně, u těhle magnumů umístnění baterek vyřešili naprosto katastrofálně - jedna venku pod filtrem sání, takže na ni prší, sněží, padá blato a nad ní je asi 3cm místa, takže zkontrolovat vodu v zadu pěkně špinavá práce s odšrubováním a vytahováním baterky ven a druhá je pod schodama - které musíte oddělat. Takže se kontroly dost flákaly... nebyl čas :-D takhle doufám že bude stačit jen čistit kontakty :-)
stř bře 25, 2009 10:08 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Dle svýh skušeností musím souhlasit s čonkinem a martinem.
BES - běs
stř bře 25, 2009 10:11 pm

pácik
Příspěvky: 13
Registrován: čtv bře 05, 2009 4:08 pm
Bydliště: letohrad
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

mame bannery(ty odolnější proti nárazu)vždy jedna po 4letech chcípne jako když vypneš vypínač.teď jsem mluvil s jedním elektrikářem který radí po měsíci odpojit změřit a tu slabší dobít na hodnotu té silnější.prý odskoušeno a životnost se mnohonásobně prodlouží.ale je to čas a práce.
Iveco je dobré auto(když není rozbité)
čtv bře 26, 2009 5:17 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já je mezi sebou jednou za půl roku prohodím, taky to dělá divy. Na zimu, když se auta odstavujou se baterky vyndají, omyjou, dolijou, 2 dny nabíjím malým proudem a nazačátku sezóny nabiju ještě jednou. Po půl roce je zas nabiju a prohodím. Poslední vydržely 8,5 let, což je docela dost. Ale jak řikám, na kamionu se jim asi tolik péče nedostane, protože pomalu ani není kde a kdy.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
čtv bře 26, 2009 6:45 pm

Uživatelský avatar
x.zdenda
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2675
Registrován: úte bře 10, 2009 10:33 pm
Bydliště: Plzeň-JIH

Příspěvek

Drak - to prohození po půl roce vyzkoušim, mam nové, super nápad, díky. :lol: :!:
čtv bře 26, 2009 7:41 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

To zapletal" nechci oponovat , ale možná jsi vedle (ret) to normálně nedělá.... bude tam jinej "bordel....
To Pacik no vono pokud se to povede (čemuž nevěřim) protože baterky bud makaj "spolu" pokud na jednu neni "něco" připojený tak to moc nepomůže ...max oživení ..až přijde do tuhýho tak crrrrrrrrrrrrr a nic...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát bře 27, 2009 9:50 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Asi má elektromagnetickou Telmu, tam bych tomu i věřil. Ale dalo by se to řešit i výkonnějším altíkem.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
pát bře 27, 2009 10:03 pm

V8
Příspěvky: 741
Registrován: stř pro 17, 2008 6:51 pm
Bydliště: Božídarsko

Příspěvek

Auta vybavené elektromagnetickým retardérem mají již z výroby "zesílenou" el.soustavu.A světla stejně pohasínají.Hlavně jsem to pozoroval na Magnumu.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
sob bře 28, 2009 7:56 am

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

To Martin 440: Jooo to jsem měl doplnit- opravdu jak tady pánové říkají tam máme elektromagnetickou Telmu, naprostá spokojenost ale když je to schopné udržet 40tun dolů mohelničákem bez požití motorovky, tak je jasné že se to někde na odběru el. energie projevit musí. Hlavně když je motor v nižších otáčkách, člověk nejezdí každý kopeček dolů na 2000 :-)
A s tím prohazováním baterek - nejsem elektrikář ale z logiky věci vím, že je to okruh - tudíž jedna baterka je na začátku a druhá na konci - takže jedna -i když mají pracovat spolu - trpí víc odběry.
sob bře 28, 2009 2:22 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

no nevím Telma... kdysi to jedno auto mělo u (alfy) a brzdilo to tak 200-300 metrů než se rozsvítil "kotouč" do žluta pomálu a pak nic moc , ale lepší něco než nic :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob bře 28, 2009 3:51 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

tak rozžhavit se to rozžhaví pěkně ale brzdí to pořád, to oběžné kolo má lopatky na chlazení, takže nad nějakou únosnou mez by se to dostat nemělo :-)
sob bře 28, 2009 4:48 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů