Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Nosič kontejnerů - výběr
Ahoj, jsem ve fázi že bych pro svou potřebu využil nosič kontejnerů pro snadnou přepravu stavební techniky. Zatím se snažím pozjišťovávat technické i legislativní obtíže s tím spojené.
(snad sem vybral správné vlákno, když ne tak se omlouvám, jsem tu nový)
Potřebuji ideálně 15-18t auto (nosnost 7-10t) 4x2, s delším rozvorem aby natáhl 6m dlouhý kontejner, ideálně se spací kabinou, tažným zařízením včetně koule. Na nové auto to určitě nebude, ale využití bude jen příležitostné.
Dokázali byste mi poradit s pár dotazama??
1) Kde všude je vlastně emisní norma důležitá? Je to jen pro mýto? Budu jezdit CZ, SK
2) Má smysl řešit váhu? S přivřením oka bych se vešel i do 12t, ale s 15-18t bude větší jistota.
3) Jakou značku preferovat pro roky 2004-2010? Které byly spolehlivé, úsporné?
4) Jsou nějaké lepší a horší systémy hydraulických háků pro AB-Roll kontejnery nebo je to jedno?
5) Z hlediska účetnictví je potřeba řešit něco navíc oproti povinnému ručení, silniční daně, mýtu?
Díky
(snad sem vybral správné vlákno, když ne tak se omlouvám, jsem tu nový)
Potřebuji ideálně 15-18t auto (nosnost 7-10t) 4x2, s delším rozvorem aby natáhl 6m dlouhý kontejner, ideálně se spací kabinou, tažným zařízením včetně koule. Na nové auto to určitě nebude, ale využití bude jen příležitostné.
Dokázali byste mi poradit s pár dotazama??
1) Kde všude je vlastně emisní norma důležitá? Je to jen pro mýto? Budu jezdit CZ, SK
2) Má smysl řešit váhu? S přivřením oka bych se vešel i do 12t, ale s 15-18t bude větší jistota.
3) Jakou značku preferovat pro roky 2004-2010? Které byly spolehlivé, úsporné?
4) Jsou nějaké lepší a horší systémy hydraulických háků pro AB-Roll kontejnery nebo je to jedno?
5) Z hlediska účetnictví je potřeba řešit něco navíc oproti povinnému ručení, silniční daně, mýtu?
Díky
Re: Nosič kontejnerů - výběr
1) Praha řeší udělování vyjímek do centra do zóny nad 6t a 3,5t. Euro 3 je snad už nedostanou
2) 12t je často šiběniční zákaz, ale tam kde je, zase většinou koukají jen vyloženě po kamionech. Ale jelikož třeba mýto je jen dle počtu náprav... Asi bych šel do vyšší kategorie, aby po tobě nemohli šlapat ohledně přeložení a tys nemusel řešit, co uvezeš a co ne - ale to je jen můj názor
Zbytek nemám tušení, necht poradí moudřejší
2) 12t je často šiběniční zákaz, ale tam kde je, zase většinou koukají jen vyloženě po kamionech. Ale jelikož třeba mýto je jen dle počtu náprav... Asi bych šel do vyšší kategorie, aby po tobě nemohli šlapat ohledně přeložení a tys nemusel řešit, co uvezeš a co ne - ale to je jen můj názor
Zbytek nemám tušení, necht poradí moudřejší
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: Nosič kontejnerů - výběr
Za 12-18 tun kouli asi ne, spis jsi myslel zaves 40 nebo 50mm, ne?
Re: Nosič kontejnerů - výběr
Vyjímku do Prahy na Euro 3 nedostaneš už pár let. Minimálně Euro 4.
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Nosič kontejnerů - výběr
Při koupi kontejneru si nech vydat prohlášení, že je určen pro přepravu techniky, jinak s tím mají poliši problém. Na 12 -15 tunu je 6 metrů moc dlouhý( max 4m). Tažnou kouli mám i na Tatře, jde o to, aby se ti někdo podepsal pod montáž. Pokud trváš na 6m délce, tak 18t- 26t celková. Natahováky jsou v kvalitě dle ceny Palfinger stejně s Meilerem, Technocar s Fornalem atd. Nejsnazší máš zeptat se někoho, kdo s tím jezdí, přímo na cestě.
Euro emise mají vliv na sazbu mítného a vjezd do některých obcí(měst), ale v Praze mi na magistrátu kdysi řekli, že pokud potřebuji do zony, tak stačí mít na autě majáky a zapnout je. Nemohou bránit v podnikání.
Pokus se nastínit, co by si chtěl vozit, zda pouze po silnici, nebo i zajet na stavbu. Na přepravu strojů by byla lepší odtahovka, např na 18 tuně, nebo tříosa se zvedačkou. Nemáš tam zbytečnou váhu nosiče a odtahovka by šla 6metrů ložná i na 12 tunu a čuba i koule by nebyl problém
Euro emise mají vliv na sazbu mítného a vjezd do některých obcí(měst), ale v Praze mi na magistrátu kdysi řekli, že pokud potřebuji do zony, tak stačí mít na autě majáky a zapnout je. Nemohou bránit v podnikání.
Pokus se nastínit, co by si chtěl vozit, zda pouze po silnici, nebo i zajet na stavbu. Na přepravu strojů by byla lepší odtahovka, např na 18 tuně, nebo tříosa se zvedačkou. Nemáš tam zbytečnou váhu nosiče a odtahovka by šla 6metrů ložná i na 12 tunu a čuba i koule by nebyl problém
Re: Nosič kontejnerů - výběr
milan.p: No vida. Tak snad už E4 to nemaj povolovat. Jak mám E6, tak se o to moc nezajímám
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: Nosič kontejnerů - výběr
Já chci převážet stavební mechanizaci od 3t do max. 7t hmotnosti a délce max. 5m. Takže na stavbu to není potřeba, dojede si to samo. A 6m kontejner je ideál. Asi 18t auto bude vhodnější
S tím Eurem mě to docela děsí... asi nezbyde nic jinýho než jít do E5. Co jsem zatím tak vypozoroval tak s E2+ se dají koupit od 350k, slušné auto tak za 500k ale s E5 začínají na 700k, slušný za 800k což už není takový rozdíl. A opravdu se asi vyplatí něco připlatit a neřešit emisní zóny a navíc bude mýto levnější... :/ :/
Nejradši bych měl jak čubu tak závěs na oka, abych mohl tahat káry do 3,5t, jestli to nejde tak to je škoda ale nic dramatickýho přehodil bych žehličku na oko.
S tím Eurem mě to docela děsí... asi nezbyde nic jinýho než jít do E5. Co jsem zatím tak vypozoroval tak s E2+ se dají koupit od 350k, slušné auto tak za 500k ale s E5 začínají na 700k, slušný za 800k což už není takový rozdíl. A opravdu se asi vyplatí něco připlatit a neřešit emisní zóny a navíc bude mýto levnější... :/ :/
Nejradši bych měl jak čubu tak závěs na oka, abych mohl tahat káry do 3,5t, jestli to nejde tak to je škoda ale nic dramatickýho přehodil bych žehličku na oko.
Re: Nosič kontejnerů - výběr
Mám Volvo FMX 410, 2015, euro 6. Dlouhý rozvor, kontejnery 5.5 m , spací bouda. Prázdný auto s kontejnerem skoro 11t, dost nevýhoda, rozvor, taky nevýhoda, tažné v soupravě 40t, 40 mm čep, nástavba Technocar 12t, stavitelná výška háku 1000 mm -1570 mm.
Auto primárně určeno pro přepravu lehčích strojů. Ložná výška 150cm takže také dost limitující.
Auto primárně určeno pro přepravu lehčích strojů. Ložná výška 150cm takže také dost limitující.
Práci čest,rukám klid.
FH 12 420 2000,FH 12 420 2001,FH 13 440 2007,
FH 13 440 2008, Man TGX 440 2009
Teď Béda Trávníček
FH 12 420 2000,FH 12 420 2001,FH 13 440 2007,
FH 13 440 2008, Man TGX 440 2009
Teď Béda Trávníček
Re: Nosič kontejnerů - výběr
Pokud nechceš klasickou 12tunu, ale něco většího, tak když vidím ty ceny aut, skoro bych uvažoval o nějaké přestavbě z valníku, tím víc pokud chceš dlouhý rozvor... Kontík v E4 je od 600, na E5 to bude chtít mega...
E4: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =252244338
E4: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =256258030
E5: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =256431950
přestavba E5: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =258031567
přestavba E5: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =256704660
přestavba E5: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =246691039
přestavba E5: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =256911131
E4: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =252244338
E4: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =256258030
E5: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =256431950
přestavba E5: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =258031567
přestavba E5: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =256704660
přestavba E5: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =246691039
přestavba E5: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =256911131
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: Nosič kontejnerů - výběr
Pokud soud v úterý v Lipsku potvrdí možnost vyhlašovat radnicema zákaz vjezdu dieslových aut do euro 6 do měst a má jích být až 40, tak se dá očekávat pád ceny osobních i nákladních dieslových aut. Tedy pak by byl nákup daleko výhodnější než nyní.
Volvo FL 614.
Re: Nosič kontejnerů - výběr
Jasně, už vidím, jak naftová NÁKLADNÍ auta poletí dolů, všichni budou brát benzíny... Pobavil jsi mě.
Re: Nosič kontejnerů - výběr
Myslim ze mysleno bylo ze budou vymenovat za e6, taze starsich kusu bude treba vic na prodej.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: Nosič kontejnerů - výběr
Pokud by soud v úterý dal radnicím pravomoc k zákazu provozu všech dieslů pod euro 6, tak to velice pomůže státu a to díky DPH které vybere na nových autech s euro 6 a taky pomůže tamním výrobcům s maxi odbytem, bankám s financováním a lesingovým společnostem. V tom může být jádro pudla. Jen je nebezpečí že to napadne i jiné státy, magorů ve vedení Eu je převelice.
Alternativa paliva pro LKW může být zemní plyn a taky tam touží po elektrice v LKW, ale to je hudba budoucnosti.
Alternativa paliva pro LKW může být zemní plyn a taky tam touží po elektrice v LKW, ale to je hudba budoucnosti.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 15 hostů